Ik wil in april 10 dagen, waarvan 2 verloren door vluchten, naar Bali gaan. Nu is mijn vraag, is het gemakkelijk om een wagen te huren in Bali en is het aan te raden? Waarom wil ik een wagen huren? Ik wil heel wat gaan bezoeken/bezichtigen en ik vind het ook altijd leuk om op verschillende hotels te verblijven. Hoogstwaarschijnlijk zullen het 3 hotels zijn, dus 2x 3 nachten en 1x 2 nachten. (misschien wel Hanging Gardens in Ubud).
Heel makkelijk en niet duur om een auto te huren op Bali. Kan al vanaf ca. Euro 7,- per dag (o.a. Suzuki Jimny / Katana).Wel meebrengen: geldig NL rijbewijs alsmede een geldig int. rijbewijs. Dienen nml. bij een verkeerscontrole gelijktijdig getoond te kunnen worden.
Als je veel wilt bezoeken en bezichtigen in een korte tijd, kun je het beste op pad gaan met een lokale gids/driver guide. In een land als Indonesië zijn deze gidsen nog heel betaalbaar. Je huurt dan een gids, inclusief auto en kunt zelf aangeven wat je graag wilt zien. De gids rijdt je daar dan naar toe en kan je bovendien zelf ook nog allerlei leuke en interessante dingen over het land vertellen en je goede tips geven over hotels, restaurants etc. Een hele leuke manier om een land te ontdekken. Voordeel hiervan is, zeker als je kort de tijd hebt, dat je zelf niet hoeft uit te zoeken hoe je moet rijden en ergens moet komen, waarmee kostbare tijd verloren kan gaan. Je zou even contact kunnen opnemen met Made. Hij is een lokale gids op Bali en spreekt ook redelijk Nederlands. Hij kan je als beste adviseren omdat hij er woont. Je vindt hem via de website van TravelMoodz.com, die reizigers rechtstreeks verbindt met lokale gidsen wereldwijd. Je kunt Made via de volgende link rechtstreeks benaderen en vrijblijvend om advies vragen: http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/made-catra . Het is een goede gids en hij staat ook als zodanig bekend!
Ik denk aangezien je dat hotel in Ubud wil boeken, het budget je niet zo uitmaakt Mooie keuze! Helaas voor mij te duur anders had ik het ook wel overwogen.
Mijn zus heeft daar een wagen gehuurd maar ze raadde het mij ten zeerste af.
Het verkeer is er chaotisch naar het schijnt en regels zijn er niet of worden allesinds niet nageleefd.
Ik heb een wagen met chauffeur en gids geboekt. Veel handiger, je kan genieten van het landschap en zij laten je de mooiste plaatsen zien.
Ik zou, net als mijn voorgangers, afraden om in Indonesie zelf auto te gaan rijden. Verkeer is chaotisch en onoverzichtelijk. Van een 2-baans weg wordt met het grootste gemak een 3-baans weg gemaakt en vrachtwagens en bussen jakkeren zo snel mogelijk (en vaak veel te zwaar beladen) van A naar B. Talloze brommertjes laveren daar tussendoor.
Afgelopen keer zagen we op weg naar Ubud een auto een brommer aanrijden. Niemand stopte omdat (volgens onze chauffeur) de brommer niet was gevallen dus het wel meeviel. Ze stoppen niet omdat er dan politie bijkomt en dat meestal alleen maar gezeur oplevert en er dan betaald moet worden.
in Ubud en welke plaats dan ook op Bali staan de chauffeurs op bijna op elke straathoek
Je kan meteen de auto bekijken en de routes bespreken je heb gauw genoeg door wat je van de prijs kan knabbelen
vergeet de omgeving van Sidemen niet als je van mooie natuur houd ,mooie wandelingen door de rijstvelden
Mooie homestay om te verblijven is krishna homstay via booking.com goed voor dag of 3
veel plezier
Scooters op Bali zijn voor de Nederlandse wet lichte motoren. Hè hebt hier een motorrijbewijs voor nodig. (Al rijden veel mensen zonder rijbewijs rond.)