Hotel Residence Skanes Garden

Ik heb me er een tijdje buitengehouden, ik ben er nl niet geweest.
Maar nu ben ik dus echt de draad kwijt. De een vind het helemaal niks, is ziek geweest, het was smerig, vliegen, vuilnisbelt en stinkende riolen enz.
De ander gaat volgen jaar terug omdat ie er een fantastiche vakantie heeft gehad.

Ik wil niemand afvallen en zeker als je ziek bent geweest is dat verre van prettig maar volgen kan ik het echt niet meer.
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar iedere hotel heeft een receptie waar je naar de manager kan vragen, en als je echt klachten hebt dan moet men daar iets aan doen, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Maar dit zijn wel hemelsbrede verschillen en ik vraag me dus af waar dat in zit.
Tunesiers zijn over het algemeen vriendelijke en gastvrije mensen, ik heb er tenminste nog nooit een getroffen die onbeschoft was tegen mij.
Al met al blijft dit echt een raadsel voor mij.

@ JOHAN DE BILRIDDER
voor de mensen voor wie ik hun vakantie zogenaamd verpest hebt.
blijkbaar was je wel nieuwsgierig naar wat anderen van dit hotel vonden. dus moet je niet zeuren als er negatieve racties bijstaan

ik snap niet dat sommige mensen niet kunnen begrijpen dat als je geen airco hebt (halverwege augustus) je baalt. het is ten slotte 45 graden buiten (en binnen ook) ik vind het ook raar dat als je klachten hebt zogenaamd een asoiale nederlander bent!!!
het is mischien raar maar als er niks van de beschrijving in de folder klopt waarvoor ik betaald heb dat ik me dan genaaid voel
bij deze iedereen die nog gat veel plezier en respecteer een ander hun mening (JOHAN DE RIDDER)

maar je merkt toch gelijk dat je geen airco hebt, en dan stap je toch gelijk naar de receptie, die zouden er gelijk voor zorgen, zoniet vraag je naar de manager en doet die niks, dan ga je klagen bij anneke,.
en tuurlijk mag je klagen, zou ik ook doen maar wel gelijk terplekke als het probleem zich voordoet.

Ik heb mij er al een tijdjuh niet mee bemoeit (kwam ook doordat ik m’n w8woord kwijt was <_< ) maar wil toch graag ff een reactie plaatsen:

Wat mij enorm irriteert van de laatste paar weken en zeker de berichten hierboven is, dat mensen die het negatief hebben ervaren (zoals ik) worden afgewimpeld als omhoogevallen nederlanders/nederlanders die voor een paar euro weg willen/nederlanders die verwend zijn/etc /etc
Dit is helemaal niet waar! En toen ik in augustus ging betaalde ik wel €600,- (!!!) dus voor die prijs van €259 ofzow heb ik nooit gezeten in dit ‘’‘resort’’ en las in de laatste berichten dat als je klachten hebt dat
je dan naar de receptie moet…welke receptie???..ohhhh die receptie waar 2 mensen ongeveer 30 klachten p/dag afhandelen, de telefoon ook nog aan moeten nemen, nog even geld wisselen, en dan ben je aan de beurt en leg je je klacht voor (meerdere sleutels in omloop van kamers) en dan zegt de receptioniste: ‘‘oh really’’ en zei kijkt weg en zegt; NEXT, en ze gaat door met de volgende. Het was nog niet dat je een nummertjuh kon trekken maar dat zou in de toekomst geen overbodige luxe zijn i.v.m de lange wachttijden, zelfs bij de mcdonalds wordt je nog sneller geholpen tijdens grote druktes, Verder wil ik graag de foto’s van de vuilnisbelt en riool zien. En wil ook nog ff reageren op een verhaal wat ik hier las wat weer een opmerking op mijn verhaal was: Iemand zei dat er helemaal geen waterpolo wordt gespeeld in het kinderbad…heb je op het strand gelegen dan ofzow??? er was idd een kinderbadjuh op een verhoogd gedeelte ofzow maar noem je het ondiepe water ook geen kinderbad dan? kinderen van 6 jaar zijn ook nog kinderen die graag in ondiep water willen spelen/poedelen/drijven i.p.v het diepe water wat 2 meter diep was! Dit was het wel weer en nu ik mijn wachtwoord weet :smiley: zal ik zeker weer vaker reageren.

