Alleen naar Bali

Ik ben van plan om alleen naar Bali te gaan.

Wil graag een rustige vakantie, dus af en toe naar het strand, niet om te surfen hoor, maar gewoon om lekker te lezen en te zwemmen, beetje tot mezelf komen zeg maar.

Maar ik wil ook de cultuur van Bali leren kennen.

Wie heeft er tips…!!!

Oh ja, wat is het slimst, via een reisbureau boeken of anders…

Ik hoor het allemaal graag.

Mijn plan is om 2 weken te gaan.

Martine

hallo…
ik ben tika,een nederlands sprekende gids op java en bali. Wanneer gaat u naar bali?
ik heb ook een website : www.tika-excursie.com
en als u geinteresserd dan kunt u ook mij emailen in [EMAIL=“sartika_meilani06@yahoo.com”]sartika_meilani06@yahoo.com
Ik bied ook veel excursies aan, met de prijs vanaf 20 euro per persoon, hang van jullie af,maar als u met meer dan 3 personen gaat dan krijgt u goedkopere prijs. Ik maak de programma zo interessant lijk op in de reisbureau aanbiedt.
Ik hoor nog wel van u

Groeten
Tika

Hoi Martine,

Het is geenszins nodig om via een reisbureau te boeken, op Bali zijn voldoende slaapplekken en er zijn vele gidsen en tourist offices die je ter plekke verder kunnen helpen.

Tussen de belangrijkste touristische trekpleisters op Bali riijden busje, o.a. bussen van Perama. Je kunt op die manier naar bv Ubud, Sanur, Kuta, Ubud, Lovina en Padangbai reizen. Wanneer een dagje cultuur wilt snuiven en tempels wilt zien, kun je het makkelijkste de hulp van een chaufeur of gids inschakelen. Een excursie voor een hele dag heb je al vanaf 150,000 rp (iets meer dan 10 euro). Voor veel van deze excursies zijn twee of meer mensen echter een vereisten, maar overr het algemeen lukt het wel om mensen te vinden om samen mee te gaan/om bij een groepje aan te sluiten. Wanneer je voor een dag een prive auto wilt hebben met chauffeur, ben je al snel 300,000 rp kwijt. 20 euro voor een dagexcursie met Nederlandstalig gids als hierboven wordt aangegeven, zou een hele nette prijs zijn.

Als je strand wilt voor rust en om tot je zelf te komen, kan ik Yeh Gangga bij Tabanan aanraden. Heel rustig en sereen, mooie zonsondergangen en weinig andere touriisten. Uitgaan kan daar overigens niet!

Hallo Jenny,

Wat leuk dat je reageert op mijn berichtje.

Weet je, aan de ene kant heb ik zoiets ik ga op de bonnevooi, maar aan de andere kant denk ik misschien is het toch beter via een reisbureau de reis plus hotel te boeken.
Eigenlijk ben ik heel avontuurlijk aangelegd, maar dat is soms ook mijn valkuil haha.

En het is de eerste keer dat ik er helemaal alleen op uittrek. (tenminste zover weg)
Weet ook nog niet precies wanneer, maar het liefst wel heel binnenkort, maar dan zit ik denk ik weer in de duurste periode geloof ik.

Maar ik heb er ongelooflijk veel zin in, om dit te ondernemen.
Vooral omdat ik het al heel lang wil, maar ja, het kwam er dan weer niet van.

Welke plaats zou jij mij aanraden om naar toe te gaan, oh ja, uitgaan is voor mij helemaal niet belangrijk hoor!!

Ik hoor graag van je.

Groetjes Martine

Hey,

Ik zou een beetje rondtrekken… Wanneer je aan komt op het vliegveld, kun je daar een taxi nemen naar elke Balinese stad. Ik geloof dat je voor Ubud 250,000 rp kwijt ben (ik ben afgelopen keer door een vriend gehaald, dus ik weet het niet zeker), en voor het zuiden van Bali rond de 45,000. Het zuiden is heel touristisch, maar er is wel strand en het is makkelijk om er mensen te leren kennen. Het zou een goed begin kunnen zijn voor 1-2 nachten, evt gecombineerd met een tourtje naar de Ulu Watu tempel.

Daarna kun je een paar dagen naar Ubud gaan (ook touristisch), en mss nog een paar dagen naar een ander plekje met strand. Lovina in het noorden is grappig, want daar zijn dolfijnen. Amed en Padangbai in het oosten zijn grappig, want daar kun je leuk snorkelen. Yeg Gangga in het westen is grappig, want daar is NIKS. Ligt er maar net aann waar je van houdt, dus.

Op een plek bijven zou ik in ieder geval niet doen, ondanks dat Bali niet groot is, is het toch een beetje zonde van je tijd om steeds dat zelfde stukje weg af te moeten leggen als je ergens heen wilt.

Tijdens mijn eerste bezoek aan Bali (2006, met mijn moeder) heb ik Den Pasar (geen aanrader!), Ubud en Kuta bezocht (en een paar nachten Tabanan).

Tika als u wil dat uw initiatief succes heeft is het misschien aangeraden emails met vraag naar inlichtingen te beantwoorden :wink:

Met de taxi van het vliegveld naar zuid bali is 80.000 nu, alle prijzen wordt omhoog nu op bali. De vertrouwbaarste taxi is bali taxi, het heeft licht blauw kleur, en gebruiken een meter. Eigenlijk kunt u ook andere taxi nemen, alleen u moet eerst bespreken over de prijs.
Als voor het hotel en de vlucht ticket is goedkoper als u via reisbureau in nederland boekt.
De transport perama is een openbare vervoer niet alleen voor balinezen en ook toeristen, alleen vinden de buitenlander minder comfortabel want heeft geen airco.Voornamelijk nu op bali is de temperatuur gemiddeld 32-35 graad smiddags.Vanaf kuta-ubud is 1,5 uur en sanur-ubud is 1 uur. Lang hoor…