Inentingen

Renate, voor de Hep moet je nog een keer op herhaling he! Deze is dus niet meteen 25jaar geldig!

Fijne reis alvast!

Heb me vandaag laten inenten tegen DTP (niet omdat ik naar TR ga, maar omdat het effe nodig was, tetanus was al 10 jaar geleden)
Heb wel op aanraden van het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen mij laten inenten tegen Hepatitis A en B en tegen buiktyfus. Ik kom voornamelijk in Antalya en soms in de gebieden errond.

Ik snap ook niet dat je het niet zou laten doen. Je kan immers nooit zeker zijn van de hygiene. Iemand met hepatitis die je voedsel klaarmaakt, kan al genoeg zijn om je ook de ziekte te bezorgen.

En je denkt toch niet dat groenten in een 5 sterrenhotel gespoeld worden met flessenwater… echt niet hoor.

Altijd voorzichtig zijn en LATEN INENTEN

ik heb als kind bijna een jaar in het ziekenhuis gelegen met geelzucht en paratyfus, ik ga al 18 jaar op vakantie naar marmaris en heb me eigen nog nooit laten inenten, de een zegt als je geelzucht hebt gehad dan hoeft het niet want je krijgt het nooi 2 keer. terwijl een ander zegt van wel doen. wie weet het echte antwoord>

Geelke: ik zou je adviseren om de GGD of je huisarts te benaderen… Zij kunnen je denk ik het beste antwoord geven! Succes!

Zo vandaag mn (2de)herhaling Hep B gehad, dus ik ben er nu weer klaar mee voor…tig jaar
(alleen in de gaten houden dat we in 2014 de DTP weer moeten doen haha)

Top!!! Geen last van je arm?

Hubbie wel, maar bij mij niet in een spiertje he, gewoon goed geprikt!

Beste lezers,

Laten we ons inenten op vakantie hiervoor?

Doe de peiling en geef je persoonlijke mening,

Jullie Moderator,

Hans

Die discussie wordt hier toch al gevoerd?
[URL=“http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=51380”]

Hepatitus komt steeds vaker voor, ook in de toeristengebieden. De meeste zorgverzekeraars vergoeden de entingen.

Voor onze kinderen willen we alle zorg, voor onze auto alle veiligheidsopties…
Alleen onze gezondheid…die mag niets kosten…

Ook omdat we op verre reizen gaan zijn we tegen zowel A als B nu ge-ent voor langere tijd(met A 1 herhaling, B heeft 2 herhalingen beide in 1 jaar, en dan ben je er voor, momenteel, 25 jr klaar…)

Eylem…het kan maar niet opgerakeld worden;Beps weet er alles van,dit topic heeft nr.1…

Ik heb ook mijn inentingen en vind het ook heel belangrijk…voorkomen is beter dan genezen.

Nvt

Dat zeker, maar is het dan niet veel handiger om dat oude topic weer omhoog te halen? Nu gaat iedereen weer posten wat in dat andere topic ook al geschreven staat…Ik heb een hele duidelijke mening over vaccineren en die staat al in dat andere topic. Lijkt me niet nuttig als ik die hier gewoon maar overkopieer…

Wij, mijn man en ik, hebben ons dit voorjaar laten inenten voor het een en ander en vorig jaar al voor DTP. Mijn man, diabetes type 2 werd zelfs aangeraden ook voor buiktyfus in te laten enten en dat heeft hij er dus ook bijgedaan.

Inderdaad… beter voorkomen, dan genezen en het merendeel wordt door de verzekering vergoed, althans wel door onze verzekering.

hallo allemaal ,

Ik las dit forum en dacht ik ga ook even een berichtje achterlaten .
Ik zelf ga over 2 maanden naar Turkije/ Alanya voor de 11de keer en ik heb me nog nooit in laten enten . Ook heb ik het aan mijn huisarts gevraagd en die zegt zolang je niet de binnenlanden in gaat en goede weerstand hebt hoef je dit niet te doen .

Ik ben vorig jaar met een vriendin geweest en zij heedt zich wel in laten enten en zij is wel ziek geworden op vakantie dus dit zegt niks vind ik persoonlijk .

Mijn vader moet wel zijn inentingen halen want hij heeft een verlaagde weerstand door zijn medicijnen. hij moet Hep A , DTP en buiktyfes halen . Dir meot hij volgende week

spreek jullie :d

Ik blijf het onzin vinden ‘zolang je niet naar de binnenlanden gaat’. Sorry hoor, maar ik weet heel erg zeker dat het eten en de omstandigheden aan de kust even 10 keer onhygienischer zijn dan in de binnenlanden…Ik blijf het dom vinden als mensen geen inentingen halen, maar goed, zelf weten…

Hallo,

Je kunt ook ziek worden in Nederland he dus intenten is altijd goed je kunt gewoon hepatitus B krijgen. Je hoeft dus helemaal niet op vakantie te gaan om intentingen te gaan halen.
Ze zijn nu ook bezig om Hepatitus A en B in Nederland door kinderen te laten krijgen. Dit omdat het in NL ook vaak genoeg voorkomt. Hygiene in NL is ook helemaal niet top in restaurants en openbare gelegenheden.

gr van Moira

ik ben het helemaal met moira eens . Het is gewoons zo omdat er ineens reclame mee wordt gemaakt dat mensen zich laten inenten . en in nederland kan je zet zoveel oplopen maar daat praten we niet over .

Kijk ieder zijn keus maar je hoeft een ander en niet op aan te kijken dat ze zich niet laten inenten ( kijk jouer niet op aan )

Conclusie Desireeh ENTEN, want de verzekering betaald, en je hebt er in Nederland ook profijt van…DUS…

@Desiree: De binnenlanden komen nu naar de toeristengebieden, daar komen ze werken om geld te verdienen in de grote hotels…wel eens aan gedacht??
EN…Dan hoef je je als kind, of je kinderen, niet in te enten voor dingen als difterie, kinkhoest ed… want dat komt ook BIJNA niet meer voor…en met een goede weerstand!!!(Wat een onzin…) En wat een rare huisarts… Het is een gezondheidsregel die dit verteld, en huisartsen zouden dit moeten beamen. Maar goed, wat ik al zeg, sommige vinden ook dat je als je longontsteking hebt, je het maar moet uitzieken…
Je vriendin heeft waarschijnlijk diaree gekregen, en daar ben je ook niet tegen ge-ent. Dat heeft te maken met ander eten, meer/ander vet, ijs of ijkoud drinken ed. Maar ze zal geen hep A gekregen hebben…hopelijk niet(want dan is haar lever behoorlijk levenslang beschadigd…)

Als het nu door de WERELD GEZONDHEIDS INSTELLINGEN aangeraden word(want daar valt het LCR ed onder) waarom zijn we dan zo eigenwijs…
Wel DUIZENDEN euro’s aan veiligheid in autos huizen, en waar nog meer, vakanties kosten VERMOGENS…MAAR…
Nee onze gezondheid is onbelangrijk

Ieder voor zich, maar zoals ik zelf altijd stel:

Als men uit geloofsovertuigen(zoals spakenburg ed) zijn kinderen niet inent spreekt men schande…terwijl wij als we ons niet enten voor een vakantie precies het zelfde doen

BETER SAFE THAN SORRY :dag: