Samen met mijn vriend ga ik eind juni naar Bali.
We hebben een villa gehuurd in het noorden en blijven daar 9 dagen. Nu wil ik voordat we daar heen gaan of nadat we daar geweest zijn nog een paar dagen blijven om wat van het zuiden van Bali te zien of om nog ergens in een spa te relaxen.
Ik zit zelf te denken aan een meerdaagse excursie maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou wil en ik weet niet waar ik moet zoeken…
Heeft er iemand tips om de vakantie goed te beginnen of af te sluiten?
eigenlijk gaat elke 2e vraag op dit forumdeel daarover. dus lees eens wat.
het algemene advies is (je zei nl niks over budget)-en als het wel wat mag kosten-huur een auto+sjofeur-en doe dat liever niet meteen op de airport. Vraag advies-er staan er diverse genoemd-NLers schijnen nl het liefst dat te doen met iemand die al eerder NLers heeft gereden. Neem gewoon een aardig HTL nearby de airport dag 1-kom tot rust, loop wat, en hou dag 2 sollisitatie gesprekken.
en niet schrikken-het kost je veel minder als je nu denkt-minder als een wat langere taxirit in NL-en dat voor een hele dag met gidserij er nog bij ook.
idd, kijk eens rond op dit forum en elders op internet. ik heb een aantal maanden op bali gewoond, dus op mijn website staat wel het een en ander aan tips.
een meerdaagse excursie? geen probleem op bali. huur een auto met chaufeur (moet lukken voor 35 euro per dag), geef aan wat je wel en niet wilt, laat de chauffeur evt met wat ideeen komen en je zult je zeker vermaken.
Hallo HankeH,
ik neem aan dat je in Ă©Ă©n van de Lovinaplaatsjes een villa gehuurd hebt. Als dat zo is en jullie houden van een avontuurlijke wandeltocht/trekking zou je de tocht van Lemukhi kunnen doen. Dit is de moeite waard. Ikzelf heb deze trekking al 2 maal gedaan en overweeg om hem in mei a.s. als ik weer op Bali ben het nog eens te doen. Kijk maar eens op www. wonderfulbali.com
en dan albums (jungles of Bali) aanklikken.
Jan
Dit is een posting voor slecht zienden…
Hey Sanurfriend, mooie tocht maar wel een beetje prijzig € 39,= p.p. Ik ga straks met mijn gezin naar Bali. Mag wel een bank gaan beroven met zulke tochtjes. Moet toch wel iets vergelijksbaars zijn wat goedkoper is.
HĂ© Putteng,
het ging mij meer om je een idee te geven. Ik heb dit ook zelf gedaan zonder die organisatie. Je moet gewoon een “sopir” regelen. Die weet dit ook wel voor je te organiseren. Die trekking is in het dorpje Sawan. Echt de moeite waard. Zorg voor voldoende water en trek goeie schoenen aan. Wil je nog meer informatie…aarzel niet en mail me.
Veel succes met jullie reis.
Inderdaad als sopir daar goed bekend is, is dat een goeie optie. Ik zal niet schromen om tegen die tijd gebruik te maken van je aanbod en je te mailen.