Klachten

Originally posted by Belinda0406@17-08-2004, 18:22:06
** Ik heb contact gezocht met Sunweb en zei vertelde mij het volgende:
Houdt er rekening mee dat op prikborden en reissites eerder negatieve dan
positieve reiservaringen worden uitgewisseld waardoor er een negatief beeld kan
ontstaan. Uit de enquete onder onze gasten welke wij uitvoeren komt Hotel Skanes
Garden vrijwel geheel positief over. Als u zich zorgen maakt over specifieke
zaken dan kunt u ons hierover mailen zodat wij u kunnen antwoorden.

Met betrekking tot uw vraag betreffende ons kwalificatiesysteem verwijs ik u
naar de volgende pagina
http://www.sunweb.nl/oversunweb/kwalificatie.html

Mocht een ieder die naar Skanes Garden is geweest en het hier niet mee eens zijn, Sunwb daar onmiddelijk van op de hoogte brengen?! Als het echt zo slecht is dan moeten ze dat weten.
Wat de sterren betreft, ze hanteren hun eigen kwalificatie systeem waardoor erbij hun 4 sterren staan. Zie de link in dit bericht. **

heej …zo slecht is het nog niet hoor het hotel…ik heb daarentegen een hele goede vakantie gehad…okeej het eten was niet wat het hoorde zijn en zo waren er nog een paar dingen!!! MAar er staan ook weer hele leuke dingen tegenover!! En dat was in hotel SKANES GARDEN

Als het alleen maar 4 sterren volgens sunweb is dan had ik dat graag van te voren willen weten.

En dat het op zo’n forum meestal meer negatief is en dat de enquete positief was… ik had het ook allemaal wat positiever willen kunnen vertellen.

Kijk maar eens op het forum van Hotel skanes garden op deze zelfde site. Daar zijn weer wat meer verhalen bijgekomen van mensen.

Als je in september gaat maak je volgens mij wel een betere kans. De echte drukte zoals wij die hebben meegemaakt is dan volgens mij voorbij.

Ik heb al wel aan sunweb laten weten hoe het voor ons was. Iedereen moet dat echt doen. Zij kunnen er ook geen verbetering in brengen als ze niets weten.

Op het forum van hotel skanes gareden stond trouwens ook in het verhaal van iemand dat ze de 2 daagse excursie door tunesie aanbeveeld. Dit heb ik van meerdere mensen bij ons in het hotel gehoord. Dat moet een enorme indrukwekkende ervaring zijn!
Misschien een tip?

Inderdaad, ik heb het al een paar gezegd. Meld het aan de reisorganisatie als er iets mis is met het eten of wat dan ook!! Er gaan nog meer mensen daarheen en als er niemand officieel een klacht indient dan gebeurt er niks.
Alsjeblieft meld het.

Inderdaad Belinda, je hebt groot gelijk wat betreft het indienen van een klacht. Ik geloof dat ik er vandaag maar echt werk van moet gaan maken. Andre en ik zijn nog steeds ziek( nou ja…hevig in de schijt…ondanks een batterij aan verschillende medicatie)
We moeten inderdaad andere reizigers hiervoor behoeden.

Ik ben gisteren terug gekomen uit dit hotel en het spijt mij om te zeggen maar heb het niet echt naar m’n zin daar gehad.

• Het eten is matig (ben een slechte eter, maar mijn ouders niet en die vonden het ook matig) een vrouw die ik had gesproken had vroeger een eigen slagerij en die zei dat er tijdens het eten regelmatig een tong (!) van een dier werd geserveerd. Bij het eten waren de croissantjes vaak niet goed afgebakken zodat je nog kleverige rijzende deeg zat te eten.

• Het hotel was veel te massaal, veel te weinig ligstoelen, glazen waren op, bestek was er vaak niet en eten was ook vaak op (komt ook door Russen, lees hierboven) moet er wel bij zeggen vanaf vrijdag de 13de is er veel verandert in het restaurant; bijna alle stoelen stonden buiten, er waren meer glazen ingekocht en meer plastice bekers waren beschikbaar, meer dranktentjes en je kon vaak zo aanschuiven aan tafel (soms moest je namelijk nog je eigen tafel indekken)

• Personeel is niet altijd even vriendelijk, ligt er maar net aan wie je voor je hebt, ik ging bier halen voor m’n pa kreeg ik niet mee! toen vroeg ik om uitleg werd ik met een wimpelende hand afgewapperd gevolgd door een boze blik, even later kwam ik terug met m’n moeder om uitleg te vragen en toen zei de barman dat hij niet gelooft dat ik boven de 18 was, kan gebeuren maar kan hij toch ook normaal tegen mij zeggen i.p.v zijn eerste reactie.

