Houda Golf En Beach Resort

Hallo iedereen,

Ik vertrek volgende week woensdag voor de 1e maal naar Tunesië (Skanes), maar had graag nog wat informatie gehad.
We zijn het eigenlijk niet gewoon om op hotel te gaan want gewoonlijk nemen we een flight only en trekken we van het ene pension naar het andere zodat we verschillende plaatsen v/d streek kunnen zien en meestal in de steden zelf zitten.
Ik heb een beetje schrik dat ik me geïsoleerd ga voelen in een hotel, meestal is het toch een stukje van het centrum en hang je altijd van een taxi of bus af. :unsure:
We zullen in hotel Houda golf & Beach resort verblijven.
Heeft iemand ervaringen met dit hotel, zoja kun je er wat over vertellen?
Raden jullie bepaalde excursies aan?
Kun je er ergens kleding kopen?
Kortom, alle tips zijn meer dan welkom :smiley:

groetjes

Hoi,

wij gaan eind deze week al naar hotel Houda Golf & Beach resort.
Ook wij zijn op zoek naar informatie over excursies, bezienswaardigheden etc. in de omgeving. Informatie van mensen die in de omgeving van Skanes hun vakantie hebben doorgebracht is zeer welkom.

Voor diegenen die ook naar hotel Houda gaan, heb ik hier nog een tweetal pagina’s met reiservaringen (zeer uiteenlopend, dus laat u niet afschrikken door een enkele negatieve MENING): http://www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_…cc.php?xid=8960

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1757&i=2200&t=2200

En de website van het hotel:
http://www.houda-hotels.com/HOUDA/FR/emplacement.htm

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Harm en Ankie

Hallo Harm, Ankie en Zeta,

Hier vind je ook nog een aantal, voornamelijk positieve recenties over jullie hotel (in het Duits)

http://www.holidaycheck.de/hotel-Skanes_ho…455-anz_mb.html

Fijne vakantie !

Pittie

hi

hello,ik wou aan de mensen die om reis gaan op het einde van de maand,of ze ook naar hotel houda golf beach gaan? Ik ga er ook naar toe met mijn vriendin en vroeg mij af of we daar samen op stap kunnen gaan zodat we dan met meer zijn en veel meer plezier kunnen maken. Wijzelf zijn middentwintigers zijn er leeftijdsgenoten.

graag had ik hierop antwoord gehad.

alvast een leuke vakantie voor degene die op reis gaan vertrekken!! :smiley: :smiley:

hee freeman, ik weet niet of je mijn berichtje hebt gehad (ben nl nieuw op de site). zoniet geef dan even een seintje. wij gaan nl ook eind aug naar Houda. groetjes theo.

Hallo, wij gaan 31 aug naar hotel houda, misschien treffen we jullie wel!

groeten janko en sandra

hee janko, wij ook op 31 aug. vliegen jullie ook zo abnormaal vroeg ?

Wij vliegen volgens mij om een uur of 06.00 , is inderdaad wel vroeg, maar ja dan pikken we de gehele dag daar mee.
Wij komen uit noord oost friesland dus dat wordt extra vroeg op… :frowning:

ok, wij kregen de bevestiging waar 5 uur op staat !! we hebben dan inderdaad wel de hele dag. wij komen zelf uit omgeving rotterdam, dus uurtje rijden ongeveer… hoelang blijven jullie ??

Wij hebben gisteren de tickets gekregen we vliegen om 06.05.
(dus een uur of 4 inchecken, dat is al snel zo’n 02.00 uur vertrek van huis!) We blijven 8 dagen.

Wij moeten de tickets nog ontvangen, zal vandaag wel zijn. Misschien kunnen we samen iets ondernemen als we er zin in hebben ?? Ligt er aan wat jullie doel van de reis is. Relaxen of toch ook wat gaan zien ?
In ieder geval zien de foto’s op de diverse sites er goed uit, dus dat
zal wel goed komen…
Groetjes,
Theo en Nicolle.

Is goed,

We gaan er heen om te relaxen, we hebben een druk jaar achter de rug, (huis laten bouwen en verhuizen) maar iets ondernemen kan altijd. We zien wel, de omgeving is inderdaad mooi volgens internet.
We hebben al 20 eurocent stukjes gespaard voor de fooien die ze daar “verwachten”

Groeten

Janko en Sandra
Lingenj44@hotmail.com

Die 20 eurocent is een nieuwe voor mij…Anders moeten wij ook nog even door de kleingeldpot heen !!
Is dit voldoende als fooi ?? Wij zijn 10% gewend maar de lonen zullen daar wel een stuk lager liggen…

Hallo,

de fooien zijn van 100 tot 500 tunesische centen, dit staat plus minus weer gelijk aan 7 tot 35 eurocent.

Laatste update: tijden zijn gewijzigd: wij vliegen nu om 14.40 uur.!!

hoe kan dat nou weer ?? vliegen jullie met dutchbird ?? die zitten toch alleen voor de ochtend in het schema ? ben benieuwd als ik dadelijk thuis kom of onze tickets ook al zijn gearriveerd…

Wij vliegen met transavia!

ok, als wij dan toch vroeg vliegen zien we jullie 's middags misschien wel binnenstrompelen. Ik zet er wel vast 1 koud voor je…
goeie reis.
Theo & Nicolle.

Alvast bedankt !!!

Als ie maar lekker koud is!

groeten uit Damwoude!!

Janensan

Originally posted by zeta@17-08-2004, 14:56:09
** Hallo iedereen,

Ik vertrek volgende week woensdag voor de 1e maal naar Tunesië (Skanes), maar had graag nog wat informatie gehad.
We zijn het eigenlijk niet gewoon om op hotel te gaan want gewoonlijk nemen we een flight only en trekken we van het ene pension naar het andere zodat we verschillende plaatsen v/d streek kunnen zien en meestal in de steden zelf zitten.
Ik heb een beetje schrik dat ik me geïsoleerd ga voelen in een hotel, meestal is het toch een stukje van het centrum en hang je altijd van een taxi of bus af. :unsure:
We zullen in hotel Houda golf & Beach resort verblijven.
Heeft iemand ervaringen met dit hotel, zoja kun je er wat over vertellen?
Raden jullie bepaalde excursies aan?
Kun je er ergens kleding kopen?
Kortom, alle tips zijn meer dan welkom :smiley:

groetjes **

hallo,

ik heb een hele lijst geschreven!
en nee je kunt daar geen kleding kopen wel leer en schoen maar meer van sandalen en open schoen en adidas gympen en andere merken maar sommige zijn echt slecht gemaakt!

in iedere geval een fijne vakantie!
Carmela

Wat de fooien betreft, de kamermeisjes en obers verwachten dat echt wel van je. hun salaris is zo laag dat ze het een beetje van de fooien moeten hebben.
In de resaurants of terassen is 5% voldoende en dat geld eigenlijk overal.
Leg voor de kamermeisjes/jongens om de dag 1 dinar per kamer op je hoofdkussen (anders nemen ze het niet mee), ook de ober kun je zo’n bedrag geven maar meer mag ook natuurlijk.
Geef ze aub geen eurocenten daar kunnen ze niets mee en ze kunnen ze ook niet omwisselen.