We willen van 17 januari t/m/ 14 februari 2017 naar Bali en dan met een auto van zuid naar noord en van oost naar west over het eiland. Hoe is het weer dan?
Hoi popeye,
Dat is midden in het regenseizoen. Het regent dan relatief veel en hard, maar niet elke dag en bijna nooit de hele dag. Gewoonlijk is het 's ochtends droog en zonnig, gaat het rond het middaguur bewolken, en regent het de tweede helft van de middag en aan het begin van de avond. 's Nachts is het vaak weer droog. In de bergen regent het meer dan gemiddeld, in het uiterste zuiden (het schiereiland) minder.
De zee is extra ruig tijdens het regenseizoen, waardoor snorkelen minder mooi is (troebel water), en boottochten minder comfortabel zijn, langer duren, of worden geannuleerd.
Ga je een auto met chauffeur huren, of zelf rijden?
Groeten,
Erwin
We willen een auto met chauffeur huren. Maar al ik het zo lees, dan s het niet aan te raden om in die periode te gaan?
Groeten,
Rinus
Ik zou het zelf geen reden vinden om niet naar Bali te gaan; ik ben meerdere keren in de regentijd daar geweest. Als je specifiek voor het snorkelen of duiken zou gaan, dan is het minder geschikt. En als je naar een ander eiland zou willen (Gili-eilanden bijvoorbeeld) dan moet je met de boot en dat is soms lastig. Tijdens de regentijd gebeurt het soms dat de boten een paar dagen niet varen vanwege te hoge golven.
Maargoed, als je de mogelijkheid hebt om je reis in een andere maand te doen, dan kan je dat natuurlijk wel overwegen (al regent het ook wel eens in de droge tijd).
Groeten,
Erwin
Wij zijn in januari 2015 2 weken in bali geweest en hebben 1x in de morgen regen gehad en 1x overdag even. Voor de rest regende het s´nachts wel eens.
Het is er wel benauwd door de hoge luchtvochtigheid.
Ik zou zeggen voor het weer hoef je het echt niet te laten.
Wij gaan in januari weer terug voor 3,5 week
Bedankt Nicole,
We willen naar Pemuteran (vlak bij Java). Dit is een bergachtig gebied. Is daar de kans op regen veel groter? En we zijn liefhebbers om 's-avonds buiten te eten. Geeft dat problemen?
Groeten: Rinus
We zij in 2014 naar Bali geweest in die periode en met bakken tegelijk 5 dagen aan 1 stuk regen . Wil alleen zeggen dat het elk jaar anders is. Ik zelf ging niet meer in die periode.
Wij zijn in januari 2013 geweest, de eerste 4 dagen 1 lange regen bui. Blijft raar met slippers en een korte broek een beetje rond struinen. Daarna lekker weer met soms in de namiddag een bui. Voor ons reden genoeg om niet meer in het regenseizoen te gaan.
Allemaal bedankt. We weten genoeg. We gaan buite het regenseizoen!