ik ben net terug (04.00 geland!) van hotel skanes garden. we zijn 8dagen geweest en hebben egt een super leuke vakantie gahad!!!mede door de leuke mensen die we daar ook hebben leren kennen.
t eteb was inderdaad een stuk minder maar we zijn daan ook 4x ergens anders in een stad wezen eten.
dat jongetje die die nootje verkoopt is egt een sneaky mannetje!
mijn vriend had hem een shirt gegeven en hij wilde ook gelijk dat we schoenen voor hen gingen kopen!hij ziet er misschien leif uit maar dat valt reuze mee
maandag vertel ik jullie t hele verhaal.
Originally posted by linnie1985@10-09-2004, 09:31:55
**DRINGENDE VRAAG:
KAN JE NOU WEL OF NIET MET EEN ID KAART NAAR TUNESIE?
WE HEBBEN GEBOEKT BIJ SUNWEB NAAR SKANES GARDEN!
IS ER IEMAND DIE ER MET EEN ID KAART IS HEEN GEWEEST?JE MOET DAN GELOOF IK WEL EEN ACCOMODATIE VOUCHER HEBBEN.
PLEASE LET ME KNOW?
GROETJES LINDA**
Hallo Linda,
Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad !
Hoe is het nu afgelopen met je ID-kaart ?
Laat je dat ook even weten in je bericht van maandag !
Originally posted by linnie1985@25-09-2004, 17:58:36
**dat jongetje die die nootje verkoopt is egt een sneaky mannetje!
**
hey!
goed te horen dat je zo’n leuke vakantie heb gehad! was het lange wachten wel waard zeker
maar over dat jongentje… ik hoor nu in mijn slaap nog steeds DONUT, CHI CHI, DONUT, LEKKER LEKKER! whahaa… is natuurlijk beetje overdreven… maar ik ergerde me rot aan dat ventje… kreeg al de kriebels als ik m alleen maar zag… erg eigenlijk!
B) hallo hier nog ff een verslagje van mij.
ik ben net terug zaterdagochtend aangekomen! en wil nu wel weer terug want t weer is egt nix hier in nl. we hadden elke lekker veel zon! we kwamen aan op t vliegveld en mijn hart ging te keer want konden we nu wel of niet met een idkaart door?en jaaa…t lukte zonder elkel probleem.me vriend spreekt arabisch en stond nog een beetje gezellie met die gasten te lullen terwijl ik in de zenuwen stond…voor nix!in de bus werd ik omgeroepen en bleek dat een "vriendin"een berichtje voor me had achtergelaten? bleek het 1 van de mensen hier op het forum te zijn die mijn nog goede info gaf die we zeker hebben gebruikt!
nadat onze spullen naar onze kamer werden gebracht gingen we samen met nog een stel van onze leeftijd die ik ook had leren kennen via t forum t park verkennen.we eindigden in de disco(=/- 01.00) en bleek dat je je drankjes moest betalen met bonnen die je eerst bij de receptie moest halen beetje vaag maar ok.die gekke russen stonden op de dansvloer helemaal uit hun dak te gaan en hadden maling aan anderen.
t eten s’ochtend vond ik opzich wel te doen ze maar je moest wel de juiste croissantjes uitzoeken sommige waren superrrr hard!t middag eten is t zelfde als t avondeten dus wist je vant evoren wat je sávonds moest eten,je stond dan eerst 15minuten in de rij voordat je kon opscheppen!wij hebben 2x in het hotel gegeten en de rest in sousse en el kantoui1el kantoui is egt super gezellig daar!leuke restaurants en niet duur in vergelijking met nl!we zijn elke x met zn 6e opstap geweest en de taxi’s waren ook goedkoop.mijn vriend sprak arabisch en we waren dus zo vriendjes met die taxchauffeurs!en konden reizen tegen goede prijzen.
de geluidsinstallattie in het hotel was ook wel lachuh want die dj kon niet egt goed mixen maar was wel erg aardig hor!
ook hebben we paardgereden en heb nu nog spierpijn.was ook erg leuk en mocht ook op een lang niet druk strand lekker een stuk galopperen.kvond t erg leuk weer een s te doen(heb 8jaar op paardrijden gezeten!)
o ja wat ook wel grappig was was dat de schoonmakersters gewoon je kamer binnen komen ookal lig je nog op bed haha.maar voor een paar dinar maakte ze je kamer heel mooi met bloemen enz.
en als je met sunweb excursie doe naar kantoui neem dan gewoon een taxi =goedkoper!!!met sunweb ga je dan 20.00heen met bus en je kom 00…30 terug met taxi kan je ook terug wanneer je wil.en met sunweb is 15dinarp.p en met taxi +/_ 7dinar per taxi!
wil iemand nog iets weten let me know en ik vertel je er alles over!
