Kan iemand ons een betrouwbare en voordelige autoverhuurder aanbevelen?
We willen deze vakantie op Bali zelf auto rijden.
Groetjes,
Ricardo en Martine
Kan iemand ons een betrouwbare en voordelige autoverhuurder aanbevelen?
We willen deze vakantie op Bali zelf auto rijden.
Groetjes,
Ricardo en Martine
Zal persoonlijk nooit auto rijden op Bali. Is erg onoverzichtelijk. Ik denk dat het huren van een prive chauffeur met auto zelfs goedkoper is. Daarnaast weet hij waarschijnlijk beter de weg dan de gemiddelde toerist op Bali.
Maar anders moet je even googlen op car rental bali, dan vind je vast wel wat.
Of rondkijken op dit forum…
Bedankt Iggie,
Jammer, want het leek ons wel romantisch zonder ‘hulp’ op Bali rond te rijden.
Heb je slechte ervaringen met zelf autorijden op Bali?
Ik ben het helemaal met Iggie eens, ik zou het risico ook niet durven lopen. Vooral in het zuiden van Bali is het zo druk dat je zelfs acherin bij een taxi soms niet durft te kijken. En dan ben ik echt niet bang uitgevallen maar wat wordt daar gestunt haha.
Ook de reisorganisaties raden dit ten zeerste af. De wegen zijn niet top, dan zwermen er ook nog is honderden brommers om je heen en een auto met chauffeur huren is lang niet zo duur en die kun je ook overal laten stoppen.
Heeft er iemand ervaring met het autorijden in het Oosten en Noorden van Bali?
Meer ‘off the beaten track’.
We gaan zowiezo niet autorijden in de omgeving van Kuta, Denpasar e.d. Dat leek ons ook te uitdagend!
Alles noordelijk van de lijn Mangapura (vroeger Mengwi) - Ubud is goed tot zeer goed te doen qua verkeersdrukte. Waar helaas niets aan te veranderen is, is dat de doorsnee Balinees werkelijk geen enkel benul heeft van algemene basis verkeersregels, dit geldt voor het hele eiland.
Houdt er rekening mee dat vrijwel alle verhuurauto’s op Bali (m.u.v. auto’s via Hertz, Avis, TraX, Adira) ZONDER verzekering verhuurd worden.
Honden die langs de weg liggen springen vanzelf opzij als je aankomt rijden !!
Behalve de dooie beesten!!:dag:
Een betrouwbaar autoverhuur bedrijf is die van de zilversmid in Celuk ''Taman Amartha" die z’n auto’s zelf in onderhoud heeft. Dit en tegenstelling tot veel bedrijfjes die auto’s betrekken van andere.
Ik huur al jarenlang daar en tot volle tevredenheid. Een keer per maand technische kontrole, altijd goede banden etc. Mocht er toch iets zijn dan bel je Ketut - zelfs uit z’n bed - en hij komt aangeraced.
Tel. 0361 97 23 70 of 081 239 18 015 Vragen naar Pak Ketut.
Als je wilt wordt je afgehaald van airport en weggebracht.
Beste Fcochius,
Bedankt voor je mooie suggestie!
Wij gaan hier zeker gebruik van maken.
Groet,
Ricotine
Hallo, Ricardo en Martine
Wij reizen al jaren o.a. naar Bali en als wij er zijn huren wij altijd een auto bij een lokale verhuurders.
Natuurlijk zijn er veel nadelen maar veel voordelen.
Let bij de auto huur op de volgende zaken:
1 - Huur een oude auto - hier zitten al veel deuken in - men is wat makkelijker met de verhuur prijs - Je rijdt zeker rustiger, je bent minder bang voor alle brommers om je heen.
2 - Loop duidelijk zichtbaar rond de auto voor beschadigingen.
3 - Probeer alles binnen de auto naar de werking er van - Stoelen - lichten …
4 - Afkoop bedrag eigen risico
5 - En natuurlijk de auto papieren.
Iedereen heeft gelijk met het rijden op o.a. Bali, het wordt elk jaar drukker
er zijn heel veel brommers, die overal door heen schieten.
Let ook op corrupte politie, die hebben af en toe een aanvulling nodig (vaak op vrijdag)
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig.
Het belangrijkste is echter dat iedereen voorrang heeft, althans daar moet je vooral op letten. Er zijn regels maar…
Ben je betrokken bij een ongeluk, 99% kans dat jij aangewezen wordt als de schuldige.
Je kent neem ik aan de weg niet, dus hoed je voor stress.