• Ook gingen we in de middag eten bij het strand-snackbar Papya daar kwamen we aanlopen en werden gewoon weg gekeken, zijn we toch maar gaan zitten en vervolgens hebben we 20 min (!!!) gewacht voordat onze tafel werd uitgehaald met de etenresten van de vorige gasten, en toen zijn we maar weg gegaan…want dit was niet echt gezellig meer ‘‘uiteten’’ Er bevindt zich op het resort een klein winkeltje waar je chips en drinken etc kan kopen; is wel vrij duur; 3 dinar voor een zak paprika chips (€ 2,25)

• Het zwembad is groot genoeg en wel leuk, maar kon ook de grote groep mensen niet aan, het water was ENKELE dagen heel troebel, verder heeft een meisje haar tenen opengesneden aan een veroeste schroef die op een onderwaterlamp was gemonteerd; het gevolg dat ze naar de doktor moest en elke dag terug moest komen om het te laten behandelen met antibiotica. Verder is er een badmeester aanwezig die eigenlijk zo corrupt is als maar kan, je geeft hem geld dan regelt hij binnen 2 minuten ligstoelen voor je (pakt gewoon handdoeken van andermans ligstoelen eraf en leg ze op een tafel en geeft de ligstoelen aan jouw) en als je geen geld geeft doet hij ook niks voor je, bij klachten wordt hij agressief en scheld je uit en is alleen maar druk bezig met een vakantieliefde af te lebberen; terwijl de kinderen in het kinderbad een kwalletje laten zwemmen die ze uit de zee hebben gehaald…lekkere oplettende badmeester dus! Verder wordt er in het ondiepe (het kinderbad dus) waterpolo gespeeld wat er vrij hard aan toe gaat, een klein kindje zou maar zo’n keiharde kleine bal tegen z’n hoofd krijgen…niet echt kindvriendelijk dus.

• In dit verhaal praat ik de hele tijd over een hotel maar Skanes Garden is eigenlijk gewoon een bungalowpark net als center parcs, het zijn ook allemaal huisjes over het ‘‘resort’’ verdeeld, dus verwacht geen gebouw; zoals je een hotel meestal kent. Wij hebben die nacht ook bezoek gehad van een muis en zijn er lange tijd mee bezig geweest om hem weg te krijgen (achteraf wel lachwekkend) verder had een meneer last kakerlakken in z’n huisje, daar werd niks aangedaan want dat hoort bij het land werd hem verteld. Toen ik in de middag ff lag te slapen voordat we gingen eten stonden er plotseling 2 mannen in m’n huisje die met HUN sleutel mijn huisje kon binnenkomen (waren achteraf bij verkeerd nummer, per ongeluk); blijkt dus achteraf dat er meerder sleutels in omloop zijn die op verschillende huisjes passen, dus heb jij Menorca nummer 9, dan pas die misschien wel op Malta nummer 20; is gewoon ff uit proberen en je kan graaien voor je leven, hierdoor voelde ik mij niet meer veilig en ik was blij dat ik een kluisje had voor mijn belangrijke spullen. Bij de receptie konden ze hier niks aan doen werd mij verteld.

• Het entertainment was wisselend, ze hadden elke dag aan het zwembad muziek die ook elke dag hetzelfde was en aardig irritant begon te worden. Verder was er ook elke morgen/middag/avond een clubdans waaraan iedereen mee mocht doen, dit was wel leuk en zeker om naar te kijken. Ook is er elke avond in het openlucht theather een programma, wat zowel positief als negatief was; zaten leuke dingen bij (Man met spijkerbed-zwaarden-vuurspugen; Lord Of The Dance) en ook minder leuke avonden van hele simpele toneelstukjes (die zo ‘‘zielig’’ waren dat het niet eens de troostprijs verdient) tot karaoke-avonden, maar smaken verschillen hierbij uiteraad…het is maar net wat je leuk vindt.

• Over het land Tunesie zelf, heb ik ook niet veel leuks meegemaakt; geen boulevard, allemaal dezelfde winkeltjes, heeeel weinig terrasjes, wij gingen naar Sousse en een gezin moest geld pinnen en kreeg security mee van de reisleiding die er was i.v.m een mogelijke overval. Er werd afgeraden om 's avonds naar steden te gaan in verband met de criminaliteit die er heerst…niet allemaal prettig dus. De excursies waren vrij duur en een familie die ik heb leren kennen op het resort had een excursie geboekt naar de shara 3 dagen, en toen ze gingen overnachten in een hotel kreeg het meisje een stroomstoot van 230volt door haar lichaam toen ze ging douchen…het is maar wat je veilig noemt.

• Nu dan maar eens iets positiefs over Skanes Garden; een goed,snel,goedkoop internet systeem; een mooi strand met mooi kristalhelder water.

