Ik heb aan iemand gevraagd die in thailand woont wat ik mee kon nemen voor thaise kinderen. Want ik had gehoord dat ze al blij zijn met een balon!
Neem schriften,potloden, pennen en ballonnen mee.
Natuurlijk wel in thailand zelf kopen dat is goedkoper!
Doe wat liefs voor die kinderen en deel uit!
Hallo Miekie,
Ik ga as woensdag naar Thailand, ik ben lerares en vind het dan ook heel leuk om kinderen iets te geven.
Maar wanneer geef je de kinderen wat? Want bijvoorbeeld in een bergdorp zijn heel veel kinderen. Heb je misschien tips???
Groetjes Anika
Hoe lief bedoeld ook om kinderen iets te geven, doe het niet. Leer ze niet bedelen. Dat wil niet zeggen dat je ze niet kan helpen, maar doe het op een verantwoorde manier. Steun een plaatselijke organisatie of geef kadotjes voor de kinderen aan een school of weeshuis en laat die ze uitdelen.
Kleine dingen als ballonnen, pennen en knikkers zijn altijd welkom.
Geef nooit aan bedelende kinderen. Om de hoek moeten ze wat je aan hun hebt gegeven weer afstaan en worden ze opzoek naar een nieuwe prooi gestuurd. Sommigen worden zelfs mismaakt zodat ze meer ophalen met bedelen.
Ik was inderdaad niet van plan om ze geld of dergelijke te geven? Maar je kunt ze toch wel een ballon, schriftje en dergelijke geven? Heeft u anders een tip waar je iets voor de kinderen af kunt geven?
Zoals gezegd, geef ze aan een school of weeshuis en laat een leeraar ze uitdelen. Het voorkomst dat ze een tourist gaan zien als iemand die ze dingen geeft en gaan bedelen om iets.
Het probleem is niet de individule tourist, maar wel de een na de andere goed bedoelende tourist.
zoals Mario al vermeld geef iets aan plaatselijke lagere school, dat doen wij ook altijd, we kopen dan schriften, potloden en gummen en geven dat aan het schoolhoofd
deze spullen zijn daar makkelijk te verkrijgen in de plaatselijke “boekhandel” en word hogelijk gewaardeerd