ik ben het voorgaande eens, alleen moeten we dan wel eerlijk zijn, als er nog geen 100 man is, zoals het bij ons was (van 12-19 maart)kan je dat niet vergelijken met hoogseizoen als er 1400 gasten zijn (zoals ik al eerder heb gelezen).
persoonlijk moet ik er dan niet aan denken om daar dan te zitten.
Originally posted by Francis@30-03-2005, 15:09:35
** Hallo Joke,
Als je op de volgende linken kijkt zie je een paar foto’s van Skanes Garden.
[fijne vakantie!
groetjes Francis **
Francis, Bedankt voor de links . Er wordt weer een klein stukje va de sluier opgelicht. ![]()
Zij er nog meer mensen die op dinsdag 26 juli die kant op gaan? En weet iemand misschien hoe laat ze ongeveer vliegen op dinsdag?
Groet
Joke
Originally posted by Joke Pieters+31-03-2005, 13:26:12–></span><table b
[quote]
Pittie ik probeer op jouw site de vakantiekalender in te vullen maar kan hem niet vinden.
Groetjes
Joke
Hallo Joke,
Kijk even HIER !
Bedankt alvast !
Groetjes,
Pittie
Periode 26-03 t/m 2/4 2005
Vrij redelijke kamers, goed eten en vriendelijk personeel.
Ik heb op diverse sites een aantal negatieve commentaren gelezen over het personeel maar daar hebben wij niets van gemerkt. Zeker niet als je links of rechts 1 of 2 dinar fooi geeft. Deze mensen werken er ook maar voor een habbekrats. Overigens als je in “normaal” restaurant eet laat je toch ook een fooi liggen. Laat geen fooi liggen in de kamer voor het kamermeisje want, naar ik hoorde van meerdere medegasten, maakt de toezichthoudster al een rondje door de kamers voordat het kamermeisje komt. Geef een fooitje gewoon aan het kamermeisje zelf.
Een paar tips:
Degenen die op een borrel gesteld zijn, deze zijn niet inclusief. Bier, wijn, koffie en frisdranken zijn gratis. Voor de borrel moet tussen de 3 en 5 dinar betaald worden, eerst even bonnetjes halen bij de receptie. Drank kopen in Sousse of Monastir is geen aanrader, schreeuwend duur. Voor een slaapmutsje adviseer ik een fles (taxfree) mee te nemen vanaf Schiphol.
Laat u niet op de eerste dag overdonderen door excursieverkopers. Zondagmorgen geeft de Hostess (Anneke) u alle tips en trucs die u voor uw vakantie nodig heeft. Zij heeft de nodige excursies aan te bieden. De dagtrip naar Tunis is zeker een aanrader. Wij hebben wel een boottocht gemaakt op een piratenschip maar weten nu wel waarom Sunweb deze niet aanbiedt. Kosten 30 dinar pp (ca EUR 20).
Bij ons lag de boot na een 3 kwartier stil, naar verluidt motorstoring, kregen een lunch (klein stukje kip, 3 sardientjes en een salade en een optreden van twee buikdanseressen (één in camouflagebroek en één in spijkerbroek) na de lunch grote opluchting want de motor deed het weer en waren exact op tijd terug in de haven. Het was wel gezellig onder elkaar, je maakt er toch wat van, maar toch.
Geld. Neemt u voor de eerste dag(en) wel euro’s mee. Er is wel een pinautomaat op de luchthaven (aankomsthal, links om de hoek) maar of deze gevuld is een tweede. Euro’s kunt u omwisselen bij de kantoortjes bij de bagagebanden op de luchthaven of in het Hotel. Pinautomaten zijn verder te vinden op meerdere plaatsen in Monastir en Sousse. En om daar te komen heeft u Dinars nodig. Taxi’s zijn er genoeg. Een rit naar Monastir en Sousse kost, na afdingen 6 dinar. Maak eerst een prijsafspraak voordat u de taxi instapt.
