Hoi,
mijn vriendin en ik zijn in de zomer van 2004 naar Tunesië geweest. We zaten 8 dagen in hotel Houda Golf en Beach Resort en hebben echt een geweldige vakantie gehad!!
Het hotel beviel erg goed. De kamer was erg netjes en de airco werkte perfect.
Dankzij All inclusive konden wij de gehele dag door drinken bestellen/tappen uit automaten. (en ontbijten, lunchen, dineren, pizza snacken…)
Bij de maaltijden was er meer dan voldoende keus. Lange wachtrijen? Alleen als je op de verkeerde momenten die producten wil die iedereen wil hebben. (ik ga niet in de rij staan voor friet als er ook spaghetti, rijst, aardappels, etc. is…)
De zwembaden zijn perfect. (er zijn er twee)
Bovendien ligt het strand direct achter het hotel. Daar is voldoende animatie. (parasailing, waterfiets huren, surfen, banaan, etc.)
Bovendien wordt er door de reisorganisatie een hele lijst met excursies aangeboden. (kameeltocht, piratenboottocht, quadsafari, jeepsafari naar verschillende delen van Tunesië, Arabische avond etc.)
Wij hebben gekozen voor de tweedaagse jeepsafari door heel Tunesië. Je bezoekt dan verschillende bezienswaardigheden in Tunesië. Echt een aanrader. (Jammer dat onze chauffeur de airco niet vol open wilde zetten: ik heb nog nooit zoveel gezweet als toen achter in die jeep…)
Daarnaast wordt er een aantal avonden per week een optreden georganiseerd door het hotelpersoneel.
Het hotel ligt in een hotelzone. Om ergens heen te gaan, moet je een taxi nemen. Maar dat is geen probleem want een aantal van die taxi’s staat dus standaard bij de ingang van het hotel. Voor een paar Dinar brengen die je dan naar de stad. Erg grappig om daar eens door de winkelstraten te lopen. Vrijwel iedere verkoper herkende ons meteen als Nederlanders en probeerde ons wat aan te smeren. “Hallo, alles goed?” “Arme sloeberprijs”
Ik zou aanraden om alleen interesse te tonen als je iets echt wil hebben. Ding dan gerust HEEL VEEL af. (probeer voor iets normaals als een kettinkje bijvoorbeeld gewoon net zoveel te betalen als je hier in Nederland zou doen. Dus geen 100 Dinar maar gewoon 15 Dinar.)
De taxichauffeur bood aan om ons een rondrit door de stad te geven. Dat beviel ook erg. Na een wandeling door de stad van een paar uur kwam hij ons gewoon oppikken. In de stad en zeker ook in het hotel is iedereen erg aardig.
Pinnen kan in de stad. In het hotel kun je euro’s wisselen.
Wij hadden spijt dat we slechts 8 dagen konden gaan. We gaan zeker nog eens terug naar dit hotel!
Mail gerust als je nog vragen hebt, of als je foto’s wilt zien.
Veel plezier op vakantie!
Groetjes,
Harm