Mail Je Klacht Naar De Directie Van .........

Veel mensen die gelogeerd hebben in Skanes Garden en terug in Nerdeland zijn, zijn nog steeds ziek en zwakjes.

Ik dus ook. Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan omdat het me nu te lang duurde.
Na het hele verhaal te hebben uitgelegd kwam deze tot mening dat het geen “gewone” diaree en maagklachten zijn.
De ontlasting (om het maar netjes te houden) van mij wordt onderzocht omdat het VERMOEDEN bestaat dat er ik daar in Tunesie een virus heb opgelopen.
Ik lees uit verschillende berichten op deze site dat er nog steeds mensen zijn die (onder andere) maag klachten hebben.

Deze raad ik sterk aan om een afspraak te maken met de huisarts, voor zover nog niet gedaan!!! Deze zal verder tekst en uitleg geven.

Tip die ik kreeg: Stoppen met diaree-remmers en voldoende drinken!!

Zijn er mensen die al wel naar de huisarts zijn geweest en die mischien iets meer weten??

Groeten en beterschap Froucka en Andre!!!

Dat kan er ook nog wle bij he.
Ik heb zelf geen diarree remmers gebruikt, omdat ik inderdaad dacht dat die bacterien dan zouden blijven zitten.
Misschien inderdaad verstandig om me toch even te melden bij de huisarts.
Bedankt voor de tip en veel succes.

hallo froucke en andre ik ben dinsdag thuisgekomen maar heb ter plaatse eigenklijk geen last gehad van darme en maagklachten sinds ik thuis ben echter moet ik 4 keer per dag naar de wc komt dit jullie bekend voor??? groetjes skanes garden lover

Ja, ik heb net als Michelll in Tunesie zelf weinig last gehad, behalve de laatste dag en sindsdien heb ik erge last van darmkrampen en moet ik vaak naar de W.C. Zou ik mogelijk ook dat virus opgelopen kunne hebben? Verder ben ik ook extreem moe, veel hoofdpijn en vergeetachtig ( terwijl dat laatste helemaal niks voor mij is!)

Hebben andere mensen deze klachten ook?

Als reactie op de vorige twee berichten:

Ja, vaak naar de wc gaan komt zeker bekend voor. Maagkrampen ook. Zelf heb ik daar het meeste last van na het avondeten. Maar ook al in Tunesie.

Mijn vriendin is ook naar de dokter geweest, zelfs buiten spreekuur. Van haar wordt de boel ook onderzocht. Ze heeft ook dezelfde klachten als mij en vele anderen.
Omdat ze in de verpleging werkt mag ze, op advies van de dokter, nog niet naar het werk.

Grote kans bestaat dat het inderdaad een virus is, maar welke weten we nog niet zeker. Er zijn vele varianten. Nog ff afwachten dus!!!

Vraagje voor Michelll en Lisette: heb je diaree of moet je vaak naar de wc?
En zijn jullie veel afgevallen? Ik inmiddels 6 kilo. Goed blijven drinken is belangrijk!

Ik ben zelf ook snel moe maar van die andere dingen heb ik geen last zoals lisette. Wel een beetje duizelig.

Beterschap voor iedereen!!

Groetjes van Froucka en Doc Dre

hebben jullie allemaal al een klacht ingediend bij sunweb, en zo ja wat is daarmee gedaan?

groetjes bianca , enne allemaal beterschap!!

hallo,

naar aanleiding van alle klachten over het hotel skanes garden vraag ik me af wie er allemaal een klacht heeft ingediend bij sunweb? en ook wat er daarna mee gedaan is.
zelf gaan wij nog naar dit hotel, en ik zou natuurlijk graag zien dat er wat aan gedaan word! ook heb ik zelf contact opgenomen met sunweb, maar wij wachten nog op een reactie.

groetjes bianca

Wat ze aan de klachten doen weet ik niet.
Ook ik heb een mailtje naar Sunweb gestuurd met de vraag wat er allemaal aan de hand was.
Ik heb netjes de dag daarna mail terug gekregen.

Tot ongeveer half juli waren en geen klachten, in de enquetes die gehouden zijn onder gasten kwam niks negatiefs naar boven, maar op de een of andere manier is het in het hotel fout gaan door de grote bezetting van gasten.
Men kampte met te weining personeel en vanuit Sunweb word daar hard aan gewerkt om alles weer in orde te krijgen.
Inmiddels is de grootste drukte ook al achter de rug en zal het hopelijk wat beter gaan.
De fout ligt dus niet bij Sunweb maar bij het hotel.
Wel is het zo dat je je klachten bij Sunweb moet neerleggen, en dat je met hiun daar een oplossing voor moet zien te vinden.
Hopelijk heeft iedereen ter plekke zijn/haar klachten doorgegeven aan de hostess zodat er een klachten formulier is en het ook in de rapporten staat.

Sunweb staat bekend als een touroperator met een goede service, dus ik neem aan dat ze dit ook netjes zullen oplossen.

hallo hebben niet echt diare maar wel ontzettende “äandrang” en gemiddeld vijf keer per dag of zo vertel wat moet ik hier mee???

Zolang je vaste ontlasting hebt is er volgens mij niets aan de hand. Mocht je het echter niet vertrouwen of blijven je klachten extreem lang aanhouden dat denk ik dat het meest raadzame is om contact op te nemen met je huisarts. Al zou het alleen voor je eigen gemoedsrust zijn.
Succes.