Van ons weekje vakantie hebben we genoten. Ruime keus uit aangeboden eten in buffetvorm, waarbij een vegetariër zeker ook aan zijn gerief komt.
Een minpuntje vonden wij en medegasten het (jonge) animatieteam, om de haverklap luide discomuziek (uit luidsprekers die al in het jaar kruik opgeblazen zijn), lekker ontspannen aan het zwembad liggen of met medegasten even bijkletsen wordt even een lastige zaak. Een verzoek om het wel gezellig te houden wordt wel ingewilligd.
Nou, we zijn benieuwd! we vertrekken eind april, na 6 mei zullen we onze ervaringen met iedereen delen.
Heb er in ieder geval veel zin. B)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik lees jullie verslag straks dan ook graag. Ik zelf ga eind juli!
B)
Eey Meisje -1985,
Waarneer en hoelang ga je dan precies?
En met wie ga je als ik vragen mag?
Ik ben er zelf met mijn vriend, zijn ouders en zijn zusje vanaf 15 Juli en we blijven 15 dagen.
p.s. ik ben 16.
Groeten Suzan
**Laat geen fooi liggen in de kamer voor het kamermeisje want, naar ik hoorde van meerdere medegasten, maakt de toezichthoudster al een rondje door de kamers voordat het kamermeisje komt. Geef een fooitje gewoon aan het kamermeisje zelf.
**
Hallo Geveltje,
Je geeft voor de mensen die nog naar Hotel Résidence Skanes Garden moeten gaan een heel goede tip !
Over het algemeen is het gebruikelijk om een fooitje op het kussen van je bed neer te leggen.
Maar het is natuurlijk niet leuk dat iemand anders er met de fooi vandoor gaat, terwijl het meisje dat je kamer doet dan** niets** krijgt ! ![]()
Gelukkig is wat jij schrijft niet in alle hotels het geval !
Groetjes,
Pittie
hoi allemaal
wie weet waar ik foto`s kan vinden van hotel skanes garden in monastir?
en van het strand daar?
wij gaan op 3 juni daarheen tot en met 17 juni … zijn er nog meer mensen die er dan gaan…hoor het wel ![]()
Hallo Gleron,
Hierop is al een keer antwoord gegeven. Hier zijn de links nog een keer.
Als je op de volgende linken kijkt zie je een paar foto’s van Skanes Garden.
http://www.arakea.be/site/hotel_11192.htm
http://www.sunweb.nl/bestemmingen/index.as…sp?ACC_MONASKAN
http://www.indigotravel.be/siteprovisoire/…/p12skanes1.pdf
http://www.indigotravel.be/siteprovisoire/…/p13skanes2.pdf
fijne vakantie!
groetjes Francis
WIE GAAT ER NOG MEER NAAR MONASTIR …NAAR SKANES GARDEN
…VAN 3 T/M 17 JUNI. :rolleyes: HEB ER ZIN IN B)
Hallo Susan,
Ik ga 29 juli naar Tunesie samen met mijn vriend. Wij blijven voor 8 dagen.
Groetjes,
Vicky B)
Lex en Marietje willen jullie mij nog een keer mailen en je mailadres dan vermelden zodat ik kan antwoorden. Omdat jullie mij via deze site gemaild hebben komt jullie adres niet in beeld en kan ik dus niet reageren. Wij hebben namelijk ook bij Sunweb geboekt en zitten dan waarschijnlijk in hetzelfde vliegtuig.
Groetjes
Joke
Eey Mensen,
Even een vraagje.
Ik heb gehoord dat ze in Tunesië veel stelen.
Zo ja, hoe erg is het daar?
