Cadeautje

Maandag as is het zover,ik vertrek dan naar Thailand.
Mijn neefje en schoonzus wonen daar en die heb ik al bijna 5 jaar niet gezien.
Nu wil ik graag een leuk cadeautje aan beide geven. Ik stuur altijd wel wat op vanuit Nederland,maar dat is meestal snoepgoed en kleding. Zelfs eens een keer gebreide sokken gestuurd,en dat was niet echt een succes:slapen:,haha.
Hebben jullie een leuke tip? Mijn neefje is 5 jaar en mijn schoonzus is Thais.

Alvast bedankt

Hoi,

Dingen die herkenbaar uit het Westen en speciaal Nederland komen worden altijd gewaardeerd in dit soort landen. Bewijs dat men écht familie/tante/schoonzus in het rijke Westen heeft! Bijv. T-shirt (kindermaat), klompjes/molentjes etc. - hoeft niet duur te zijn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik denk yvonne,dat je in Nederland een speelgoedzaak moet bezoeken om een idee te hebben wat er allemaal voorradig is,desnoods vraagt je inlichtingen aan de verkoopster aldaar,die mensen weten gewoonlijk wat er allemaal over de toog gaat aan speelgoed voor de kinderen!!
groetjes en nog een prettige vakantie in Thailand!!!
georgessiam.

Sinds de Rajapruk-tentoonstelling (in 2006 in Chiang Mai ter ere van de koning) zijn tulpen een grote hit in Thailand, iedereen weet waar ze vandaan komen, ze praten er nu nog over.

Ik zou een tien-of twintigtal bollen meenemen voor je schoonzus om te proberen. Tulpen vragen goede grond, de grond in Th. is niet echt geschikt, dus liefst in een grote pot of schaal planten. Gemalen kokosnoot is uitstekend geschikt als potgrond.

Hans.

Tulp heeft een biologische klok die pas begint te groeien bij lage temperaturen!!!
Daarom moeten de lentebollen allemaal in de herst in de tuin nu reeds al aan de late kant !!!
Dus NIET geschikt voor Thailand!!! (het is er te warm )

Iets meenemen voor kids , wij hebben steeds hetzelfde probleem 6 en 7 jaar , kwa snoep en speelgoed is ginder bijna alles te koop zoals hier !
Cote d’or chocolade is nog moeilijk te vinden dus die nemen we mee , petit beurre koekjes , speculoos , jenever ( puur of met fruitsmaak of andere ) malt wisky…:chin: ( de laatste zijn natuurlijk voor mams en paps )