Zoek je een prive chauffeur op Java/Bali?

Afgelopen jaar hebben wij een mooie reis gemaakt naar Java/Bali. Wij hebben een prive chauffeur gehad, Johny. Hij woont op Bali, spreekt Nederlands. Hij weet erg veel te vertellen en heeft ons veel mooie plekken laten zien. In alle opzichten kunnen wij hem aanbevelen! Als je meer wilt weten, laat dan een berichtje achter. Dan kunnen we zijn telefoonnummer en/of email adres geven.
Peter en Marion

hallo,ik zou graag ook willen weten wat de kosten waren ,en hebben jullie op eigen houtje gereisd ik ben mij suf aan het zoeken .of het goed te doen is om zelf door indonesie te reizen ,wij landen op jakarta en vandaar moet ik het zelf doen hebben jullie adviezen ,ook betreft hotel jakarta en begin taxi ,naar hotel ,wat adviseren jullie om misschien direct door naar bogor te gaan ,begreep dat jakarta niet echt een stad is om wandelend te verkennen,oke hoop hoor ik van jullie misschien willen jullie mailen <mailadres verwijderd> bedankt alvast

Op dit forum zijn heel veel draadjes met adviezen en namen van mensen die je rond kunnen reizen. In je eentje door Indonesie is prima te doen!

Op Java heb ik al een tijdje geen auto meer gehuurd, maar op Bali betaal je 35-40 euro voor een dag inclusief benzine en chauffeur.

1 like

Hallo Minizoo,

Zelf je reis door Indonesie samenstellen is prima te doen. Je kan op dit forum inderdaad vele namen van travel agents vinden die auto’s met chauffeurs verhuren (zie ook onze website). Een auto met chauffeur op Java kost normaal gesproken zo’n idr 600.000 a 750.000 (eur 40 a 45) afhankelijk van de grootte van de auto. Hou rekening met de zgn. empty-run dagen. M.a.w. als de travel agent bijv. in Yogyakarta gevestigd is en je wilt in Jakarta worden opgehaald zal de auto een dag leeg moeten rijden om je op te halen dus dit is een dag die je wel moet betalen. Daar zal je op Bali geen last van hebben omdat het eiland veel kleiner is dan Java.
Vorig jaar zijn de benzineprijzen zo’n 30% gestegen (benzine wordt in Indonesie zwaar gesubsidieerd en dat wordt langzaam afgebouwd) vandaar dat de prijzen wat hoger zijn geworden.

Groeten,
Vincent

1 like

Bauer,

Is Johny een Nederlander? Of Indonesche man die heel goed Nederlands spreekt? Hoe lang heeft hij ervaring als gids/chauffeur?
Kan je graag snel reageren?

We zijn onze reis aan het regelen … In sept/okt naar Java en Bali.

Met vreindelijke groet,

Danielle

Hoi, Johny spreekt inderdaad Nederlands. Hij is enorm aardig en wil je overal naar toe rijden. Wij hadden zulke goede ervaringen met hem, dat we graag zijn telefoonnummer van hem doorgeven. Een man uit NL (die in NL woont, maar ook zeer regelmatig in Bali is waar zijn 2e huis staat), helpt hem ook om aan klanten. Wij waren uitermate tevreden. Kunnen je evt het adres/tel.nr geven van die Nerderlandse man.

Hoi Bauer

Kan je via privé bericht zijn mailadres geven?

Met voorbaat dank

Danielle

Hoi Bauer, ik zou graag zijn telefoon nummer of email adres willen. Ik ga in oktober door Java reizen en als ik even niks heb kan ik met hem een of 2 dagen reizen met de auto aangezien ik toch alleen ben ;).

Ik hoor het graag!

Mvg,
Jeanine Leijgraaff

Hallo Peter en Marion,

Graag zou ik na het lezen van uw bericht de contactgegevens van Johnny ontvangen voor onze trip op Bali! Zou u ook willen laten weten wat ongeveer zijn prijs voor een (dag)deel was?

Hartelijk dank!

Mvg Ellen

Kan je ook mij het emailadres sturen?
Dank u