Wij blijven in bali op 1 plek zitten, maar vinden het leuk om van daaruit dingen te gaan bekijken.
Nu lees ik overal dat je auto’s met chauffeurs kunt huren, lijkt me leuk. Maar wij vinden het nog veel leuker om zelf te rijden.
Ik heb echt geen idee hoe het verkeer daar is. We zijn niet bang aangelegd, hebben al zelf gereden in onder meer costa rica en mexico, maar weet dus niet of dit te vergelijken is.
ik hoor graag van de mensen die ervaring daarin hebben.
Hoi,
Wij zijn in mei dit jaar naar Bali geweest en hebben daar inderdaad zelf gereden. Iedereen verklaarde ons voor gek maar het is heel goed te doen als je een beetje koelbloedig bent en je niet gek laat maken. Het voordeel van zelf rijden is dat je niet de hele dag met iemand op stap bent en kan stoppen waar je wilt. Aan de andere kant kan een chauffeur/gids je wel meer uitleggen en laten zien.
Als je een auto wilt huren doe het dan ter plekke: veel goedkoper dan via internet en aanbod genoeg.
Als je nog mooie overnachtingsplekken wilt weten hoor ik het wel, er zijn er zat…
Het probleem zit hem niet zo zeer in het “zelf rijden”.
Het probleem zit hem simpelweg in het feit dat de meeste autos - ook de verhuur autos met slechts enige uitzonderingen - allemaal onverzekerd rondrijden. Betrokken raken bij een incident of aanrijding, als veroorzaker of als lijdend voorwerp, betekent simpelweg KASSA.
In het geval je een auto met chauffeur huurt is dat hele “KASSA” gebeuren bij een incident of ongeval zijn probleem, niet het jouwe / van jullie. Verder, daar jij degene bent die betaalt, bepaal je ook waar en wanneer de chauffeur moet stoppen. Hij bepaalt niets, maar bestuurt alleen de auto.
Dat klopt inderdaad, je moet zorgen dat je een “full insurance” bij de auto krijgt. Wel iets duurder, maar daar zou ik geen risico mee nemen.
Wij hadden trouwens een Toyota Avenza voor volgens mij zo’n IR 250000 per dag, incl verzekering.
O ja, ik zou zeker een internationaal rijbewijs meenemen, wij hadden er allebei een, en we zijn 2x aangehouden in 12 dagen tijd. Zonder zo’n int.rijbewijs kan je dokken!!!
En als je dan toch zelf gaat rijden, doe vooral de Sideman Road, volgens mij het mooiste stukje Bali!!!
Je moet niet alleen een internationaal rijbewijs (te koop bij de ANWB kantoren a Euro 12,50 ) bij je hebben maar TEVENS je geldige NL rijbewijs en dit tegelijkertijd kunnen tonen. Alleen een Int. Rijbewijs is niet voldoende.