Houda Golf En Beach Resort

Hallo Janko,

Hoe zou jij het vinden als je in de horeca werkt en Turkse Lira als fooi krijgt ?

Bovendien wat is er mis met de Tunesische Dinar ???
Het is gewoon het betaalmiddel in Tunesie !

Voor hen is de Dinar hetzelfde als voor ons de Euro !!!

Trouwens 20 Euro cent is niet echt een geweldige fooi !

Groetjes,
Pittie

p.s. Wereldwijzer is een Forum, probeer dus prive berichtjes via je eigen e-mail te laten lopen !!!

Beste jvlingen,

Sorry hoor maar dit vind ik een ongepaste opmerking.

(Ze accepteren die eurocenten ook wel, beter dan hun eigen dinar, en anders laten ze het maar liggen).

Ten eerste is er niks mis met de Tunesische Dinar, het is gewoon hun betaalmiddel.
Ten tweede, ze kunnen echt niks met die eurocenten, beetje misselijk hoor om die dan als fooi te geven.
Bovendien is 20 eurocent ook de moeite niet, geef dan maar niks.
We hebben het hier wel over mensen hoor en niet een soort dingen die daar toevallig even je kamer schoonhouden of je aan tafel bedienen.
Beetje respect graag, die mensen werken hard voor heel weinig, en natuurlijk liggen de lonen lager, maar hun loon is wel afgestemd op de ontvangst van fooien. En een Dinar om de dag lijkt me toch niet te veel gevraagd.

Hallo J. van Lingen

Met verbazing lees ik jouw berichten, met name de volgende:

“”“”“”“”“”“”“”““We gaan er heen om te relaxen, we hebben een druk jaar achter de rug, (huis laten bouwen en verhuizen) maar iets ondernemen kan altijd. We zien wel, de omgeving is inderdaad mooi volgens internet.
We hebben al 20 eurocent stukjes gespaard voor de fooien die ze daar “verwachten” “”””“”“”“”“”“”“”“”“”"

Groeten

Janko en Sandra
Lingenj44@hotmail.com

en dan wil jij de mensen daar 20 Eurocent fooi geven !

Ik denk dat jij echt niet weet, waar je over praat !
De mensen in Tunesie zijn arm en zijn blij als ze een fooi{tje} krijgen, maar zoals Marianne al schreef, geef ze zeker geen EURO’s, o nee het zijn 20 Eurocenten !!!

Ik denk dat ze het daar gauw met jou hebben gehad !!!

Mensen zoals jij moeten gewoon lekker thuis blijven in hun nieuwe huis en daar lekker relaxen !!!

Iets minder arrogantie is zeker op zijn plaats !

Ron

Ok Ok,

Ik heb de reacties gelezen, en het is absoluut geen gebrek aan respect voor die hardwerkende mensen, je zult ze bij ons echt niet horen klagen, wij houden er wel rekening mee.

Dat van die 20 cent- stukken hebben we gehoord van een paar bekenden waaronder een familielid uit Tunesië.
Dus nam ik aan dat wel goed zou zijn!
(het is voor ons nl de eerste keer dat we richting Tunesië gaan, dus het is voor ons eerst ook oriënteren)

Nog een paar dagen dan zitten we al in dit mooie land, we hebben er heel veel zin in!!!

Hallo Janko,

Ik jouw reactie ook gelezen en ik neem aan dat je de verkeerde iformatie hebt gehad.
Ik weet niet hoe je Tunesische familielid op dat 20 eurocenten idee komt, dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Zelf kom ik al jaren in Tunesie/Djerba en ik weet zekere dat ze er echt niets mee kunnen.
Heel vaak heb ik al euro’s omgeruild voor Dinars omdat ze munten gewoon niet kunnen omwisselen.
Geniet in ieder geval van jullie vakantie en de gastvrijheid van de mensen daar.
En wie weet raken jullie er net zo verslingerd aan als een aantal mensen op dit forum die jaarlijks terugkeren naar Tunesie en/of Djerba.
Laat als je terug bent even hier weten hoe jullie het ervaren hebben.

Nogmaals een fijne vakantie toegewenst,
Marianna

Ok,

Je hoort inderdaad van allerlei verschillende informatie op je af komen. Daarom is dit forum ook zo handig want dan hoor(lees) je van anderen het één en ander.

Wij gaan dinsdag om 14.40 uur vliegen en hopen een fijne vakantie in dit voor ons nieuw land te hebben, we zijn van plan om veel te relaxen en wat van het land zien, dat zal zeker lukken, Het familielid woont een uurtje verderop en daar gaan we 1 a 2 dagen nog heen en die zou ons wat van het land laten zien.

We laten nog wel wat van ons horen en delen al het nieuws-tips etc hier wel weer op dit forum!!

Janko

Hallo Janko,

Voor dinsdag alvast een voorspoedige vlucht en een fijne vakantie !

