Klachten

Hallo allemaal,

Helaas heb ik hier op Wereldwijzer en andere plaatsen een flink aantal klachten over Hotel Residence Skanes Garden gelezen.

Het lijkt me zinvol dat iedereen die klachten over dit hotel heeft zijn berichtje HIER plaatst !

Het wordt dan allemaal wat overzichtelijker en ook gemakkelijker om collectief eventueel een klacht in te dienen !

Jammer dat jullie vakantie is tegengevallen, maar ik hoop dat het jullie er niet van weerhoudt nog eens een keer terug te gaan naar Tunesie !

Groetjes,
Pittie

Middels “kopieren” en “plakken” kunnen jullie gemakkelijk je bericht hier plaatsen !

Jemig, mut ik weer het hele verhaal type… :wacko:

We zijn het roerend met Ilona en Leslie eens over wat zij in hun verslag schrijven!! Wij vlogen met het zelfde vliegtuig vanuit Tunesie. En ja, het is een leuk land maar dit “hotel” is erg slecht.

Dit hotel licht tussen twee steden in, Sousse en Monastir. Je bent altijd op de taxi of bus aangewezen. Op de avond het hotel te verlaten naar de steden wordt afgeraden.

Zie het hotel niet als hotel zodanig maar als een soort bungalow-park. De kamers zijn ruim en leuk. Worden in 5 minuten"schoon" gemaakt. Dat wil zeggen: dekens recht leggen, schone handdoeken, bezem door de douche en kamer gevolgd door een dweil met chloor. Het bad en wc worden vluchtig schoon gemaakt met een wc borstel die ook in een chloor water is gedoopt. Let wel: bad en wc worden schoongemaakt met zelfde borstel. Deze borstel en het chloor watertje wordt ook in de andere badkamers gebruikt… Plus punt is de airco (bij ons deed ie het dus). Deze kan het zeker zeer koel maken!!

Het is all-inclusive, dat houdt daar in: alles gaat in kleine plastic bekers. De frisdrank gaat vanuit de automaat in een fles waaruit het in de plastic bekers geschoken wordt. Resultaat: lauw en prikloos frisdrank. Het bier gaat dus ook in de plastic bekers en dat doet het bier geen goed. Helaas hebben wij (vooral ik) niet veel bier gehad want inderdaad ook wij werden ziek. De bekers worden ook vele malen hergebruikt…

Het bestellen van een drankje gaat meestal als volgt: In de bar staat meestal een lange rij te wachten. Aangezien ze daar geen airco hebben sta je daar snel in het zweet. Als je mag bestellen, als er teminste nog geen rus is voorgedrongen, gaat de comminucatie enigzins moeizaam. Het is mij ook al een paar keer overkomen dat als ik een paar drankjes bestelde, dat hij de helft klaar had staan en dan maar wegliep. Maar er zitten ook goede bij!! Als je bekend bent, door o.a. fooi hoef je ze maar aan te kijken en ze weten wat je wilt hebben en staat dan snel klaar. Deze barmannen staan de hele dag in heet hok te zweten als zaten ze in de sauna. Toch petje af voor hun!

Het eten is eentonig en in het restaurant stikt het van de vliegen. Ook hier hebben ze geen airco wat die ook tot een ruime sauna maakt. En ook hier weer die russen… Wat die niet allemaal op hun bord scheppen, ongelofelijk! Enorme borden vol met eten waar de helft van wordt weggegooid.

Het zwembad en strand is leuk en niets op aan te merken. Wel zijn er te weinig ligstoelen voor de 1500 gasten (1400 is het maximale, maar daar straks meer over). Zoals gewoonlijk worden in de vroegte de stoelen bekleed met het bekende handdoekje waarna de mensen de hele dag wegblijven. Wees dus een beetje ''a la rus" en gooi die handdoek maar weg.Wij hebben er geen probleem mee gekregen.

Overdag wordt je wel vermaakt rond het bad met LUIDE muziek, die alle dagen hetzelfde bandje cq cd afspeelt. Het personeel van het animatie team doen zeker hun best om je te vermaken. Behalve rondom het zwembad en het strand is er van alles, zoals in de brochure stond. DIT STELT DUS HELEMAAL NIETS, NADA, NOPPES VOOR!!!
s Avonds wordt er wel wat georganiseerd maar stelt ookniet veel voor. De disco laat ook te wensen over.

Dit park was, toen wij daar zaten en de komende week, overvol!!
Je kon zelfs meegaan met een drie daagse rondreis naar het zuiden!! GRATIS!! Je was wel je kamer kwijt zodat er andere mensen hiervan gebruik konden maken. Je kreeg laterwel een kamer terug natuurlijk.
Maar dat dat ook niet helemaal volgens plan zo ondervonden wij…
De laatste dag van vertrek moest je 12 uur je barak (zo noemde wij de kamers) uit maar tegen betaling van 20dinar mocht je blijven tot 17 uur. Makelijke handel!! Als je die mazzel teminste had om je kamer te behouden, soms was die alweer besproken voor die zelfde middag. Kamer behouden is zeker aan te raden in de hitte, nog ff een douche voor je 3 uur op de bus moet wachten. Dus wat doet een beetje uitgekookte nederlander? Kamer behouden, om 5 uur s middags de sleutel in leveren en teruggaan naar de kamer, waar je liefde de deur open doet, en dan maar wachten op de schoonmaak ploeg want die was onze barak voorbij gegaan omdat we het huisje aanhielden. TIP: door vooraf een fooi te hebben gegeven aan de schoonmaakster konden we in de laaste middag van het verblijf schone handdoeken krijgen.

Bij ons liep dat ff anders: Onze kamer was niet schoongemaakt, dus wachten we eigenlijk op de schoonmaakster om het huisje schoon te maken, maar tot onze verbazing stonder er twee italianen voor onze deur die de sleutel gekregen hadden voor dit huisje. Hun waren dus op de gratis drie daagse rondreis geweest. Deze vermoeide reizigers troffen ons dus aan in (nu) hun huisje. Nog niet schoon gemaakt, dus bezande vloer, geen schone handdoeken, gebruikt beddegoed ed. Deze mensen waren BEHOORLIJK pissig dus…

Wij hebben met vele mensen gepraat van verschillende nationaliteiten, verreweg de meeste mensen waren dik ontevreden.
Bij het weg rijden van Skanes Garden ging er een luid: "FUCK YOU SKANES!! NOOIT WEER !!"op. Wat eigelijk al genoeg zegt.

Tunesie is zeker leuk maar zoek alsjeblieft ergens anders een onderkomen!!

PS: om af te vallen is dit wel een goed plek, in 8 dagen ben ik 5 kilo kwijt geraakt!!! Heb nu wel teer anusje…

Ha, wat makkelijk zo’n computer!!! :smiley:

Hallo Froucka en Andre,

Wat een nare ervaring zeg, daar moet ik toch ff niet aan denken. Hebben jullie wel een klacht ingediend?? en zo ja is daar dan iets mee gedaan??
Laat dat even weten asjeblieft, ik kan er dan ook nog eens achteraan om dat soort toestanden te helpen voorkomen in de toekomst.
Dit soort dingen kan dus gewoon niet, vliegen kun je niet altijd voorkomen maar het moet niet zo zijn dat je vliegen eet.
Airco in de eetzaal neemt dat probleem meestal al weg maar blijkbaar was dat daar dus niet aanwezig.
Al met al een hoop trammelant waar je dus niet voor hebt betaald.
Het personeel kan er natuurlijk weining aan doen en inderdaad doet een fooitje een heleboel. Ze verdienen ook zo weinig dat ze eigenlijk een klein beetje op die fooien rekenen, hetzelfde geld voor de kamermeisjes.
Maar goed je hoort te krijgen waar je voor betaald en als dat niet zo is moet men daar een andere oplossing voor vinden.
Dus laat het even weten hoe jullie klacht behandeld is.

