Route + hotels

Dit jaar zouden we graag eind mei naar Bali gaan. Ons kindje is dan 1.5 j oud, dus een echte rondreis willen we niet doen, maar we willen ook niet de hele dag op het strand liggen. We zouden 2 weken ter plaatse zijn, dus we moeten ons beperken tot een deeltje van Bali. Omdat we het rustig willen houden, zouden we slechts op 2 of 3 verschillende locaties willen verblijven en telkens van daaruit uitstapjes doen in de buurt.

Heeft er iemand suggesties voor een “route”?

Iemand ideetjes voor (goedkope) hotels/guesthouses/bungalows (hoeft niet luxueus te zijn, maar wel schoon)?
Is het een optie om enkel voor de eerste nacht een overnachting te boeken en dan ter plaatse iets te zoeken? Is dat goedkoper of duurder? Is er voldoende plaats vrij in mei/juni?

In mei/juni zal overal voldoende plaats zijn. Je kan dus vantevoren boeken, maar je kan ook overwegen ter plekke verschillende hotels te bekijken. Ik kan me voorstellen dat je juist met zo’n kleintje andere eisen stelt, en niet altijd ziet of een hotel aan die eisen voldoet.

Ik zou hoe dan ook op zoek gaan naar iets met een veranda/zitje, dan kun je lekker buiten zitten als de kleine slaapt.

Voor uitstapjes zou ik iig een paar dagen in Ubud blijven. Daar is keus genoeg qua accomodatie, en vaak ook met een zwembad(je).

Voor een verblijf aan het strand met echte rust zou ik voor Yeh Gangga gaan, dat is niet ver van de Tanah Lot tempel. Er zijn daar geen restaurants, maar in het hotel kun je wel eten bestellen. Voordeel is ook dat ze iets kunnen maken aangepast op het kind. In de omgeving kun je mooi wandelen, evt fietsen, en je kan ook een auto huren voor uitstapjes.

In noord-Bali kun je Lovina overwegen, maar DE reden om naar Lovina te gaan is om 's ochtends in een bootje naar de dolfijnen te kijken. Deze bootjes zijn te gammel voor een klein kind. In de omgeving ligt overigens het enige budhistische klooster van Bali, en er zijn warme bronnen.

1 like

ik zelf denk dat wat Jenny qua strand noemt wel wat erg rustig/afgelegen is. Neem dan liever bvb de oostkust-Padanbai (ferryboten naar Lombok-er vlak naast enkele baaien en smalle strandjes) of Candidasa-een erg lange strook langs de ‘‘grote’’ weg, maar wat luxer als PBai.
Vijrwel elk losmen (goedkoop pension-vaak in de tuin van een familie) heeft een veranda/.zitje. het lijkt me juist wel leuk met wat lokale familie-anschluss voor de kleine. In Pbai vindt je ook vaak langerverblijvende toeristen, ook wel met kinderen.
Voor de verplaatsing kan je makkelijk een taxi of auto+sjofeur voor de dag huren-kost rond de 35/40 eurie-kan je nog een rondtocht maken ook+gids erbij inbegrepen. Enkel de rit zelf kost minder.
de echt goedkopere plaatsen zijn niet op het web, doen niet erg aan reserveren e.d.-die vind je enkel door ter plekke rond te kijken. ze hebben vaak ook maar 3-4 kamers. zelfs in het hoogseizoen vind je altijd wel ergens plek binnen korte tijd-al zal dat dan niet altijd de allerideaalste zijn. alles wat je vooraf boekt kost duurder-alleen al door de kosten die dat buro daarvoor maakt. tenzij je echt op de klasse met 3/4*** mikt (maar je zei goedkoop) -dan heb je allerlei hotelbookingswebsites.

1 like

Bedankt voor jullie reacties. We zullen enkel een hotel voor de eerste nacht boeken en dan ter plaatse rondkijken.

Alleen voor de verplaatsingen en uitstapjes zijn we er nog niet uit. Ik weet dat er tientallen topics zijn over “auto met chauffeur”, maar door slechte ervaringen in een ander land, hebben we hier toch een beetje schrik van.
We zouden liever een auto huren, maar ik lees overal dat dat wordt
afgeraden (corrupte politie/gevaarlijk).

Als je een betrouwbare chauffeur wilt, neem even contact op met Made:

[EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com of +62-123 678 670

In andere draadjes vind je ook andere positieve ervaringen van mensen.

Ik heb heel veel gereisd met auto en chauffer, altijd prima gegaan.

Beide Betrouwbare chauffeurs!