Hotel Residence Skanes Garden

Haja, wij zaten dus ook in de eerste bus die vertrok. En ook wij zijn nog steeds ziek…

Via sun-web hebben we een e-mail gekregen met daarin een enquete die wij natuurlijk hebben ingevuld.
Daarin stond een verwijzing naar het internetadres voor eventuele (!) klachten. Dit is gewoon een postadres maar we zullen zeker schrijven!!!

Groeten van Froucka en Andre

De bovenstaande verhalen komen onwijs bekend voor… Ik ben nu bijna 3 weken terug en heb nog steeds buikpijnen! Ik heb trouwens ook de controle-figuren bij het eten bezig zien zijn. Jammer genoeg, te laat.

De mensen die ontevreden zijn over deze accomodatie moeten zeker een brief schrijven aan SunWeb, anders blijven ze deze voeren als een 4 sterren accomodatie.

Ik verwachte voor dit bedrag ook geen superdeluxe vakantie-oord, maar wel meer dan ik nu gekregen heb.

Het piratenschip heb ik trouwens niet zo slecht ondervonden, voor kinderen is het erg leuk. Ik heb lekker kunnen uitwaaien. Het eten vond ik juist beter dan in het hotel… Sjah, smaken verschillen :wink:

Groetjes

Hoi, hoi,

Wij (mijn vriend en ik) gaan 17 september 8 dagen (ben benieuwd, nu ik van die negatieve berichten heb gelezen!). Maar je hebt zon, zee en strand, hoop dat ik toch aardig bruin terug kom, dus dan zit het wel goed!

Ik neem denk ik wel nog wat te snoepen mee ofzo, en medicijnen! Toen ik een x in Spanje was ben ik ook best ziek geweest! Mijn vriend heeft het altijd van de airco!!

Ik hoop dat ik het leuk ga vinden, je moet er zelf toch iets van maken!!

Linda misschien tot 17 september!!

Groetjes Isabel

:o oh ik weet nie wat ik er van moet denken hor???/
dan weer positief en dan weer negatief???

maar ik ga het er beste van maken samen met mijn vriend.
wij gaan 17 september 8dagen dus hoop dat t allemaal goed gaat en dat ik de juiste medicijnen mee neem!

groetjes linda B)

Wat een wisselende reacties zeg! :o
Wij gaan 7 september, hopelijk is het dan minder druk en zijn de omstandigheden verbeterd.
Ik denk dat ik voor de zekerheid maar van die wegwerp schoonmaakdoekjes meeneem en zelf de wc en douche schoonmaak.
Ik hoor een hoop mensen over ziek zijn

oeps verkeerde knopje! :rolleyes:
Over dat ziek zijn:
Ik ben zelf tot nu toe (op mijn vakantie naar Kreta verleden jaar na) altijd ziek geworden van het eten in het buitenland aangezien mijn maag overgevoelig is. ( BBQ, gourmet of steengrillen zijn ook nooit een succes bij mij)
Is het misschien verstandig om me te laten vaccineren tegen hepatitis A? Ik hoor er niemand over maar dit schijnt een belangrijke inenting te zijn tegen besmettingen als gevolg van slechte hygiene.
Wie heeft hier ervaring mee?
En wie gaan er ook 7 september de gok wagen in Skanes Garden?

Groetjes Suzanne

Hoi

Wij gaan ook 7 september de gok wagen. Ik heb voorgaande berichtjes gelezen en heb nu wel een beetje mijn twijfels, maar ja we zien het wel als we daar zijn.
Maar ik zou wel de inenting tegen hepatitis A halen en ook de DTP. Ik heb dit zelf wel gedaan. je kunt het uit voorzorg beter wel doen.
Toen ik naar Turkije ben geweest heb ik dit niet gedaan, maar ben toen 1 week ziek geweest.

groetjes dayenne

Hoi allemaal,

Ik ga samen met mijn moeder 26 augustus naar Residence Skanes Garden :rolleyes:
Even een vraagje aan iedereen die naar Skanes Garden is geweest:
Er zijn verschillende reacties over het eten, willen degenen die er geweest zijn een reactie geven (zowel positief als negatief) wat je zoal te eten krijgt in het hotel? Zowel ontbijt, lunch als diner.
Zijn er restaurantjes in de buurt (voor het geval het eten niet te genieten is)?

Wordt er markt gehouden? Zo ja, waar en wanneer?

Groeten,

Debby

Oh ja, nog wat vraagjes…
Heb je bij het hotel Residence Skanes Garden veel last van kwallen?
Is het zwembad groot?

debby

L.S.

Na twee weken weer op Nederlandse bodem was ik toch wel benieuwd naar de reacties van andere gasten van residence Skanes Garden. De negatieve reacties komen grotendeels overeen met mijn eigen ervaringen.

Wij gingen met vier personen, alle vier studenten. Onze tickets werden keurig volgens afspraak electronisch toegezonden. Ook de vliegreis met Transavia liep voorspoedig. Jammer van de vertrektijd (half 8 's avonds Nederlandse tijd)

De kamers van de residentie kan ik weing over zeggen. Zowel negatief als positief. Eenvoudig, ruim en worden netjes schoongemaakt. (een kleine fooi doet wonderen). Uitzicht is er niet (slechts op het terras van de achterburen).

Het eten is ronduit slecht. Het eten in de mensa van Universiteiten is beroemd om haar slechte kwaliteit. Nou, die twee weken heb ik vaak gedacht dat ik daar nog liever zat!

We komen binnen in een overvolle, hectische en veel te warme zaal waar een zure lucht hangt. Dan begint eerst het gevecht om de glazen, want net als strandstoelen is daar een zwaar tekort aan. Dan is het hopen op iets eetbaars…We proberen van alles een beetje en gaan op zoek naar een tafel. Ook daar is het aanbod kleiner dan de vraag. We vinden er een met het vuile couvert van onze voorgangers. Wachten op een ober die oms van schoon bestek kan voorzien. Die blijft uit. Het eten wordt langzaam koud. We beginnen de tafel zelf maar leeg te ruimen. Ik ga op zoek naar een ober. Vind er een en vraag om wat messen en vorken. Het eten staat koud te worden. De ober vraagt waar ik vandaan kom en vertelt me hoe mooi ik ben. Ik wil messen en vorken. Het eten wordt kouder. Eindelijk heb ik mijn bestek en kan gaan eten tussen de vliegen in een zaal die minder gezelligheid uitstraalt dan de kantine van een ziekenhuis. Snel weer weg.

Dit schetst een beeld van het onbijt, lunch en diner in Skanes Garden. Ik persoonlijk vond dit het meest storend. Daarnaast moet men van de drankjes behorende tot het all inclusive niet veel verwachten. In de rij staan voor een lauw biertje of een namaak cola uit een plastic bekertje. Sorry, maar dat gebeurt op eindexamenfeestjes maar niet in een VIER sterren hotels. Persoonlijk ben ik geen fan van animatie an sich, maar het team van Skanes Garden was zeker in orde. Leuke enthousiaste lui. Jammer dat dit gepaard ging met harde muziek de hele dag door van een en hetzelfde cdtje.

Verder kan ik wel iedereen de twee daagse toch naar het zuiden aanraden. Het is inspannend, maar je krijgt veel te zien van Tunesie. een hele mooie ervaring. (relatief ook heel goedkoop) Verder is het een verademing om in een ander hotel te overnachten en te dineren. Wij gingen daar weg met de gedachte; zo kan het dus ook!

Het is vervelend voor de mensen die wel al geboekt hebben om hen te overspoelen met negatieve verhalen. Voor hen zou ik willen zeggen; verwacht niet teveel maar oordeel vooral zelf. Er waren wel degelijk gasten die het wel naar hun zin hebben gehad. Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen en kunnen jullie beter inspelen op vervelende situaties.

Personen die zich nog aan het orienteren zijn raad ik het af een accomodatie te boeken bij Sunweb of Skanes Garden, tenminste als je een hotel verwacht dat representatief is voor het aantal sterren dat hieraan in de brochure van Sunweb wordt gegeven. Ik ben in Skanes Garden geweest voor 15 dagen en kan u allen verzekeren dat het hier NIET gaat om een 4 sterren hotel. Misschien voor derde wereld maatstaven maar zeker niet voor Nederlandse.
Wil u anderzijds voor niet al te veel geld dat alle lasten zoals koken en inkopen doen u uit handen worden genomen en maakt het u niet veel uit in welke ambiance u uw vaste substantie nuttigd, dan zit u hier wel goed.