Als je weinig of geen ervaring heb zou ik het zelf rijden afraden.
Ben je ervaren rij rustig, let op wat andere doen in het verkeer en rij bij voorkeur niet s’avonds.
Maar toch, ik rij altijd zelf daar, heerlijk die vrijheid.
Neem de tijd, de afstanden wat km betreft is niet groot maar de rijtijden zijn behoorlijk verschillend het is geen NL.
Veel reis plezier en rij voorzichtig,
Gr. CoPictures
Hallo, Ricardo en Martine
Wij reizen al jaren o.a. naar Bali en als wij er zijn huren wij altijd een auto bij een lokale verhuurders.
Natuurlijk zijn er veel nadelen maar veel voordelen.
Let bij de auto huur op de volgende zaken:
1 - Huur een oude auto - hier zitten al veel deuken in - men is wat makkelijker met de verhuur prijs - Je rijdt zeker rustiger, je bent minder bang voor alle brommers om je heen.
2 - Loop duidelijk zichtbaar rond de auto voor beschadigingen.
3 - Probeer alles binnen de auto naar de werking er van - Stoelen - lichten …
4 - Afkoop bedrag eigen risico
5 - En natuurlijk de auto papieren.
Iedereen heeft gelijk met het rijden op o.a. Bali, het wordt elk jaar drukker
er zijn heel veel brommers, die overal door heen schieten.
Let ook op corrupte politie, die hebben af en toe een aanvulling nodig (vaak op vrijdag)
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig.
Het belangrijkste is echter dat iedereen voorrang heeft, althans daar moet je vooral op letten. Er zijn regels maar…
Ben je betrokken bij een ongeluk, 99% kans dat jij aangewezen wordt als de schuldige.
Je kent neem ik aan de weg niet, dus hoed je voor stress.
Als je weinig of geen ervaring heb zou ik het zelf rijden afraden.
Ben je ervaren rij rustig, let op wat andere doen in het verkeer en rij bij voorkeur niet s’avonds.
Maar toch, ik rij altijd zelf daar, heerlijk die vrijheid.
Neem de tijd, de afstanden wat km betreft is niet groot maar de rijtijden zijn behoorlijk verschillend het is geen NL.
Veel reis plezier en rij voorzichtig,
Gr. CoPictures
wij komen al jaren in bali waar we een huis hebben we verblijven er zelf steeds 3 maanden per jaar de rest van de tijd maakt onze fam.er gebruik van.
wij huren zelf altijd een car with driver [de driver blijft 12 uur]de car a toyota avanza
dit kost ons per dag €15,= incl. verzekering ecxl. brandstof wat trouwens zeer goedkoop is
de verhuurder is Laju Bali rentcars
Beste Hermanenloesk,
Bedankt voor deze informatie. We gaan er zeker gebruik van maken!
Kijk eens op de volgende site:
/www.lajubali.com/car-hire
Wij gaan voor 4 weken naar Bali en denken erover bij dit bedrijf een auto te huren. Is veel goedkoper dan Avis ed. Leek ons wel betrouwbaar.
Wanneer ga je? Wij gaan eind januari.
Ingrid Belmer
Waarom zo je risico nemen,een auto met chaufeur is goedkoper,wij zitten nu op bali,en het is heel druk geworden,als je ongelukken veroorzaakt,ben jij de dader!:chin:
Je bent ook de dader als je slechts zuidelings betrokken bent…
Hoi,
Wij maken altijd gebruik van Bali Puspa uit Seminyak. Heel erg betrouwbaar. Je kunt via hen of zelf een auto huren of met chauffeur. Met chaufeur betaal je $10 extra per dag als je een auto voor een dag huurt(voor langere periode kun je ongetwijfeld korting krijgen) en moet je zelf de benzine betalen. Een toyota avanza huur je bij hen voor 18 dollar per dag, maar als je voor een week ofzo huurt gaat die prijs behoorlijk omlaag. Ze komen de auto bij je brengen en ophalen.
Hun contactgegevens zijn:
Bali Puspa
Jl. Camplung Tanduk no. 4
Seminyak
Mob. +62 (0)81 139 7446
Tel. +62 (0) 361 860 9676
E-mail: [EMAIL=“balipuspa_rental@yahoo.com”]balipuspa_rental@yahoo.com
De eigenaar heet Ketut.
Succes ermee.
@ mirjam:
*Bezig met het opzetten van een duik school op Bali: *http://www.joesgonediving.com
Hebben jullie geen last van verwarring met http://www.joesdivingbali.com/ ???