Wat brengen we mee uit Thailand??

Mijn collega’s op het werk vragen altijd om iets mee te brengen uit Thailand(o:a:T-shirts,kruiden,goedkope horloges en houtsnijwerk)Nu ikzelf breng altijd orchideen mee voor mijn moeder!Nu mijn vraag, wat brengen jullie als souvenier(geschenk)mee uit Thailand?stem in de hierboven peiling,en licht je antwoord hieronder toe!!Bedankt voor je medewerking,gegroet:georges

:chin:Veel vers fruit gaat er mee naar Nederland en wat merk kleding(namaak)
succes met je onderzoekje:THAILAND::cambodia:

Hallo Gg,

Wat wij meebrengen is vooral kleding, juwelen ( a ja vrouw en dochter ) en goedkope (toffe)kadootjes, wenskaarten , fotoooos en veel mooie herinneringen en heimwee …!!!
Juliiiiiiii 2010 mmmmmmmmmm!!!

:chin: Ja Heimwee was ik vergeten op te schrijven:THAILAND::cambodia:

Dag georges,
Leuk topic. Ik neem T-shirts en maatkleding mee. Dat heb ik de laatste jaren gedaan. Afgelopen april was ik in Bangkok bij Robinson. Daar heb je fraaie kleding. Geen maatwerk. Wel merken. Vraag aan u: ik neem aan dat dergelijk soort grote warenhuizen geen “fake” verkopen, toch? Ook van anderen graag tips. Tot slot van onze vakantie loop ik even binnen bij Greenwood en vraag ik om advies voor de volgende trip.:o

Ton

“Merk of fake” misschien beter in een andere ( nieuwe ) topic plaatsen ?
Lijkt mij wel interessant.

Mvg

Normaal ga je minder bedrog tegenkomen in grote warenhuizen dan in kleinere kledingswinkels of local markets!!Voor pratunam,moet je ook oppassen dat je niet wordt belazerd,heb al van mensen gehoord.gegroet:georgessiam.

Mijn vrouw :ninja: smokkelde in het verleden allerlei etenswaren mee, gelukkig is dat minder geworden, en nu beperkt tot meestal fruit of bepaalde levensmiddelen, maar wel altijd wat Thaise muziek cd’s en uiteraard kleding voor haar.

Voor mijzelf zoek ik altijd naar speciale boeddha’s/amuletten, niet van die toeristen beeldje’s maar het liefst bij bezoekje’s aan verscholen tempels met name omdat deze dan gezegend zijn door de aanwezige monnik.

Het wordt elk jaar minder met 3 koffers heen, met 4 koffers terug :biggrin:.

meer dan heimwee en mooie herinneringen neem ik niet mee of toch wel meestal neem ik nog 1 of 2 spuitbussen tegen insekten mee en een aantal van die spiraaltjes die liggen te gloeien op de grond om ze te verjagen dit omdat ze beter zijn dan in nederland of omdat ze hier niet verkrijgbaar zijn

groet dirk

Je mag toch geen fruit en bloemen uitvoeren?

En die orchideen die je op de luchthaven kunt kopen?Die breng ik altijd mee voor mijn moeder!! gegroet:georgessiam.:chin:

Breng vooral goeie herinneringen mee. Voedingswaren, nep-zooi nee. De alleen-reizende man uit BKK is altijd de pineut op Schiphol (fijn weer thuis te zijn…). Gek genoeg op Dusseldorf nog nooit de koffer open hoeven te maken.

Wel koop ik vaak het nodige reguliere spul (vooral kleding) bij de Central (geen kopie-gevaar, Central is de Thaise Bijenkorf). Bijvoorbeeld Levi’s is gauw de helft goedkoper dan in NL. Ook zitten er veel brand-shops in de Central Festival/World etc die vaak stukken goedkoper zijn dan in NL. Onlangs nog flink wat winterkleren gekocht in Pattaya (jawel) bij Zara (zit ook in grote plaatsen in NL.)

In dit draadje werd eerder gewaarschuwd voor oplichtingsgevaar in Pratunam. Geen zorg, kijk naar de prijzen, daar kun je niet opgelicht worden. Pratunam is de groothandelsplaats van Thailand waar iedere t-shirtverkoper zijn handel inkoopt. Als je echt een merk wilt dan moet je niet in Pratunam zijn. Voor koopjes wel, t-shirts < 100 bath.

De volgende keer dat wij in Bangkok zijn zitten we o.a. in het Eastin. Volgens mij is dat hotel in die wijk gelegen. Ik ga er op uit en zie het wel.

Wij nemen pepertjes / t-shirts en spijkerbroeken mee.
En in de handbagage wat fruit in de hoop dat ze het niet checken.

Ik neem met name herinneringen en foto’s mee.

Soms iets van kleren of slippers, maar dan het origineel en niet het nepspul. Nepspul is goedkoop, maar mijn ervaring is dat de kwaliteit daar ook naar is: een keer (koud) wassen en je leuke shirtje is ineens aan de korte kant!

Die spiraal wierook dingen werken inderdaad goed tegen de insecten, heb ze in Nederland ook nog niet kunnen vinden, maar gelukkig heb ik ze hier ook nog niet nodig gehad :smile:.

Ikzelf heb besloten om na mijn volgende bezoeken alleen wat orchideeën mee te nemen, vooral omdat dergelijke souvenirs even worden bekeken om vervolgens te verstoffen in een hoekje. Wel neem ik natuurlijk dingen mee voor vrienden die ergens om gevraagd hebben!

Wellicht weer off topic…waar ligt pratunam?

Wat wij voornamelijk mee terugnemen naar NL zijn T-shirts, broeken, boeken, veel Thaise kruiden e.d. en natuurlijk sigaretten :slight_smile:

http://www.bangkok.com/pratunam/index.html

Bij het MBK - gedroogd vlees (ik ken het als dendeng), kruiden en zilver.
Op de Sukhumvit - Maatkleding
Je kan ook goedkoop een bril aan laten meten.

Vroeger heb ik ooit vers fruit (en mieren) meegenomen in de handbagage - wel door de douane gekregen; dus mazzel gehad.

Groet,
Joe