uitdeeltips voor de kinderen op Bali

Hallo

Als wij met vakantie gaan, neem ik meestal pennen mee om uit te delen aan de kinderen die wij onderweg tegen komen.

Voor ons is dit de eerste keer Bali, is dit een goed idee?
Nog tips wat ik eventueel kan meenemen voor de kids?

Jindy
:belgium:

:wereld:

Ik zou sowieso niks meenemen, maar daar dingen kopen. Zo steun je de lokale economie. Bovendien zijn pennen daar veel goedkoper dan hier.

Reclamepennen met Nederlandse namen zijn wel in trek.

Zelf deel ik liever niet rechtstreeks uit aan kinderen. Het werkt bedelen in de hand. Je kan beter een aantal woordenboekjes of schoolboeken doneren aan een school.

Ja Jenny , dat werkt echt het bedelen in de hand , ervaar het wekelijks in DPS.
Een donatie, oid ook aan BAWA in Ubud is niet verkeerd. Die bestaan van donaties , BAWA is DE opvang voor straat honden en katten. Ze doen ongelooflijk goed en veel werk, er werken 90% vrijwilligers.

Ik had zelf ook altijd kleine dingetjes mee voor de kinderen. Met (oranje) ballonnen ben ik gestopt vanuit millieu-oogpunt. Het bedelen vond ik zelf altijd wel meevallen. Juist als ze het niet deden dan gaf ik wat. Als ze het wel deden niet. Klinkt misschien gemeen maar ik liet ook niet zien dat ik wat bij me had.
Maar ik keek wel uit hoeveel kinderen het waren en waar. Als je bijv. in een klein dorpje komt en je geeft een kind wat dan komen ze opeens van alle kanten aanrennen met gevolg dat je dan niet genoeg hebt en dat is natuurlijk sneu. Dus kijk daarmee uit.
Ik had geen pennen mee omdat dit al zo vaak gebeurd. Vaak had ik hele kleine knuffeltjes bij me en dingen zoals bij de spaaracties bij de supermarkten (zo kreeg ik van AH een keer een hele tas met wuppies. Grotere dingen zoals de handpoppen van sneeuwwitje (ook van AH) heb ik aan een kindertehuis gegeven.

Op Bali valt het inderdaad wel mee met bedelende kinderen (al gebeurt het wel), maar op heel veel plekken gaan de kids er gewoon vanuit dat iedere toerist ‘money’ of ‘pen’ bij zich heeft. Juist omdat je het makkelijk wegstopt.

‘Gula’ oftewel snoep (letterlijk: suiker) is ook heel populair.

Het verschilt idd waar maar ook op Java. Lombok, Sumba-eilanden (en eerder Thailand had ik wat mee) en lette ik goed op de dingen die ik zag aan gedrag bij de kinderen. En soms heb je gewoon ook een kind alleen met een ouder onderweg. (met wie je dan een praatje maakt bijv.)

Geld geven doe ik NOOIT idd…!

Donatie een goed idee!
Persoonlijk geef ik liever iets voor kinderen.

effe gegoogeld:

www.proyekkampungloco.com

:chin:

ga je naar Lombok zelf of naar Bali? Op Bali zijn ook div. yayasans (kindertehuizen /scholen voor kansarme kinderen etc). Heb er eventueel wel wat gegevens van.

Yayasan betekent niets anders dan stichting. Dat kán met kinderen te maken hebben, maar het hoeft niet.

Gewoon wat snoepjes meenemen en uitdelen. Wel snoepgoed dat tegen de hitte kan en apart verpakt is om te voorkomen dat het vocht of de mieren er grip op krijgen. Snoep is ook hier te koop en goedkoop, maar speciaal uit het buitenland is toch bijzonder. Drop is geen goed idee … :slight_smile: