Vakantiehuisje zuid Bali

Hallo allemaal,
Wij zijn op zoek naar een vakantiehuisje in zuid Bali voor 12 dagen van 10 februari t/m 22 februari 2012. Voor 4 personen met zwembad.
Alvast bedankt
Patrisia

Hallo…

Dit zijn wel heel summiere gegevens. Zuid Bali gaat van Sanur tot Bukit of meer richting vliegveld Kuta- Legian- Seminyak en verder westelijk Canggu, moet fijn toeven zijn en dichtbij Seminyak
Canggu moet een nog leuk plaatsje zijn (ik ken het niet) Kuta ed kan je vergelijken met de Spaanse Costa,s je kan er over de hoofden lopen en wel overdag (veel werkzaamheden aan gebouwen en straten) waar je tussendoor laveren moet en in de avond is het als Lloret de Mar-Torremolinos.
Waar willen jullie precies heen , een “huisje met zwembad” ,is daar een villa met zwembad. Hoe duur mag het zijn ? Wat voor inrichting luxe- nomaal?

En nu een persoonlijke vraag : waarom Zuid Bali daar vind je het echte Bali nl niet meer , alleen toeristen en de service en prijzen zijn dan ook navenant hoog. 20km van Sanur kom je in het Oostelijk deel van Bali wat nog nagenoeg authentiek is , ook de prijzen.
Vertel ons iets meer dan kunnen we beter adviseren!

Groet Paulana :cheer:

Hallo Paulana,
We hebben voor de eerste 12 dagen een huisje nodig voor 4 personen, liefst met zwembad en betaalbaar. Daarna gaan we een week naar Amed in een hotel, en daarna nog een weekje in Lovina, dat is ook al geboekt.
We zoeken dus een leuk huisje in de buurt van of in Sanur, eventueel een andere leuke plaats in het is ook oke. Maar het mag gerust een beetje levendig zijn, de andere plaatsen waar we gaan zijn toch al rustig.
Groeten Patrisia

Hallo Patrisia,

Sanur is duur en nou niet echt mijn smaak, maar dat kan de leeftijd zijn.
Wat mij stoord zijn de vele bordelen die als paddestoelen uit de grond worden gestampt, voor 2 jaar zag je die villa,s wel maar waren alleen spaarzaam verlicht. Nu zitten de dames al buiten om klanten aan te trekken niet heel fijn om te zien. Denk eens aan Canggu ligt dicht bij Seminyak dus feesten kan je daar =heb ik van horen zeggen .Pantai Brawa waren bekenden van ons en heeel tevreden . Met 4 man een villa met zwembad en personeel. Ik heb niet naar de prijs gevraagt maar dat en meer kan je vinden op tripadvisor. En ook de revieuws van andere bezoekers.

Zelf woon ik in Candidasa, was ook rustig maar dat is aan het veranderen er zijn veel leuke restaurantjes en shops bijgekomen. Ligt niet ver van Amed maar totaal niet te vergelijken. Padangbai is ook niet te versmaden met de ferry naar Lombok en de Gili,s…
Ik hoor /lees het wel .

Groet Paulana >>>

Te kust en te keur kijk maar hier en hoeren heb je overal…

Deze link van jou Sumbar heeft alleen hotels, en ja hoeren zijn overal , maar niet overal zo present aanwezig als in het zuiden van Bali.

Sorry verkeerde link gegeven, HIER een goede…:chin:

[edit door mod: Jurjenb] Verwijderd: gaat nergens over, gebrek aan argumentatie [/edit]

[edit door mod: Jurjenb] Reactie op voorgaande reactie [/edit]

:vak01:>>>Hi Patrisia, ik heb net even gekeken en als je "villa Canggu Bali "intypt krijg je een schat van informatie niet alleen over Canggu maar heel ZuidBali.
De prijzen varieeren van 300,- tot $$ 1000,-. Prachtig allemaal

Ik hoop dat jullie er je voordeel meekunnen doen.
Meer kan ik helaas niets meer voor je betekenen, of je zou mijn richting moeten komen (Candidasa) daar zijn bungalows voor $$ 30,- per dag 2 personen met ontbijt gelijk aan het strand en persoolijk is het een goede vriend van ons.
Het heet Anom Beach Inn in Sengkidu heerljk neem je toch 2 bungalows ,:kus: haha
Voor die prijs hoef je het niet te laten, en het is er schoon-brandschoon

Groetjes Paulana lol2>>>

Hallo Mensen

Ik weet mooie en betaalbare vakantie villa’s te huur in Sanur Bali.

Vakantie Villa’s The Oasis. Liggen in een rustige omgeving dichtbij winkels, bar/cafe’s, strand, restaurants en meer…

De eigenaren zijn Nederlanders en behulpzaam.

Vakantie Villa’s The Oasis Sanur

Heb ook nog wat pagina’s over Bali gemaakt

http://www.web2earth.com/bali-indonesia-index.php

En online foto gallerij

http://www.web2earth.com/bali/indonesia/photo/gallery/index.php

1 like

Hoi Patrisia,

Het is helaas jammer dat bovenstaande berichten tegenstrijdig zijn, en wordt het tijd dat deze mensen eens echt een kijkje komen nemen in het echte zuiden van Bali.

