Vakantiehuisje zuid Bali

Ik wil niemand beledigen Marcello, maar wel wat dingen die jij ziet, omdat je daar woont klaar stellen. Geef maar eens antwoord op de vraag waarom geen reisorginisatie Bukit noemt als het over Bali gaat. Dit is geen anti-reclame dit is de waarheid. Echte Balinesen blijven ver van het water of er moet daar een ceremonie zijn. Ik woon tussen echte Balinesen en wij hebben er 2 aan het werk. Dan hoor je af en toe wel eens wat en krijg je ook een eerlijk antwoord. Waarom denk jij dat op Nyepi niemand de straat op mag ook niet de gasten van een hotel.
Verder wil ik hier op het forum echte eerlijke info geven . Ik heb geen Bed en Breakfest maar KITAPS en werken mogen wij hier niet. Waarom zou ik koffie bij jou willen drinken ,ben 1 keer op Bukit geweest en we konden nergens uitstappen, zonder voor een strand te moeten betalen ,desnoods met geweld. Het uitzicht was prachtig. Weet je hoeveel Nederlanders ,er in Jimbaran worden bedreigt door premannen ? ik weet van 3 gezinnen dat ze moesten verhuizen omdat ze financieel aan de grond zaten, door diezelfde premannen die nog altijd actief zijn lees de krant.!!
die gezinnen wonen nu op Java in Yogjakarta en Malang. Prima dat je reclame maakt, maar dat gedeelte wordt ook door Balinesen niet genoemd evenmin als Nusa Penida , men is er bang voor.
Waarom mag dat niet vermeld worden ?Er zijn verschillende meningen maar voor de meesten is Kuta het zuiden , ik kan het ook niet helpen. Hoelang woon je hier al ? Wij in maart 11 jaar.

Als jullie het niet erg vinden ga ik niet meer op deze site ,wij komen nu 15 jaar in bali 3maanden per jaar en ik zie alleen maar lieve mensen dus ik snap het niet niet meer marcello snap ik wel hoor ,ok groetjes en doeii

Wat zijn volgens jou de echte Balinezen? De mensen die in de traditionele dorpen in het oosten wonen? De mensen die in de 7de-8ste eeuw vanuit Java zijn gekomen toen daar de Islam oprukte? Waar ligt de grens?

In de omgeving van Lovina en in dorpen als Yeh Gangga zijn veel vissers. Overtuigend Hindu, drie keer per dag offeren. Geen echte Balinezen? Niet in mijn ogen.

Dat eerste ja, die nog geloven in een reincarnatie binnen de eigen familie binnen 3 jaar, die in Bali _Aga dorpen wonen zoals verderop bij ons in de straat Tenganan ,of even voorbij Candidasa in Bugbug of Jasri noem ze maar op. Dat heeft met het Hindu in het algemeen niets te maken.
De echte Orang Bali leven volgens het Bali Dharma Hindu. Trunyan is ook een voorbeeld en niet overlopen door het toerisme . Die de Adat nog volgens eeuwenoude tradities leven, waar Gotong Royong hoog in het vaandel staat. Dat zijn voor mij de echte Orang Bali, die hun regels nog van Lontar bladen lezen en "nieuwe of een huwelijk -geboorte daar opschrijven.
Niet diegenen die worden aangeboden door loverboys dat zijn geen Bali meisjes, die zich in Kuta en Legian aanbieden en aanklampen komen niet van Bali…hoe ik dat weet heel simpel een vraag in het Balinees stellen en ze kijken je aan : net zoals ik keek 11 jaar geleden de 1ste keer in Bali
en men vroeg mij : mau ke mana. Het zei me niets destijds.

Jenny dat moet jij toch als geen ander weten ,Bali heeft meerdere gezichten, en waarom mooier maken als het is. Candidasa heeft geen strand en als iemand vraagt daarna schrijf ik dat ook.
Het is hier mooi kwa natuur richting Amlapura de omgeving van Ubud maar een mooi strand ,vind je bij Kuta en Legian en en meer westelijk ,maar geen reisburo heeft bij mijn weten De Bukit in z,n program.

Dames en heren, voer deze discussie aub ergens anders, dit heeft niets meer met mijn vraag te maken.
Wij houden van HEEL Bali van het noorden tot en met het zuiden. Ook de mensen van noord naar zuid vinden we geweldig.
Bedankt voor de tip the oasis Sanur, die hebben we geboekt.
Dit onderwerp kan dus afgesloten worden!

groeten Patrisia

Naast ons wonen Moslims en die doen hetzelfde als de Hindu,s , ze hebben een Penjor voor de huisingang en offergaves 5 maal per dag. Voor 10 jaar nog met hoofddoekje nu niet meer . Ze runnen een moslim restaurantje. Kebayas je ziet ze wel maar meer in de richting van Klungkung.
Of er ook 5 x per dag gebeden wordt dat weet ik niet. Heb er 2 x opgepast maar de kinderen , toe 5 en 7 jaar hebben niet gebeden wel moslim tv aan.
2 x per jaar wordt er in de buurt Razzia gehouden voor mensen van andere eilanden en ddie worden bij Padangbai Bali uitgezet.

