Hotel Residence Skanes Garden

Het ging net niet helemaal goed, te vroeg op enter gedrukt.

Nogmaals heel erg bedankt Skanesgaste, hier heb ik zeker wat aan! Nog een vraagje: wat kun je op de markt kopen? En waar kun je dan beter heen gaan, naar de markt in Sousse of de markt in Monastir?

Groetjes,

Debby :stuck_out_tongue:

Heel erg bedankt voor het reageren, Suzanne!

Zelf ga ik 26 augustus - 31 augustus, samen met mijn moeder.

Ik heb er zin in en hoop dat alles een beetje meevalt!

Groetjes Debby :stuck_out_tongue:

Weet er trouwens iemand hoe lang van te voren je je tickets via email toegestuurd krijgt? Ik heb geboekt via Sunweb.

Belinda

Belinda,

Wij hebben ook geboekt via Sunweb.
De tickets (via de mail) hebben wij 2 weken van tevoren ontvangen.
Zelf ga ik 26 augustus.

Groetjes,

Debby :stuck_out_tongue:

Hi allemaal,

Ook ik zit nog met een vraag. Er wordt heel veel over het eten gesproken, maar ik heb een vraag over het drinken. Is er voldoende drinkwater in (gesloten) flessen verkrijgbaar? Mijn dochter is pas op een all-inclusive reis geweest en daar stonden iedere dag op haar kamer zelfs flessen water. Ik drink namelijk zeker als het warm is erg veel, maar voornamelijk water :stuck_out_tongue:

groetjes…Els

je kan water krijgen in plastic bekertjes voor flessen moet je extra betalen groetjes

Kan je er ook a la carte eten of is er alleen het all inclusive buffet? En is er maar 1 restaurant of kan je ergens op het strand eten ofzo? Of aan een barretje bij het zwembad ofzo?

Belinda

Als het hotel is wat op op gardenhotels.com staat dan zou het betekenen dat je er ook a la cart kan eten. Kan iemand die er geweest is deze site bekijken en mij informeren of het dit hotel is en of het klopt wat er staat?

Want als het eten zo slecht is dan eet ik wel a la carte.

Belinda

Excuus ik bedoel www.gardenhotels.net.

Belinda

Aan Belinda,

Je kan ‘‘A la Cart’’ eten in de strandSNACKBAR (pizza’s, sandwiches, salades etc) tegen redelijke prijzen, de wachttijd is dan ook wel ruim anderhalfuur en alles gaat heel chaotisch…ben er na 20 minuten weggegaan dus stel je er niet veel van voor…

Michell,

Je zegt er is een hostes van Sunweb aanwezig, maar is dat ook een nederlands sprekende hostes? In Turkije hadden we gewoon een turkse reisleider, maar die sprak wel heel goed engels en een beetje nederlands (was trouwens een andere reisorganisatie hoor).

Els

nee het is een nederlandse vrouw die met een tunesier is getrouwd ze spreekt perfect nederlands en weet alles van de cultuur en hoe het allemaal werkt in tunesie groetjes

Originally posted by Suusjes@18-08-2004, 09:22:49
** Hé Michelll,

Bedank voor je reactie!
Prettig idee dat er wel iemand van Sunweb aanwezig is.
Gaan we zeker doen die safaritocht naar het zuiden! :rolleyes:

Groetjes Suzanne **

ja is eht een aanrader vooral sahara is erg indrukwekkend. ook is het chod el jerid prachtig dat is een oneindige zoutvlakte
verder is de oase war je heen gaat mooi
het amfitheater van el jem is ook prachtig
en de berbergrotten zijn ook wel grappig om te zien pas wel op voor iritante jongens met vogels ze vielen mijn vriendin de hel tijd lastig om dr heen staan met zn vijfen en zo maar als je kouet zemmer zegt dan begrijpen ze je wel

Ik heb ergens iets gelezen over een kusttreintje. Kan het alleen niet meer vinden. Weet iemand hier iets over? Het schijnt leuk en goedkoop reizen te zijn. Van waar tot waar reist het treintje en is het veilig?

