Hotel Residence Skanes Garden

hey k bedoelde de ruimte waar t buffet staat …

o.k. dan heb ik het verkeerd begrepen. ben benieuwd wat me te wachten staat volgende week.

groetjes

Hallo iedereen,
wisselende reacties van iedereen…

Wij gaan in de herstvakantie naar dit hotel en ook ik had een paar vraagje.

Kan het zijn dat je door de inentingen minder vatbaar bent voor virussen ed? Hebben de mensen die echt ziek zijn zich nl. wel laten inenten?

Zoals gezegd gaan wij dus later dit jaar, volgens mij komen de meeste slechte reacties van mensen die in het hoogseizoen zijn gegaan. Dan is het idd overal superdruk… of zit er nu naast en is het ook in het laagseizoen gewoon vol?

Is er iemand na de groote drukte geweest en is er inderdaad een en ander verbeterd.

Hallo allemaal,

Er staan hier een hoop berichten over Hotel Residence Skanes Garden zowel positief als negatief. Zelf heb ik ook een reis geboekt voor oktober en heb er veel zin in en ben benieuwd hoe het hotel en de omgeving zijn. Ik hoop daarom dat mensen die in de afgelopen dagen naar Hotel Residence Skanes Garden zijn geweest een kort reisverslag willen uitbrengen om ons een indruk te geven. Ben namelijk erg benieuwd :smiley: en hoop dat de slechte berichten voornamelijk te maken hebben met het hoogseizoen…

ik ben inmiddels aan het aftellen, dinsdag ochtend om 6 uur vliegen we naar tunesie!
wanneer ik terug ben zal ik zeer zeker verslag uitbrengen.

grtz, bianca

Ik kreeg na een email naar sunweb de volgende reactie:

“Het klopt inderdaad dat wij een aantal weken geleden enkele minder positieve berichten hebben ontvangen over Hotel Skanes Garden. Tot 10 juli jongstleden hebben al onze gasten hier een fijne vakantie doorgebracht en hebben wij alleen positieve geluiden gehoord. Helaas is er tijdens het hoogseizoen één en ander misgegaan en kon het personeel de drukte niet meer aan. Inmiddels hebben wij meerdere malen contact gehad met de manager van het hotel en van hem hebben wij vernomen dat alles inmiddels verbeterd is. Dit bericht is tevens bevestigd door onze lokale vertegenwoordiger. Wij gaan er dan ook van uit dat u een onbezorgde vakantie kunt doorbrengen in dit hotel.”

We moeten er maar gewoon van uitgaan dat men daar de zomerdrukte niet aan kon.
Ik ben evengoed benieuwd naar recente bevindingen en/of foto’s!!! Iemand??

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan zaterdag 11 september naar Skanes Garden. Ik kijk een beetje naar uit hoe het daar uiteindelijk zal zijn.
Want we horen zowel positieve en negatieve berichten. Wij hebben ook een boek gekocht over Tunisië. Zodat we wat bezienswaardigheden gaan bekijken.

Er stond in het boek dat iedereen daar diarree krijgt. Omdat de mensen daar het eten bereiden met hun gewone water. Waar wij niet tegen kunnen.
Je moet ook pijnstillers en “diarree remmers meenemen”. Want blijkbaar is medicijnen best wel duur.

Het is ook misschien mogelijk om bij het bibliotheek reisboeken te lenen. Die geven je meer informatie.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gekocht heb. Want daarin staat de meeste oplossingen voor de problemen die bij iedereen voorkomen.

Ik hoop dat ik jullie wat meer informatie heb gegeven.