Als ik zometeen mijn (lange) verhaal in stuur zullen er ongetwijfeld nog wel wat dingen naar binnen schieten maar dit waren toch wel de hoofdpunten van mijn vakantie, hierbij wil ik nog ff benadrukken dat dit vanuit mijn optiek is en dat er vast ook mensen zijn die het reuze naar hun zin hebben gehad in dit hotel, verder wil ik dit hotel je absoluut niet afraden als je kleine kinderen heb want die zullen zich uitstekend vermaken want die worden de hele dag en avond ge-entertaind en het hotel heeft veel weg van een camping en daar vermaken (kleine) kinderen en/of ouders/ouderen zich altijd wel, maar voor een echt 4-sterren hotel moet je toch ergens anders wezen…

Groeten,
Thomas

hallo mensen voor iedereen die gaat sorry maar het is echt een K*T hotel
even op een rijtje

• slecht eten
    -drie sterren ipv vier (door directeur gezegd)
    -overboekt toen we aankwamen :
    -personeel liegt is onbeschoft en negeert je als je klachten hebt

• dit liegen betrof onze overboeking

• geen airtco
    -geen warm water
    -geen tv
    -geen minibar
    -geen gordijnen :
    -geen kluisje in kamer :
    -KAKKERLAKKEN IN HOTEL

• CHAGRIJNIG PERSONEEL

• geen sloten op deuren
    -opklapbedden op kamers

• BETALEN VOOR COLA LIGHT OOKAL BEN JE SUIKERPATIENT :
    -NOU DAT WAS HET WEL ZO’N BEETJE
    sorry dat ik zo negatief ben maar ik kan er niet meer van maken
    -wat betreft norrit neem drie bussen mee

ik heb me trouwens wel vermaakt op de exursie van twee dagen naar het zuiden en port el kantoui is een prachtig en gezellig stadje

NOGMAALS!! Leg je klacht ook neer bij de reisorganisatie. Ik hoop echt dat iedereen die klachten heeft dat ook doen. Graag zou ik dan ook van jullie vernemen of en wat voor reactie er dan van de reisorganisatie kwam.

Belinda

Hey allemaal!

Ik ben gister terug gekomen, na acht bizare maar toch wel lekkere dagen Tunesie. Wij hebben helaas, net als de andere mensen hier, genoeg mee gemaakt ( ik zal hier verder niet echt op in gaan, maar laten we het erop houden dat mijn klachten pngeveer ongeveer overeenkomen met wat hier allemaal wordt gezegd), waardoor je vakantiestemming soms ver te zoeken is. Toch hebben wij er nog wat van geprobeerd te maken en al met al een leuke vakantie gehad. Ik vertikte het namelijk om dit mijn vakantie te laten beinvloeden en heb er nog wat van gemaakt.

Verder moet me even van het hart dat ik het echt belachelijk vind als mensen gaan zeuren, maar verder niet tot actie overgaan. Wij hebben gelijk contact opgenomen met Anneke, de hostess, en terwijl we nog in het hotel zaten ( dus ter plekke!!) een klachtenbrief geschreven naar Sunweb.
Als je ontevreden over iets ben, moet je er ook wat aan doen, dus stuur een brief naar Sunweb! Als veel mensen dit zouden doen, haalt Sunweb wellicht dit hotel uit hun catalogus. En zo kunnen we voorkomen dat meer mensen een 'kut’vakantie krijgen…

Ik ben blij te lezen dat je een klacht hebt ingediend en ik hoop dat meer mensen dat doen.
Mag ik vragen hoe er door de hostess ter plekke op gereageerd werd?

Ik moet er nog heen voor 15 dagen en ik ga er steeds meer tegen op zien.

Ik had al een vraag ergens anders gezet, of er nog een andere mogelijkheid is om a la carte eten of is het maar 1 restaurant met alleen het all inclusive buffet?

Belinda

<_< nou mensen ik moet 17september nog naar tunesie maar als ik al jullie berichten lees heb ik er een beetje een hard hoofd in hor! :blink:

ik hoop dat het rond septembe minder druk is en de service beter.
jammer dat jullie vakantie er minder om door is maar, als het bijmij ook zo is zal ik zeker flink gaan klagen!
het was niet duur maar dan hoef je niet te verwachten doodsziek thuis te komen en die slecht service.Zet er dan gewoon bij dat t een 2*hotel is!

groetjes linda

@ Belinda: De hostess is erg vriendelijk en leefde echt met ons mee. Ze hielp ook goed mee om een oplossing te vinden toen wij geen kamers hadden omdat het hotel overboekt was…

Er is geen a la carte service, alleen maar buffet…

Originally posted by maro@14-08-2004, 13:45:40
** pffffffffff, wat ben ik blij dat ik “toevallig” op deze site terecht gekomen zeg :blink:

We willen naar tunesie, hebben een hoop boeken gehaald en toch nog ook even op sun web gekeken. Daar zagen we een “mooie” accommedatie …skanes (en nog wat). Zag der prachtig uit !!!.
Maar na het lezen van jullie berichtjes zien we er toch maar vanaf hihihi.

