L.S.
Na twee weken weer op Nederlandse bodem was ik toch wel benieuwd naar de reacties van andere gasten van residence Skanes Garden. De negatieve reacties komen grotendeels overeen met mijn eigen ervaringen.
Wij gingen met vier personen, alle vier studenten. Onze tickets werden keurig volgens afspraak electronisch toegezonden. Ook de vliegreis met Transavia liep voorspoedig. Jammer van de vertrektijd (half 8 's avonds Nederlandse tijd)
De kamers van de residentie kan ik weing over zeggen. Zowel negatief als positief. Eenvoudig, ruim en worden netjes schoongemaakt. (een kleine fooi doet wonderen). Uitzicht is er niet (slechts op het terras van de achterburen).
Het eten is ronduit slecht. Het eten in de mensa van Universiteiten is beroemd om haar slechte kwaliteit. Nou, die twee weken heb ik vaak gedacht dat ik daar nog liever zat!
We komen binnen in een overvolle, hectische en veel te warme zaal waar een zure lucht hangt. Dan begint eerst het gevecht om de glazen, want net als strandstoelen is daar een zwaar tekort aan. Dan is het hopen op iets eetbaars…We proberen van alles een beetje en gaan op zoek naar een tafel. Ook daar is het aanbod kleiner dan de vraag. We vinden er een met het vuile couvert van onze voorgangers. Wachten op een ober die oms van schoon bestek kan voorzien. Die blijft uit. Het eten wordt langzaam koud. We beginnen de tafel zelf maar leeg te ruimen. Ik ga op zoek naar een ober. Vind er een en vraag om wat messen en vorken. Het eten staat koud te worden. De ober vraagt waar ik vandaan kom en vertelt me hoe mooi ik ben. Ik wil messen en vorken. Het eten wordt kouder. Eindelijk heb ik mijn bestek en kan gaan eten tussen de vliegen in een zaal die minder gezelligheid uitstraalt dan de kantine van een ziekenhuis. Snel weer weg.
Dit schetst een beeld van het onbijt, lunch en diner in Skanes Garden. Ik persoonlijk vond dit het meest storend. Daarnaast moet men van de drankjes behorende tot het all inclusive niet veel verwachten. In de rij staan voor een lauw biertje of een namaak cola uit een plastic bekertje. Sorry, maar dat gebeurt op eindexamenfeestjes maar niet in een VIER sterren hotels. Persoonlijk ben ik geen fan van animatie an sich, maar het team van Skanes Garden was zeker in orde. Leuke enthousiaste lui. Jammer dat dit gepaard ging met harde muziek de hele dag door van een en hetzelfde cdtje.
Verder kan ik wel iedereen de twee daagse toch naar het zuiden aanraden. Het is inspannend, maar je krijgt veel te zien van Tunesie. een hele mooie ervaring. (relatief ook heel goedkoop) Verder is het een verademing om in een ander hotel te overnachten en te dineren. Wij gingen daar weg met de gedachte; zo kan het dus ook!
Het is vervelend voor de mensen die wel al geboekt hebben om hen te overspoelen met negatieve verhalen. Voor hen zou ik willen zeggen; verwacht niet teveel maar oordeel vooral zelf. Er waren wel degelijk gasten die het wel naar hun zin hebben gehad. Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen en kunnen jullie beter inspelen op vervelende situaties.
Personen die zich nog aan het orienteren zijn raad ik het af een accomodatie te boeken bij Sunweb of Skanes Garden, tenminste als je een hotel verwacht dat representatief is voor het aantal sterren dat hieraan in de brochure van Sunweb wordt gegeven. Ik ben in Skanes Garden geweest voor 15 dagen en kan u allen verzekeren dat het hier NIET gaat om een 4 sterren hotel. Misschien voor derde wereld maatstaven maar zeker niet voor Nederlandse.
Wil u anderzijds voor niet al te veel geld dat alle lasten zoals koken en inkopen doen u uit handen worden genomen en maakt het u niet veel uit in welke ambiance u uw vaste substantie nuttigd, dan zit u hier wel goed.
Dan resten mij slechts nog een aantal tips:
- Neem zelf wat poetsmiddel en doekjes mee.
- Let op met rauw vlees en water. Ik ben drie weken ziek geweest en toch heel voorzichtig omgesprongen met voedsel
- Laat je niks wijsmaken door het hotel met betrekking tot je kamer of bagage als je op excursie gaat. LEVER JE SLEUTEL NIET IN ALS JE NIET OFFICIEEL UITCHECKT!
- Wil je een keer lekker eten, ga dan naar DA PIERO in monastir. De taxichaffeur weert waar het is…