Hotel Residence Skanes Garden

Hallo Pittie,

Kun je op de een af andere manier zien of de meter op dag of nachttarief staat?
Op Djerba rijd iedereen gewoon öp de meter" en dat is daar nog steeds het goedkoopst, behalve als je een taxi voor bijv. een halve dag wilt hebben, dan is het handig een prijs af te spreken.
En het nachttarief wordt daar ook maar zelden gebruikt.
Wel moeten we opletten of de meter op nul staat als we instappen.

Gr.
Mar.

Hallo Marianna,

Op de meter, links, zitten twee knopjes, stand 1 en stand 2.

Stand 1 is het dagtarief, stand** 2** dus het nachttarief.

Vaak probeert de chauffeur al rijdende (stiekem) het knopje om te zetten !

Als wij een taxi nemen, dan zit mijn man altijd voorin en houdt in de gaten of de meter op stand 1 blijft staan !

Een gewaarschuwt mens … !

Groetjes,
Pittie

Als je een leuk stadje wilt bezoeken moet je beslist naar Port El Kantaoui gaan, dat is het enige stadje waar de winkels tot 12 uur open zijn, in Sousse en Monastir sluit alles om 21.00 uur. En in Port El Kantaoui zitten tenminste ook vrouwen op terrasjes in de andere 2 steden niet. Je moet vooral niet met de excursiebus meegaan, want dan ben je echt veel duurder uit, 15 euro p.p. terwijl wij 's nachts voor een taxi 10 a 15 dinar betaalden voor 4 personen!!! Goed onderhandelen, en als ze blijven zeuren gewoon weglopen, we zijn vaak genoeg teruggeroepen! Mocht je een leuk restaurantje zoeken in Port el Kantaoui; bij Le Mediterranée hebben we erg goed eten, tegen een normale prijs!
Veel plezier!!!

Hoi Pittie,

Echt waar, zetten ze daar in Sousse en omgeving de meter om terwijl je er inzit.
Ik heb dat nog nooit gehoord op Djerba, ik heb trouwens ook nog nooit het nachttafrief hoeven te betalen, hihihi ik geloof dat ik toch maar op Djerba blijf.
Wel hangt er een kaart in iedere taxi met daarop de km prijs vermeld, maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit helemaal gelezen.
Maar ik zal inderdaad eens opletten op die knopjes, nooit gezien en ik zit toch meestal met mijn neus vooraan.

Gr.
Mar.

Hoi Marianna,

In Sousse heb ik in de taxi’s nog nooit een lijst gezien met de kilometerprijs.

Zo zie je maar, dan is er toch weer een verschil tussen Djerba en het vastenland !

Er wordt vanaf 21.00 uur 's avonds tot ik meen 06.00 uur 's morgens gereden op het nachttarief, of wel je betaalt dan 50% meer.

Ook proberen taxi-chauffeurs als je een taxi neemt vanaf het vliegveld je extra te laten betalen voor je “bagage”, één Dinar per koffer, maar dat heb ìk echt nog nooit betaald ! :wink:

Groetjes,
Pittie

Hoi Pittie,

Het is wel erg vroeg nacht daar in Sousse, ik word dan pas goed wakker.
Ja, verschil zal er altijd blijven tussen Djerba en het vaste land, en dat is misschien maar goed ook, zo kan iedereen kiezen wat hem/haar het leukste lijkt.
De een de rust met de Sahara naast de deur, de ander de drukte en het groene noorden.
Maar betalen voor de koffers, nou echt dus niet he, haha ze verzinnen het ook ter plekke.

Gr.
Marianna

Originally posted by Suusjes@15-09-2004, 15:00:57
**De excursies zijn een aanrader. Vooral de 2daagse naar het zuiden. Hierbij ga je kameelrijden in de woestijn en de 3,5 uur durende jeepsafari door de woestijn en het atlasgebergte. Wij waren maar met z’n 4en dus wij hadden een privé gids Nejib die erg veel wist.

groetjes Suzanne**

hey Suzanne! waren jullie de hele trip maar met zn 4e?

naar Matmata, Douz, El Faour, het Atlasgebergte enz enz enz…?

of was dat bij de Jeepsafari alleen maar zo?