We gaan nu naar Hotel Iberostar Sahara beach. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee???

Jullie allen HARTELIJK DANK, want jullie hebben ons behoed voor eventuele domper!!

Gr. Rob en Mar **

sahara beach hebben wij de eerste nacht doorgebracht omdat skanes garden overboekt was hahaha het is een extreem groot hotel met meer dan 1700 kamers het restaurant telt 3000 zitplaasten erg masaal dus het zag er wel allemaal mooi en goed verzorgd uit maar dat masale is niet mijn favoriet voor de rest mooie zwembaden en mooi strand

Originally posted by Belinda0406@18-08-2004, 16:52:49
** Ik ben blij te lezen dat je een klacht hebt ingediend en ik hoop dat meer mensen dat doen.
Mag ik vragen hoe er door de hostess ter plekke op gereageerd werd?

Ik moet er nog heen voor 15 dagen en ik ga er steeds meer tegen op zien.

Ik had al een vraag ergens anders gezet, of er nog een andere mogelijkheid is om a la carte eten of is het maar 1 restaurant met alleen het all inclusive buffet?

Belinda **

ik heb er ook een klacht over ingediend en anneke deed erg haar best en nam het goed vor je op er is maar een restaurant dus geen a la carte helaas voor super leuk uit eten moet je naar port el kantoui daarbetaal je vor een drie gangen diner met veel bier zo’n 11 euro groetjes

Tsja na al deze klachten hoop ik dat wij (zoals eerder werd gemeld)ook een gratis reis naar het zuiden aangeboden krijgen!
Scheelt toch weer 2 dagen ellende :smiley:
En ik wil graag mijn kamer ter beschikking stellen voor een ander slachtoffer hoor, geen enkel probleem!

Er schijnt email service te zijn daar dus als het lukt stuur ik wel een berichtje vanaf het hotel om te laten weten of het in september na al die klachten van onze voorgangers is verbeterd!

Nou iedereen die nog moet gaan:
Veel succes :stuck_out_tongue:

Geen a la carte service! Dan begrijp ik het volgende niet.
Dit staat op gardenhotels.net:
The offer is completed by a restaurant set right on the beach itself and where you will be able to savour a great variety of à la carte dishes. Do not forget that a good holiday should be combined with open air activities and quality day and night entertainment: you will find all of this each and every day at our club, whose facilities include large outdoor swimming pools, heated indoor swimming pool with hydro-massage, Turkish baths, fitness centre and massages, tennis courts, mini-golf and games room.

Is dit dan een ander hotel?? Of besodemieteren ze de boel! Het zijn dezelfde foto’s als bij sunweb dus het moet wel het zelfde hotel zijn. Ik snap er zo langzamerhand niks meer van.

Belinda

he Thomas,

Volgens mij zijn dat meisje uit dat zwembad en dat meisje van die stroomstoot uit hetzelfde gezin. Er was namenlijk een familie die echt ontzettend veel pech had daar! Ze hadden iedere dag wel iets. Zo sneu! Tijdens die excursie hadden ze ook een jeep die het niet goed deed en het andere dochtertje was ook nog zo ziek geworden.
Dat meisje uit het zwembad was er inderdaad wel heel erg aan toe.

jah klopt! het was een gezin wat uit Amsterdam kwam, een man en vrouw en meen 3 dochters, het was idd zielig wat die mensen hadden meegemaakt. De vader van het gezin had ook een vriend meegenomen en die lag ook al 5 dagen ernstig ziek op bed…erg kl*tuh allemaal voor hun.

Originally posted by Belinda0406@18-08-2004, 18:27:51
** Geen a la carte service! Dan begrijp ik het volgende niet.
Dit staat op gardenhotels.net:
The offer is completed by a restaurant set right on the beach itself and where you will be able to savour a great variety of à la carte dishes. Do not forget that a good holiday should be combined with open air activities and quality day and night entertainment: you will find all of this each and every day at our club, whose facilities include large outdoor swimming pools, heated indoor swimming pool with hydro-massage, Turkish baths, fitness centre and massages, tennis courts, mini-golf and games room.

Is dit dan een ander hotel?? Of besodemieteren ze de boel! Het zijn dezelfde foto’s als bij sunweb dus het moet wel het zelfde hotel zijn. Ik snap er zo langzamerhand niks meer van.

Belinda **

mischien dat ze het al la carte barretje aan het strand bedoelen daar kan je "snacks"kopen in de middag (de resten van de lunch) groetjes michelll