Hoi,
Ik ben nu ook bijna 1 maand verder, en ik vond het ook een mooi en bijzonder land! Ik heb ook last van m’n maag gehad, ik heb daar geen vlees gegeten, geen water gedronken, ook haast niet die soort van siroop-achtige limonade (die ze wel met bronwater vulde) want ik vond die drankjes niet zo heel erg lekker (beetje zuur). We kochten ook elke dag ongeveer 4 blikjes cola bij het winkeltje, en af en toe dronk ik wel die 7-up, die ging dan nog wel.
Toen wij onze kamer binnenkwamen zetten we meteen de airco aan, die maakte een lawaai (dus wij kwamen niet meer bij van het lachen!!) Toen de tv aan…af en toe beeld, arabische zender, oke dan geen tv (wat kijk je daar nou naar, als je op vakantie ben?). Ja sommige dingen waren niet perfect, so what, als je je druk moet gaan maken om dingetjes! En geloof me, ik ben echt een zeikerd, en ik ben al in heel wat (luxere) landen geweest (o.a. een paar x aruba), maar op de 1 of andere manier kon ik er eigenlijk wel om lachen, vooral omdat ik op het ergste was voorbereid (dankzij dit forum).
De vliegen waren wel vervelend, en ook wij moesten zoeken naar tafeltjes (ze waren niet altijd even schoon). Als wij klaar waren met eten brachten wij onze borden enzo netjes op die kast (of waar het ook op staat), zo help je het personeel weer een handje, het is een kleine moeite! Ik denk dat de mensen die hier op het forum hebben geschreven dat er geen schoon tafeltje meer te krijgen was, dit ook hebben gedaan toch, want het is toch wel zoooo vervelend als je aan een onopgeruimd tafeltje moet zitten!! Haha
Verder heb ik ook wel die vuilnisbelt gezien, niet geroken! Maar als je inderdaad naar het strand ging, daar liep je constant over de sigarettenpeuken, ook heeeeel fijn, maar dat doen de mensen zelf!
Soms vond ik die mannen in Sousse wel irritant bij die winkeltje (Medina), maar goed het hoort erbij, ik moet mij aanpassen aan hun en hun niet aan mij! Op een gegeven moment vond ik het zelfs een sport worden, lachen joh! Maar dat heb je in Spanje ook hoor, wel niet zo heel erg.
Verder werd er redelijk schoongemaakt, ik heb wel mijn glorixdoekjes door het bad gehaald en de wc schoongemaakt.
Monastir is echt heel mooi!! Mooi strand en blauwe zee, echt de moeite waard om erheen te gaan!
Zo heeft elk land wel iets, ja toch? Ik vond dat het voornaamste wel oke was, schoon zwembad + genoeg ligbedden, schone kamer, schoon bed (lag ook heel lekker), het eten was te doen en het weer was super! Je weet toch nooit waar je terecht komt!
Groetjes Isabel