Hoe excursies boeken voor Bali?

Hallo,

Wij hebben plannen om volgend jaar naar bali te gaan. Het is de bedoeling om daar met 6pers. in een villa te gaan. Wij willen in die 3wk natuurlijk alles zien van bali. Hoe kunnen wij daar het beste excursies etc boeken?? Iemand een tip of ervaring??

Alvast bedankt.

Groeten Suzan

Wij zijn net terug van Bali. Wij waren met 7 personen. Het is waar dat je op iedere hoek transport kan krijgen. echteris dit niet altijd even makkelijk als je met 6 personen bent. Wij hebben gebruikt gemaakt van een vaste chauffeur met goede auto. Heel vriendelijke behulpzame man genaamd Ketut

De website van Ketut is: www.giribali.4-all.org Het emailadres van Ketut is: giri_bali05 @yahoo.com Het telefoonnummer van Ketut is: 08124650687

Hij spreekt Engels en Nederlands

En geen Indonesisch en/of Balinees? Da’s apart! :slight_smile:

O ja vergeten, zelfs dat spreekt hij. Knap hè?!!:slywink:

Suzan, wij gaan begin volgend jaar voor de 3e keer naar het Mercure hotel in Sanur op Bali.
Bij veel hotels staan chauffeurs met auto om hun diensten aan te bieden.
Wij maken altijd uitstapjes met Wayan Karyawan, hij staat bij het Sativa hotel in Sanur.
Zijn mobnr. 081 23625815. Hij vraagt ong. 25 á 30 euro voor een rondje van 9.00 - 17.00 uur.
Veel succes en geniet van het paradijs op aarde. Groetjes Henk.

Sorry dat ik wat laat reageer maar ben pas zelf terug van mijn grote jaarlijkse trip naar Bali - Lembongan en Lombok.>>>
Ik zie dat je al wat reactie’s hebt gekregen en daar staan naar mijn idee echt verkeerde tips bij!
Zelf een auto of brommer huren is echt geen goed idee gezien het verkeersgedrag van de locale bevolking.Krijg je een aanrijding dan ben je helemaal het haasje want dan ben je als toerist bij voorbaat schuldig en dus veel roepia’s betalen of nog erger.
Er staan inderdaad op elke straathoek goedwillende amateurs op je te wachten en bieden soms voor een krankzinnig laag bedrag hun diensten aan als gids, pas op want het zijn echt amateurs en voor je het weet zit je er aan vast met alle ellende op de koop toe. (voorbeelden te over)
Een echt goede gids met een echt goede chauffeur kan je beter ruim van tevoren vastleggen.
Tip…http://www.tika-excursie.com

Mocht je verder nog iets willen weten dan ben ik graag tot je dienst.

Harry Klaassen

:wereld:

Hoi Suzan,

Zoals hierboven gemeld kan je een dagje toeren gewoon boeken bij een Balinees met een auto. Het verschilt per chauffeur hoe goed men het vindt. Ik zou je in ieder geval niet aanraden zelf te rijden, Harry heeft daar groot gelijk in.

Verder kun je ter plekke ook de veel bezochte excursies boeken bij 1 van de vele “reisbureautjes” op straat. Is bij ons allemaal goed geregeld geweest en wij hebben er geen slechte ervaringen mee, men was op tijd en wat was afgesproken werd ook nagekomen.

Wel een tip, boek meerdere trips tegelijk bij 1 bureau dan kun je een flinke korting bedingen.

als ik jullie was zou ik het advies wat hier gegeven wordt opvolgen bij Ketut of Wayan iets regelen.
Controleer wel of ze verzekerd zijn.Zelf rijden zou ik zeker afraden, wat of wie de oorzaak is maakt niet uit, maar als er wat gebeurt ben je als buitenlander al voor 99% schuldig als men je neus nog maar ziet.
Prettige vakantie
emcee