Ken er eerlijk gezegd de prijs niet van Dirk,maar wel handig en niet te groot om mee tenemen in je koffer!gegroet:georgessiam.
Ook niet in die Aziatische toko’s of Thaise winkels kunnen vinden??
nee deze zijn verboden te verhandelen in nederland, in belgie en duitsland zijn ze wel leverbaar
groet dirk
Mag dat wel vers fruit meebrengen uit een ander Land?
In iedergeval niet in Zaventem(brussel)daar worden de etenswaren aangeslagen.
Vooral de goedkope cd’s en dvd’s gaan mee…
originele maar ook de kopietjes die je vooral kunt vinden in IT mall…
En natuurlijk mijn vriendin haha:zon02:
Namaakkleding is over het algemeen troep…goedkoop is duurkoop zeg ik maar…
wat ook handig is om mee te nemen zijn schermesjes…scheelt heel veel met nL
** In Thailand kan je overal mooie souvenirs kopen.**
Maar de meeste keus en de goedkoopste vind je bij de Chatuchak weekend markt.
Je kijkt er je ogen uit, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het er kopen en het is er goedkoper als in de rest van Thailand.
Dus ben je in het weekend in Bangkok ?
Ga dan naar de weekend markt.
Deze tip is gratis!!
gegroet:georgessiam.
inderdaad !
chatuchak ofwel JJ market in de volksmond is echt een leuke dagtrip…
shoppen shoppen shoppen eten eten eten…
alleen vond ik die beestjes in die snikhete kooien/hokken echt zielig…
Jeroen
Hoi Jeroen,we zijn ook naar die beroemde markt geweest(december)
We vonden het ook schandalig dat bij hoge temperaturen die hondjes"zonder water"heel de dag in die kleine ijzeren hokjes vertoefden.
Ook nog even zeggen dat we 2 lampions hebben meegebracht,die nu staan te pronken in onze leefkamer.
grts:Jasper
Kijk even op Google Earth…
Over fruit en orchideeen het volgende:
Voordat Georgessiam claims krijgt:
De orchideeen waar ze bij de Thaise douane niet moeilijk over doen, zijn de paars-witte orchideeensnijbloemen in doosjes die je koopt op het vliegveld. Deze worden in Thailand op vrij grote schaal gekweekt, en ook wel naar NL geexporteerd. (Dendrobium)
Waar ze ZEER STRENG op zijn, en hier in NL ook, zijn de orchideeenPLANTjes, dit kan boetes tot 500 euro opleveren !
Fruit doen ze in Th. niet moeilijk over, en ik denk dat als ze in NL het fruit zien, je het misschien aan de grens moet laten, maar dat risico is te overzien.
Hans.
Eigenlijk altijd dezelfde dingetjes: Sigaretten,whiskey en natuurlijk de kruiden ![]()
heejheej
ja de weekenmarkt was echt tegek!
als vrouw kun je daar ook helemaal los gaan aan het einde van je reis…
Achteraf zagen we pas na wat winkelen op andere plekken in bangkok hoe goedkoop het eigenlijk was op de weekendmarkt…
gelukkig had ik mn cadeautjes etc al ingeslagen daar;)
wel het vreemdste ooit gezien daar trouwens!
witte eekhoorns en een soort marmotten met circuspakjes aan op een stokje!!!
wtf???
echt bizar…
Onze indruk betreffende de weekendmarkt,je hebt ogen tekort om alles gade te slagen,zo verschillende items wat men kan kopen.
We zijn er voor de eerste keer geweest in "december"echt gezellig om daar rond te kuieren,het smaakt naar meer.
Spijtig genoeg dit jaar niet omdat we onze zinnen gezet hebben op Vietnam.
meer dan heimwee en mooie herinneringen neem ik niet mee of toch wel meestal neem ik nog 1 of 2 spuitbussen tegen insekten mee en een aantal van die spiraaltjes die liggen te gloeien op de grond om ze te verjagen dit omdat ze beter zijn dan in nederland of omdat ze hier niet verkrijgbaar zijn
groet dirk
nee deze zijn verboden te verhandelen in nederland, in belgie en duitsland zijn ze wel leverbaar
groet dirk
Ik heb inmiddels een nederlands adres gevonden waar deze spiraal wierook te koop is . Klik hier
Gr Olav
Hallo,
Ik ben ook vaste bezoeker van de Chatuchak-markt, mag je gewoon niet missen, en met de skytrain ben je er goedkoop en snel.
Tevens bezoek ik de Pratunam-Market, MBK shopping center, en Panthip Plaza. De shopverslaafden weten dan ongeveer al wel waar ik mee thuis kom, maar voor diegenen die dat niet weten:
Veel souvenirs voor vrienden en kennissen
Kleding (merkloos en merk)
Illegale CD’s en DVD’s, en
minstens 6 tot wel 12 overhemden
die ik laat maken bij mijn kleermaker Pinky Tailor.
Hans.
Men kan ook gratis van Banglamphu met de bus naar Chatuchak-Market(rode bus met de “beruchte blauwe sticker” voor en achteraan de bus)dit ter info*
Natuurlijk ben ik het 100% met je eens Hans,dat je dit niet mag missen.
Je kan het niet bedenken praktische alles verkopen ze daar,gaande weg van "nephorloges tot kleine lieve hondjes.
En moest het wat te druk worden heb je naast de beroemde markt,een park waar je kunt verpozen.(ter info*)
gegroet:georgessiam.
Waar kan je die wierook spiralen kopen in Nederland?
Zie de link Georges ![]()
Kan je ze online bestellen !
Ja mijn ogen gaan dikwijls achteruit,Dave!lol2.
bij de Xenox