Waar woont je familie ?

Groetjes,
Pittie

in nabeul ligt zon uurtje boven skannes

Terug uit Tunesië.

We zijn terug uit Tunesië , en dit land is ons zeer goed bevallen!!!
Leuke aardige mensen, en totaal niet vervelend opdringerig.

Hotel Houda is een uitstekend ruim hotel met meer als 700 kamers, het is een echt familiehotel, dus veel gezinnen met kinderen. Verschillende nationaliteiten toeristen tref je daar.

Je komt daaraan checkt in en je moet in de hal een kaartje invullen, dan krijg je een armbandje om (all-inclusive = groen) en wordt je naar je kamer gebracht. wij hadden een schoon netjes appartement.

Het eten is in de lopend buffet vorm, is wel druk als je net op de verkeerde tijd komt, maar er is voor elk wat wils. En heerlijk!!!

Je hebt twéé grote zwembaden voor en achter het hotel , als je laat bent (dus na 8 uur 's-ochtends) liggen de meeste bedjes al vol met handdoeken. De zwembaden zijn perfect!

Het strand ligt direct achter het zwembad, hier is altijd plaats en het water is lekker schoon, en het zand is echt heerlijk zand.

Kortom: het hotel Houda beach & golf resort is een uitstekend hotel met voor ieder wat wils.

Enige kanttekening die ik moet maken is: Het hotel ligt in een zgn hotelzone, dus aan 1 lange weg vol met hotels, als je dus echt de stad in wil zul je met een taxi moeten.

J. van Lingen

hallo allemaal,
gisteren teruggekomen uit hotel houda golf en beach club. ik wilde toch nog even wat kanttekeningen plaatsen bij dit hotel. Het eten was inderdaad vrij gevarieerd, maar vaak koud. Personeel in de bediening en achter de bars was zwaar onderbezet. Ze deden keihard hun best, ik denk echter dat het management uit het e.e.a lering zou moeten trekken zoals rijen van 50 man bij de bar terwijl er 1 achter de bar staat !!! Verder inderdaad gemerkt dat er fooien verwacht worden, maar als westerling vind ik dat je hier gewoon in mee moet gaan. het is tenslotte 1 van de 5 geboden vd moslims. heb trouwens iedere dag 1 dinar neergelegd op m’n kussen en 5 op de laatste dag aan de schoonmaakster gegeven. Een praatje vond ze ook erg prettig. Het land is er echt 1 om een keer gezien te hebben en zeker een jeepsafari is de moeite waard om een goeie indruk te krijgen. gr theo.

hallo,

In juli 2005 gaan we voor de eerste keer naar tunesie naar Skanes houda golf en beach resort. Wie kan ons hier meer over vertellen over hoe het hotel is. Zijn er eventuele leuke excursies aan te raden? Hoe zit het met het pinnen daar. kan je dat daar makkelijk doen met je giro pas? Foto’s zijn ook welkom

Groetjes,
dennis en natascha
dennisnatascha@chello.nl

Hey Dennis en Natascha,

Leuk dat jullie deze zomer voor Tunesië gekozen hebben.
Ik ken het hotel helaas niet. Ik weet wel dat de omgeving mooi is. Wel toeristisch, maar dat is niet perse slecht toch?!
Er zijn veel mooie dingen te zien in Tunesië. Het is maar net wat jullie mooi vinden. Ikzelf zal nooit mijn excursie naar het zuiden vergeten. Dit is vaak of per bus of per jeep de Sahara in. Je ziet daar van alles. Van grotwoningen tot oases tot de echte zandduinen. Het was werkelijk een onvergetelijke ervaring.
Een dag Tunis is ook heel leuk. Wandelen door de hoofdstad en daarna Sidi Bou Said. Sidi Bou Said is een klein dorpje bij Tunis. Alle huisjes zijn blauw met wit. Het is min of meer tegen een berg opgebouwd. Veel smalle straatjes. Boven is een café met een prachtig uitzicht over de baai van Tunis.
Op deze site is het een en ander te lezen over het dorp. Maar ook over andere steden.
http://www.ontdektunesie.nl/lokaties/sidi.html
En er zijn natuurlijk ook de vele Romeinse opgravingen. Het theater van El Jem. Maar ook Dougga, Thuburbo Maius, Bulla Regia. Allemaal plaatsen bekend om de opgravingen. Maar de meest bekende is waarschijnlijk wel Carthago. Dit ligt ook bij Tunis. Ik ben er zelf nog niet geweest. Schandalig eigenlijk aangezien ik al 10 x in Tunesië geweest ben. Maar het is er gewoon steeds niet van gekomen.