Beste mensen.

Bent u ook zo aan vakantie toe?
Als u uw boeltje graag een aantal malen op wilt pakken om van kamer te veranderen omdat de airco niet wil koelen, de schuifdeur niet op slot wil, de tv niet wil uitzenden, etc.
Als u van hotelpersoneel houdt dat gastvrijheid nog moeten uitvinden.
Als u graag in rij wilt staan voor uw maaltijd en uw kopje (of liever gezegd: bekertje) koffie of drank.
Als u smakeloos eten graag lauw wilt nuttigen.
Als u graag enige tijd ziek op bed wilt liggen en pilletjes wilt slikken.
Als u hotelpersoneel en reisleiding wilt die uw op-/aanmerkingen naar het rijk der fabelen verwijzen.
Als u deze litanie graag met uw eigen ervaringen wilt aanvullen.
Ga dan vooral met vakantie naar hotel Skanes Garden.

Desalniettemin hebben we het toch gezellig gemaakt. Kamp 5: reuze bedankt.

r.en.t. (ook) kamp5.

jeetje overdrijven is ook een vak!
en de reisleiding negeerde niemand, anneke luisterde naar de klachten en ging vervolgens naar de receptie en dan kwam alles goed omdat ze een beetje de taal kent en goed frans.

en natuurlijk is het vervelend als je ziek wordt, maar NIET IEDEREEN WERD ZIEK!

en het personeel was wel gastvrij, als je ze maar een heel kleine fooi gaf liepen ze de benen uit hun lijf voor je, en ja dan kan je redeneren dat je al betaald heb voor je vakantie en geen fooi wil geven, maar zo gaat dat misschien hier in nederland,maar in dat soort landen leven ze van het beetje fooi dat ze krijgen

En niet iedereen vond het eten smakeloos, ik vond het best lekker, niet voor het hele jaar, maar voor de vakantie was het heerlijk.

B) Hallo.
Ook wij zijn naar skanes garden geweest,enhebben dankzij deze site.
Wel de nodige voorzorgen genomen,Medicatie voldoende meegenomen. Ook erg opgelet met het eten,en zelf verschillende spulletjes meegenomen.Daar we er op voorbereid waren dat we geen luxe moesten verwachten,viel dit niet zo tegen.Op zich is het best een leuk park,wat wel zit te wachten op een opknapbeurt.Wel erg hinderlijk zijn de vele vliegen. Het lange wachten voor koffie thee frisdrank enz.Wij waren er van 28 sept tot 5 okt. En ik zelf vond het eten erg meevallen ,zeker niet wat we hier in holland gewend zijn maar ook niet slecht.Wij zijn ook niet slecht behandeld,dus daar kan ik niets over zeggen.Ik hoop voor de mensen die nog gaan, dat ze er zelf wat van maken, Wij hebben het er best naar ons zin gehad.Een hele rustige vakantie! En de volgende keer weer beter Dus als je nog moet gaan maak er zelf wat van en een fijne vakantie toegewenst.
ada :smiley:

Ik vraag me echt af waar we nou mee bezig zijn!! Elkaar een beetje uitmaken voor alles en nog wat. De 1 ervaart het hotel weer anders als de ander.
Iedereen laat hier weten wat zijn of haar ervaringen met dit hotel en/of tunesie zijn. We zijn, gelukkig, niet allemaal hetzelfde en iedereen vind andere dingen weer leuk en vervelend. Laat iedereen gewoon zijn of haar zegje doen en laten we elkaar in onze waarden laten.
Het heeft niks te maken met de we hollanders zijn! We zijn allemaal anders, dat is het! Dus nogmaals geniet van je vakantie en bevalt het niet dan volgende keer wat anders.
Ik ga trouwens zelf nooit terug naar dezelfde plek, ook niet als het helemaal te gek was. Ik wil namelijk wat zien van de wereld!!

