Ik heb aan iemand gevraagd die in thailand woont wat ik mee kon nemen voor thaise kinderen. Want ik had gehoord dat ze al blij zijn met een balon!
Neem schriften,potloden, pennen en ballonnen mee.
Natuurlijk wel in thailand zelf kopen dat is goedkoper!
Doe wat liefs voor die kinderen en deel uit!
Hallo Miekie,
Ik ga as woensdag naar Thailand, ik ben lerares en vind het dan ook heel leuk om kinderen iets te geven.
Maar wanneer geef je de kinderen wat? Want bijvoorbeeld in een bergdorp zijn heel veel kinderen. Heb je misschien tips???
Groetjes Anika
Hoe lief bedoeld ook om kinderen iets te geven, doe het niet. Leer ze niet bedelen. Dat wil niet zeggen dat je ze niet kan helpen, maar doe het op een verantwoorde manier. Steun een plaatselijke organisatie of geef kadotjes voor de kinderen aan een school of weeshuis en laat die ze uitdelen.
Kleine dingen als ballonnen, pennen en knikkers zijn altijd welkom.
Geef nooit aan bedelende kinderen. Om de hoek moeten ze wat je aan hun hebt gegeven weer afstaan en worden ze opzoek naar een nieuwe prooi gestuurd. Sommigen worden zelfs mismaakt zodat ze meer ophalen met bedelen.
Ik was inderdaad niet van plan om ze geld of dergelijke te geven? Maar je kunt ze toch wel een ballon, schriftje en dergelijke geven? Heeft u anders een tip waar je iets voor de kinderen af kunt geven?
Zoals gezegd, geef ze aan een school of weeshuis en laat een leeraar ze uitdelen. Het voorkomst dat ze een tourist gaan zien als iemand die ze dingen geeft en gaan bedelen om iets.
Het probleem is niet de individule tourist, maar wel de een na de andere goed bedoelende tourist.
zoals Mario al vermeld geef iets aan plaatselijke lagere school, dat doen wij ook altijd, we kopen dan schriften, potloden en gummen en geven dat aan het schoolhoofd
deze spullen zijn daar makkelijk te verkrijgen in de plaatselijke “boekhandel” en word hogelijk gewaardeerd
Mocht je soms een gids of zo inhuren, dat hebben wij gedaan, zij regelde het inderdaad via de leiding van de school. Ze zijn wel dankbaar, dat zeker.
Wij gaan in het noorden een 2 tours doen naar verschillende bergstammen. Kan de gids het daar regelen of is het handig om het van te voren aan te geven bij de gids?
Toen wij op stap waren hebben we dat eigenlijk tijdens een gesprek geregeld.Maar omdat u het toch al van plan bent dan zou u het gelijk kunnen aankaarten. Veel succes.
Oke bedankt voor de tip
Dan doe ik het inderdaad via de gids dat is beter dan het persoonlijk aan de kinderen te geven.
Voor verschillende gelegenheden is het leuk om geschenken te geven:
Thai doen vaak spontaan iets voor je: Zo haalde een jongetje in opdracht van zijn vader een fles water voor mij, omdat de vader had gezien dat ik zo zweette.
Als mensen iets spontaans voor je doen, is het volgende item een toppertje:
Een ansichtkaart met “Holland” erop, en veel cliche (Tulpen, molens en klompen)
Ik heb ook altijd pennen bij me, als ik bij een familie met kinderen ben, is dat leuk om het ijs te breken. Thaise kinderen zijn vaak verlegen.