Maar dit heeft met Zuid-Bali en vakantiehuisje niet veel te maken .
Sorry Patrisia dit is nu de 2de keer dat jouw vraag in het 100 loopt.

Sorry Jurjenb ik vind dat je, als iemand vraagt ook naar eer en geweten moet antwoorden of helemaal niet!!

Bali heeft absoluut meerdere gezichten, en ik ken zat echte Balinezen met een dubbele moraal. Mannen die pulang desa gaan voor tilem en purnama, en voor de andere ceremonies. Die daar een vrouw en kindjes hebben, en ondertussen vreemd gaan bij het leven.

Maar dat zijn ook echte Balinezen.

Wat het zuiden van Bali betreft: het strand van Dreamworld is populair onder surfers, iedereen ken Ulu Watu, je hebt het beeldenpark. Er is zat te doen. Ik vind je wat dat betreft te negatief.

Het ‘mau ke mana’ vind je overal in Indonesie. Ook op plekken waar geen blanken komen.

Wat de betaalde stranden betreft bij hotels: kom ik nooit. Geen mening.

Patrisia je hebt gelijk na 15 x 3 maanden op Bali geweest te zijn.

Als ik een hotel had zou ik misschien ook zo reageren

Hoi Patrisia,

Ben blij dat je zo positief reageert! En ook doorziet dat mensen hier commentaar leveren die soms kant nog wal raken.

Wens je een fijne vakantie op Bali en je bent van harte welkom om langs te komen als jullie op Bali zijn.

Warme groet,

Marcello


Hoi Paulana,

Ik kom hier al 27 jaar waarbij er periode tussen ziiten van soms 2 x 3 maanden (i.v.m. werk). Sinds 2,5 jaar wonen we op de Bukit (het zuiden van Bali)

Waar ik verdrietig en ook moe van word is dat je ongegrond wederom negatief over het zuiden spreekt.
En dat je je negatieve gespui baseert op kroegverhalen in de warungs en een eenmalige bezoek wat niet positief verliep, zegt meer over jou als persoon dan over het door jou zo bekritiseerde Bali.

Ik dacht dat mensen die naar buitenland verhuisden juist dat negatieve van Nederland achter zich wilden laten, blijkbaar is dat in jouw geval dus niet zo. Jammer. Want je weet blijkbaar veel over het Hindu geloof, maar je doet er vrij weinig mee in je levenshouding.

Misschien is het je nog niet opgevallen maar het Hindoe geloof is ook gebasseerd op verdraagzaamheid, waarom leven anders hier zoveel verschillende geloofsovertuigen vreedzaam naast elkaar, laat dat een inspiratiebron voor jou zijn, verdraagzaam jegens mensen die een andere mening hebben dan die jij hebt.

Waarom reisorganisaties de Bukit niet in hun reisprogramma hebben is heel simpel, ten eerste weten ze er weinig van en het aanbod van accommodaties op de Bukit is op kleinschaligheid gebaseerd. Reisorganisaties werken liever met grotere hotels en resorts. Het voorstaande weten we omdat we alweer diverse jaren als standhouder staan op de Vakantiebeurs in Utrecht.

Jammer dat niet ingaat op mijn uitnodiging om ons een keer te bezoeken zodat je met je eigen ogen kunt zien dat je negatieve uitlatingen nergens op gebaseerd zijn.
Of misschien ben je wel zo iemand die leeft van dat negatieve gespui en het leuk vindt om andere mensen bewust of onbewust te kwetsen!

vervolg voor Paulana :

1 van onze bouwlui pak Yas, zijn voosrouders zijn hier vele generaties terug komen wonen omdat de goden zo zeiden. Hij is een bekende Seka Santi die tijdens ceremonies over het hele eiland mantra’s zingt en deze is dan ook speciaal voor jou van hem :

Om shree saché maha probhu ki jai

Paramatma ki jai

Om shanti shanti shanti Om

In het vervolg ga ik niet meer inhoudelijk op jou reageren zolang je niet openstaat voor een postieve blik. En nogmaals wij zijn op Bali komen wonen om met veel plezier en levensgenot samen metde Balinesen en import bewoners een leuke tijd iedere dag te beleven.