Fijne vakantie voor iedereen die nog gaat!
Belinda

:slight_smile: Gisteren ben ik terug gekomen van een heerlijk weekje strandvakantie Skanes Garden :slight_smile:
Dit was natuurlijk niet mijn eerste vakantie die ik ooit heb gemaakt,ik heb al heel wat van de wereld gezien en wet dan ook dat als ik ons kleine,goed georganiseerde en vooral schone kikkerlandje verlaat dat ik verrast kan worden door minder goede hygiene en een andere cultuur! Daarop ben ik dan ook ingesteld en laat lekker alles op me af komen en geniet van al het andere dat Nederland mij te bieden heeft. Dit forum heb ik weken voor mijn vertrek meerdere malen doorgelezen en de zin in mijn welverdiende vakantie was dan ook danig gedaald. Vol goede moed stapte ik in et vliegtuig naar Skanes toe. Bij aankomst viel me op dat het hotel in een gebied ligt waar enkel resorts en hotels liggen en dus niet in het centrum dus weet ik dat ik of moet gaan genieten van wat het hotel mij te bieden heeft of erop uit kan gaan. Een sloppenwijk heb ik niet kunnen ontdekken en een vuilnisbelt heb ik ook niet gezien,want ik weet dat men in andere landen niet zo netjes is met het opruimen van al die troep die ook de toeristen achterlaten,dus de rommel die ik op sommige plekken zag liggen neem ik voor lief. Het hotel oogde naar mijn mening prima,leuke oprijlaan,leuke huisjes en alles lag er keurig bij. Schoonmaaksters waren heel de dag bezig alles netjes te houden en het zwembad werd netjes schoongemaakt. Ook mijn kamer zag er prima uit :rolleyes: Na mijn spullen op te hebben geborgen en alles netjes achter slot en grendel te hebben gedaan (want ik las dat je vooral geen geld moet laten slingeren) begaf ik me naar de eetzaal. Genoten heb ik van al het lekkere dat er uitgestald stond,ik kreeg het zelfs niet op wat ik allemaal graag had willen uit proberen. Overdadige schalen met heerlijke gebakjes er was echt volop keus en van lauw eten heb ik geen last gehad. Sàvonds heb ik een paar minuutjes op mijn drinken moeten wachten omdat er inderdaad meerdere mensen een drankje wilden bestellen maar dat vind ik niet zo`n probleem want in Nederland moet ik ook weleens wachten op mijn pilsje in de kroeg. Voor mij was het duidelijk wat er allemaal in het all inclusive programma hoorde want daar had ik over gelezen voordat ik deze reis boekte! Het personeel heeft mij prima behandeld,is behulpzaam,vriendelijk en bezit enige humor,zelfs vragen over het land en leuke uitstapjes worden enthousiast beantwoord en daarvoor krijgen ze niet betaald of geen fooi! Ook ik heb wel een keertje moeten gaan vragen om bestek maar ach als dat alles is dan laat ik daardoor mijn welverdiende vakantie niet vergallen. Een dagje Tunis,Sidi Bou Said met de trein, een dagje Sousse en Monastir gaven mij een mooie indruk van Tunesie. Een mooi land,niet ver vliegen vanaf Nederland en lekker anders. De preek van de sunweb hostess Anneke ben ik even aan gaan horen maar enigszins teleurgesteld heb ik de zaal na tien minuten verlaten omdat ze naar mijn mening een niet erg positieve indruk gaf van Tunesie,openbaar vervoer(wat ik als prima heb ervaren) en de fasciliteiten van het hotel. Het internet ging naar haar mening langzaam terwijl die verbinding sneller was dan die van mij thuis,er zou maar 1 trein per dag gaan naar Tunis maar ik kreeg op het station een hele lijst met vertrektijden over de gehele dag,dus naar mijn mening zijn dat kletspraatjes om excursies te kunnen verkopen. Mijn petje neem ik af voor het annimatieteam van het hoel :slight_smile: ze deden er alles aan om ons te vermaken en met veel plezier en enthousiasme! Dat ik mijn drinken uit plastic bekertjes heb genuttigd vond ik ook niet zo erg. Ik heb een prima vakantie gehad en ga zeker weer terug als ik lekker wil genieten van een strandvakantie,mij is het prima bevallen! Als ik deze reis vergelijk met bijvoorbeeld een strandvakantie die ik had in Turkije doet het er echt niet voor onder,zeker kwa prijs en kwaliteitsverhouding niet!