Toen wij gingen hadden we een hele tourbus vol… ook wij hadden Nejib bij ons, die de hele tijd ‘Hup Hup’ riep… deed hij dat bij jullie ook? whaha… :smiley:

later hadden wij hem ‘Huub, Huub, Barbatruc’ aangeleerd… hij bleef het maar nazeggen, terwijl hij echt geen flauw idee had wat hij zei… en leg die zin maar eens uit aan een buitenlander… :wink:

en zoals jij al zei ja… die excursie is een AANRADER! het was echt geweldig…

Ik hoor van je! [hoop ik :wink: ]

xxx
Doortjuhhh

B) hoi hoi mensen,

ben net terug uit het heerlijke warme tunesie in ons herfstige landje. en dat is wel even wennen. eerlijk gezegd heb ik een beetje heimwee terug.
maar ik heb een fantastische week achter de rug! het is gewoon een heel leuk hotel! en we zijn niet ziek geweest.
het personeel doet echt ook goed zijn best om het je naar de zin te maken, ondanks dat ze soms ronduit onbeschoft behandeld worden. en het klopt dat het wel eens voorkwam dat je op je drankje moest wachten omdat er een rij stond, maar al met al viel dit reuze mee.
het eten was ook wel goed, gister stond er nog een kok buiten garnalen te bereiden…heerlijk!
en we zijn ook nog met de taxi geweest, dat is dus echt een belevenis op zich. we hebben zelfs meegemaakt dat er 2 taxi chaufeurs ruzie kregen wie ons mee mochten nemen. de andere chaufeur wou ons zelfs uit de taxi halen omdat hij vond dat hij eerder was. toen zijn wij uitgestapt en weggelopen, ik heb geen zin in ruzie met de kinderen erbij.
wij hebben van tevoren ook kenbaar gemaakt dat de chaufeur rustig moest rijden, anders gingen we niet mee. dat heeft prima geholpen!
verder las ik dat er veel geklaagd werd over de russen die zo irritant waren, nou dat viel reuze mee. de nederlanders zijn hier namelijk ook erg goed in. klagen staat op de eerste plaats, het begon al toen we uit het vliegtuig kwamen.
nou ik ga verder koffers uitpakken, en voor iedereen die nog gaat een hele fijne vakantie, en maak er wat leuks van.

Wij zijn ook net terug en ik ben het helemaal met bovenstaand verhaal eens. Tip voor de lezers, niet in het hoogseizoen gaan (geldt overigens op wel meer plaatsen op deze aardbol…).

Hé Doortjuh,

Nee sorry voor het misverstand!
We waren met 4 Nederlanders in een bus vol met Tsjechen :wink:
En inderdaad Nejib met zijn hup hup holland was wel grappig.
Hij wist ook erg veel trouwens.
Dus die hadden we wel met z’n 4en voor ons alleen want de Tsjechen hadden hun eigen tolk mee en liepen overal een ander rondje dan wij.
Tijdens de jeepsafari zaten we helaas met 2 Tsjechische mutsen in 1 jeep want die wilden per sé met Nejib mee. Ze hebben nog vreselijke ruzie staan maken met ons omdat ze achter Nejib wilde zitten zodat wij helemaal achterin opgevouwen zaten en ik niet naast mijn man kon zitten. Uiteindelijk hebben we ze vreselijk uit zitten lachten want wat ze ook probeerden Nejib ging er niet op in tot grote frustratie van de dames! :lol: En inderdaad de bediening was TOP! Mooie versierde tafels netjes gedekt bij binnenkomst met een persoonlijke ober ernaast. En dat alles voor 4 bier die je toch binnen gratis kon halen! Wat wil een mens nog meer. :smiley:

Groetjes Suus

Oja over dat klagen van Nederlanders:
Wij hebben een hele sterke gehoord!