Dan resten mij slechts nog een aantal tips:

• Neem zelf wat poetsmiddel en doekjes mee.
  • Let op met rauw vlees en water. Ik ben drie weken ziek geweest en toch heel voorzichtig omgesprongen met voedsel
  • Laat je niks wijsmaken door het hotel met betrekking tot je kamer of bagage als je op excursie gaat. LEVER JE SLEUTEL NIET IN ALS JE NIET OFFICIEEL UITCHECKT!
  • Wil je een keer lekker eten, ga dan naar DA PIERO in monastir. De taxichaffeur weert waar het is…

Originally posted by debden@17-08-2004, 15:29:43
** Oh ja, nog wat vraagjes…
Heb je bij het hotel Residence Skanes Garden veel last van kwallen?
Is het zwembad groot?

debby **

Heej…Er zijn wel wat kwallen…dus kijk gewoon goed uit!!! en het zwembad is wel groot…Echt heeeel mooi zwembad!!! Gr. marije

…na lang nadenken heb ik toch besloten om iets te schrijven over onze vakantie in Tunesie (Hotel Residence Skanes Garden XXX)wij zijn net 2 weken terug :slight_smile: gelukkig want we zijn behoorlijk ziek :frowning: geworden en eigenlijk nog steeds niet beter!

Het eten zag er op t eerste gezicht best goed uit maar er werd nogal onhygienisch mee omgegaan en het gebeurde gewoon waar je bij stond, kheb er wel iets van gezegd maar er werd niet echt op gereageerd! <_<

Na een paar dagen krijg je toch honger en moet je iets eten, we zijn dus met nog vele anderen ziek geworden, zelfs mensen zo ziek dat er een dokter aan te pas moest komen!

Wij zijn geen klagers en hadden zoiets van we kijken het wel eventjes aan maar als je toch hoort hoeveel mensen er ziek zijn om je heen, krijg je het wel benauwd en weet je bijna zeker dat het niet alleen door het gebruik van de olijfolie komt (dat werd door sommige mensen gesuggereerd), want die gebruik ik zelf ook thuis!!

Het strand en het zwembad waren prima in orde, we hebben zelf wat uitstapjes gemaakt dus we hebben ons prima vermaakt, alleen op het laatst moesten we dicht in de buurt van een toilet blijven :blink: !!

Ook in onze bus hoorde je veel mensen zeggen dat ze blij waren dat ze weer naar huis gingen en dat ze nooit meer terug willen, eigenlijk heel jammer want er is volgens mij een hoop te zien in Tunesie, wij gaan zeker nog eens terug alleen zullen we dan nog zorgvuldiger ons verblijf uitzoeken al blijft het natuurlijk gokken, er zijn ook mensen die hebben geschreven dat ze vinden dat je niet moet klagen omdat het niet een zo n heel dure vakantie is, maar dat is toch heel persoonlijk en kan je niet voor een ander over oordelen, ik werk hard voor mijn centjes en vond het toch een heel bedrag wat ik ervoor neer moest tellen!

Conclusie: wij zijn niet negatief over Tunesie, Hotel Skanes Garden vinden we een drie sterren hotel qua accomodatie maar zeker geen drie sterren wat eten betreft.

hallo mensen voor iedereen die gaat sorry maar het is echt een K*T hotel
even op een rijtje

• slecht eten
    -drie sterren ipv vier (door directeur gezegd)
    -overboekt toen we aankwamen :
    -personeel liegt is onbeschoft en negeert je als je klachten hebt

• dit liegen betrof onze overboeking

• geen airtco
    -geen warm water
    -geen tv
    -geen minibar
    -geen gordijnen :
    -geen kluisje in kamer :
    -KAKKERLAKKEN IN HOTEL

• CHAGRIJNIG PERSONEEL

• geen sloten op deuren
    -opklapbedden op kamers

• BETALEN VOOR COLA LIGHT OOKAL BEN JE SUIKERPATIENT :
    -NOU DAT WAS HET WEL ZO’N BEETJE
    sorry dat ik zo negatief ben maar ik kan er niet meer van maken
    -wat betreft norrit neem drie bussen mee

ik heb me trouwens wel vermaakt op de exursie van twee dagen naar het zuiden en port el kantoui is een prachtig en gezellig stadje

er is een hostes van sunweb aanwezig

exursie naar zuiden is erg gaaf

Hallo mensen,

Ik heb nog niet echt antwoord gehad op een aantal vragen, dus hier komen ze nog een keertje: :frowning:

**WAT **krijg je te eten in Skanes Garden?
Zijn er restaurants in de buurt, en wat kost daar het eten dan?

Wordt er markt gehouden, zo ja, waar en wanneer? En wat kun je er kopen?

Is Port el Kantoui in de buurt? Hoe lang duurt het om daar met de taxi te komen en wat kost dat ongeveer?

