Wij twijfelen tussen Bali en Thailand als volgende vakantiebestemming met onze kinderen (4,4,1).
Wij zijn op Bali getrouwd 6 jaar geleden en nadien ook nog een aantal keer naar Thailand geweest. We willen graag een combi van strand/zwembad met peuterbad (waar ook andere kinderen zijn dus geen privé villa) en om de dag/paar dagen een tripje van een aantal uur (geen hele dag want dat trekken ze niet) dus lijkt Bali ons een goede optie. ( we zijn al eens in sanur geweest, puri santrian adults only was super toen maar kan niet met kids) en we willen dus wel wat andere toeristen (met kinderen) tegenkomen bij het zwembad maar een Kuta lijkt ons te druk (Europees). Lovina hebben we ook over gehoord maar ligt toch wel flink eind in het noorden, is dat een probleem? Nu willen we dus ook enigszins de reistijden voor uitstapjes beperken dus wat is een strategisch goede plek om te verblijven? Plaats, specifiek hotel?
Jullie willen 4 weken naar Bali, dus waarom pak je niet gewoon 2-3 locaties als uitvalsbasis?
Het zuiden is dicht bij het vliegveld, maar gezien de drukte (met name in de middag) rondom jl. Bypass/Sunset Road is het aantal uitstapjes wat je kan doen vrij beperkt. Je kan je in een paar uur naar Ubud laten rijden en daar een paar nachten blijven. Ik heb vorige maand de Jalan Bisma daar ontdekt, en dat is echt een leuke straat om te blijven.
Vanuit Ubud kan je veel verschillende uitstapjes doen.
Daarna kun je door naar Lovina, dat is 1,5-2 uur vanuit Ubud.
Daarna vanuit Lovina terug naar het zuiden. Wil je de rit niet in één keer, dan kun je een nachtje Bedugul/Candikuning inlassen. (Gezien de afstand tot de doorgaande weg zou ik niet voor munduk kiezen, al is dat erg leuk met oudere kids.)
Padang Bai is ook geschikt voor kinderen , en je zit er centraal voor uitstapjes .
Boot naar Lombok -Gili;s -Lembongan , ik vind dat Padan Bai erop vooruit is gegaan in 14 jaar tijd
Om met kinderen aan het strand te verblijven is Sanur een hele geschikte plek, je vind er vele hotels die ook voor kinderen van alles te bieden hebben. Vanuit Sanur kun je diverse uitstapjes maken. Wil je iets meer van Bali zien, is verblijven op meerdere locaties een must. Ubud en omgeving is ook voor kinderen interessant. Bijvoorbeeld door een bezoek aan het Bali Bird Park. Wanneer je wat meer rust zoekt, is Munduk een aanrader. Hier kun je mooie wandelingen maken en het Bali Tree Top park bezoeken. Mocht je meer informatie willen, neem dan contact met mij op.