Belinda

Hoi Belinda,

Volgens mijn collega die al 15 jaar in Tunesie komt is het een echte aanrader.
Wel het meest luxe kaartje kopen volgens hem want het comfort is daar wel anders dan we hier gewend zijn.
Volgens hem moet je wel bij aankomst je terugweg meteen bevestigen. Waarom dit ook alweer is schiet me zo gauw niet te binnen.
In onze reisgids zie ik het volgende:
Er loopt een treinverbinding vanaf Tunis tot Gabes, (ter hoogte van Djerba)
Vanaf Hammamet loopt hij langs de kust tot Sousse (met een afsplitsing naar Monastir) Vanaf Sousse buigt hij af landinwaarts richting Tozeur en een afsplitsing richting Gabes.
Ik neem dus aan dat het kusttreintje dat hier en daar genoemd wordt op het traject tussen Monastir en Hammamet te vinden is.
Volgens de excursies van Sunweb kan je vanaf Monastir naar Port El Kantoui met dit treintje. Of hij daarna nog doorloopt of dat dat een ander soort trein is weet ik niet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Suzanne

Ik wordt er een beetje moe van omdat ik gewoon niet weet met wat voor hotel we nou te maken hebben www.garden hotels.net vertelde iets anders dan:

http://www.indigotravel.be/site/newhotels/…nesgardennl.htm

Wat moet ik hier nou mee!? Ze hebben wel overal dezelfde foto’s staan maar de beschrijving is weer anders. Meer kamers bijvoorbeeld.
Verschillende barren, klopt dat?

Hallo Belinda,

Met het kusttreintje wordt bedoeld het “toeristentreintje” en dat gaat van Sousse naar Port el Kantaoui v.v.

Het is geen echte trein, maar een soort treintje dat gewoon over de weg gaat met allemaal open wagentjes erachter.

Volgens mij rijdt er ook in Monastir een toeristentreintje rond.

Ook is er een TukTuk, dat is een gemotoriseerde driewieler waar 6 mensen in kunnen.
Pas op, die dingen rijden erg hard !!!, er gebeuren dan ook regelmatig ongelukken mee !!!

Groetjes,
Pittie

Originally posted by Belinda0406@19-08-2004, 12:22:41
** Ik wordt er een beetje moe van omdat ik gewoon niet weet met wat voor hotel we nou te maken hebben www.garden hotels.net vertelde iets anders dan:

http://www.indigotravel.be/site/newhotels/…nesgardennl.htm

Wat moet ik hier nou mee!? Ze hebben wel overal dezelfde foto’s staan maar de beschrijving is weer anders. Meer kamers bijvoorbeeld.
Verschillende barren, klopt dat? **

het is toch echt hetzelfde hotel.
Alleen inderdaad met verschillende kamers.
Het zijn zeker welmeer dan die 308 kamers die op de ene site staat.
En dat van die verschillende barretjes:
Je hebt de bar waarje meestal s’avonds je drankjes haalt (die zonder airco) met teraas bij het zwembad. Dan heb je overdag de “zwembadbar” (is gewoon een afhaaltent). Je hebt het strandtentje. Je hebt het barretje waar je ook een waterpijp kunt roken. (dit vond ik trouwens erg leuk!) Deze is echt in arabische stijl ingericht en je zit er op banken met kussens. En je hebt de disco die wij zelf de sauna noemde.
Hoop dat je nu een beetje een idee hebt.
O ja, eten kun je dan bij het bufferrestaurant. En bij de beachclub waar ze eigenlijk meer snacks (broodjes) hebben en waar je moet betalen.

**hey allemaal,

na aale best wel negatieve reacties het=b ik toch onwijs zin om er heen te gaan. Ik ga samen met mijn vriend 17september 8dagen naar het hotel.

ik wilde even weten of er ook dingen aan het strand te doen zijn?zoals jetskien,bananaboot,parasailen?
en mensen die dat gedaan hebben wat betaakde jullie ervoor???
is er oo de mogelijkheid om er te duiken?

zou dit graag willen weten.

en is paardrijden ook aan te raden?

groetjes linda B)

Dit berichtjuh is voor Linnie,

Je kan op het strand jetskien, bananaboot, parasailen, waterfietsen en windsurfen.

De prijzen zijn redelijk maar weegt niet op tegen de korte tijd die je in de lucht bent aan het parasailen maar zeker proberen! geloof dat parasailen 20 dinar was voor 1 persoon en voor 2 personen 30 dinar.

Ook kan je paardrijden elke morgen en eindmiddag want dan is het rustig op het strand, de prijs weet ik hier niet van maar er is een man op het ‘‘resort’’ aanwezig die je alles kan vertellen.

Verder hangt er ook vlakbij de winkeltjes een advertentie van eenduikschool ergens in tunesie en op die poster vindt je meer informatie.

Fudge