Typisch nederlands cadeautje voor thaise vrienden..

Hallo, ik ga over 2 weken naar Thailand,
En nu zou ik een cadeautje mee nemen naar thailand…
Een typisch nederlands cadeautje…
Help…!! :stuck_out_tongue: wat moet ik mee nemen… haha

Mijn stiefdochter en andere thai is gek op stroopwafels

1 like

Drop ! Al verwacht ik dat ze daar eerst aan ruiken en het vervolgens niet eens proberen… Of ze stoppen het in hun mond, spugen het direct weer uit en kijken je vervolgens boos aan… Dus hoewel erg Nederlands, vermoed ik niet dat dat een succes zal worden. Ik ken pas 1 Thai die drop lekker vindt…

Maar idd, zoals Baco al zegt: stroopwafels. Als ik stroopwafels uit Nederland hier heb, ben ik ze binnen no-time kwijt…ik krijg amper zelf de kans om er eentje te eten…

Of een stuk kaas, hoewel dat vermoedelijk ook geen echt doorslaand succes zal zijn…

1 like

Beide Thais bij mij in huis vinden drop heerlijk (zoet, bijvoorbeeld trekdrop). Maar ik denk inderdaad dat dat uitzonderingen zijn. Stroopwafels, rookworst, vinden ze allemaal heerlijk. Of een t-shirt met fietsen erop. Loop eens bij een VVV binnen, kun je misschien leuke ideeen opdoen.

1 like

hahah zal wel een zak drop en een paar van die pakken stroopwafels mee nemen idd… haha :stuck_out_tongue:

Dankje allen. :slight_smile:

Trouwens oliebollen vinden ze ook lekker

beetje lastig om mee te nemen lijkt me :stuck_out_tongue:

Nee hoor gewoon zelf maken haha:cheer:

De welbekende kleine klompjes! Die doen het vast goed in de auto’s van de thai.

Voor wie is het cadeautje eigenlijk? Man, vrouw, kind? :slight_smile:

klompjes zat ik inderdaad ook aan te denken, maarja dat spul word dus ook in thailand gemaakt haha

man, vrouw en zoon

Misschien een bellenblaas voor de zoon? Aannemend dat het nog een klein ventje is :slight_smile: Of een ouderwetse tol, die zijn in de speelgoedwinkels met enkel hout speelgoed nog steeds te krijgen.

Je zou in plaats van de klompjes voor de vader en moeder ook de Nederlandse tegeltjes (wel lastig met vervoeren, maar je hebt ze tegenwoordig ook in hout en kunstof) of de kleine Canvas schilderijen met weidse Nederlandse uitzichten. Of een zeepketting met Nederlandse accenten?

Zo kan ik nog wel even doorgaan, haha :wink:

1 like

haha ik denk gewoon die klompjes idd, stroopwafels en een zak drop… :stuck_out_tongue:
moeten ze maar genoegen mee nemen…! :stuck_out_tongue:
anders komen ze hier maar een keer naartoe :stuck_out_tongue:
en laat ze wel eens even patat eten daar haha en las over een restaurantje wat gewoon stampot verkoopt… dan hebben ze wat typisch nederlands :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of het is toegestaan, maar Thai zijn he-le-maal wild van Nederlandse tulpen. Een bosje meenemen 's winters is een gegarandeerde hit . Let op de vele posters die hangen in huizen en gelegenheden met tulpen erop.

Hans.

1 like

Nou zelf zou ik eventueel een boek met veel foto’s (bezienswaardigheden in Nederland) meenemen naar Thailand.
Zo weten de mensen ook hoe Nederland eruit zie.

1 like

Volgens mij geen probleem,we hebben regelmatig tulpen en andere bloembollen meegenomen naar Thailand hoor. We waren eerst bang dat ze niet zouden groeien maar dat is geen enkel probleem haha een stukje NL in Sisaket :chin:

1 like

Ik weet niet hoe het de Thai er over denken, maar naast de stroopwafels deden ook Haagse Hopjes het erg goed in Noord-Korea…

1 like

Hier op Phuket is het anders, de tulpen doen het zelden hier. Dus ik weet niet waar de vrienden van de TS wonen?

Ikzelf vind dat geen goed idee om bloemen mee te nemen naar Thailand,(houbaarheidsdatum)
Snoep? tja zou nog kunnen.
Denk dat je eender een boek of een mooie foto van je zelf(in een kadertje) kan geven aan je thaise familie?
Voor wie is nu eigenlijk het cadeautje bedoeld Kevin ?
Is het voor een meisje of de ganse familie?

Stroopwafels vallen volgens mij altijd in de smaak!

Wanneer ik naar mijn vriendin in bkk ga neem ik altijd een aantal pakken stroopwafels mee…
de hele straat vind ze lekker incl haar hondje haha…
Suc verzekerd!
Ook chocolade doet het goed.
Bij de xenos verkopen ze artikelen met de oudhollandse uitstraling,erg leuk om wat mee te nemen…
En drop,nee zou ik afraden…iedere thai die het geprobeerd heeft vind het smerig hehe

:chin:jeroen