Ben Benieuwd!

Hallo allemaal,

Na het lezen van alle berichten hier, ben ik toch wel heel erg benieuwd naar Tunesie en naar Skanes Garden.
Wij zijn gisteren naar de GGD geweest voor inentingen tegen hepatitis en TDP, en we kregen er een lange uitleg bij over de hygiene e.d.
De maag/darmklachten schijnen dus (volgens de arts) wel degelijk te komen doordat eten (vooral salades en fruit) met kraanwater is gewassen. Fruit moet je dus zelf schillen en de salades helaas laten staan. Verder schijn je niet in zoet water te mogen zwemmen of zelfs lopen, hierin zwemmen hele kleine wormpjes die door je huid je lichaam in kunnen komen en je kunt hier erg ziek van worden. Alleen zee en zwembad dus… Verder nog verschillende bekende dingen zoals de douche bij aankomst 5 minuten laten lopen voordat je er onder of erbij komt.
Zelf nam ik al deze info nogal met een korrel zout, maar nu ik al jullie verhalen heb gelezen… nou ja, on verra!
Ik hoop vooral op goed weer en een lekker strand, dan komt het vast wel goed!
Oja: wij (m’n ouders, broer en ik) gaan 15 oktober!

Groetjes, Sanne

ik was vorige maand in dit hotel, en het viel allemaal echt wel mee!
heb geen last van maag en darmen gehad, ik heb dan ook geen sla,komkommer en gewassen fruit gegeten, wel gewoon de meloen.
Het water uit de bakken kun je ook gerust drinken, het ziet er een beetje gek uit in van die plastic bakken, maar ik ben er niet ziek van geworden. Oh en als je ergens drinken haalt, zorg dat ze er geen ijsblokjes e.d in doen!
Onze hotelkamer was heel goed, dus als er iets aan mankeert, loop je gewoon gelijk naar de receptie.
Hou wel de terrasdeur zoveel mogelijk dicht, en leg een handdoek voor de deur bij de ingang van je kamer, dit in verband met kakkerlakken.
En als je denkt dat er een lange rij bij het eten staat, dat is niet zo! al die mensen staan in de eerste rij, maar aan de andere kant van het buffet mag je ook opscheppen, dus de rij gewoon links passeren en aan de achterkant van het buffet opscheppen.

als je nog vragen hebt hoor ik het graag

groetjes!

hoi sanne wij gaan ook 15 okt en heb ook heel veel zin in ,

Ik ben ook in Skanes Garden geweest en ik ben wel degelijk 12 van de 15 dagen aan de diarree geweest en na thuiskomst ook nog een week. En ik heb geen salade gegeten, geen water gedronken, geen ijsklontjes gebruikt etc.!!! En het eten is echt niet bijzonder.
Wij werden overigens een aantal keren weggestuurd omdat we aan de aan de andere kant ons eten op stonden te scheppen.
We hebben een aantal keren aan het strand gegeten, tussen de middag, maar ook daar kreeg ik gewoon diarree.
Het kan ook heel goed liggen aan het slecht schoon maken van bestek, borden, glazen etc.
Ik ben inmiddels in heel wat vreemde lande geweest waar je echt heel erg goed voor wordt gewaarschuwd op te letten met eten en drinken en daar heb ik nog nooit diarree of wat dan ook gehad. Dus ik heb echt mijn vraagtekens bij dit hotel.
Kamer was prima en kakkerlakken heb ik er niet gezien. Wel grote torren. Een handdoek voor de deur is wel aan te raden als het gaat regenen, want dan stroomt het naar binnen. Althans bij ons. Wij hebben 3 keer met koud water gezeten en de eerste keer hebben ze niet de moeite genomen om het meteen op te lossen, maar na boos te zijn geworden werd het meteen aan gepakt. Helaas was de laatste keer op de dag van vertrek waardoor wij niet meer konden douchen omdat we weg moesten.
Een aantal mensen van het personeel is ronduit onbeschoft, ze luisteren niet naar wat je zegt en als je vraagt om bv. schoon bestek e.d. doen ze net of ze gek zijn. Tafels afruimen doen ze ook alleen als ze er zin in hebben en de vloer schoonmaken hebben wij 1 keer zien gebeuren in al de 15 dagen!!! Gek he, dat er vliegen zijn!!
Maar zoals ik al eerder op het forum zag staan, zodra de manager eraan komt dan gaan ze ineens rennen.
Nogmaals ze zijn niet allemaal zo.
Als je gaat eten ga dan of stipt half 7 of een uur later, dan is het niet zo druk of je bent de drukte voor.
Wij zijn een aantal keer uit eten geweest in Sousse en 1 keer in Port El Kantouie. Dat is prima te doen. Zeker Port El Kantouie is een aanrader om heen te gaan. Leuk havenstadje waar men lang niet zo opdringerig is als in Sousse en leuke restaurantjes.
De kamer was bij ons prima en er werd goed schoongemaakt. Ook elke dag schone handdoeken, maar we hebben ook andere verhalen gehoord. Niet schoonmaken, geen handdoeken of geen schone. Noem maar op.
Ook hebben we een hoop mensen gehoord die net als wij aan de diarree waren dus het lijkt me sterk dat er niet iets mis is daar.

Het is echt niet zo dat wij nou een super slechte vakantie hebben gehad, je moet er zelf wat van maken, zeker als het tegenvalt.
Maar ik zal absoluut geen 2e keer meer terug gaan, niet naar Skanes Garden maar ook zeker niet naar Tunesie. Ik heb behoorlijk veel moeite met de arabische mentaliteit. En dan zal in de toeristische gebieden erger zijn dan verder het land in maar ik vind ze ronduit onbeschoft op sommige plekken.

Oja, als laatste nog, ik vond persoonlijk dat de aanwezige hotelgasten ook voor de nodige problemen zorgen. Het ligt echt niet alleen aan het personeel. Mensen maken er een puinhoop van, dringen voor…noem maar op. Tip: leg iets op een tafel waar je wilt gaan eten, een boek glas drinken of wat dan ook. Dan weten mensen dat de tafel bezet is en kun je rustig je eten gaan halen.

Voor iedereen die nog gaat, maak er wat van, probeer je niet teveel te irriteren aan de dingen die niet goed zijn! Veel plezier.

Belinda

Wij werden door de restaurant manager persoonlijk naar de achterkant van het buffet gestuurd, dus ik verzin het echt niet ofzo.

er waren toen wij er waren ook wel wat nederlanders aan de diaree, maar ik denk niet door het eten, maar door het om 10 uur sochtends beginnen met bier drinken en dat tot 12 uur snachts. dat doe je thuis als het goed is ook niet.

oh en nog een tip wat het eten betreft, laat de sauzen ook staan, saus met vlees bijvooorbeeld, neem stevige pasta, aardappelen en rijst, en schep alleen de stukjes vlees uit de saus. en eet overal voldoende brood bij, dat compenseert de hoeveelheid olie waar daar mee gekookt wordt.

groetjes

:rolleyes: hier vind u wat foto om een idee te krijgen hoe het daar is
en wat de bericht geving zegt maak er zelf wat van en let op wat je eet en drink en wat betrefd de wachttijden moet u maar voor lief nemen het is er behoorlijk druk daar toen wij er waren zaten er ± ongeveer 800 man

http://community.webshots.com/user/meterstand

en die nog gaan een prettige vakantie toegewenst B)