Thais of iets Oosters als presentje of n hapje.

Ik heb nog 2 weken te gaan dat ik lesgeef, die groepen wil ik in de laatste lesweek iets leuks of lekkers geven. Ze weten dat ik naar Thailand ga en tellen met mij de weken af, ik iets meer dan zij, alhoewel mijn tijd altijd vliegt gaat het me nu te langzaam. Een presentje dus, iets kleins, niet te duur, iemand een idee:unibrow:. Er zitten wel toko´s in mijn stad.

Zou het zo direct niet weten,Diedo! moet het speciaal een klein geschenkje zijn dat je wilt uitdelen?
Waarom niet uw leerlingen laten kennis maken met het prachtige Thailand?
Misschien een videotje opzetten(tv) of een diareeks op de muur projecteren?

Hi george, Dat is inderdaad een leuk idee, dit wil ik doen als ik terug ben. Moeten ze verplicht naar heeeeel veel foto´s kijken van mijn reis. lol2. Ik ga eens scharrelen bij de plaatselijke toko, snoepjes in een wikkel met onbegrijpbare teksten en tekens in fluorisende kleuren doen het ook altijd goed.

Waarom geen klein souvenirtje voor ze meenemen uit Thailand ? Dan help je de Thaise bevolking aan extra inkomsten en dan kan je daarna gelijk een antwoord in de nieuwe peiling achterlaten lol2

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=125750

Nog veel suc6 met je zoektocht naar de juiste snoepkeuze!Maar vergeet niet als je terug bent uit Thailand dat je je leerlingen kennis laten maken met het prachtige Thailand.(dan leren ze ook nog iets bij)lol2
groetjes:georges.

Daar wilde ik eigenlijk neerzetten, een Thaise man, ware het niet dat daar mijn belangstelling niet ligt smkiek

Heel leuk:

Lychee’s of rambutan en ander “vreemd” fruit laten proeven, er zullen er best zijn die sommige dingen niet lusten,maar dat is ook het avontuur.
Er is bijvoorbeeld ook een vrucht met een witte inhoud met zwarte puntjes erin, ziet er heel on-nederlands uit, maar smaakt heerlijk.

Zo kun je ze kennis laten maken met Thailand, en ze steken er nog wat van op…

Hans.

Misschien de leerlingen trakteren op “durian” fruit?lol2

Dragonfruit ?? Is idd errug lekker !

Gefrituurde insecten misschien een idee :smiley: ?

Over “Durian” fruit:Neen dat mag je de leerlingen niet geven,dit fruit stinkt als de pest(nog erger dan rotte vis)
Het Idee,van Hans is ook niet slecht(Lychee’s)vind het heel lekker.
Nu ik weet niet hoe je kookunsten zijn Diedo,misschien een simpel thais gerechtje klaarmaken?
Het idee van Dave,gefrituurde insecten is ook lekker!!

Dank voor het meedenken, dat lycee fruit is ook een leuk idee, het zijn overigens volwassenen. Ja dat Durian fruit ken ik George, zeker leuk als grapje maar dan in de buitenlucht…lol2
Insecten, ga ik eerst maar zelf voorproeven in Thailand, of ik moet een handje van die rot muggen in Nederland in de bakpan gooien:hihi:,

Als ik van jou was(tenslotte zijn het volwassenen)een simpel thai’s gerecht klaar maken(thuis)en dan meebrengen naar school.En kees is klaar,of klaar is kees! ha ha h a!!

Sticky rice met mango… mmmmm! Als je een receptje wil, laat je maar iets weten.:dag: Leuk idee trouwens om je leerlingen op deze manier kennis te laten maken met Thailand!:chin:

vandaag allerlei vreemd eetbaar spul koek en snoep bij de toko gekocht voor enkele euro’s al veel voorpret. Gadverdamme heb de
koekjes met Durian smaak geproefd, zo goor. Neem ik vanavond alles mee naar een vergadering, kijken of ze het durven proberen. Ook iets van (gedroogde?) olijven met een zoete coting erom, kan me er niets bij voorstellen.Ken jij eht jelle als voedsel deskundige:) Maar na vanavond ik wel. Voor mijn leerlingen ga ik toch maar voor diverse exotisch fruit en wat snoepgoed van de Toko.:retard:

Die olijven ken ik niet… Laat me weten hoe ze smaakten!

Heerlijk die durian koekjes,kan ze met kilo’s te gelijk eten!:smiley:

Over Durian zegt men vaak: Smells like hell, tastes like heaven.

Dat eerste klopt zeker, dat tweede niet. Thai zijn er gek op, maar ik vind er een weeiige smaak aanzitten. Niet mijn ding.

Het is niet voor niets verboden om in veel hotels of vliegtuigen mee naar binnen te nemen…

@George gelukkig, ieder zijn smaak. Jelle die olijven smaakte uuuhh nergens na. Maar wel lol. het koste allemaal niet veel, dus ga een keertje winkelen in een Toko, avondje plezier!

graag, ga ik lekker voor mezelf maken om nog meer in vakantie sfeer te komen.