Hallo allemaal
Wie o wie kent hotel skanes gardens??
Als je ervaring hebt met dit hotel,laat t ff weten!!!
Ik vlieg er over een week of 6 heen samen met mijn moeder.
Oja, als je op het hotelstrand blijft is het dan te doen om topless te zonnen??
Of wordt dit niet zo gewaardeerd.
Ik doe t wel in Turkije en daar kijkt niemand er van op, maar in Tunesie ben ik nog nooit geweest!!!
Hotel Skanes Garden ligt in de wijk “Skanes”, dit is een toeristische zone buiten Monastir waar veel hotels liggen.
Je kunt hier vandaan wel makkelijk “de metro” nemen, dat is de trein die naar Monastir of Sousse rijdt, of met een taxi, die voor de ingang van het hotel staan.
Voor wat betreft topless zonnen op het strand, dat wordt niet erg op prijs gesteld. Een aantal jaartjes geleden was topless nog helemaal verboden in Tunesie, maar ook hier komt langzaam maar zeker verandering in.
Vaak kun je wel topless zonnen in de tuin van het hotel, maar bekijk dit even ter plaatse.
Ik wens je in ieder geval samen met je moeder een heel fijne en zonnige vakantie in Tunesie !
Als je verder nog vragen hebt, kun je me altijd een mailtje sturen !
Ik ga zeker een keer naar Monastir en sousse wil ik ook graag zien,verder ga ik lekker zonnen en uitrusten wat zeker gaat lukken!!
O, nog even een vraagje; topless dan beter niet maar hoe zit het met string bikini’s wordt ik dan gelijk aangevallen of niet hahaha???(kheb wel altijd een pareo om als ik ga lopen)
even over het topless zonnen. ik ben zelf niet zo’n liefhebber van zonnen op het strand. maar toen ik vorige zomer in tunesie was heb ik gewoon aan het zwembad gelegen topless en in string. was geen probleem. ik ben nu net weer terug van tunesie had deze keer voor een ander hotel gekozen en ook daar was het geen probleem.
als je aan het strand wil liggen misschien best eens rond kijken of er nog mensen topless liggen.
Misschien worden jullie nu wel allemaal boos op mij, maar dat risico neem ik dan maar.
Beste Farah en al die andere die naar Tunesie op vakantie gaan, pas jezelf een beetje aan, zoals die mensen dat hier doen (moeten).
Je hoort zo vaak zeggen, naar Tunesie ga ik niet meer, daar wordt je niet met rust gelaten!!! Maar vragen we daar dan ook niet om???
We gaan toch met z,n allen naar een moslim land, nou ga er dan ook niet bloot rond lopen, of half naakt zonnen?
En doe je dat toch, moet je ook niet raar kijken als de mensen je met uitpuilende ogen bekijken…,want de meesten die aan de kust werken, komen uit het binnenland en hebben nog nooit een vrouw bloot gezien.
Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Fijne vakantie
groetjes maria
Ik wordt absoluut niet boos hoor!!!
Ik vraag het toch juist!
In Turkije heb ik t ook eerst allemaal n beetje aangekeken en pas gedaan toen ik dacht dat het wel kon,ik kom daar al 14 jaar!
Groetjes Farah
ik ben verleden jaar ook in Tunesie geweest, en ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over het topless zonnen.
ik kan de vraag van farah wel begrijpen, en ik kan je vertellen je kan best topless zonnen in tunesie.
Die tunesiers zullen je wel aankijken omdat ze het niet gewend zijn dat vrouwen topless zonnen maar problemen hebben ze er niet mee (in tegendeel volgens mij)
ik zelf ga 25 mei ook naar skanes garden in monastir.
En die gene die zei dat wij ons aan moeten passen aan de cultuur daar is zeker een stemmer op groen links want als of die medelanders hier in nederland zich zo aanpassen aan onze cultuur…dacht het dus niet.
Hou maar gewoon je eigen fijne vakantie en op jouw manier.
Ik zie dat je naar Skanes Garden gaat. Ik heb een superaanbieding gezien op sunweb. Maar kan niet zoveel vinden over het hotel. Alleen op de al genoemde areaka website. Maar geen ervaringen van mensen die er zijn geweest.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jij dit hotel ervaart. Ik zou het dan ook graag van je horen.
Ik ben van plan daar in September heen te gaan.
Originally posted by moniquevanas@23-04-2004, 10:07:31
**Hallo allemaal,
ik ben verleden jaar ook in Tunesie geweest, en ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over het topless zonnen.
ik kan de vraag van farah wel begrijpen, en ik kan je vertellen je kan best topless zonnen in tunesie.