Mijn volgende vakantie ga ik nu plannen om lekker weer ergens naar uit te gaan kijken,ik heb besloten maar geen forums meer te gaan lezen en lekker alles op me af te laten komen. Valt het tegen,dan de volgende keer beter of meer info zoeken over de bestemming en accomodatie waar ik naartoe ga,maar de mening van reizigers op dit forum ga ik niet meer volgen!

Voor iedereen die nog op vakantie gaat,veel plezier en lees voordat je gaat wat meer over het land dat je gaat bezoeken en de cultuur ervan,kies een vakantie die bij je past B)

Ook ik ben teruggekomen gisteren vanaf Skanes Garden en ben er nog steeds super tevreden over.

Ik heb voordat ik reageerde eerst de berichten van de laatste 3 weken goed zitten lezen. Dit omdat er mensen zich aangevallen voelen door mij vorig bericht. Dit is totaal niet mijn bedoeling geweest. Maar ik lees toch meerdere keren dat mensen typen : Geen aanraden of ga er absoluut niet heen, dat zie ik dus toch ook als een oordeel want iedereen is anders.

Wat betreft de vliegen. Ik ben in div plaatsen in het land geweest waaronder tunis (waar je inderdaad gewoon 1x per uur heen kan met de trein en niet zoals die anneke zei 1x per dag) en overal heb ik net zoveel vliegen gezien als op het park, maar ja als je er niet buiten kom dan kan ik begrijpen dat je enkel denk dat het aan het park ligt.

Ook wat ik lees over het eten enz ik heb elke keer dat ik daar heb gegeten heerlijk kunnen eten soms was het inderdaad niet super warm maar het was zeer lekker. Wat betreft de koffie in het restaurant kan je op drie plaatsen koffie krijgen en ja je moet inderdaad een paar minuten wachten soms op je koffie maar je ben toch op vakantie???

Wat betreft het geld op de kamer te laten liggen. Ik heb elke dag wat geld op de kamer laten liggen en steeds op een andere plaats en dus wel in het zicht. Alleen als je het op heb bed neer legt dan nemen ze het mee en zien het als fooi.

Ik lees in 1 van de vorige berichtjes dat iemand aanraad om contackt te vermijden met het personeel, Hoe kan je dan een eerlijk oordeel krijgen. Ook al ogen ze inderdaad best wel stug, Het zijn allemaal vriendelijke mensen. Ze proberen het beste er van te maken ook al geef je ze geen fooi.
Wat betreft Aziz die bij de poolbar stond dat hij niet zou kunnen glimlachen, Ik zou ook niet glimlachen naar mensen die alleen maar commentaar hebben zonder eerst een normaal gesprek te hebben gehad. Ik zelf het met Aziz en de badmeester (ben ze naam kwijt) elke keer een leuk gesprek gehad en ook een glimlach gezien hoor!!!

Ook het animatie team krijgt van mij veel lof ik lees hier dat iemand zegt dat ze alleen aandacht geven aan dames van ongeveer 20 jaar met een grote cupmaat nou ik heb Geen cupmaat en ben ook geen 20 en ik ben geen vrouw en ik kreeg net zo veel aandacht als iedereen. Leeftijd, man of vrouw knap of minder knap ze geven gewoon aandacht aan iedereen en willen iedereen een fijne vakantie bezorgen.

