weer bali in februari

wij overwegen om een reis te maken in Bali in de maand februari
weet er iemand of er dan veel neerslag valt.

Hoi Veurne,

Regentijd is van medio november tot april, jullie zouden dus tijdens de regentijd op bali zitten. Op zich geen probleem want de regenbuien hier zijn kort maar heftig! En meestal beginnen ze laat in de middag. Het ligt er ook aan waar jullie in bali zitten want in het noorden (lovina) vallen veel minder buien dan in het midden en zuiden van bali omdat de de bergen veel regenwolken tegenhouden! Het klimaat is hier dan ook anders. Droger en zonniger. Verder is de natuur hier tijdens de regentijd wel op haar mooist, dus een reden temeer om juist tijdens de regentijd naar bali te gaan, los van het toerisme wat hier in die periode op een dieptepunt verkeert. Het is hier dan een stuk rustiger!! Ik zeg: GAAN!

Ik ben in 2011 in mei geweest en ontzettend veel regen gehad… Niets is veranderlijker dan het weer…ik ga nu vanaf dec - april net zoals de laatste keer en zon en regen wisselen zich af. Maar ook dagen met 100 % zon gehad
Ik draag het meeste slippers want die drogen sneller dan schoenen. Wel slippers met profiel ook aan de binnenkant want anders glij ik m’n slippers uit.
En bedenk…Na regen komt …juist…zonneschijn!