Mijn vriend en ik willen volgend jaar in juli op huwelijksreis naar Bali.
Wat raden jullie aan,met een chauffeur op pad of zelfstandig (we gaan met koffers en zijn nog nooit op bali geweest)?
Ik weet ook nog niet of we in 1 plaats blijven (bijv Sanur) en van daaruit op pad gaan of naar allerlei verschillende plaatsen om te overnachten.
Wel willen we voor paar dagen naar 1 van de Gili eilanden.
Heeft iemand tips wat we moeten zien,leuke hotelletjes (voor leuke prijs) en eventueel een goeie gids/chauffeur op het eiland?
We hebben ook gelezen dat je op Bali kunt zwemmen met dolfijnen,klopt dit?
Je hebt geluk, al de antwoorden op al je vragen staan al vaak op dit forum
Samengevat: zelf rijden is niet aan te raden op Bali. Voor ongeveer 35 euro per dag huur je een auto met chauffeur, inclusief benzine. Wil je een chauffeur voor meerdere dagen, en overnachten op meerdere plekken, dan is het vaak wat meer. Persoonlijk zou ik niet de hele trip in Sanur overnachten, maar ook bv naar Lovina en Ubud gaan.
Bij Lovina kun je wilde dolfijnen zien. Met ze zwemmen is lastiger, ze zwemmen nl weg. ‘Gelukkig’ zijn er ook plekken op Bali waar men daar iets op gevonden heeft: stop de dolfijnen in een zwembad en de toeristen zijn blij. Dit kan ook bij lovina. Ik vind zoiets zielig voor de dolfijnen - dierenvrienden doen zoiets niet!!!
Op de Gili’s kun je heerlijk snorkelen, duiken en relaxen. Een auto met chauffeur huren heeft geen zin. Als je op Gili Trawangan bent loop je in een uur het hele eiland rond
Zwemmen met dolfijnen in gevangenschap is niet iets wat wij supporten, maar als je het wilt doen is " Bali Dolphins, http://www.balidolphins.com " bij Serangan, dichtbij Sanur, nog enigszins diervriendelijk!
Wil je wat foto’s zien van mensen die via ons een rondreis op Bali hebben gemaakt ,dan kan dat via facebook : Marcello Supusepa.
Zelf met een auto rijden is goed te doen, let wel er is Hectisch verkeer maar dat vindt je alleen rondom Kuta-Denpasar!
Het grote voordeel van een auto met chauffeur / gids is dat die persoon je veel over Bali kan vertellen en je daarnaast relaxt de reis kan voortzetten. Let wel dat in Bali zelf rijden mogelijk is, maar het feit dat ze hier links rijden, geen regels hebben of er zeker geen navolging aan geven en dat ze nu niet bepaald erg scheutig zijn met naamborden. Dit maakt het rijden in Bali er niet gemakkelijker op. verder is het hier normaal dat een vreemde eenmaal betrokken bij een ongeluk altijd schuldig is. Huur gewoon een auto met chauffeur, maak een klein tour over het eiland en laat je verrassen door het veranderend landschap en de verhalen over het eiland.
Helemaal leuk een huwelijksreis naar Bali. Je kan met dolfijnen zwemmen maar is niet aan te raden. (zwembadje) wel is het leuk om in Lovina vroeg in de ochtend mee te varen met vissers dan zie je ook veel van die mooie dieren.
Als linksverkeer niets uitmaakt en je bent niet bang kan je zelf rijden,
wil je echter ontspannen de omgeving bekijken neem een huurauto met sopir.
Vergeet ook het (nog) authentieke oosten van het eiland niet = zeer de moeite waard.
Een hele prettige vakantie:zon02:
Groet Paulana
Pffffffffffffffff mijn eerste reply hier= vuurdoop
Wij hebben een goede ervaring met een nederlands sprekende chauffeur /reisleider die je voor een leuke prijs het hele eiland kunt laten zien.Een keurige jongeman zijn naam is Yono Supratikno