je hebt ook gedroogde cocosschilfer zeer lekker en in kleine porties ingepakt ( wit, groen , geel met een aapje als versiering ) ± 18 bath keilekker .
Echt iets voor kids maar als wij het meebrengen is iedereen verkocht en toch niet overal verkrijgbaar !:mad:
@Lui klinkt leuk en lekker, dat kan ik in redelijk grote hoeveelheid meenemen retour.
LUI ben ik wel op mijn vrije dag 555555
lol2lol2 nu zie ik het, fijne LUIe vrije dag.
400 g kleefrijst: eerst twee uurtjes weken in warm water, dan stomen gedurende 20 minuten. Dan 400 ml koksmelk met 125 g suiker, een snuifje zout en een pandanusblad aan de kook brengen en 10 minuten zachtjes laten borrelen. Pandanusblad uitwringen boven de melk en de helft van het mengsel mengen met de warme kleefrijst.10 minuutjes laten rusten. Ondertussen mango versnijden. Kleefrijst op een bord met de mango ernaast of erover geschikt en de rest van het kokosmengsel eroverheen. Je kan het eventueel afwerken met wat geroosterd sesamzaad… Et voilà. Smakelijk.
mmmmmmmmm, kijken welke lezer van dit forum het als eerste maakt. Ik probeer het nog voor 3-12 te doen en doe verslag. wit of rood er het beste bij
of nee tuurlijk een thais biertje.
't is een dessertje hé, Diedo! Misschien een fris zoet likeurwijntje… pineau de Charentes, koud geserveerd…
o dacht echt hoofdgerecht. Zou mogelijk ook kunnen met lekkere pittige sambaltempe erbij. Ik ken een ander recept met rijst en diverse fruit (wel uit blik) o.a perzik en dan tahoe erbij.
In dit geval is de rijst zelf ook echt zoet door de toevoeging van suiker aan je kokosmelk. Maar experimenteren kan altijd leiden tot nieuwe creaties…
Het pandanusblad is belangrijk vanwege de lichte vanille-achtige smaak die het toevoegt…