Groetjes,

Jovanka

Hallo Jovanka,

Ik weet niet welk boek je hebt gekocht maar het is onzin dat je diaree krijgt omdat het eten bereid is met gewoon water. Er is op zich niks mis met dat water, ik drink het zelfs, maar daar moet je wel aan gewend zijn en het smaakt ook niet echt lekker dus om te drinken moet je gewoon flessenwater nemen. Wel kun je gewoon bijv. je tanden er mee poetsen.
Diaree krijg van** te koud** drinken als je het erg warm hebt, koel dan liever eerst zelf even iets af en neem geen ijsblokjes in je drinken.
Het is niet voor niets dat de mensen daar veel thee drinken en water uit flessen wat niet ijskoud is.
Ook van olijfolie krijg je geen diaree. Wel kan de verandering van klimaat soms wat problemen geven, zeker als je vertrekt vanuit een koud land en het daar erg heet is, gun je lichaam dan even een dag de tijd om zich aan te passen.
Je kunt tegen diaree bijv. Diacure meenemen en als je diaree hebt het meteen in nemen volgens de hoogste dosis, drink veel maar niet koud en pas op voor uitdrogen. Helpt het niet ga dan daar naar een apotheek en vraag om Smecta, het helpt vaak goed maar neem er niet te veel van wnat dan heb je het probleem wel opgelost maat krijg je weer kramp door verstopping en dat is ook niet de bedoeling. Het spul kost drie keer niks dus dat is geen probleem.

In de bieb kun je inderdaad de nodige informatie vinden maar ook op het internet staat het vol met info over het land zelf, de manier van leven maar ook de nodige excursies en bezienswaardigheden kun je er terug vinden.
Kijk bijv eens op de " Tunesie van nu" groep http://groups.msn.com/Tunesievannu daar staat veel info evenals op dit forum.

Groetjes,
Marianna

Dank je wel voor je informatie, Marianna.

Groetjes,

Jovanka

ik denk aangezien de eerste berichten wat beter waren dat wij het slecht hebben gehad doorhet hoogseizoen.
Gewoon heel veel pech dus.

Ik hoop dat iedereen die nu nog gaat een fijne tijd heeft en wilde nog wel even zeggen dat Tunesie zelf een heel leuk land is!
Er is genoeg te zien en de markten en zo zijn ook erg leuk.

Neem genoeg medicijnen mee en volg inderdaad de raad op die in de vorige berichten staat.

Ik ben al wel blij dat onze klachten denkelijk geholpen hebben.
Groetjes

DRINGENDE VRAAG:

KAN JE NOU WEL OF NIET MET EEN ID KAART NAAR TUNESIE?

WE HEBBEN GEBOEKT BIJ SUNWEB NAAR SKANES GARDEN!
IS ER IEMAND DIE ER MET EEN ID KAART IS HEEN GEWEEST?JE MOET DAN GELOOF IK WEL EEN ACCOMODATIE VOUCHER HEBBEN.

PLEASE LET ME KNOW?

GROETJES LINDA

Hallo Linnie,

Ik had je al een antwoord gegeven op mijn nieuwe site, maar ik drukte op een verkeerd knopje en toen
was alles weg ! :frowning: :frowning: :frowning:

De meningen over dit onderdwerp zijn heel verschillend !

Kijk even hier, daar staat de informatie die je nodig hebt:

http://www.hollandembassy-tunisia.com/fr/a…eisadviezen.php

Daar staat o.a. het volgende:

**Benodigde reisdocumenten

Om Tunesië in en uit te reizen moet u beschikken over een geldig Nederlands paspoort.
Het is de ambassade bekend dat enkele reisbureaus in Nederland hiermee onbekend zijn en daarover helaas verkeerde informatie verstrekken. Een Nederlandse of Europese identiteitskaart is niet voldoende. De Tunesische autoriteiten zullen u met een dergelijke identiteitskaart meestal wel toelaten, maar zij zullen u verzoeken voor uw vertrek uit Tunesië bij de Nederlandse ambassade een Laissez-Passer (een soort noodpaspoort) te vragen. De kosten van een Laissez-Passer bedragen circa € 38,08, welk bedrag u in Tunesische Dinar moet voldoen, omgerekend tegen de administratiekoers op het moment van betaling.
Nederlanders zijn voor een toeristisch verblijf van maximaal drie maanden niet visumplichtig voor Tunesië. **

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen !

