Java auto met chauffeur (jakarta richting Bali)

Beste reizigers!

Samen met mijn vriendin wil ik reizen van Jakarta naar de ferry naar Bali.

Het idee:

Jakarta-Bogor-Bandung-Pangandaran-Jogyakarta-Malang-Bromo-ferry.

Bent u, of kent u betrouwbare chauffeurs met auto die voor een eerlijke prijs ons wil rijden? Ik zou graag willen weten wat de kosten zijn en wat we hiervoor mogen verwachten (onkosten chauffeur/ tolgelden etc. etc.)

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie! :chin:

Patrick & Sandra

Deze vraag is al heel vaak gesteld, even de zoekfunctie gebruiken!

Op Bali kost een auto voor een dag incl chauffeur en benzine zo’n 300,000 - 400,000 rp afhankelijk van de precieze afstand en tijd. Actuele prijzen voor Java heb ik niet bij de hand… Daar heb ik sowieso bijna alleen met het OV gereisd.

Beste jenny,

Bedankt voor de snelle respons. Er is inderdaad veel over te vinden, maar het zijn veelal dezelfde namen die voorbij komen. Die heb ik inmiddels benaderd en ben in afwachting op antwoord.

Bij aankomst op Bali willen we ook gebruik maken van het OV en bij aankomst van een goed hotel zelf een scooter/ auto huren om het eiland te verkennen.

Mijn vraag heeft met name betrekking op Java (Jakarta richting ferry Bali)

Hoe zijn je ervaringen met het OV op Java? De reden dat ik liever een auto heb heeft alles met de reistijden (wachten) te maken. Afgelopen jaar Thailand met OV gedaan en dat is prima bevallen. Echter, veel tijd verloren met OV…

Gr. Patrick

Ik doe alles overal met het OV. Er rijden voldoende bussen tussen verschillende plaatsen, en ‘travels’ (busjes) gaan van deur. Tuurlijk heb je met een auto meer vrijheid qua tijden, maar met het OV krijg je meer mee van het land en de bevolking en dat heeft ook z’n charmes.

Bali heeft geen goed netwerk qua openbaar vervoer. Auto’s zijn op veel plekken te huur, en kosten niet veel. Houd er rekening dat de scooters op Bali voor de Nederlandse wet motoren zijn, en je dus niet verzekerd rondrijdt.

1 like

Dat is nuttige informatie, mijn dank! :chin:

Hallo Patrick en Sandra,

Ben zelf net terug van een reis naar java en Bali ! Fantastisch!!
Wij hebben dezelfde route gereden als jullie idee. Wij waren met 7 personen en hadden een gparkeergeld, slaapplaats voor chauffeur en gids en maaltijden. Echter hebben wij hun op onze kosten mee laten eten.
Wij zijn heel tevreden, zij waren vriendelijk, vrolijk, humorvol en behulpzaam.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik rote auto met chauffeur en Nederlands sprekende gids. Wij betaalden voor chauffeur en gids 54 euro per dag inclusief benzine, tolwegen, het wel

Auto huren in Bali kost Rp 200.000,-- per dag, chauffeur Rp 50.000,-- per dag 24 uur. Benzine in 3 weken 3x Rp 100.000,–. Wat wil je nog meer ?

Wij hebben gereisd met Yus en Sri ([EMAIL=“echigadist@yahoo.com”]echigadist@yahoo.com). Goede ervaringen (zie elders op forum), zij zijn flexibel en betrouwbaar. Prijzen op Java liggen denk ik wel een stuk hoger dan op Bali, wij hebben Rp. 600.000 per dag betaald en veel lager kom je denk ik niet uit. Je hebt dan een minibusje en benzine en alle onkosten (overnachting etc.) van chauffeur zijn inbegrepen.

Groet,

@ javatour: ik vind het zeur sneu dat je een keer of 10 hetzelfde bericht post, met dezelfde stijlfouten, zonder ook maar ene vraag te beantwoorden.

Het stikt hier van de spam, er wordt niets aan gedaan…:mad:

Ik ben van de zomer naar Java en Bali geweest en weet nog wel een heel betrouwbare chauffeur. Zelf rijden is absoluut geen aanrader, het verkeer rond de grotere plaatsen is echt vreselijk! Laat me maar even via mail weten of je zijn gegevens wil.