Froucka en Andre,
Bedankt voor jullie mailtje en adviezen. Inmiddels gaat het alweer, drink gewoon veel water en gebruik geen diaree-remmers.
Gaat het met jullie ook alweer een stukje beter, of mogen jullie nog steeds niet werken?

Wij hebben ter plekke, in Tunesie zelf dus, een klachtenbrief gemailt naar Sunweb en bij aankomst hier in Nederland weer een. Wij kregen van Sunweb te horen dat ze een onderzoek gaan instellen en dat we binnen zes weken hier nog over horen…

Even afwachten dus…

Mooi zo, in ieder geval heb je een reactie gekregen en geloof me dat is ook wel eens anders.
Ik kan me goed voorstellen dat ze eerst een onderzoek instellen en de klachten willen verzamelen.
Dus inderdaad even afwachten, mocht je een antwoord krijgen laat het dan hier even weten asjeblieft.

Groetjes,
Marianna

hadden jullie je wel laten inenten voor hep.a , want volgens mijn huisarts beschermt deze inenting je tegen minder hygienische omstandigheden.
de ziekte verschijnsel die worden genoemd zijn dan ook dezelfde als die de mensen hier op het forum hebben?
mij lijkt het dan toch maar verstandig om je wel te laten inenten. waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je dan niet ziek word.

Wij zijn vandaag naar de GGD geweest voor onze inentingen.
Volgens de GGD is het zeer zeker aan te raden om je te laten inenten tegen Hepatitis A en DTP
In bijna heel Afrika (op het zuidelijkste puntje na) is een verhoogd risico op Hep A.
Dit loop je volgens haar niet alleen op van het voedsel dat niet hygienisch is bereid maar ook in de zee aangezien daar vaak het riool op uitkomt. Dan heb je dus goed opgelet met wat je eet en drinkt maar vergeet je de zee waar je in zwemt. (En de dieren die erin gezwommen hebben die jij weer op je bord krijgt!)
Je ziet wel een mooie blauwe zee maar schijn bedriegt.
Alle klachten die ik hier zie staan staan in het rijtje klachten in de folder bij Hep A. Volgens haar is het goed mogelijk dat dit de oorzaak is van jullie klachten. Of het dat ook is dat kan de huisarts waarschijnlijk wel vaststellen.
Succes verder met jullie klachten!

groetjes Suzanne

Ja maar als je beide niet in de zee hebt gezwommen??

Deze ziekte is mogelijk, naast tal van andere. We krijgen binnenkort de uitslagen van de testen. We zijn zeer benieuwd!! Wel verstandig om een inenting te halen!!

Jammer dart er via sunweb geen advies is gegeven om een inenting te halen…

Antwoord voor lisette: Vriendin mag nog niet aan het werk en heeft nog klachten. Ik ben wel aan het werk en ben sinds zondag klacht vrij (het sterke geslacht dus)!!

Zijn er al mensen die bij de dokter zijn geweest en mischien al uitslagen hebben van testen??

Groeten Froucka en Andre

sunweb geeft wel het advies om bij haar reizen even na te gaan bij de ggd of er aangeraden word om inentingen te halen. je kan het ook aan je huisarts vragen maar de 1 vind het wel nodig en de andere huisarts niet.
wat betreft het oppassen met eten, dat kun je niet of je moet in de keuken gaan helpen (hihi ze zien je aankomen) als iemand zijn handen niet wast na het toilet bezoek en die gaat daarna eten opscheppen kan die al iemand besmetten.
als je hep.a oploopt duurt het ongeveer een week of 6 voor je bent uitgeziekt! maar hierna kun je het ook nooit meer krijgen!

beterschap!!!

nou, ik heb vandaag al een reactie gekregen. hierin staat dat ze zeker op de hoogte zijn van de klachten. maar het schijnt gekomen te zijn door het personeel die de drukte niet aankon. inmiddels moet de situatie sterk verbeterd zijn. er is nu regelmatig contact met de directie en de hostess.
ook is de mogelijkheid aangeboden om de reis om te boeken, dit kost dan wel 27 euro (zal wel p.persoon zijn + de kosten van een evt. duurdere reis)
ik ga er maar vanuit dat straks in het naseizoen de rust is weergekeerd, en ik heb er nog steeds zin in.
nu nog even mijn inentingen halen, en dan ga ik aftellen.

groetjes

Hoi Bianca,

Ook ik heb vandaag een mailtje naar sunweb gestuurd en kreeg meteen antwoord terug!
Wij gaan nog naar Skanes garden maar heb er niet veel zin meer in.
Kreeg het zelfde standaard antwoord druk weinig personeel enz.
Ontzettend slecht is dit.
Heb ze gevraagd een alternatief aan te bieden maar daar gaan ze niet op in.
Deze vakantie is voor ons om iets te vieren en is niet leuk als dat negatief wordt door het hotel enz.
gr.gipsy

Ja, omboeken kost altijd geld als je het van te voren doet.
Maar ook ik heb bericht gehad dat alles nu onder controle is, dus daar moeten we maar op vertrouwen.
Ik hoop dat jullie toch een fijne vakantie hebben en laat even weten als je terug bent hoe het er was.