Dit geld natuurlijk ook voor alle anderen die dit soort klachten hebben.

Groetjes,
Marianna

pffffffffff, wat ben ik blij dat ik “toevallig” op deze site terecht gekomen zeg :blink:

We willen naar tunesie, hebben een hoop boeken gehaald en toch nog ook even op sun web gekeken. Daar zagen we een “mooie” accommedatie …skanes (en nog wat). Zag der prachtig uit !!!.
Maar na het lezen van jullie berichtjes zien we er toch maar vanaf hihihi.

We gaan nu naar Hotel Iberostar Sahara beach. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee???

Jullie allen HARTELIJK DANK, want jullie hebben ons behoed voor eventuele domper!!

Gr. Rob en Mar

Jammer om te horen dat mensen slechte ervaringen hebben met dit hotel, maar daarentegen staan er ook weer een hoop positievie berichten op internet over dit hotel. Ik denk dat het ook voor een groot gedeelte aan je eigen instelling ligt. Je verwacht iets en dan blijkt het niet aan je verwachtingen te voldoen. En ja, het is een goedkope reis via Sunweb dus denk ik dat je niet al te veel mag verwachten. Maar ik snap alleen het verschil in reacties niet zo goed.
Ik denk dat mensen die slechte ervaringen hebben dit onmiddelijk aan de reisorganisatie moeten melden.

Ik ga er zelf in september heen en begin nu toch wel erg benieuwd te worden naar hoe het daar is.

Belinda

Goedemorgen Allemaal,

Ik vraag me af hoe het kan dat er zulke verschillende waarderingen over dit hotel worden uitgesproken. Verder vind ik het vreemd dat op de internet pagina van het hotel staat dat er maar 308 kamers zijn en hier hebben ze het over 1400 gasten?!? Dat zou betekenen dat er gemiddeld 4 personen per kamer zitten??? Lijkt me een beetje stug. Hebben we het eigenlijk wel over hetzelfde complex? Ik heb namelijk gelezen over 2 skanes garden hotels.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het is gegaan met de ID kaart. Zijn er mensen die hier klachten over hebben?

Wij vertrekken 11 september en ik heb er nog steeds veel zin in.

Groetjes Esme

:smiley: ik snap eerlijk gezegd ook de tegenstrijdige berichten niet zo goed. ik heb namelijk ook van heel veel mensen begrepen dat dit een prima hotel is. zoals je ook kan terug lezen op het forum.
mischien komt het doordat het hotel de drukte in het hoogseizoen niet goed aan kan.
en wat betreft de kamers waar je s`middags al uit moet, dit is in de meeste hotels (helaas) zo. ook in de duurdere!
ook denk ik dat door de eerdere vele goede berichten de mensen toch een andere verwachting hebben gekregen, een te hoge verwachting.
nou ja als wij gaan over een week of 5 dan zal ik het zelf wel zien.

groetjes bianca

FF reactie op de voorgaande berichten:

Ik denk zeker dat het hotel de drukte niet aankan. Er is na mijn mening te weinig personeel. Het aantal mensen dat daar nu bivakeerd heb ik gehoord via personeel zelf, dat daar al een paar jaar werk. Deze zullen het vast wel weten.

Als reactie op goedkope reis en dat je daar niet veel van MAG verwachten?? Sorry hoor, maar dit is echt te erg. De informatie in de brochures maken de verwachting te hoog, en komen die zeker niet na.

Oh nog een tip: Loop eens naar de manege toe en ga dan rechts het pad op. Ik geloof niet dat veel vuilnis weggevoerd wordt want daar ligt een enorme hoop afval. Geen wonder van de vliegen in de aangrensende eetzaal.

Groeten Froucka en Andre

:angry: Hallow mensen!!