Bij het gehele personeel heb ik bij niemand een grote mond of wat dan ook gehad behandel hun niet als slaaf dan moet je eens kijken wat je er voor terug krijg ook al geef je geen fooi.

Ik wil hier dus zeker de mensen niet mee aanvallen die ziek zijn geworden want dat is onmacht en dat kan inderdaad je vakantie verpesten. Maar de mensen die er alles aan doen om andere mensen te adviseren niet te gaan daar kan ik echt van walgen. Als ik niet was gegaan (want dat werd mij geadviseerd door mensen hier) had ik deze vakantie misgelopen en nu weet ik wat het daar echt is.

En voor die mensen wil ik nog maals zeggen : BLIJF THUIS!

Als je naar een ander land ga met een ander cultuur, klimaat en leefgewoonte dan moet je altijd zorgen voor wat informatie van te voren. Ook mij was het compleet duidelijk wat er wel en wat er niet in het all-in pakket zat. Ik ben gelukkig niet ziek geworden ook al lig me buik echt wel een beetje overhoop. Maar dat verbaast me ook niet ander klimaat ander soort eten en het wordt met olijven gemaakt dat zijn wij gewoon niet gewend. Maar wel de kleine dingen opgezocht van te voren zoals niet te koud drinken geen ijsklontjes en geen soft-ijs. Ook al hou het personeel daar zelf wel rekening mee !

Voor een strandvakantie is dit gewoon een heerlijke bestemming waar kan je tegen deze prijs en in oktober nog zulk heerlijk weer heen voor een all-in vakantie en dan nog lekker dicht-bij ook.

Dat er mensen dingen niet aanstaan dat kan altijd omdat iedereen anders is. Maar probeer het dan niet te verzieken voor degene die nog moeten gaan.

als ik weer een lekkere korte strandvakantie zal boeken staat dit zeker mede-bovenaan op mijn lijstje.

Als er iemand nog ga en wat info op foto’s wil hebben stuur me dan een berichtje.
En degene die zei foto’s gemaakt te hebben van de vuilnisbelt zou ik die ook graag willen zien

Groetjes Johan de Ridder

Wat een verschil in reacties zeg!
Wij zijn nu 4 weken terug en ik heb nog steeds heimwee :frowning:
Als ik kon zou ik zo weer op het vliegtuig terug stappen!
De vuilnisbelt met de daarbij behorende stank hebben wij niet gezien/geroken dus misschien lag die in een heel ander gedeelte van het park?
Ik lees ook veel over overlast van vliegen, wij wonen op het platteland tussen een veeboer en een paardenstal dus misschien is het me daarom niet opgevallen want ik vond het een verademing om nou eens niet tussen al die vliegen te zitten :rolleyes:
Op de nederlanders na die ik al eerder heb genoemd(dat het te dor zou zijn) heb ik van geen van de nederlanders echte klachten gehoord.
Ja het eten is soms wat lauw als je later gaat eten, maar om 19.00 als je meteen gaat eten is het gloeiend heet. Het eten staat in bakken en zal dus langzamerhand afkoelen. Maar er stond ook een magnetron waar je desnoods je eten in kon opwarmen. (hij was eigenlijk voor de babyflesjes) Wat ons juist opviel aan de schoonmaak was dat ze de hele dag door bezig zijn. de 1e ochtend dat wij gingen ontbijten waren ze het hele binnenplein aan het schrobben om 07.15! Nou dat zie ik mezelf thuis niet doen hoor! Maar als je rond 17.30 van het strand terugkwam en naar je kamer ging kwam je ze daar nog tegen met hun werkkar! Best lange dagen dus. En ons huisje werd helemaal van onder tot boven schoongemaakt, heb er zelfs aan gedacht om haar mee naar huis te nemen want zo grondig als zij schoonmaakte elke dag dat doe ik echt niet! Ik had uit voorzorg schoonmaakdoekje meegenomen omdat ik had begrepen dat de hygiene niet geweldig was, nou die zijn ongebruikt weer mee terug gegaan.
Wij hebben bij het zwembad nooit problemen gehad met drinken halen, er was altijd genoeg op voorraad. Wel hebben we 1x gehad dat we bij de strandsnackbar iets niet konden bestellen omdat het op was, nou ja kan gebeuren toch?