Groetjes,
Pittie

DANK JE WEL PITTIE, IK HOOP DAT HET GOEDGAAT ALLEMAAL.EN IK ZAL DE AMBASSADE VOOR DE ZEKERHEID NOG WEL FF BELLEN!

THANKS
GROETJES LINDA :smiley:

We zijn weer terug uit Skanes Garden! :rolleyes: We hebben een geweldige vakantie gehad en niemand is ziek geworden. Voor diegenen die nog gaan ff wat info:
Eten kun je zowel binnen als buiten op het terras. Op de tafels ligt vaak geen bestek, loop dus meteen als je aankomt naar een ober. Als je hem een fooi geeft en vraagt om een tafel wordt het zo geregeld. Dit bespaart je een hoop gezoek en wachttijd. Je kan dan gewoon eten halen zonder dat een ander je tafel inpikt. Want de obers sturen iedereen weg die aan je tafel wil zitten. Ook een tafel versierd met bloemen regelen ze voor je (wel een dag ervoor vragen en 1 dinar geven)
De excursies zijn een aanrader. Vooral de 2daagse naar het zuiden. Hierbij ga je kameelrijden in de woestijn en de 3,5 uur durende jeepsafari door de woestijn en het atlasgebergte. Wij waren maar met z’n 4en dus wij hadden een privé gids Nejib die erg veel wist. Port El Kantoui bij nacht mag je ook niet missen. Lekker met een cocktail aan de jachthaven zitten met een uitzicht over kraampjes en mooie jachten. Overal mooie fonteinen en palmen en alles is verlicht. Het animatieteam van het hotel roept om in alle talen welke activiteiten er gaan beginnen. Ze zitten nog op school dus ik weet niet hoe lang het animatieteam er nog is. Ze zijn ook niet gediplomeerd voor dit werk dus verwacht er niet te veel van. Ze zijn super enthousiast en creatief en doen erg hun best. Ga je op het strand meedoen aan de betaalde activiteiten zorg dan dat er (een assertief)iemand blijft staan met een horloge. Jetskien lijkt zo goedkoop per 10 minuten omdat ze er 5 van maken als je niet uitkijkt! Sousse was een hele belevenis, druk lawaaiig en in de medina door elke koopman vastgepakt worden. Je moet wel goed nee kunnen zeggen. We hebben evengoed wel veel lol gehad om alle trucs die ze gebruiken om je iets aan te smeren. Wij vonden Tunis een stuk mooier en rustiger en de koopmannen waren minder drammerig waardoor je op je gemak kon rondkijken. Kijk overal uit voor spontane aanbiedingen, alles kost geld. Ook een foto maken met jouw camera kost geld. Vraag hiervoor een toerist. Kamelen aaien of de fles geven, tas dragen, kameleon op je hand of een roofvogel je kan het zo gek niet verzinnen of het wordt in je hand gedrukt. Pas als je het aanneemt wordt er een prijs genoemd en dan wordt het lastig om terug te krabbelen. Betaal nooit als je geen ja hebt gezegd en pak pas iets als je het eens bent met de prijs.
We zijn zelfs de taxi uitgezet door de chauffeur. We kwamen uit Sousse en we wilden voor 6 dinar terug, hij had al ja gezegd dus we stapten in. Op de rotonde zo’n 10 meter verderop wilde hij ineens 8. Toen we nee zeiden heeft hij ons eruit gezet. De eerstvolgende taxi wilde wel voor 6 rijden zonder onderhandelen. Uiteindelijk bleek de andere helft van de groep zelfs voor 5 dinar teruggebracht te zijn.
Kortom een geweldig land waar je een gratis assertiviteitscursus bijgeleverd krijgt! :smiley:
Voor iedereen die nog gaat: Veel plezier!

groetjes Suzanne

dank je suzanne aan die info hebben we wat! ik ga as vrijdag met mijn vriend en hebben er onwijs zin in. geliukkig dat je geen last van je buik enz heb gehad

groetjes linda B)