Ik heb ook in resedence skienes garden geweest…Maar zoals jullie het beschrijven kan me niet echt voorstellen. Wij hebben daarentegen wel een goede vakantie gehad. Wij zijn van 14 julie tot de 22e geweest!! Wel heb je gelijk met de vliegen en de kamers die maar tot 12 uur beschikbaar zijn. Maar wat er savonds georganiseerd wordt vond ik echt leuk. Zelf ben ik 16 jaar! Eerst gingen we altijd naar het theater waar het animatieteam ook allemaal leuke dingen doet en daarna wordt je doorverwezen naar de disco. IS DIT NIET GENOEG?? Ik heb het zeer naar mijn zin gehad. Je moet idd met de taxi naar de stad. 5 dinar?? Meer niet betalen hoor!! Kortom ik heb het lang niet zo erg ervaren als jullie!!! HAHA greeeeets marije

Originally posted by Froucka en Andre@13-08-2004, 20:14:36
** We zijn het roerend met Ilona en Leslie eens over wat zij in hun verslag schrijven!! Wij vlogen met het zelfde vliegtuig vanuit Tunesie. En ja, het is een leuk land maar dit “hotel” is erg slecht.

Dit hotel licht tussen twee steden in, Sousse en Monastir. Je bent altijd op de taxi of bus aangewezen. Op de avond het hotel te verlaten naar de steden wordt afgeraden.

Zie het hotel niet als hotel zodanig maar als een soort bungalow-park. De kamers zijn ruim en leuk. Worden in 5 minuten"schoon" gemaakt. Dat wil zeggen: dekens recht leggen, schone handdoeken, bezem door de douche en kamer gevolgd door een dweil met chloor. Het bad en wc worden vluchtig schoon gemaakt met een wc borstel die ook in een chloor water is gedoopt. Let wel: bad en wc worden schoongemaakt met zelfde borstel. Deze borstel en het chloor watertje wordt ook in de andere badkamers gebruikt… Plus punt is de airco (bij ons deed ie het dus). Deze kan het zeker zeer koel maken!!

Het is all-inclusive, dat houdt daar in: alles gaat in kleine plastic bekers. De frisdrank gaat vanuit de automaat in een fles waaruit het in de plastic bekers geschoken wordt. Resultaat: lauw en prikloos frisdrank. Het bier gaat dus ook in de plastic bekers en dat doet het bier geen goed. Helaas hebben wij (vooral ik) niet veel bier gehad want inderdaad ook wij werden ziek. De bekers worden ook vele malen hergebruikt…

Het bestellen van een drankje gaat meestal als volgt: In de bar staat meestal een lange rij te wachten. Aangezien ze daar geen airco hebben sta je daar snel in het zweet. Als je mag bestellen, als er teminste nog geen rus is voorgedrongen, gaat de comminucatie enigzins moeizaam. Het is mij ook al een paar keer overkomen dat als ik een paar drankjes bestelde, dat hij de helft klaar had staan en dan maar wegliep. Maar er zitten ook goede bij!! Als je bekend bent, door o.a. fooi hoef je ze maar aan te kijken en ze weten wat je wilt hebben en staat dan snel klaar. Deze barmannen staan de hele dag in heet hok te zweten als zaten ze in de sauna. Toch petje af voor hun!

Het eten is eentonig en in het restaurant stikt het van de vliegen. Ook hier hebben ze geen airco wat die ook tot een ruime sauna maakt. En ook hier weer die russen… Wat die niet allemaal op hun bord scheppen, ongelofelijk! Enorme borden vol met eten waar de helft van wordt weggegooid.

Het zwembad en strand is leuk en niets op aan te merken. Wel zijn er te weinig ligstoelen voor de 1500 gasten (1400 is het maximale, maar daar straks meer over). Zoals gewoonlijk worden in de vroegte de stoelen bekleed met het bekende handdoekje waarna de mensen de hele dag wegblijven. Wees dus een beetje ''a la rus" en gooi die handdoek maar weg.Wij hebben er geen probleem mee gekregen.