Pinnen is geen probleem. Zolang jullie pas geschikt is voor gebruik in het buitenland moet je gewoon kunnen pinnen. Ik doe het ook ieder jaar gewoon met mijn giropas. Neem voor de zekerheid natuurlijk wel cash of iets dergelijks mee, in geval van diefstal of verlies. Of andere onvoorziene omstandigheden.

hallo

ja ik ben er in okt geweest
in een woord SUPER
ik heb ook fotos dus ik kan z je wel door sturen via je mail als je dat wilt
eten was goed animatie kamers ja eigelijk alles
het kan wel pas na de nieuwjaar want ik vertrek 31dec weer naar tunesie
en als ik terug ben ff snel naar het reisburo om mijn vakantie weer vast tezetten want we gaan zeker!!! terug naar hotel houda beach

groetjes dartangel

Hoi,
mijn vriendin en ik zijn in de zomer van 2004 naar Tunesië geweest. We zaten 8 dagen in hotel Houda Golf en Beach Resort en hebben echt een geweldige vakantie gehad!!

Het hotel beviel erg goed. De kamer was erg netjes en de airco werkte perfect.
Dankzij All inclusive konden wij de gehele dag door drinken bestellen/tappen uit automaten. (en ontbijten, lunchen, dineren, pizza snacken…)
Bij de maaltijden was er meer dan voldoende keus. Lange wachtrijen? Alleen als je op de verkeerde momenten die producten wil die iedereen wil hebben. (ik ga niet in de rij staan voor friet als er ook spaghetti, rijst, aardappels, etc. is…)

De zwembaden zijn perfect. (er zijn er twee)
Bovendien ligt het strand direct achter het hotel. Daar is voldoende animatie. (parasailing, waterfiets huren, surfen, banaan, etc.)
Bovendien wordt er door de reisorganisatie een hele lijst met excursies aangeboden. (kameeltocht, piratenboottocht, quadsafari, jeepsafari naar verschillende delen van Tunesië, Arabische avond etc.)

Wij hebben gekozen voor de tweedaagse jeepsafari door heel Tunesië. Je bezoekt dan verschillende bezienswaardigheden in Tunesië. Echt een aanrader. (Jammer dat onze chauffeur de airco niet vol open wilde zetten: ik heb nog nooit zoveel gezweet als toen achter in die jeep…)

Daarnaast wordt er een aantal avonden per week een optreden georganiseerd door het hotelpersoneel.

Het hotel ligt in een hotelzone. Om ergens heen te gaan, moet je een taxi nemen. Maar dat is geen probleem want een aantal van die taxi’s staat dus standaard bij de ingang van het hotel. Voor een paar Dinar brengen die je dan naar de stad. Erg grappig om daar eens door de winkelstraten te lopen. Vrijwel iedere verkoper herkende ons meteen als Nederlanders en probeerde ons wat aan te smeren. “Hallo, alles goed?” “Arme sloeberprijs”
Ik zou aanraden om alleen interesse te tonen als je iets echt wil hebben. Ding dan gerust HEEL VEEL af. (probeer voor iets normaals als een kettinkje bijvoorbeeld gewoon net zoveel te betalen als je hier in Nederland zou doen. Dus geen 100 Dinar maar gewoon 15 Dinar.)

De taxichauffeur bood aan om ons een rondrit door de stad te geven. Dat beviel ook erg. Na een wandeling door de stad van een paar uur kwam hij ons gewoon oppikken. In de stad en zeker ook in het hotel is iedereen erg aardig.

Pinnen kan in de stad. In het hotel kun je euro’s wisselen.

Wij hadden spijt dat we slechts 8 dagen konden gaan. We gaan zeker nog eens terug naar dit hotel!

Mail gerust als je nog vragen hebt, of als je foto’s wilt zien.

Veel plezier op vakantie!

Groetjes,
Harm

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend gaan hier in september naar toe.
Kunnen jullie ons misschien vertellen wat er allemaal te doen is.

En we zouden graag ook informatie over excursies willen weten.
Want we zijn er maar 8 dagen.
En we willen toch wel leuke dingen zien van tunesie.

En zijn er misschien nog meer mensen die in deze periode gaan.

Ik hoor het wel.

Groetjes Daphne en JanWillem

Hallo allemaal,

Ik ga samen met een vriend en zijn ouders naar Houda Golf en Beach, en ik ben 17 en die vriend is 16. En we hebben een aantal vragen. Komen er meer mensen rond onze leeftijd? En wat er allemaal te doen is voor onze leeftijd? We horen graag snel van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jonie en Frank

hey,

Ik en mijn vriend vertrekken 20 september naar houda beach… zijn er nog meer mensen die rond deze tijd gaan??

Groetjes

Originally posted by hendrikstra@02-09-2005, 11:51:19
** hey,

Ik en mijn vriend vertrekken 20 september naar houda beach… zijn er nog meer mensen die rond deze tijd gaan??

Groetjes **

Hey,

Ik ga ook naar dit hotel toe samen met mijn vriend.
Ik vertrek op 17 september tot 24 september.
Wij zijn van de leeftijd 21 en 25 en jullie?

Groetjes daphne en janwillem