Groetjes,

Debby :stuck_out_tongue:

Hé Michelll,

Bedank voor je reactie!
Prettig idee dat er wel iemand van Sunweb aanwezig is.
Gaan we zeker doen die safaritocht naar het zuiden! :rolleyes:

Groetjes Suzanne

Beste Debby,

Hier de antwoorden op je vragen:

wat betreft het eten;
ontbijt: voor de Engelse gasten witte bonen in veeeel tomatensaus, worstjes en aardappeltjes. Verder zijn er gekookte eieren en vaak ook roerei (heel rauw, dus het wordt een papje). Er is stokbrood (erg taai), croissants en chocolade croissants (heel klein spatje chocolade). Jam zit in grote kommen (dus niet voorverpakt, dat is niets). Nog wat sla (van de dag ervoor), geitenkaas en worst. Verder is er nog iets van muesli en dergelijke.

lunch; frietjes of chips, en allerlei warme gerechten. Kip in saus, ander niet te determineren vlees in saus en sla.

Diner; als de lunch maar dan uitgebreider. Meestal is het zo dat er aardappels (in welke vorm dan ook), rijst en pasta is. Dit kun je dan zelf combineren met saus. Vlees is er ook los maar zit voornamelijk door de saus heen. Soms zijn er garnalen------> NIET ETEN erg risicovol voedsel zeker in hotels als Skanes. Ik heb er twee gegeten, ze zijn melig zoals aardappelen (zo horen garnalen niet te zijn). De volgende dag ben ik nog zieker geweest. (Voor mijn vriend geldt hetzelfde). Verder is er vaak vis en een salade afdeling. De salade bestaat voornamelijk uit tomaten en rauwkost.

Het probleem ligt vooral bij de kwaliteit van dit eten. Alles is er wel maar het is slecht. Het vlees is bijna altijd gekookt :wink: en vet. De kip is rauw of droog. De rijst niet gaar. Bovendien is alles heel flauw. De tomatensaus bij de pasta heeft een nare bijsmaak.

Over de andere restaurants;
Er liggen geen restaurants op loopafstand. Wil je ‘uit eten’ ben je aangewezen op de taxi. In Monastir centrum is niet veel aan eetgelegenheden. Bij de haven ligt 1 leuk restaurantje dat erg goed scheen te zijn. Wij zijn telkens naar hetzelfde restaurant terug gegaan. Da Piero. Dit is Italiaans, lekker, gezellig en heel betaalbaar. (met een voor, hoofd en nagerecht waren wij 15 dinar pp kwijt.). Let wel op; kaart is meestal in het Frans! Da Piero ligt net buiten het centrum van Monastir. De taxichaffeur weet waar het is (beste italiaanse restaurant naar hun zeggen)

Markt is op zondagochtend in Monastir en Sousse (is ook de kamelenmarkt…erg leuk)

Port el Kantoui ligt weer net achter Sousse. Is ongeveer 12 km en duurt ongeveer 20 min met de taxi. Kosten liggen overdag rond de 7-8 dinar (afdingen!). na negen of 10 uur komt hier 50% bij. Deze plaats is vooral 's avonds en 's nachts heel mooi.

Hoop je geholpen te hebben…

groetjes

Heel erg bedankt Skanesgaste, hier heb ik zeker wat aan! B)

Hoi Debby,

Ik ben er nog niet geweest dus ik som alleen op wat ik tot nu toe heb gelezen:
Het eten schijnt voornamelijk couscous te zijn (een bekend arabisch gerecht). Ik heb dit 1x gegeten bij mijn Marokkaanse klasgenote en ik vond het erg lekker. Wat ze er in het hotel van maken weet ik natuurlijk niet. :unsure:
Port El Kantoui ligt net boven Sousse dus dat zal vanaf Skanes Garden tussen de 25 en 35 kilometer zijn schat ik. (Sousse is 20 km)
Je kan met het kusttreintje vanaf Monastir naar Sousse, dit is volgens mijn collega een echte aanrader. :rolleyes: Of de trein nog verder door naar boven rijdt weet ik niet maar volgens mij wel want alle treinen gaan van en naar Tunis volgens de reisgids van Tunesie. Deze treinreis naar Port El Kantoui heb ik in excursievorm gezien bij Sunweb voor 10 euro.
Tunesiers schijnen gek te zijn op markten aangezien ze daar zelf alles kopen dus die zullen er in de omgeving genoeg zijn denk ik. Zeker in Monastir en Sousse. Je kan daar echt alles krijgen, ingredienten voor eten, kleding, lederwaar, souvenirs.
Hoe duur een taxi is weet ik niet maar hier en daar wordt gesproken over 5 dinar voor een rit naar Monastir. Wel vooraf een prijs afspreken voor je instapt anders gaat het je meer kosten!
Verder kan ik je helaas ook nix vertellen want ik ga pas 7 september.
Wanneer ga jij?

Groetjes Suzanne