Cadeautjes voor Thaise kennissen

Volgende maand gaan wij voor de derde keer naar Thailand o.a. naar mensen die wij twee jaar geleden hebben ontmoet in Hua Hin.Het is een thais stel met twee jongens van 8 en 10 jaar.
Nou willen we graag cadeautjes voor ze meenemen,maar ik vind het moeilijk om iets te verzinnen wat ze echt leuk vinden,wat daar bijvoorbeeld niet te krijgen of te duur is.Ze zijn ontzettend bescheiden,dus ik wil ze ook niet voor het hoofd stoten of in verlegenheid brengen als een soort rijke Sinterklaas.
Heeft iemand tips of een beeld van hoe dat in Thailand werkt?
Ze werken allebei de hele dag en wonen in een eenkamer huisje met zijn vieren dus in onze ogen zijn ze behoorlijk ‘arm’.
Alvast bedankt!

Hi Erica,

Een PSP? Of je kan ze ook blij maken met wat kleding?

Het is altijd moeilijk om iets uit te kiezen als geschenk,gewoonlijk geef ik een enveloppe met geld in.

zo wonen de meeste thai maar inderdaad is dat in onze westerse ogen behoorlijk “arm”
wij kennen en bezoeken regelmatig een familie in ao nang die in een soort gelijke situatie woont en leeft alleen met 4 kinderen wij komen daar nu al 4 jaar minstens 1x per jaar op bezoek en hebben al diverse malen wat aan hun gegeven maar het meest blij waren ze met een digitaal fotolijstje waar wij veel foto’s van hun maar ook een aantal van ons en ons huis op hebben gezet ook hebben wij een paar foto’s van hun afgedrukt en gegeven en deze hangen nu promenent aan de muur onder die van hun koning verder kan je voor de kinderen altijd wat speelgoed e.d. kopen is altijd leuk

Ik wilde inderdaad een fotoalbum maken met foto’s die wij van hen en hun dieren en onszelf hebben.Speelgoed wilde ik ook meenemen.

Bedankt voor het reageren!

PS,we hebben af en toe mailcontact en ze vertelden dat ze een lening hadden afgesloten om een eigen restaurantje te kunnen beginnen.Hiervoor hadden ze allebei hun brommer verkocht.Weet iemand ook wat een brommertje kost in Thailand?Zoiets zouden we ook graag willen geven.

waarschijnlijk zijn ze het meest blij met gebruiks voorwerpen maar om daar iets over te kunnen zeggen moet je weten wat ze wel en niet hebben/gebruiken ik weet niet of ze bedden hebben of op de vloer slapen anders zouden matrassen ook een mooi kado kunnen zijn alleen zou ik die wel daar kopen anders moet je z’n grote koffer hebben lol2lol2

Ze liggen op matrassen op de grond.
Ik ben alweer een stukje wijzer,bedankt!

Een luxere mooie scooter kost zo’n €850,- en dan heb ik het over een Honda click.

Normale minder luxe scooters/brommers dus die je gewoon van a naar b brengen zullen vast de helft goedkoper zijn!

Zo toe maar ik zie het al voor me twee broertjes van 10 en 8 jaar op de brommer. lol2 Maar het is geen slecht idee voor de familie…

Misschien eens voorstellen aan de ouders om ergens gezellig te gaan eten met de kinderen en daarna na één van de pretparken gaan?
Zoals Dirk het al heeft vermeld,eens rond kijken in het huis en vragen wat ze allemaal nog nodig moeten hebben,matrassen,kleding en nieuw school outfitt(uniform)geld om te sparen?etc…

Haha, nee joh! Dat is voor de ouders! Die moesten de brommers verkopen om een lening aan te gaan voor een restaurantje wat ze graag willen openen. Wel lezen he;) De prijzen van andere brommers weet ik niet, toevallig van die Click wel (zelf nog naar gekeken vorig jaar;)) En een simpel ding zal vast minder dan de helft zijn van de Click! Vandaar de Click als voorbeeld…

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=97871
deze brommer/scooter zal intussen wel verkocht zijn maar het geeft mischien een mooie indicatie van een prijs

Hier heb ik misschien ook wel wat aan… Ik ontmoet in December mijn schoonouders voor de eerste keer en wil zeker niet met lege handen komen.
In NL is het makkelijk gewoon een mooie bos bloemen of een lekker wijntje maar nu vind ik het best lastig.

Ik sluit me aan bij Georges ! Neem ze lekker dagje mee uit, naar iets dat de kinderen ook leuk vinden en ga lekker uitgebreid met ze eten bij een gezellig restaurant.
Als je speelgoed wilt geven aan de kinderen, zou ik het niet meeslepen uit NL, maar gewoon in Thailand kopen.

Geen slecht idee George,

Erica dan kan je ook nog mooie foto’s maken en deze later ook op een digitale lijst zetten…

hebben ze de brommers wel echt verkocht kan nl ook zo zijn dat ze de brommers in onderpand hebben gegeven om geld te lenen en dus betalen ze elke maand rente totdat ze voldoende hebben gespaard om de brommers terug te halen. dus het zou ook kunnen dat je voor een redelijk bedrag de brommers weer terug kunt halen voor ze.

ps hier bij mij zijn de meeste thai gek van stroopwafels.

welkom terug Baco.

1 like

ben nog niet helemaal terug maar het begin is er, werd gek na een week niets doen.

kan ik me voorstellen Baco…

Voor de kinderen de Nederlandse delicatesse; stroopwafels. En qua budget dat jullie over hebben voor de familie zou je toch wel wat moois moeten kunnen vinden. succes!