Overdag wordt je wel vermaakt rond het bad met LUIDE muziek, die alle dagen hetzelfde bandje cq cd afspeelt. Het personeel van het animatie team doen zeker hun best om je te vermaken. Behalve rondom het zwembad en het strand is er van alles, zoals in de brochure stond. DIT STELT DUS HELEMAAL NIETS, NADA, NOPPES VOOR!!!
s Avonds wordt er wel wat georganiseerd maar stelt ookniet veel voor. De disco laat ook te wensen over.

Je kon zelfs meegaan met een drie daagse rondreis naar het zuiden!! GRATIS!! Je was wel je kamer kwijt zodat er andere mensen hiervan gebruik konden maken. Je kreeg laterwel een kamer terug natuurlijk.
De laatste dag van vertrek moest je 12 uur je barak (zo noemde wij de kamers) uit maar tegen betaling van 20dinar mocht je blijven tot 17 uur. Makelijke handel!! Als je die mazzel teminste had om je kamer te behouden, soms was die alweer besproken voor die zelfde middag. Kamer behouden is zeker aan te raden in de hitte, nog ff een douche voor je 3 uur op de bus moet wachten. Dus wat doet een beetje uitgekookte nederlander? Kamer behouden, om 5 uur s middags de sleutel in leveren en teruggaan naar de kamer, waar je liefde de deur open doet, en dan maar wachten op de schoonmaak ploeg want die was onze barak voorbij gegaan omdat we het huisje aanhielden. TIP: door vooraf een fooi te hebben gegeven aan de schoonmaakster konden we in de laaste middag van het verblijf schone handdoeken krijgen.

Bij ons liep dat ff anders: Onze kamer was niet schoongemaakt, dus wachten we eigenlijk op de schoonmaakster om het huisje schoon te maken, maar tot onze verbazing stonder er twee italianen voor onze deur die de sleutel gekregen hadden voor dit huisje. Hun waren dus op de gratis drie daagse rondreis geweest. Deze vermoeide reizigers troffen ons dus aan in (nu) hun huisje. Nog niet schoon gemaakt, dus bezande vloer, geen schone handdoeken, gebruikt beddegoed ed. Deze mensen waren BEHOORLIJK pissig dus…

Wij hebben met vele mensen gepraat van verschillende nationaliteiten, verreweg de meeste mensen waren dik ontevreden.
Bij het weg rijden van Skanes Garden ging er een luid: "FUCK YOU SKANES!! NOOIT WEER !!"op. Wat eigelijk al genoeg zegt.

PS: om af te vallen is dit wel een goed plek, in 8 dagen ben ik 5 kilo kwijt geraakt!!! Heb nu wel teer anusje… **

Hallow mensen!!

Ik heb ook in resedence skienes garden geweest…Maar zoals jullie het beschrijven kan me niet echt voorstellen. Wij hebben daarentegen wel een goede vakantie gehad. Wij zijn van 14 julie tot de 22e geweest!! Wel heb je gelijk met de vliegen en de kamers die maar tot 12 uur beschikbaar zijn. Maar wat er savonds georganiseerd wordt vond ik echt leuk. Zelf ben ik 16 jaar! Eerst gingen we altijd naar het theater waar het animatieteam ook allemaal leuke dingen doet en daarna wordt je doorverwezen naar de disco. IS DIT NIET GENOEG?? Ik heb het zeer naar mijn zin gehad. Je moet idd met de taxi naar de stad. 5 dinar?? Meer niet betalen hoor!! Kortom ik heb het lang niet zo erg ervaren als jullie!!! HAHA greeeeets marije

Originally posted by marije169+15-08-2004, 15:09:43–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (marije169 @ 15-08-2004, 15:09:43)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–Froucka en Andre@13-08-2004, 20:14:36
** We zijn het roerend met Ilona en Leslie eens over wat zij in hun verslag schrijven!! Wij vlogen met het zelfde vliegtuig vanuit Tunesie. En ja, het is een leuk land maar dit “hotel” is erg slecht.