Geniet van je dag,

Warme groet,
Marcello

Dat is nogal wat ik heb het over BUKIT en NIET over jouw persoontje , en jij gaat gelijk mij aanvallen hoewel je me niet kent.!! Als Bukit zo interessant is zijn reisburo’s er als de kippen bij Marcello. Zoals ik al schreef was ik daar 1 x eerst het kunstmatig aangelegde Nusa Dua waar de tuinen gemanicuurd leken,daarna die poort weer uit ( tis niet te geloven maar je moet daar door een poort ) en dan verder naar Uluwatu. Wij konden nergens uitstappen om een strand te bezoeken zonder daarvoor te moeten betalen. Maw we waren niet vrij om te gaan en te staan waar we wilden. Dit heeft met de persoon Marcello niets te maken , het zijn onze bevindingen en die waren niet positief. Dat jij dat op jou zelf betrekt is jammer en nog iets kroegverhalen vertel ik niet om de simpele reden dat ik daar niet kom
Dat jij reclame maakt voor jouw B & B vind ik prima ,maar vertel dan eerlijk hoe het is, bv er is geen vegetatie, Bukit hoorde vroeger bij Nusa Penida en ziet er precies zo uit. Dat er geen Balinezen van origine wonen, heeft alles te maken met het feit dat men nog niet zolang geleden daarheen werd verband ,weg uit hun dorp als ze iets verkeerd hadden gedaan in de ogen van de gemeenschap. Alles goed en wel dit heeft nogmaals niets met Marcello te doen die daar woont en een B&B heeft maar alles met een verkeerde voorstelling van Bali. Het kan zijn dat jij wel Balinezen hebt die voor jou werken dat is in Nusa Dua ook het geval.

Ik begrijp die aanval op mijn persoon niet. Denk je dat je daarom minder gasten krijgt ?
Ieder boek over Bali verteld hetzelfde als ik en dat zou je eens moeten lezen voordat je op de mens gaat spelen. Je hoeft helemaal niet op mij te reageren maar je doet hetzelf.

Salam Manis Paulana

En daarbij komt dat ik het niet sjiek vind dit op een openbaar forum uit te “vechten” je had me ook een pm kunnen sturen. Geef info over Bali maar niet gechargeerd.
Ach en wat het Hindu geloof aangaat : sinds ik KITAP heb, heb ik ook die religie kunnen aannemen.

Dit was het wat mij betreft.
Veel succes met je bisnis,

Pauliana

Pauliana,

excuses dat het niet via een pm is gegaan, maar als je mij en mijn mede Balines bewoners van de Bukit onrecht aan doet dan krijg je zo’n reactie.
Blijkbaar is de de tekst van Pak Yas je nog niet doorgedrongen, want wederom plaats je een onwaarheid als afsluiter er op:

Hoezo geen vegetatie op de Bukit …

Nou vooruit nog 1 reactie dan : ja het lijkt echt op een tropisch palmenwoud.
En Pak Yas werkt bij jou maar is tevens een priester…Ik ken er ook een paar maar dat zijn Brahmanen en werken niet in de bouw, die zijn de hele dag aan het mediteren of lezen Mantra,s
die dan worden gebruikt bij een ceremonie.

Dag Marcello het ga je goed.

Salam Manis Paulien

Mijn mening over Bukit met ik herzien volgens een insider die het weten kan,
bij deze dan . We komen gauw eens kijken of het echt zo mooi is geworden.
:kus:>>>

Eigenlijk zegt dit toch al genoeg, wat slechte ervaringen na 1 bezoekje met de auto aangevuld met verhalen uit 2de hand, tegen iemand die in er (zuid Bali) woont. Wat voor de 1 aantrekkelijk is, mijdt een ander als de pest. Net zoiets als toeristen die het “echte Balinese leven” willen ervaren, de ene toerist vindt dat op het strand een ander in de kampong. Je moet je dan wel de vraag stellen wat onder het echte Balinese leven wordt verstaan, want de waarheid is dat de meeste Balinezen hun eigen kapot moeten werken om te kunnen leven, werken voor 1 van hun vele ceremoniën, werken voor de afbetaling van de motor en dat zie ik de meeste toeristen nog niet doen op vakantie.

Dit verhaal kan ik onderstrepen!

Zit te twijfelen om in Januari een weekje Bali aan te doen,misschien kunnen andere me overtuigen.
Vlieg 19 januari naar kuala lumpur verblijf daar 3 dagen wilden eerst naar thailand gaan,vooral omdat het regentijd?? is op Bali,maar zit te twijfelen om toch een weekje te gaan,ben er in 2007 ook geweest en is me goed bevallen.

Zoek een leuk bungalow/villa voor 2 pers hoef niet in het drukke kuta te zitten,lag vorige keer in Tuban.
En kan ook ergens anders zijn,lees van Paulana iets over Anom beach even nagekeken leuke prijzen Max 50 euro voor de duurste bungalow.
Wil wel aan strand zitten en een ook enkele dagen een chauffeur huren voor een dagje en als er iemand daar is die lekker kan koken voor je is het meegenomen!!!
Maar hoe is het weer!!! een bui’tje op z’n tijd is niet erg maar geen dagen achtereen.
Dus wacht met smart op adviesen van de kenners op dit Forum.

Mvg Koos