Linnie (en de rest die gaat of net terug is),
laat ook ff weten hoe het was!!! :smiley:

ja ik ga zeker aan jullie laten weten hoe het allemaal geweest is! B)
ik ben vandaag vrij ff nog de laaste dingen kopen en dan morgen nog bijna een hele dag wachten pfff want we vliegen pas om 20.45!!!dus va morgen zit ik egt strartklaar!!!
jullie horen nog van mij !!!

groetjes linda en goshe

Hi Suus,

Bedankt voor je verslag en goede raadgevingen. Wij gaan 28 september, dus wordt het nu aftellen. Je schreef in je verslag dat je naar Tunis was geweest. Hoe lang reizen is dat van Skanes af en met welk vervoer ben je geweest? En naar Port El Kantoui, is dat met de taxi goed te doen voor 's avonds laat? Ik begrijp ook uit je verslag dat je de taxi altijd pas achtraf moet betalen dus. Nu onze vakantie zo nadert zullen er ongetwijfeld meer vragen bij me naar boven komen en ik hoop dan ook dat je die wil beantwoorden. Alvast bedankt!

groetjes…Els

Hoi Els,

Naar Tunis zijn wij geweest met de excursie Tunis, Carthago en Sidi Bou Said. Je vertrekt dan om 06.30, haalt nog wat mensen op bij andere hotels en bent dan rond 10.00 in Tunis. Hier krijg je 1,5 uur de tijd om rond te kijken. Is op zich wel kort want Tunis is een erg mooie stad. Hierna ga je naar Carthago om de ruine van een romeins badhuis te bezoeken. Hier heb je maar 20 min. dus erg kort. Daarna Sidi Bou Said, voor een panoramaview. Erg mooi maar ook hier weinig tijd. Hierna naar het Bardo museum gevestigd in het oude paleis waar vroeger de harem verbleef. Erg indrukwekkend mooie mozaieken en beelden. Rond 19.00 ben je weer terug in het hotel. Je krijgt op deze manier noord Tunesie in vogelvlucht te zien. Wij vonden het erg mooi maar de volgende keer gaan we op eigen gelegenheid zodat we zelf bepalen hoe lang we ergens blijven. Tunis is met de trein goed te doen. Een stel dat bij ons in het hotel zat heeft het ook gedaan. Port El Kantoui kan je wel met de taxi doen maar dan ben je duurder uit vanwege het avondtarief. wat je wel kan doen is met de excursiebus heen en als je om 00.30 nog niet terug wil alsnog met de taxi terug. volgens onze gids was dat goedkoper dan heen en terug met taxi, plus dat hij je nog even de plekken die de moeite waard zijn laat zien. Taxi betaal je inderdaad achteraf zodat ze gemotiveerd blijven jou te brengen waar jij wilt, maar de prijs stel je vast voor je instapt. Ze hebben namelijk de neiging om tijdens het onderhandelen al te gaan rijden en je zo te dwingen toch hun prijs te betalen. Als je buiten blijft staan moeten ze wel ja zeggen omdat je anders niet instapt. Nooit instappen zoder iets af te spreken want dan rijden ze op de meter en nemen ze een omweg. Je zal zien als je een prijs afspreekt die prijs ondanks hun protesten toch onder de meterprijs blijft die is blijven lopen. Zelfs de hostess is nog bedonderd door een taxichauffeur op onze aankomstdag. Die wilde op de meter rijden en zij had haast en geen zin in gezeur dus accepteerde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Mocht iemand nog vragen hebben stel ze dan gerust! :slight_smile:

Groetjes Suus

Hallo,

Ik wil even reageren met op “de meter” rijden.

Vanuit Skanes wordt inderdaad vaak een prijs van te voren afgesproken.

Maar in Sousse en vanuit Port el Kantaoui wordt gewoon op “de meter” gereden.

Normaal gesproken, ben je met de meter voordeliger uit, MAAR de taxi-chauffeurs hebben er vaak een handje van om de meter overdag op het “nachttarief” te zetten, dus betaal je 50% te veel.

Groetjes,
Pittie