Auto rijden/huren - Ervaringen

Hallo,

Ik en mijn vriendin zijn van plan een auto te huren, om zo heel Bali te verkennen (eiland rond). Wie heeft er tips voor een goede(betrouwbare) verhuurmaatschappij die dan ook nog eens goedkoop is?
Ik heb al een interessante prijs gevonden op www.balicarrent.com.

Iemand al ervaring met dit rental bedrijf?

Alvast bedankt.
Ook andere tips over het rijden op Bali zijn welkom!

PS: Voor jullie een idee te geven. We zouden eventueel de auto huren in Gilimanuk(waar aankomen met de boot na ons bezoek aan Java) en dan naar Denpensar rijden (met hier en daar een omweg :wink:

Niels.

Wat voor soort auto zoek je / wil je gebruiken? Moet er veel ruimte zijn voor bijv. mee te brengen bagage?

Hoe lang wil je de auto gebruiken?

Geef e.e.a. maar even door en je kunt een aanbieding krijgen voor een auto met ALL RISK verzekering.

Auto klaarzetten in Gilimanuk is HEEL moeilijk omdat A) jullie zeer waarschijnlijk niet weten hoe laat en met welke ferry jullie aankomen en B) de transport-mafia in Gilimanuk geen commerciele activiteiten door anderen dan “hun” leden toestaat in het havengebied. Betere optie is dus om de auto bij jullie 1e hotel hier op Bali te laten afleveren.

Ja, de auto kan achtergelaten worden in Denpasar (en directe omgeving) of op de luchthaven.

Hoi Niels,

Wij werken met diverse verhuurbedrijven samen die alleen maar jonge auto’s hebben , niet ouder dan 3 jaar en ze hebben allemaal een toeristen vergunning, (te herkennen aan een label aan de kentekenplaat).

Wij kunnen een auto, bijv. een Toyota avanza, klaar zetten bij de Ferry, met een kleine vergoeding voor bezorgingskosten. De auto kunnen we ook weer elders ophalen opp Bali.

Warme groet,

Marcello (@homebalihome.com)

Ik raad het af om zelf te gaan rijden op het eiland. Levensgevaarlijk en erg chaotisch. Auto’s en scooters rijden kriskras door elkaar. 3 Of soms 4 breed over twee rijstroken. Constant van rijstrook wisselend en bumperklevend. De vriendin van onze chauffeur had met haar scooter een ongeluk gehad. Zij was niet de schuldige van het ongeluk, maar omdat ze een botsing met een belangrijk persoon in een dure auto had gehad werd zij gevangen gezet en komt pas vrij als de schade aan de auto betaald is. Belachelijk en corrupt.

Probeer een auto te huren met chauffeur. 450.000 Rp voor een dag (8 uur), maar als je langere dagen maakt, maakt het ze vaak ook niet uit.

Probeer in ieder geval nog te onderhandelen ,wat is er inbegrepen bij 450.000,- per 8 uur ?
Ik vind het een happige prijs voor 8 uur per dag.

Bovendien het links rijden is snel aangeleerd en het verkeer: daarin moet je meegaan je niet gek laten maken gewoon rustig blijven. Meestal heeft mijn man de auto , maar ook ik ga rustig de weg op

Ik kreeg het idee dat 450.000Rp de standaard prijs was voor een auto met chauffeur voor een dag. Ik zag het in verschillende foldertjes staan en zag het ook op internet als richtprijs staan. Parkeergeld was hiermee inbegrepen. Wel kwam er soms nog entreegeld bij. Maar zoals gezegd, als je een dag van 10 of 12 uur maakte, maakte het de chauffeur ook niet uit en bleef de prijs gewoon hetzelfde.

Wat je over zelf rijden zegt klopt denk ik wel, hoewel ik het verkeer toch chaotisch blijf vinden vooral door de scooters die links en rechts tussen de auto’s zigzaggen.

Okay Bootz , als je er tevreden mee bent…hier in Candidasa is de prijs (vriendenprijs) voor mensen die in Sanur zaten 350.000 ,- van 8am tot 10pm. En dat vond ik al te veel , maar benzine heen naar Sanur en ook leeg weer terug _inbegrepen alsmede entree.s en sarong als dat nodig was bij een tempel. Wij huren nu zelf al 11 jaar een lange Kyang voor 2.000.000.-per maand
reeele prijzen heb ik eigenlijk niet.

Hi Bootz,
Itu klop,de prijzen zijn normaal.Tuurlijk kan het ook voor minder maar dat is overal in de wereld.
Het zijn altijd,toeristen of mensen (meestal uit een europees land,zal maar geen naam noemen om vervelende reacties te voorkomen) die daar langdurig of zelfs permanent verblijven,die altijd over geld zeuren en nog 's zeuren.Alles is te duur,en altijd maar klagen enz.Jammer dat deze mensen “vergeten” waarom ze in Indonesie zijn .
siri

Oost Java daar is het huren van een auto onbetaalbaar, zelfs voor inheemsen die uitstekend Nederlands spreken , zal geen namen noemen niet belangrijk.

Er vanuitgaande Berantas dat u de vraagsteller bedoelde, en dat is niet zo netjes van u ,als Indonesier toch…Mijn voorlaatste antwoord was totaal overbodig maar helaas kan ik dat niet verwijderen. U begrijpt wat ik bedoel ? Kenissen (Indonesiers ) betaalden 5 juta per maand voor een huurauto. Maar daar speelde geld geen rol en werd er ook niet over gepraat laat staan geschreven.

:foto::kus::

Hi Nidels,
Als je intussen nog niet geslaagd bent in het vinden van een huurauto,
dan zijn er wel enkele mogelijkheden hier in de buurt,waar je een auto kunt huren.
Van hier naar Ketapang is ongeveer twee uur rijden.Mocht je al geslaagd zijn,
dan wens ik jullie een mooie tijd .
Salam
sereh