Onze eerst reis naar Bali

hallo allemaal
>>>wij willen volgend jaar naar bali,we zijn 1 ouder paar met 4 kinderen in de leeftijd tussen 20en 27 jaar hierbij zitten ook 2 duikers.wij weten niet in welk gedeelte van bali voor ons gunstig is met deze duikeres maar ook voor de niet duikers.welk hotel kunnen jullie ons aanbevelen??ik ben mij druk aan het orienteren en kom nu al tot de conclusie dat ik wel hulp kan gebruiken tijdens mijn zoektocht.ik ben benieuwd wat er hier los komt.
liefs:Dianne en fam.

Hallo Dianne,

De vraag is allereerst natuurlijk hoe lang je wil gaan? Bali is niet super groot maar zoals in veel aziatische landen kost het vervoer altijd wel wat tijd.
Ik zou allereerst niet 2 of 3 weken in 1 hotel gaan zitten. Als je met jonge mensen gaat die ook nog sportief zijn zou ik in elk geval een week in het zuiden gaan zitten waar ze kunnen leren golfsurfen. Hebben onze dochters ook gedaan en vonden het super. Uiteraard mag de omgeving rond Ubud niet ontbreken. Hier kun je leuke fietstochten maken maar ook geweldig gaan raften. De natuur is er fantastisch. Het noorden is leuk, mede omdat het ook wat rustiger is dan het zuiden. Hier kun je bij Menjangan Island duiken. Als je 3 weken hebt zou ik overwegen om bijvoorbeeld ook een week over te steken naar Lombok en/of de gili,s. Mocht je nog meer willen weten mag je ook een privemail sturen. Wij zijn met onze kinderen in 2005 3 weken geweest en hebben Bali en Lombok gedaan. In 2008 na 3 weken Sulawesi hebben we ook nog een week op Bali door gebracht maar dat was meer om nog even een paar dagen te luieren.
Veel plezier met de voorbereiding en voorpret.

groeten Elma

:thumbsup:dank je wel elma voor je reactie.
heb je dan ook enig idee welk hotel of andere accomodatie dan voor ons geschikt zou kunnen?er zijn op het internet ook veel mogelijkheden en die zou ik dan ook zo snel mogelijk willen bekijken maar als ik al enig idee zou hebben is dit makkelijker(ben niet lui hoor hahaha).
ik denk zelf dat we er maar 2 weken zijn dit i.v.m vrij krijgen van ons werk en school maar goed we hebben nog ff de tijd.
:dag:bedankt nog en misschien tot de volgende mail.gr.Dianne

Het ligt er uiteraard aan in welke prijsklasse je zoekt. Wij gaan komende zomer naar Flores en Sumba en starten dan eerst een paar dagen op Bali. Ik ben geschrokken hoe enorm de prijzen gestegen zijn sinds 2008. Op Bali zijn ook wel aardig wat huizen te huur. Als je met 6 personen bent is dat soms ook nog wel een optie. Er is inderdaad heel veel aanbod in hotels. Op tripadvisor.com kun je heel veel recensie lezen en natuurlijk ook op zoover. Als je eenmaal hebt besloten in welke plaatsen je een hotel wil kan je het beste een berichtje op het forum zetten en dan komen de hotels vanzelf wel los bij iedereen. En nogmaals het is wat je wil. Luxe, budget, middenklasse. Dichtbij zee, met zwembad etc.etc.
Asiarooms of agoda heeft heel veel aanbod in alle plaatsen. Leuk om alvast is te snuffelen en je lekker te maken.

gr.Elma

bedankt elma,ik ga inderdaad snuffelen en maak me zelf al helemaal blij.
zodra ik weer een vraag heb kom ik er bij je op terug.
groetjes: Dianne