Volgend jaar juli op huwelijksreis naar Bali

Wij zijn afgelopen jaar op Bali geweest en als je een erg goed adres zoekt neem dan (zoals al te zien in een antwoord op jouw vraag) kontakt op met Marcello van homebalihome.com
Deze mensen kunnen je verschrikkelijk goed van advies en goede raad voorzien en weten erg veel over en van het eiland.
Ook hebben ze ons een onvergetelijke laten beleven op het mooie Bali.

Alvast heel veel plezier !

Bedankt voor alle reacties.Maar heb nog een vraagje.
Mijn reis gaat er ongeveer als volgende uitzien:
5-6 dagen Ubud (van daaruit dingen bezichtigen),2 nachten Lovina,dan 2 dagen weet ik het ff niet (zit te twijfelen tussen Amed en Candidasa ivm boottocht naar Gili Tr.),dan dus 3 nachten Gili en daarna nog een aantal dagen naar Sanur.
Maar gaat er dus een snelle boot vanaf Amed of Padangbai?Zoja,welke is dat en moet ik dat vanuit Nederland regelen of kan ik dat in juli ter plaatse doen?
Ik vind het echt allemaal spannend om het zelf te regelen,want meestal hebben we georganiseerde reizen.
Alvast bedankt!

Wij zitten ook met hetzelfde dilemma, wij vertrekken 20 augustus t/m 12 september naar bali. na veel lezen in de lonely planet, internet en met mensen gesproken die er vaker zijn geweest hebben wij gekozen om na ubud 3 nachten in candidasa te verblijven, als je perse naar amed wil, kun je amed makkelijk bereiken dmv een scooter te huren, het schijnt een prachtige route te zijn. Tevens kun je vanaf candidasa ook diverse tripjes maken naar het binnenland, wij gaan na candidasa ook naar de gili eilanden, ik heb gelezen in de lonely planet dat er vanaf padangbai de meeste boten vertrekken en heb dus gekozen om in candidasa te verblijven omdat dit het dichtbij padangbai is.
Ik ben er alleen echt nog niet uit of ik dat vanuit nederland ga regelen ja of nee, dus ik ben benieuwd naar de reacties van dit forum! veel plezier nog met plannen, wij zijn er al druk mee!!

Hallo…

Jullie kunnen alles zelf regelen hier, vanuit Amed gaan er ook boten naar de Gili,s en Lombok.
Overnachten kan je in Amed prima bij : Bayu Cottages, mooi gelegen, leuke ruime kamers (schoon)
en hele moderate prijzen. Amed is ook een leuk niet al te druk dorpje waar je heerlijk kan snorkelen en duiken.

Groet uit Candidasa

Goed idee, je huwelijksreis naar Bali!! :thumbsup: :zon02:

Als je naar slechts 1 van de Gili’s wilt, dan raad ik je toch Gili Trawagnan aan. Het staat misschien bekend als het ‘party island’ van de Gili’s, maar dat is maar op een heel klein stukje zo. Je kunt op driekwart van het eiland volledig alleen zijn in alle rust en van de romantische zonsondergang (aan de westkust) genieten. Je loopt zo van je hutje de zee in met je snorkelgear en de zeeschildpadden dansen om je heen! Echt waar. De gidsen ‘dansen’ daar met de schildpadden, wel een beetje zielig eigenlijk. Maar je kunt prima zelfstandig overal gaan snorkelen (tip: Turtle Point bij de noordwestkust van Trawagnan).

Gili Meno vond ik zelf een beetje saai. Wel bijzonder mooi, witte stranden, palmbomen, heel paradijselijk. Maar na een dag wel gezien. En Gili Air vond ik toch minder bijzonder dan Trawagnan. Maar toch, het zijn allemaal terecht ‘de parels van Lombok’. :smile:

Mocht je meer willen lezen, dan heb ik een hoop reisverhalen over Indonesië (Java en Bali) op mijn blog www.wahinesurfers.blogspot.com staan!

In ieder geval heel veel plezier en succes met alles!