Een van de Nederlanders die in onze welkomstgroep zat vond het vermelden waard dat Tunesie toch wel erg dor was overal, ze had toch iets meer groen verwacht! :smiley:
Ze zou daar een klacht over in gaan dienen bij Anneke zei ze!
Ik weet niet of ze de moed nog heeft gehad nadat wij met z’n zessen helemaal in een deuk lagen!
Ik zag het al helemaal voor me:
Anneke het is hier veel te dor doe daar eens even iets aan!
Ook vond de groep waar ze mee was het belachelijk dat het bungalows bleken te zijn ipv een hotel, als ze dat hadden geweten hadden ze wel naar Center Parcs gegaan!
Nou zij liever dan ik in dit koude natte Holland, dan toch liever de Tunesische “center parcs”! B)

Groetjes Suus

Hallo Doortjuhh, Suus, Buenas dias, en Bianca,

Wat fijn :smiley: dat jullie een mooie vakantie hebben gehad en dat het hotel Residence Skanes Garden jullie goed is bevallen.

Leuk om nu ook** positieve** reacties over het hotel te horen !

Het grote hoogseizoen is nu voorbij en alles loopt weer op rolletjes.

Wat hier ook al werd geschreven en dat is niet alleen in dit hotel het geval, maar ook wel bij andere hotels is, dat ze in het hoogseizoen vaak een onderbezetting van personeel hebben en dit leidt dan tot allerlei irritaties.

Jullie hebben het in ieder geval naar jullie zin gehad :wink: !!!

Groetjes,
Pittie

Originally posted by Suusjes@22-09-2004, 11:39:30
**Een van de Nederlanders die in onze welkomstgroep zat vond het vermelden waard dat Tunesie toch wel erg dor was overal, ze had toch iets meer groen verwacht! :smiley:
Ze zou daar een klacht over in gaan dienen bij Anneke zei ze!

Groetjes Suus**

Whahahahahah… dat vind ik wel een hele goede klacht ja! <_<

wie verzint het!

en trouwens, ik vond de bungalows juist leukkk!!! misschien komt dat ook doordat ik jonger ben misschien en het voor mij het ultieme vakantiegevoel was!!!

enn… pittie… tuurlijk zijn er mensen die het wel naar hun zin hebben gehad :wink: ! maar sommige mensen begrijpen niet dat je de lol en het ‘leuke’ je niet aan komt waaien… je moet er ZELF ook wat van maken! of zie ik dat verkeerd?

het eten vond ik ook erg… 11 dagen aan de diarree zijn is geen pretje maar moet je daardoor je vakantie laten verpesten? absoluut niet…
we hebben er WAT lol om gehad als ik van het strand naar ons huisje ging RENNEN om zo snel mogelijk bij de wc te zijn… whahaha…

Suusje… echt leuk om je verhalen te lezen! het is zoowww herkenbaar!!! :slight_smile:

KnuF
Doortjuhhh

Wij vertrekken 1 oktober naar tunesie en als ik nu al die goede berichten hier weer lees, dan krijg ik er steeds meer zin in. Wat voor weer hebben jullie er afgelopen week gehad, en wat voor soort excursies worden er allemaal aangeboden, zijn er ook kleine korte excursies, en wat vragen ze voor de excursies.

Mag je wel of geen dinars invoeren ?

Ik hoop snel een reactie terug te krijgen.

Groetjes Marijke

hoi marijke,

je mag geen dinars in en uitvoeren. en mag ik je 1 advies geven, als je gaat wisselen kun je dat gewoon in het hotel doen. ik heb op het vliegveld wat gewisseld, maar had dat net zo goed in het hotel kunnen doen. is veel rustiger. voor 50 euro krijg je 75. dus gewoon de helft erbij optellen!
wat het eten betreft, ik geloof dat mijn man in die week een paar kilo is aangekomen. er is van alles, en je bent gauw geneigd om te veel te halen. nog een tip, als je gaat eten zoek dan eerst een tafel en laat daar een boek ofzo liggen, dan weet iedereen dat die tafel bezet is. loop je niet met een vol bord te zoeken naar een tafel.
ik vond de huisjes trouwens hartstikke leuk, en het werd ook goed schoon gehouden. elke dag dweilen, en rondslingerende kleding werd netjes opgevouwen. ook maakte ze er elke dag weer iets moois van, een waaier van het laken, en bloemetjes op je bed. we hebben trouwens wel elke dag wat fooi laten liggen voor de schoonmaaksters.
groetjes bianca

Hoi Allemaal,

Zoals zo vele heb ik ook nog een paar kleine vraagjes, hoop dat jullie deze voor mij willen/kunnen beantwoorden.