Die tunesiers zullen je wel aankijken omdat ze het niet gewend zijn dat vrouwen topless zonnen maar problemen hebben ze er niet mee (in tegendeel volgens mij)
ik zelf ga 25 mei ook naar skanes garden in monastir.
En die gene die zei dat wij ons aan moeten passen aan de cultuur daar is zeker een stemmer op groen links want als of die medelanders hier in nederland zich zo aanpassen aan onze cultuur…dacht het dus niet.
Hou maar gewoon je eigen fijne vakantie en op jouw manier.
**
Ik doe absoluut niet aan politiek, maar pas me zelf wel aan in het land waar ik op vakantie ga.
Groetjes maria
Hallo allemaal,
Ik ben weer terug van mijn vakantie in skanes garden.
Het hotel is best leuk maar ik zou er nooit meer heen gaan!
De kamers zijn netjes maar verwacht er niet teveel van!
Er staat bij dat er een minibar inzit maar dat klopt niet en de tv ontvangt alleen spaanse zenders maar dat vond ik zelf niet zo’n ramp.
Wat wel erg vervelend was, was dat er nog zoveel moest gebeuren aan het hotel (heb je in het hoog- en naseizoen geen last meer van) overal werd geschildert de tuin werd gedaan etc.
IN onze eerste kamer liep het toilet over en was de doucheslang kapot zodat het water alle kanten op spoot!
We hebben toen een andere kamer gekregen en ook daar was de doucheslang kapot en op een na alle stopkontacten,dit werd pas de 1 dag voor we vertrokken gerepareerd!!
Verder vind ik de ligging niet ideaal in skanes vindt je niets dan hotels, geen winkeltjes of een enkel barretje, helemaal niets!
Het strand was wel ok, een mooi zandstrand en mooi water met weinig kiezels en stenen.
Ondanks allinclusive moet je sommigge dingen toch betalen zoals verse jus en matrassen op je ligbed bij het strand en het zwembad!
Het hotel heeft ook een mooi zwembad en een gezelligge buitenbar.
S’avonds (en soms overdag) is e animatie, daar heb ik vooral om gelachen doordat ze zo vreselijk slecht waren!
Het personeel is over het algemeen vriendelijk.
Het eten vondt ik heel goed, veel variatie en niet alleen op toeristen ingespeeld maar ook echt tunesische dingen!!
Dus opzich een leuk hotel maar geen tweede keer voor mij!!!
Wat jammer dat het toch een beetje tegenviel. Maar je bent toch niet geheel negatief als ik het zo lees.
Als ik heel eerlijk ben, ik heb ook hele duren reizen gemaakt en in dure hotels gezeten maar het lijkt wel of je overal een nummer bent. Als er iets niet goed is dan wordt er bijna overal niet echt snel wat aan gedaan.
Maar nog even over die minibar. Ik weet niet of je via Sunweb hebt geboekt maar daar staat het volgende:
U kunt ook over een minibar beschikken. Hiervoor betaalt u ter plaatse circa 5 Dinar per dag.
Ik maak hier uit op dat je dus aan moet geven of je een minibar wilt en anders staat die er waarschijnlijk niet.
Beetje vreemd dat wel, maar dat begrijp ik eruit.
Wij hebben de reis toch maar geboekt omdat we dit jaar goedkoop naar de zon willen en ik zie niet echt hele erge negatieve dingen over het hotel dus ik gok het er maar op.
Hallo,
Als je niet al te veel hoeft te betalen zou ik het zeker doen!
Je gaat ook later en de meeste werkzaamheden zullen dan klaar zijn, dus daar heb jij geen last meer van.
Ik zit zelf vaak in hotels en appartementen met minder sterren zo’n 3 sterren meestal en soms 2 of 2+!
Skanes garden heeft geloof ik 4 sterren maar is vergelijkbaar met een 3 sterren hotel!
Het personeel,althans de meeste zijn echt heel vriendelijk en het is pal voor t strand, dat zijn voordelen dus!
Hou er alleen rekening mee dat je vanuit het hotel echt nergens naartoe kunt lopen!
Sousse is ongeveer een kwartiertje met de taxi totaan de medina en Monastir een minuut of 10!
De luchthaven is ook heel dichtbij 10 minuten met een taxi en je bent er, daar is ook de dichtstbijzijnde pinautomaat!
Ik was er ook van sunweb, maar bij mij stond er gewoon minibar bij,niks geen verdere uitleg!
Als excursie kan ik je 1 ding aanraden,is 145 dinar per persoon dus wel een beetje duur!
De trip naar de Sahara duurt 2 dagen maar is die tijd en het geld zeker waard!!!
Ik zelf zou niet weer naar Skanes garden gaan vooral omdat je nergens heen kunt lopen, licht niet echt aan het hotel dus!!!
Groetjes Farah