Wij willen graag zelf met een auto door Bali trekken. Is dit goed te doen of is met chauffeur beter. Vorig jaar zijn we door Maleisie getrokken dat ging uitstekend.
We horen graag jullie ervaringen
Groet Jos en Marleen
Wij willen graag zelf met een auto door Bali trekken. Is dit goed te doen of is met chauffeur beter. Vorig jaar zijn we door Maleisie getrokken dat ging uitstekend.
We horen graag jullie ervaringen
Groet Jos en Marleen
Deze vraag is al o.a. ook hier gesteld:
ik zou voor wat het kost gewoon de rust van een auto met chauffeur kiezen, het blijft een hectisch eiland om rond te rijden
Ben het eens met Hema, lekker een auto met chauffeur inhuren en genieten van al het moois wat Bali te bieden heeft zonder je druk te maken om het hectische verkeer …
Wij hebben in November een aantal dagen gebruik gemaakt van de diensten van Ngurah Anom, tourguide & driver wat goed bevallen is. tel mob: +6281 2398 3931
Vraagje, wat zijn de kosten van een auto met chauffeur per dag?
Jaren geleden heb ik met een jeep door bali getrokken. Het is te doen vooal op het platte land, in de grotere steden is het zeer hectisch. Het lijkt mij beter om een auto met chauffeur te huren.
Hangt er een beetje vanaf, wij betaalden ongeveer 650.000 rhupia voor een hele dag. Meestal waren we met 5 of 7 personen dus dat is heel goed te doen! De auto was een nieuwe suzuki bus en bood plaats aan maximaal 7 personen met airco.
Wij zijn net terug van Bali en Lombok. Voor een dag met chauffeur incl. brandstof betaalden wij RP 350.000.
Het grote voordeel is dat zo’n chauffeur overal de weg weet in het hectische verkeer. Verder kun je alles goed bekijken als je zelf niet hoeft te rijden. En vooral zuid Bali is zeer hectisch.
Overigens vonden wij Lombok veel mooier dan Bali. Met de lokale ferry kost een enkeltje naar Lombok RP 320.000. Vooral noord Lombok is heel mooi.
Zie foto’s op www.woophy.com
Groeten Hennie en Genine
Ik en mijn zoon zijn in december 2010 op Bali geweest.
We troffen daar een vriendelijke niet opdringerig man, zijn naam is Made Budayak Dayak.
Hij kent het eiland op zijn duimpje, heeft ons veel toeristische en vooral niet toeristische plaatsen laten zien. Ook zijn we bij zijn familie thuis geweest in het noorden van het eiland.
Mijn zoon van 16 is met hem uit geweest in Kuta en Sanur, dat was helemaal oke!!
De grote auto waarin hij rijdt heeft airco heeft en hij rijd erg safe!!
Kosten per dag 350.000 roepia, maar wij gaven toch altijd meer, Geen verborgen kosten!
Zijn telefoonnummer is 006282144540679. Zeg hem dat Joska en Martzen hem hebben aanbevolen en doe hem de groeten als je wilt. Emoticon: Yes! Je kunt hem vanuit Nederland bellen of ter plaatse. Zijn verblijfplaats is Sanur, maar ook als je elders verblijft kun je hem als chauffeur bellen.
Correctie:
Sorry maar de kosten van de ferry naar Lombk zijn RP 32.000 enkele reis.
Hennie en Genine
Martzen,
Klopt het telefoonnummer van Made Budayak Daya ?
Ik zie 0062 en dan 11 cijfers.
Hierboven in het bericht van IbuNita tel ik er 10 (net als een Nederlands tlf.nr.)
Wij denken er over om in maart 1 dagje met hem naar Ubud (en misschien nog verder) te gaan.
Groet van die Frans
Martzen,
Zijn onderstaande kosten per persoon - inclusief brandstof - of voor het gehele busje
(wij zijn met z’n vieren) ?