Wij vertrekken as vrijdagavond richting Monastir.

1. Wordt het snel donker en kouder? (koelt het dus snel af?)
  2. Wat is het gemiddelde prijsniveau in Tunisië? (Wat kost gemiddeld een goede maaltijd, buiten het hotel?)

Hoor het graag van jullie!

Alvast bedankt!

Groetjes Marone

Hoi allemaal,

wij gaan a.s. dinsdag. Wat betreft die dinars…ik heb begrepen dat ze met 3 cijfers achter de komma werken? En fooi geven doen we natuurlijk, maar kom je gemakkelijk aan losse dinars dan? Alvast weer bedankt voor de antwoorden.

groetjes…Els

Hallo Marone,

Het is 's avonds vroeg donker in Tunesie, ik denk nu zo rond een uur of 7 maar het kan ook nog wel iets eerder zijn !

De avonden zijn nu echt heerlijk, zodat je lekker 's avonds buiten kan zitten.

Voor wat betreft buiten de deur eten in Tunesie, dat kan in alle prijsklasse.

Je kunt in een Tunesisch lokaal restaurantje voor een paar Dinar een complete maaltijd hebben, maar je kan ook luxe gaan eten en dan heb je een diner voor zo rond 20 Dinar, natuur afhankelijk van wat je eet en de consumpties die je er bij gebruikt.

Ik wens je een heel fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie

Originally posted by teacosy@23-09-2004, 10:21:02
**

wij gaan a.s. dinsdag. Wat betreft die dinars…ik heb begrepen dat ze met 3 cijfers achter de komma werken? En fooi geven doen we natuurlijk, maar kom je gemakkelijk aan losse dinars dan?

**

Hallo Els,

De Tunesische Dinar is onder te verdelen in 1000 Millimes.

Er zijn muntjes van 5, 10, 20, 50 en 100 Millimes. Dan heb je munten van een halve, één en 5 Dinar.

Bankbiljetten zijn er van 5, 10, 20 en 30 Dinar.

In de winkels worden er vaak, 3 cijfers achter de komma gezet, maar bij het omrekenen kun je eigenlijk gewoon het laatste getal vergeten.

Bijvoorbeeld iets kost TD 1,500 of wel anderhalve Dinar.

Kijk eens even op de site van de Magasin Général, de grote Staats supermarkt, dan krijg je een beetje een indruk van hoe iets wordt geprijsd.

http://www.smg.com.tn/boutique/default.asp

In souvenir winkels wordt gewoon geprijsd bv TD 2,5.

Met het klein geld is het vaak wel lastig, probeer dus als je iets koopt van TD 6 met een briefje van TD 10 te betalen, dan krijg je 4 losse Dinars terug.

Of probeer bij de Kassa van het hotel wat papiergeld voor muntjes te wisselen.
Dit lukt meestal wel !

Ik wens je een fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie

:smiley: nou wat het weer betreft, wij hebben van alles wat gehad daar.
de eerste dagen was het heerlijk warm, maar op een gegeven moment trok het aan het eind van de middag dicht en werd het zelfs fris savonds. de volgende dag heeft het echt de hele dag geregend!!! zoals hier in nederland, en het was gelijk een graad of 20. tot onze schrik bleef dit tot savonds zo. de volgende dag was er gelukkig weer wat zon. maar neem dus echt wel een lekkere sweater ofzo mee, en een extra lange broek! het kan heel warm zijn, maar dus ook in 1 keer omslaan. gelukkig was dit voor ons maar 1 dag.
wat het uit eten gaan betreft, met zijn vieren hebben wij voor 9 dinar heerlijk gegeten incl. drinken.
en kleingeld moet je gewoon even wisselen in het hotel. het is in het begin even wennen, maar het is heel simpel. het went heel snel!