Notabene 1 van de belangrijkste tempels voor de Balinesen staat op het zuidelijkste puntje van Bali, de Uluwatu tempel! En de lekkerste seafood grill restaurants vindt je op het strand van Kedongangan & Jimbaran. De beste surfspots zijn eveneens hier: Uluwatu, Niang Niang, Bali Cliff, Pantai Kutuh (secret beach),Padang padang, Balangang, Dreamland en Jimbaran beach.

Voor veel mensen en reisorganisaties is het zo dat zuid Bali : Nusa dua - kuta - Sanur is. Terwijl het echte ZuidBali de complete schiereiland is vanaf de airport links naar nusa dua-benoa en rechts naar Jimbaran - Uluwatu - Ungasan.

Bij deze wat foto materiaal van het paradijselijke Zuid-Bali:

http://www.homebalihome.com/nl/foto-gallery/category/7-jimbaran-beaches

en bijvoorbeeld Finn’s beachclub op een private beach :

http://www.semarauluwatu.com/dining/finns/

Onze B&B is betreffende de lokatie sowieso een uitstekende aankomst en vertekpunt op Bali, 15 minuutjes van het vliegveld.

Sowieso een fijne vakantie gewenst op Bali!

Warme groet, :chin:

Marcello
marcello@homebalihome.com
+62 (0) 8 123 6 18 88 18

In het “echte” zuiden van Bali, zoals jij Bukit noemt wonen echter geen Balinesen en dat weet je.?? als dat niet zo is kan je niemand een goede tip eerlijke tip geven.
Balinesen zijn geen vissers ,die zijn bang voor de zee, de oceaan omdat ze bijgelovig zijn en denken dat er monsters in de Oceaan leven. De mensen die vissen komen van buureilanden zoals Madura- Sumba- Sumbawa - Flores ed. Het wordt tijd dat je iets meer over het heden en verleden van Bali, en zijn originele inwoners gaat lezen ,of kom deze kant op hier vindt je ze in warungs en ze vertellen graag, de offergaves die op de grond worden gelegd zijn voor de “bewoners” van de Oceaan. Dat heeft alles met de religie het Dharma Hindu wat eenmalig op deze wereld is op Bali. En denk ook aan de offers die ze in de Oceaan gooien.!!!

Salam manis Paulana

[quote=“paulana, post:17, topic:98146”]

In het “echte” zuiden van Bali, zoals jij Bukit noemt wonen echter geen Balinesen en dat weet je.?? als dat niet zo is kan je niemand een goede tip eerlijke tip geven.
Balinesen zijn geen vissers ,die zijn bang voor de zee, de oceaan omdat ze bijgelovig zijn en denken dat er monsters in de Oceaan leven. De mensen die vissen komen van buureilanden zoals Madura- Sumba- Sumbawa - Flores ed. Het wordt tijd dat je iets meer over het heden en verleden van Bali, en zijn originele inwoners gaat lezen ,of kom deze kant op hier vindt je ze in warungs en ze vertellen graag, de offergaves die op de grond worden gelegd zijn voor de “bewoners” van de Oceaan. Dat heeft alles met de religie het Dharma Hindu wat eenmalig op deze wereld is op Bali. En denk ook aan de offers die ze in de Oceaan gooien.!!!

@ Marcello, sorry maar ik moet je echt tegenspreken na die eerste zinnen van je

Bovendien staat de belangrijkste tempel de “Moedertempel Besakih” op nog geen half uur van ons dorp , aan de helling van de Gunung Agung. >>>

[quote="“paulana, post:18, topic:98146"”]

@ Marcello

Waarom denk je dat reisorginisaties Bukit bijna nooit of nooit in hun program hebben.?
Zal ik je verklappen dat Bukit net zo onveilig is als Kuta Legian en Sanur, gewoon omdat er geen Balinesen meer zijn, die daar willen werken, Lees de locale krant.

Hi Paulana,

Ik begrijp de doelstelling van jouw aanwezigheid op wereldwijzer niet echt!

Maar je beledigt de complete Balinese gemeenschap die hier op het schiereiland wonen! Jou Warungverhalen zijn echt kroegverhalen, kom hier in de warungs praten en zal je beeldvorming over het zuiden echt veranderen!
Raszuivere Balinesen wonen hier in grote getalen…

En complete onzin dat hier onveilig is!

En voordat je nog meer van dit soort anti reclame over het echte zuiden van Bali op wereldwijzer zet, nodig ik je bij deze uit om binnen een week bij ons op de koffie te komen.

Want ik vind echt dat je ongegrond kritiek loopt te leveren. Notabene woon je op Bali, maar je gedraagt je echt als een Nederlander betreffende de kritiekvoeringen. Jammer dat die jas nooit heb weggegooid.

Mail mij maar wanner je op de koffie wilt komen : marcello@homebalihome.com

:chin:

Groet,
Marcello