Maar met dit soort dingen is het toch een momentopname, wij hebben ook wel eens in ons vaste restaurant in Nederland eten gekregen dat we dachten als dit onze 1e x zou zijn geweest hadden we nooit meer terug gekomen.

Kortom oordeel zelf maar blijf redelijk, overal kan wel eens iets misgaan maar de mensen zijn eerder geneigd je te helpen als je ze duidelijk en vriendelijk laat merken dat je ze niks kwalijk neemt en bereid bent mee te werken. Zo werkt het bij ons toch ook? Of lopen jullie wel een stap harder voor een chagerijnige buitenlander die kommentaar heeft op ons land? Zij worden daar dagelijks mee geconfronteerd en zetten dus automatich hun stekels op omdat zij van tevoren niet weten met wat voor persoon ze worden geconfronteerd. Het is aan ons om te laten zien dat we wel redelijk en welwillend zijn. (en dit verzin ik niet ter plekke maar dit komt van het personeel van Skanes waar wij wel prima mee overweg konden.) Ze hebben afgelopen zomer een hele zware periode gehad waarin zij de grootste klappen hebben moeten opvangen van alle ontevreden toeristen terwijl het een managementsprobleem was. Bij elke nieuwe klacht denken ze: daar gaan we weer, weer een hoop gezeur en ellende! Ze zijn er niet op uit om je vakantie te vergallen maar ze willen wel een beetje respect en waardering voor het werk dat ze elke dag weer verzetten.

Nou voor jullie die nog gaan: een prettige vakantie gewenst, en voor diegenen die een rot vakantie hebben gehad: Ik hoop dat het volgend jaar beter bevalt!

Groetjes Suus

ik ben het egt helemaal met je eens suusje!i ben ook alweer 1maand terug en zou ook egt terug willen!!!ook mijn schoonmaakdoekje szijn ongebruikt teruggekomen haha!!!
en we zijn normaal en vriendelijk behandeld!!!
ook ik heb geen vuiltje op straat gezien en alles was elke ochtend weer super netjes schoongemaakt!

groetjes linda

Inderdaad veel verschillende reacties! Ik ben blij dat toch niet iedereen enkel negatief was anders zou ik wel heel erg aan mezelf gaan twijfelen…hahaha

Geen enkel hotel is perfect en iets kleins hou je altijd,er zijn altijd dingen die beter kunnen.

Ik heb een supervakantie gehad en met het personeel heb ik erg kunnen lachen dus ik kijk terug op een leuk Tunesie en Skanes Garden. Ook ik zou wel terug willen nu ik mijn winterkleren weer tevoorschijn heb moeten halen!

Voor een weekje uitrust-strandvakantie was dit een prima bestemming maar ook zeker een leuke plek van waaruit je heel wat leuke dingen kunt gaan ondernemen.

Als je naar een ander land gaat zijn er altijd dingen die anders zijn dan in Nederland en aan wat rommel langs de weg of vliegen ga ik me dan ook niet dusdanig irriteren dat mijn hele vakantie naar de knoppen gaat! Mischien is het verstandig met een instelling van 0,0 op vakantie te gaan,dan valt het in elk geval niet zo erg tegen!

Ik ga zeker nog een keertje terug naar Skanes,lekker aan het mooie zwembad liggen en het heerlijke strand!