PS: om af te vallen is dit wel een goed plek, in 8 dagen ben ik 5 kilo kwijt geraakt!!! Heb nu wel teer anusje… **

Hallow mensen!!

Ik heb ook in resedence skienes garden geweest…Maar zoals jullie het beschrijven kan me niet echt voorstellen. Wij hebben daarentegen wel een goede vakantie gehad. Wij zijn van 14 julie tot de 22e geweest!! Wel heb je gelijk met de vliegen en de kamers die maar tot 12 uur beschikbaar zijn. Maar wat er savonds georganiseerd wordt vond ik echt leuk. Zelf ben ik 16 jaar! Eerst gingen we altijd naar het theater waar het animatieteam ook allemaal leuke dingen doet en daarna wordt je doorverwezen naar de disco. IS DIT NIET GENOEG?? Ik heb het zeer naar mijn zin gehad. Je moet idd met de taxi naar de stad. 5 dinar?? Meer niet betalen hoor!! Kortom ik heb het lang niet zo erg ervaren als jullie!!! HAHA greeeeets marije **
[/quote]

ohhhjah en ik moest nog eff zeggen dat jullie zeiden dat het een soort bungalow park is…Staat dit toevallig ook niet bij de beschrijving op sunweb!!!

hallo,

Wij zijn vannacht dus teruggekomen uit Hotel skanes garden.
Hier even een kort verslag:

Om het een beetje positief te houden voor de mensen die nog gaan:

De positieve kant:
Tunesie is echt een heel leuk land. Mensen zijn uiterst vriendelijk en als je respect toont doen ze werkelijk alles voor je. De mensen die in het hotel werken dus ook. Ze verdienen echt heel weinig (ongeveer 250 dinar per maand, waarvan ze 100 dinar voor hun appartement inleveren en meestal ook 100 naar hun familie sturen) maar werken er keihard de hele dag voor. Dus denk aan hun en geef ze regelmatig een fooi. Ze doen echt alles voor je! En nog even over het praten: Ze verstaan je heus wel, gewoon een beetje engels, frans en Nederlands met wat gebarentaal erbij en je komt een heel eind.
Ook het animatieteam doet inderdaad hele leuke dingen daar.
Het zwembad en het strand zijn ook erg fijn (let wel op de kwallen). De huisjes zijn echt heel schattig met een koepeltje.
Er wordt iedere dag "schoongemaakt "(op zijn tunesisch ) en de lakens op het bed worden prachtig opgemaakt in een waaier. echt heel leuk. Op de kamer is airco en met een beetje geluk doet ie het. Wij hadden geluk. Schone handdoeken inderdaad iedere dag.

Wij hebben een hele leuke vakantie gehad door de mensen die daar werken en omdat we een fantastische groep hebben leren kennen waarmee we echt veel lol hadden!