Groeten Suzanne
Hoi Gleron, ik ben daar van 03-06 t/m 14-06, wie weet tot dan! Verder wil ik aan de meiden/vrouwen vragen in hoeverre ze daar ,last’’ hebben ondervonden ivm het feit dat ze vrouw zijn en met het dragen bv van een top zonder mouwen ofzo. Ik snap wel dat je een beetje rekening moet houden daar en ik zal ook niet proficeren, maar vraag me af hoe erg ze daar zijn!!! Ik hoor veel verschillende verhalen! Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat ik hier een aantal ervaringen/reacties op terug krijg! Ben erg benieuwd! Nou groetjes!
Je kunt in heel Tunesie rustig met een topje zonder mouwen lopen hoor. Men stelt het niet op prijs al je te bloot gekleed de stad in gaat, maar een topje met en een korte broek of rokje is geen probleem. Als het maar niet TE bloot of TE kort is. Op het strand en rond het zwembad ligt dat natuurlijk anders. Last zul je dan ook niet hebben, al zal af en toe wel iemand iets naar je roepen als je er leuk uitziet, maar dat doen ze hier in Nederland ook. Het “last” hebben ligt meer aan je eigen houding, als iemand iets tegen je zegt wat je niet aanstaat, negeer dat dan of zeg duidelijk nee.
Je hoort inderdaad soms verhalen van vrouwen en meisjes die lastig zijn gevallen, anderen hebben daar totaal geen last van. Men is erg gastvrij en wil graag met iedereen praten, en natuurlijk zijn de mannen daar ook niet blind. Het wordt ze dan ook vaak op een presenteerblaadje aangeboden. Er zijn nl ook vrouwen/meisjes die er op uit zijn een leuke tijd te hebben met een van de mannen/jongens daar, dus het is niet verwondelijk dat ze af en toe wat naar je roepen. Wat ze echter nooit zullen doen is je aanraken tegen je zin. Vrouwen aanraken in het openbaar is niet de gewoonte daar, dat doen de mannen zelfs niet met hun eigen vrouwen.
Ik wens een een fijne vakantie toe, en laat even weten hoe het was als je weer terug bent.
Groetjes, Marianna
Hoi Marianna, hartstikke bedankt voor je info! Ik hoor gewoon echt zoveel verschillende verhalen, maar ja opzich is het beste het gewoon te ervaren en dan een oordeel te geven. Maar wat jij zegt klinkt erg logisch allemaal! So thnx! Jij/jullie horen zeker van mij zodra ik terug ben!
Ikke heb trouwens vandaag mijn vaccinaties gehad! Oh enne heeft iemand nog tips om daar ergens een x lekker uit eten te gaan?!? Ben benieuwd! Groetjes!
Ik lees net over vaccinaties. Heb je die nodig voor Tunesië? En zo ja, welke?
Groetjes
Joke
Hallo allemaal,
Ik ga 22 juli ook naar Hotel Skanes Garden. Ik ga 15 dagen samen met mijn vriend. Zijn er meer mensen die deze periode gaan?
Ondanks de vele slechte ervaringen kijk ik nog steeds erg uit naar deze vakantie. Ook het paardrijden op het strand lijkt me erg leuk. ![]()
Het is jammer dat er in de buurt van het hotel niet veel cafeetjes of winkeltjes zijn, maar de taxi is ook niet duur.
K ga me daar denk ik wel vermaken; k hoop dat er veel gezellige mensen zijn en dat k niet ziek wordt van het eten… :unsure:
Iedereen die binnenkort gaat een fijne vakantie!!
Kimberley (22)
Hoi Joke, ik weet niet of ik het goed schrijf, maar ik heb me moeten laten vaccineren voor hepatites A en DTP, DTP is het zelfde als DKTP, maar dan zonder de K (kinkhoest)! Misschien kan je even contact opnemen met je huisarts en/of GGGD. En met een beetje mazzel wordt het vergoedt door je ziekenfonds als je die hebt! Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel! En ik hoop dat er nog (meer) antwoorden komen op de vragen die ik in voorgaande berichtjes heb gesteld! Nou fijne dagen iedereen…! Groetjes!