Groetjes Silvia!
:smiley:

:rolleyes: :slight_smile: hoi allemaal
Ik ben net zaterdag terug gekomen uit skanes
Het is echt of de mensen het over twee verschillende hotels hebben
Aangezien wij altijd vroeg opstaan heb ik gezien
Dat om 07.00 begonnen de dames en heten met vegen en dweilen
van alle paden en pleinen
Alle kamers werden elke dag schoon gemaakt en het beddengoed verschoond en versiert doormiddel van plooien en bloemen
Voor een paar centen werdt je eettafeltje elke dag versiert geweldig
Op gegeven moment deed de airco het niet de volgende dag een andere kamer wel d.m.v. Anneke die gelijk op de receptie afstapte toen konden we ook nog kiezen voor een losse ventilator
De nieuwe kamer was het toilet niet echt schoon ben toen naar de schoonmaker zelf gestapt en gevraagd of hij even mee wilde komen om te kijken en 10 min. later schoon
De eetzaal werdt elke dag grondig schoongemaakt
En inderdaad heel veel vliegen maar die waren overal in de steden waar iets te eten was
Het strand was inderdaad wel vergeven van de peuken bij de ligbedden maar dat is meer de schuld van de roker die het van zich afgooit dan het personeel die kunje niet elke dag het strand laten zeven
wij hebben het naar ons zin gehad het eten was redelijk tot goed
inderdaad soms wel wat lauw maar dat kun je verwachten met zulke hoeveelheden
bij de eetzaal stond elke dag een chef in pak waar je met je klacht terecht kon en dan werdt er dadelijk actie ondernomen
Het personeel is allemaal net zo vriendelijk als dat je zelf tegen ze bent ben nog niemand sjagereinig tegen gekomen en ik strooi niet met geld
volgende keer ga ik er toch niet weer heen omdat ik dichterbij een stad wil zitten
skanes is geweldig als je houd van rust strand en toch een beetje gezelligheid

groetjes Jacqueline

Hoi,

Ik ben nu ook bijna 1 maand verder, en ik vond het ook een mooi en bijzonder land! Ik heb ook last van m’n maag gehad, ik heb daar geen vlees gegeten, geen water gedronken, ook haast niet die soort van siroop-achtige limonade (die ze wel met bronwater vulde) want ik vond die drankjes niet zo heel erg lekker (beetje zuur). We kochten ook elke dag ongeveer 4 blikjes cola bij het winkeltje, en af en toe dronk ik wel die 7-up, die ging dan nog wel.

Toen wij onze kamer binnenkwamen zetten we meteen de airco aan, die maakte een lawaai (dus wij kwamen niet meer bij van het lachen!!) Toen de tv aan…af en toe beeld, arabische zender, oke dan geen tv (wat kijk je daar nou naar, als je op vakantie ben?). Ja sommige dingen waren niet perfect, so what, als je je druk moet gaan maken om dingetjes! En geloof me, ik ben echt een zeikerd, en ik ben al in heel wat (luxere) landen geweest (o.a. een paar x aruba), maar op de 1 of andere manier kon ik er eigenlijk wel om lachen, vooral omdat ik op het ergste was voorbereid (dankzij dit forum).

De vliegen waren wel vervelend, en ook wij moesten zoeken naar tafeltjes (ze waren niet altijd even schoon). Als wij klaar waren met eten brachten wij onze borden enzo netjes op die kast (of waar het ook op staat), zo help je het personeel weer een handje, het is een kleine moeite! Ik denk dat de mensen die hier op het forum hebben geschreven dat er geen schoon tafeltje meer te krijgen was, dit ook hebben gedaan toch, want het is toch wel zoooo vervelend als je aan een onopgeruimd tafeltje moet zitten!! Haha

Verder heb ik ook wel die vuilnisbelt gezien, niet geroken! Maar als je inderdaad naar het strand ging, daar liep je constant over de sigarettenpeuken, ook heeeeel fijn, maar dat doen de mensen zelf!

Soms vond ik die mannen in Sousse wel irritant bij die winkeltje (Medina), maar goed het hoort erbij, ik moet mij aanpassen aan hun en hun niet aan mij! Op een gegeven moment vond ik het zelfs een sport worden, lachen joh! Maar dat heb je in Spanje ook hoor, wel niet zo heel erg.

Verder werd er redelijk schoongemaakt, ik heb wel mijn glorixdoekjes door het bad gehaald en de wc schoongemaakt.

Monastir is echt heel mooi!! Mooi strand en blauwe zee, echt de moeite waard om erheen te gaan!

