Tips voor vervoer Bali? En hoe is het weer?

Hallo iedereen,

27 april ga ik samen met mijn vriend (allebei 23) naar Sanur voor 2 weken!
Is er nu toevallig iemand in Bali die mij kan vertellen hoe het weer er nu is? Ik zag dat het nog veel regent of valt dat wel mee?

En wat voor ervaringen hebben jullie met het vervoer daar? Voor dagtripjes naar het noorden is het dan verstandiger om een auto te huren of beter een taxi te nemen? En rijden er ook bussen? Ook las ik dat het niet mogelijk is om brommers te huren als je alleen maar rijbewijs B hebt, klopt dit?

We zijn vooral van plan om veel te fotograferen, hebben jullie daar nog tips voor? Is het overal toegestaan om te fotograferen en hoe reageren de bewoners van Bali daar op?

Alvast bedankt!

Er lopen al verschillende draadjes met vragen over het weer op Bali. Er zijn soms verfrissende buien, maar het regent er bijna nooit de hele dag. Zeker niet eind april/begin mei.

Wat vervoer betreft: waar willen jullie naar toe? Het lokale vervoermiddel is de bemo, een klein busje waar veel te veel mensen ingaan. Deze rijdt met name korte stukken. Wil je tussen steden rijden, dan kun je met een busje van Perama gaan. Deze is te boeken bij je hoten, en op ieder hoek van de straat. Hiermee rijden eigenlijk alleen toeristen.

Zelf rijden zou ik niet snel doen, zeker niet in het zuiden. Dan kun je beter een auto met chauffeur regelen.

Met een rijbewijs B kun je een ‘brommer’ (motor dus!) huren, alleen mag je officieel niet. Als je een ongeluk krijgt bent je de Sjaak, je bent dan niet verzekert.

In principe mag je overal fotograferen, maar duw mensen niet zomaar zonder wat te zeggen een camera onder de neus. Zeker niet in de tempel. Gebruik de flitser zo min mogelijk.

Niets aan toe te voegen .

Hmmm, sorry voor de vele spelfouten in mijn vorige post…

wy zyn in maart in sanur geweest waar we regelmatig uitstappen zyn gaan doen met een heel vriendelyke driver , is op die korte tyd een vriend geworden , je kan hem bereiken op zn gsm 081 337 332 793 of mail ktut_marsama@yahoo.co.id , zyn naam is ketut gede , doe hem zeker de groetjes uit belgie van patricia en lesley:dag:

Wil je wat van Bali zien neem dan een auto met chauffeur/gids, die je op elk moment kan laten stoppen om een foto te maken. Voor een hele dag ben je maximaal Rph 500.000,- kwijt en veelal minder.

Een bus is een leuke ervaring, maar deze stopt helaas niet overal waar jij graag zou willen.

Het verkeer in Bali is vooral zonder regels. Men rijdt links, maar ook dat is niet altijd gegarandeerd. Wel is het zo dat mocht je betrokken zijn bij een ongeluk, al dan niet door eigen schuld, dan ben jij diegene die schuldig is, omdat als jij er niet was geweest, dit nooit had kunnen gebeuren. Een eenvoudige verklaring, die in ieder geval duidelijk maakt dat je hoe dan ook schuldig bent.

Foto’s maken is zelden een probleem. Alleen ouderen hebben soms bezwaar, gewoon vragen.

We zijn gisteren uit Bali teruggekomen na weer een heerlijk maandje. De laatste 3 weken heeft het in Sanur niet meer geregend. Het droge seizoen is nu echt aangebroken maar het blijven wel de tropen!!
Veel plezier!!

Bedankt iedereen voor alle reacties!
Morgen is het zover! :smiley:
Gelukkig dat het lekker droog is nu, Arie!
Jenny, ik heb je verhalen over Bali gelezen op je website, superleuk! Ik denk dat we het een beetje gaan combineren met bussen en taxi’s. We willen eigenlijk alles zien, maar we moeten nog even kijken wat een beetje haalbaar is in 2 weken. Sowieso naar Ubud, Lovina, Gunung Agung, Gitgit waterval, Danau Batur, Jatiluwih rijstvelden, Gili eilanden etc.

Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om een dagje of anders 2 dagen naar de Gunung Rinjani vulkaan op Lombok te gaan? In combinatie met de Gili eilanden misschien? Of is dat net iets te ver reizen voor 1 of 2 dagen?

Hallo

Een leuk program maar te veel voor 2 weken, denk aan het aclimatiseren zeker 2 dagen!!
Mijn vrienden geloofden dat niet afgelopen zondag, maar zijn zichzelf wel tegengekomen gisteren en vandaag. Het klimaat is nu lekker voor ons, maar als je van het (koude) Europa komt in de vochtige hitte…

Ik zou niet naar Lombok gaan als dagtrip. Twee dagen is ook al kost.

De beklimming van de Rinjani duurt een paar dagen, maar het is wel mogelijk om de vulkaan van onder af te bezichtingen. Vanaf de kust in de buurt bij Mataram heb je al mooie uitzichten over de sawa’s en de Rinjani.

hallo mensen,

Ik vertrek as dinsdag naar Kuta, maar wat ik zie op internet is het weer niet best…
Zijn dit echt buitjes? en kan ik wel gewoon genieten van het zonnetje op het strand?

Even naar boven scrollen en lezen. Dezelfde vraag wordt daar gesteld en beantwoord.

wij hebben voor onze toffe driver deze link gemaakt:

http://users.telenet.be/ketutgede/