dat jongetje met nootjes CHIXHI LEKKER LEKKER! PFF WE WERDEN ER GEK VAN MIJN, HIJ VOND T GEWELDIG DAT MIJN VRIEND ARABISCH SPRAK EN BLEEF ONS OM SCHOENEN VRAGEN!hij had een shirt gehad omdat ie mijn vriend te klein was geworden en hadden we aan hem egeven en nu zeurde die egt elke x om schoenen.toen hebben we voor de grap een sleutelhanger met een schoentje van 2cm gegeven .haha dat vond ie niet zo leuk1en als je dan nootjes bij hem kocht dan legde die je af door gewoon 2dinar in zijn zak te steken.
pas wel erg op je geld dat je voldoende terug krijg!!!wij waren in monastir aan t eten en hij gaf ons maar 10dinar terug ipv 20dinar!mijn vriend ergelijk naar tou en hij haalde zo die andere 10dinar uit zijn zak en liep gewoon weg zonder pardon te zeggen ofzo!
maar heb een onwijs leuke vakantie gahead!!!en volgende x weer tunesie maar dan logies ontbijt en hotelletje in el kantoui!!!
Originally posted by Lucy21@20-09-2004, 18:52:30
** Mocht je een leuk restaurantje zoeken in Port el Kantaoui; bij Le Mediterranée hebben we erg goed eten, tegen een normale prijs!
**
ja mee eens in dat hotel hebben wij met zn 6e ook zuper goed gegeten.je word heel goed bediend en alles ziet er zeer netje uit!!!
en voor 15dinar heb je een heerlijk stuk biefstuk waar je er wel 10 van op zou kunnen eten!!!je krijgt hier ook lekkere vers uitgeperste sinasappels!!!
mag ik nog eenmaal vragen want daar heb ik de vorige keer geen antwoord op gehad, welke excursuies er aan werden geboden welke verschillende hoeveel verschillende en wat de kosten ongeveer waren.
Kun je in het hotel pinnen?
Wij zijn niet echt ziek geweest, wel de laatste dagen af en toe naar het toilet moeten rennen… De electronische ticket en de voucher voor het hotel hebben nergens problemen gegeven. Ik heb op het forum gelezen dat je wel met je ID kaart naar Tunesië kunt reizen maar dat het paspoort zekerder is (zie het forum hierover).
In hotel Skanes kun je niet pinnen, wel geld wisselen en een kluis huren. De excursies staan op de website van Sunweb.
Wij hebben het prima naar ons zin gehad daar, ik denk dat de problemen en negatieve verhalen voornamelijk uit het hoofdseizoen komen.
maar dat er pessimisten zijn hebben wij daar ook ter plekke ondervonden! er zijn nu helaas mensen die overal iets over te klagen hebben, en daar hun eigen en andermans vakantie mee proberen te verstieren.
en wat betreft het eten, ik snap af en toe best dat sommige mensen last van hun maag hebben, als je ziet wat iedereen op zijn bod schuift…er komt geen einde aan! en alles door elkaar eten, s`morgens om 10 uur al aan de drank, en dat dagen achter mekaar door. tja dan wil je maag wel eens gaan pruttelen.
de laatste tijd heb ik een heleboel mensen gesproken die tevreden waren over dit hotel.
wat betreft de excursies, je kan naar een piratenschip en een kamelentocht (dit word je aangeboden bij het hotel zelf, dus niet via sunweb) en sunweb heeft wat excursies naar de sahara (2 dagen) en op maandagavond naar port el kantaoui, en je hebt geloof ik nog een tunesische avond in een plaatsje? de prijzen varieren van 15 euro tot 100 euro ongeveer.
je kan het beste gewoon in sousse pinnen, bij het vliegveld heb je 1 pinautomaat en als die leeg is kan je niet verder. met de taxi ben je binnen 10 minuten in sousse. voor 4 dinar kun je al met de taxi. en als daar de automaat leeg is dan heb je een eindje verderop wel weer een andere pin automaat.
Originally posted by bianca101@29-09-2004, 13:30:13
** je kan het beste gewoon in sousse pinnen, bij het vliegveld heb je 1 pinautomaat en als die leeg is kan je niet verder. met de taxi ben je binnen 10 minuten in sousse. voor 4 dinar kun je al met de taxi. en als daar de automaat leeg is dan heb je een eindje verderop wel weer een andere pin automaat.
suc6 **
ja, maar als die pin automaat leeg is, dan wortdt je pasje toch niet ingeslikt he ?
[FONT=Times][COLOR=blue]
Ik ga 8 oktober met mijn vriend naar Tunesie en ik wilde graag weten wie er nog meer dan gaan, want dan kunnen we misschien in het vliegtuig al kennis maken.
Ondanks de negetieve berichten hebben we er heel veel zin in en hopen we op lekker weer.
O ja, nog een klein vraagje: Klopt het dat de tunesische mannen de hele tijd aan je elleboog zitten??? Dat heb ik namelijk ergens opgevangen…