Zo heeft elk land wel iets, ja toch? Ik vond dat het voornaamste wel oke was, schoon zwembad + genoeg ligbedden, schone kamer, schoon bed (lag ook heel lekker), het eten was te doen en het weer was super! Je weet toch nooit waar je terecht komt!

Groetjes Isabel

:smiley: een maandje geleden zat ik nog in skanes garden en ik mis het daar. wij zouden ook heel graag nog een keer terug willen. we zijn geweest met onze kinderen van 7 en 11, en we zijn niet ziek geweest.
wij hebben ook nog steeds contact met een aantal mensen die er werken. waaronder de barman van de strandtent. mijn man kon het zeer goed met hen vinden. af en toe hadden ze wel eens de pest in, als ze weer eens onbeschoft waren behandeld, maar wij hebben veel met ze gesproken en gelachen. en het feit dat je normaal tegen ze doet waarderen ze! en vergeet niet dat hun voor een hele dag werken 15 euro verdienen.
en dat de huizen soms armoedig ogen ben ik mee eens, maar om nu van sloppenwijken te gaan praten, is wel een tikkie overdreven. mischien moeten deze mensen een keer naar brazilie gaan?
maar goed wij hebben een heerlijke vakantie gehad, en ik snap best dat als je een aantal nare ervaringen hebt dit toch een behoorlijk negatief effect op je vakantie kunnen hebben.
het enigste waar ik me aan stoorde was de arrogante anneke, ik wou haar wat vragen en werd afgewimpeld als een vervelend kind. toen ik later een klacht had, wou ze het afdoen met een sunweb kan hier niks aan doen, en weer gezellig verder kletsen met de man achter de balie. ja daaaaag, dus nadat ik boos werd , werd ik verder prima geholpen door de man achter de balie. bij onze informatie ochtend heeft anneke ook nog uitgebreid over haar dochter verteld (alsof je daar op zit te wachten).
maar ik denk dat wij volgend jaar weer terug gaan. ik heb er nu al zin in!

beste mensen,

Naar alle (vooral)negatieve berichten te hebben gelezen ben ik op 8 oktober naar Skanes Garden…

Ik vond het tot tegenstelling van de meeste mensen op dit forum allemaal reuze meevallen.

Het was inderdaad geen viersterren hotel maar voor de prijs die ik betaald heb, was alles relatief gezien prima.
Ik ben samen met een vriendin geweest (beide 19) en hebben ons prima vermaakt. We zijn met zn 2-en altijd met de taxi geweest.

De disco op het ‘park’ vonden we zelf niet veel aan maar we hebben zelf erg veel dingen ondernomen en het weer zat zeker mee!

Wat eten betreft; we waren idd blij dat de na een week weer Nederlands voedsel binnen kregen, maar het eten op zich was prima, wel veel hetzelfde, maar er was zeker zorg aan besteed.

Het personeel zelf deed ook erg zijn best. Soms moest je even wachten op een tafel, maar dit maakte ons niet veel uit.

Voor de mensen die er nog heen gaan wens ik veel plezier!

Greetz Ellen

Hallo mensen,
wij zijn dit weekend terug gekomen van onze vakantie in tunesie en het is me 100% meegevallen. Na alle slechte verhalen hier was ik toch wel bang geworden dat het allemaal tegen zou vallen maar alles was top… zelf het eten was lekker en we hoete er niet lang op te wachten.

Even een tip voor de mensen die nog gaan… neem zeker 100 euro contact geld mee, ook als je van plan bent alleen in het resort te blijven. Mijn vriendin moest een dokter laten komen (overigens perfect geregeld) en die dien je contact te betalen.

Voor iedereen die gaat… veel plezier!

ps. ik zal eerdaag wat foto’s online zetten.

Zoals beloofd hier wat foto’s van het resort. Veel plezier als je nog moet gaan en maak je echt niet over de hier genoemde verhalen!

Foto’s Skanes Garden

:rolleyes:
Mooie foto’s, het ziet er goed uit!!

groetjes Francis