Dus nu het negatieve:
Het eten… Ik en mijn vriend lusten heel veel, dus in eerste instantie klaagten wij niet. Het had weinig met tunesie te maken op een paar dingen na.Op een gegeven moment werd het steeds slechter. Er waren al heel vel zieke mensen (met diarree en zo) En we hoorden al dat er die week daarvoor 55 mensen een dokter nodig hadden. Toen werd mijn vriend ziek (is echt nooit ziek en is ook naar egypte en alles geweest) Toen werd ik ziek en dat ben ik nog! Iedereen die we spraken was al ziek geweest of was dat nog! Er zijn blijkbaar klachten geweest want een aantal mensen heeft conroleurs aan het werk gezien.
Skanes garden is geen 4 strerren hotel Sunweb! De manager zelf heeft ons vertel dat het 3 sterren is. En hoeveel we hebben betaald dat maakt me niets uit. Het blijft genoeg geld! Er zijn meer dingen die beloofd worden en niet waargemaakt zijn. Dat all-inclusief moet je met een grote korrel zout nemen. Het stelt niets voor. Je bent hoe dan ook geld kwijt. Het is er niet duur, maar dan nog.
Ze hebben op zich leuke excursies,maar kijk daar ook voor uit. De 2-daagse reis moet heel tof zijn en de andere verdere reizen ook. Maar ga bijvoorbeeld niet mee met het piratenschip. Veel negatieve verhalen gehoord. Je wordt met veel te veel mensen op zo’n schip gedouwd, het eten is bagger en de bus rijdt weg voordat iedereen terug is (er waren mensen volgens hun horloge op tijd terug, dus het scheelde misschien 3 minuten!)
Ik heb nog een lijst hoor, maar ik zie dat het een erg groot verhaal wordt zo.
Nog een laatste iets waar niemand iets aan kan doen (het hotel en sunweb niet):
De russen.
Vooral in deze tijd zijn er erg veel Russen.
Ik heb echt nooit een mening over die mensen gehad. Nu dus wel!
Het is een zeer egoistich, irritant,zelfingenomen k*tvolk.
Ze hebben geen respect voor anderen en zeker ook niet voor het personeel. Ze dringen voor bij het buffet, scheppen borden vol, nemen een hap en schuiven het opzij. Ze behandelen het personeel als honden, maken een enorme troep en zoeken overal ruzie en beginnen al s’morgens vroeg aan de drank, waarna ze zo mogelijk nog irritanter worden. Al wil je je er niets van aantrekken. Je kan niets anders. Mensen uit alle landen hadden het erover.
Maar ok, daar kan niemand iets aan doen. Je kan alleen voor het personeel opkomen, want ze zien het als een spelletje om die mensen aan het huilen te krijgen. Echt waar!

Nog een positief ding:
Er loopt een schattig jongetje rond met een schaaltje met daarop chi-chi(als je het zo schrijft) of met een soort nootjes. Hij loopt de hele dag te werken en maakt er een show van. Je kunt niet om hem heen. Hij heeft een wit hoedje op en een schattige snoet. Het liefst wil je hem meteen adopteren, echt waar! Koop wat bij hem of geef hem een fooitje: Hij heeft het verdiend. En geef hem een dikke knuffel van ons.

En jongens, bedankt voor de toch erg goeie lachvakantie… jullie weten wie jullie zijn.

Mensen die nog gaan:
Toch veel plezier. Maak er zelf wat van. Er lopen altijd leuke mensen rond en contact heb je zo! Het weer is warm en goed. (Doe niet teveel kleding aan .
En neem goeie medicijnen mee. Misschien helpt het.

Groetjes Ilona en Leslie

Bovenstaand bericht heb ik dus afgelopen vrijdag geschreven.
Inmiddels ben ik nog steeds ziek.
Ik snap ook wel dat je er zelf iets van moet maken en dat je niet overal om moet miepen, maar we hebben echt dingen meegemaakt die niet kunnen.
En over hoeveel geld het kost en zo: Het is altijd teveel.
En als een reisbureau iets beloofd dan moet het ook gebeuren.
Dat wij als zeikerds worden aangesproken (ja, zo voel ik het) vind ik overdreven, als je bedenkt dat een vliegtuig vol (ja echt) het met me eens was. Mensen die zo verschrikkelijk blij waren dat ze naar huis mochten.
We zijn zo verschrikkelijk voorzichtig geweest om niet ziek te worden.
Veel water gedronken, niet buiten het hotel gegeten. Je verwacht niet dat je in het hotel een voedeselvergiftiging oploopt. Veel mensen hebben een dokter nodig gehad.
Er waren trouwens wel degelijk 1400 gasten of zelfs meer!
De eerste paar dagen van onze vakantie nog niet, maar later was er een hotel van dezelfde eigenaar overgeboekt en die gasten kwamen bij ons terecht. Dat was dus een nog groter probleem voor hun. Mensen kregen een gratis excursie van een paar dagen aangeboden om maar weg te gaan.
En dat je vroeg je kamer afmoet, inderdaad logisch ja. Er was alleen van te voren vermeld dat je je kamer tot 17.00 uur voor 20 dinar extra aan kon houden.
Dit wordt alles bij elkaar een nogal warrig verhaal, maar ik ben ook weer zo verschrikkelijk kwaad. Ik had de eerste aantal dagen ook zoiets van: Niet zeuren, je bent lekker op vakantie. Maar die menig is dus veranderd.
Trouwens, dat van die disco: Lekker hoor zo’n sauna zonder airco.
En dat we met de taxi of bus naar de steden moesten, dat wist ik al. Ik had al vernomen dat we in een hotelwijk zaten. Is niet erg nee, taxi is goedkoop en een attractie op zich. (hebben een bijna dood ervaring gehad :lol: )