Kosten per dag 350.000 roepia, maar wij gaven toch altijd meer, Geen verborgen kosten!
Groet van die Frans
Ha die Frans, ja hoor, moet wel kloppen, ik heb nog steeds contact met hem via sms…
De kosten zijn inclusief alles, maakt niet uit met hoeveel personen je bent, ook inclusief brandstof.
Maar nogmaals…wij gaven altijd wat meer, 100.000 rupiah is tenslotte maar ong 9 euro, voor ons weinig maar voor hun veel, ze houden niet erg veel over als de kosten van de auto, benzine enz er nog af gaan.
Als je nog wat wilt weten over Made dan hoor ik het wel!
Groetjes Martzen
O ja, kijk filmpje op youtube onder de naam: Best taxidriver bali, daar zie je hem bezig een cocosnoot voor ons te openen…
Hallo Martzen,
Hartstikke bedankt voor de volledige info.
En dat is dus een leuk bedrag, 4 mensen de gehele dag bezig houden, rondrijden en dan maar
350.000 RP + fooi van ongeveer 100.000 RP aan hem betalen.
Als jullie onderweg een stop maakten, om te eten en te drinken, at Made dan ook gezellig met jullie mee ?
Wij willen hem niet in verlegenheid brengen.
Heeft hij het erg druk ?
Wij willen hem voor één dagje, Zaterdag 12 maart, bestellen en dan richting Ubud gaan.
Groetjes van die Frans
Hoi Frans,
Ja hoor wij nodigden hem ook altijd uit om met ons eten, mijn zoon en hij raakten bevriend en ze gingen ook samen uit in Kuta en hij kwam bij hem thuis.
Hij had het in december niet erg druk, t was een rustige tijd, maar misschien nu ik 'm op verschillende forums heb geplaatst, hij het hopelijk wat drukker krijgt!!
Heb je youtube bekeken?
Groet Martzen
Hallo Martzen,
Ja, YouTube filmpje bekeken.
Leuk dat je dit voor hem geplaatst hebt, wie weet hoe druk hij het verder gaat krijgen
en misschien in de toekomst, zijn eigen zaak verder kan uitbreiden.
Groet van die Frans
Dat zie je wel meer op forums dat ze iemand aanbevelen.
Made is ook een erg arm mens, zo als zovelen daar en de concurrentie is enorm.
We zijn bij zijn familie thuis geweest in het noorden van Bali, je wilt het niet weten, zo arm! Zijn grootmoeder van 105 woonde daar ook, een kaarsrechte vrouw en nog kwiek ook, ze was aan het koken in een verweerde oude pan op een petroleum pitje en ondertussen was ze kleding aan het opvouwen, heel wat anders dan de rollator generatie hier haha. Zijn inkomen gaat ook voornamelijk naar zijn familie. Nou genoeg…
Wens jullie een fijne vakantie toe!
Groet Martzen
Hallo Martzen,
Gisteren op Bali een heerlijke rondreis gehad met jouw chauffeurtje,
Made Budayak Dayak uit Sanur, tlf.nr. 0062-821445t40679.
Hij had een speciaal tourtje voor ons geregeld. Kwam helemaal uit Sanur naar Legian Beach (toch een ruim uurtje rijden) en de kosten…
Voor 5 personen RP 350.000 totaal.
Een dikke fooi gegeven, hij blij, wij blij.
Wij hadden hem de dag ervoor nog gebeld, maar hij was druk bezig om zijn ouders vanuit Lovina naar hogere oorden te brengen, i.v.m. de komende Tsunam vanuit Japan naar Indonesië.
Gelukkig hebben wij alleen de schrik hierover gehad en zitten wij nu op Lombok.
Martzen, nog bedankt voor de goede tip.
Groet van die Frans
Ha die Frans,
Fijn om te horen dat de rondreis met Made naar jullie zin is geweest.
Nog een fijne vakantie toegewenst!!
Groetjes Martzen