Nogmaals voor de mensen die nog gaan:
Maak er inderdaad een leuke tijd van. Neem in ieder geval genoeg medicijnen mee en misschien een flesje chloor :stuck_out_tongue:
Ga gezellig naar Sousse en Monastir (dat laatste vooral overdag).
Tunesie is echt leuk.

Ik weet dat er heel veel klachten bij Sunweb gaan binnenkomen.
Dit is alleen maar goed. Zo kan er verbetering komen.
Misschien zijn er al wat meer maatregelen gekomen wat betreft de hygiene van het eten en drinken. Ik kan alleen maar hopen.

Hebben al de mensen die klachten hebben dit ook al aan Sunweb doorgegeven?? Ik vind het aantal van 1400 mensen zo vreemd. Als er maar 308 kamers zijn!

Ik moet nog in september, maar na het lezen van al deze klachten ga ik nu toch eerst maar eens contact opnemen met Sunweb, want als het echt zo erg is dan moet daar wat aan gedaan worden en wel zo snel mogelijk. Ik vraag me alleen af wat Sunweb er aan zal doen. Kunnen we niet beter naar de ANVR stappen met dit soort dingen of moet dat echt via de reisorganisatie?

Goedemorgne allemaal,

Ja, dat ziet er inderdaad twijfelachtig uit. Wij gaan 11 september die kant op, hopelijk hebben ze de Russen dan alweer naar huis gestuurd. De rest is afwachten maar.

Zijn er overigens mensen die ervaring hebben met de digitale tickets? Daar heb ik eigenlijk niets meer over gelezen…

Groet,
Koen

Digitale tickets zijn geen probleem.
Als je ze van te voren netjes uitknipt en zorgt dat je paspoort en alles in orde is. Bij ons ging dat vlekkeloos.
Ik las trouwens in het vliegtuig van Transavia dat je vanaf 24 uur van te voren via hun website al kunt inchecken. Je kunt dan je stoel al uitkiezen en hoeft alleen nog je koffer in te leveren. Misschien leuk om te proberen? Heb je altijd een goeie plek!
Volgens mij is de website http://www.transavia.nl

Beste Ilona,

Bedankt voor de tip, wordt voor mij de eerste keer op deze manier.

Ben ondertussen erg benieuwd naar het hotel, ben in ieder geval voorbereid…

Koen

Ik heb contact gezocht met Sunweb en zei vertelde mij het volgende:
Houdt er rekening mee dat op prikborden en reissites eerder negatieve dan
positieve reiservaringen worden uitgewisseld waardoor er een negatief beeld kan
ontstaan. Uit de enquete onder onze gasten welke wij uitvoeren komt Hotel Skanes
Garden vrijwel geheel positief over. Als u zich zorgen maakt over specifieke
zaken dan kunt u ons hierover mailen zodat wij u kunnen antwoorden.

Met betrekking tot uw vraag betreffende ons kwalificatiesysteem verwijs ik u
naar de volgende pagina
http://www.sunweb.nl/oversunweb/kwalificatie.html

Mocht een ieder die naar Skanes Garden is geweest en het hier niet mee eens zijn, Sunwb daar onmiddelijk van op de hoogte brengen?! Als het echt zo slecht is dan moeten ze dat weten.
Wat de sterren betreft, ze hanteren hun eigen kwalificatie systeem waardoor erbij hun 4 sterren staan. Zie de link in dit bericht.