Ik heb hem leren kennen via een vriendin. Hij werkt in een restaurant in Alanya ik ga binnenkort weer terug ben benieuwd hoe het dan gaat…
hey meiden,
Ik ben echt zo blij met deze site!Heb hem net ontdekt en was dus ook echt op zoek naar zoiets aangezien ik zo moe word van alle negativiteit om me heen vanwege me turkse vriendje…ik kan dus echt wel wat positiviteit gebruiken en zker lotgenoten die mij als geen andere zullen begrijpen hoe het voelt iemand zover weg te hebben.
Het is nog maar heel pril maar ben dus eind juni voor het eerst naar turkije geweest en dus verliefd geworden op s in marmaris.Eerst dacht ik dit is leuk voor de vakantie heb nog nooit eerder een vakantievriendje gehad dus…maar op de laatste dag besefte ik pas hoe leuk ik hem vond…ik ben nu drie weken terug en vind het echt heel erg moeilijk om hiermee om te gaan,zoveel vragen en twijfels ,zoveel negatieve verhalen die ik te horen krijg enzv.
Ik wil hem graag vertrouwen maar ja heb drie dagen een paar uur met m doorgebracht niet eens alleen maar met me vriendin zie wel dat ie anders is dan andere mannen daar en dat ie echt verliefd is…we hebben elke dag contact via msn,sms,bellen en mailen en tja dat zou die toch echt niet doen als ik zomaar een toerist was.
Ik ga over 7 weken terug voor een week naar hem,we hebben samen een appartement geboekt om elkaar dan echt goed te leren kennen en te kijken of dit echte liefde is…we hebben het allebei zwaar met de afstand en ik vooral met al die negative reacties om me heen van vrienden en family hopelijk vind ik hier wat steun en tips om deze tijd door te komen!liefs xxxxxx
hoi, mijn vriend/verloofde woont in de zomer ook in marmaris dus als je er graag over wilt praten voeg me anders maar toe op msn. ik heb dit aan het begin ook meegemaakt! [EMAIL=“marinkekalter@hotmail.com”]marinkekalter@hotmail.com
dank je girly 86 ik heb je toegevoegd
Hallo allemaal
Ik ben ook erg blij dat ik dit forum gevonden heb. Ben in mei dit jaar ook op vakantie geweest naar Alanya en ben daar ook verliefd geworden op H. We hebben nog steeds veel contact via msn en via de telefoon en in september ga ik er gelukkig weer heen, dan maar eens kijken waar het heen gaat.
Ik krijg inderdaad ook veel negatieve reacties en dat vindt ik erg jammer, dus het is leuk om de positieve reacties te lezen op dit forum.
Ellen
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier heb me zelf net aangemeld. Ik ben net 5 dagen terug uit Marmaris en heb daar mijn liefje I. ontmoet. Hij werkt op het strand bij een tentje waar ze speedboten en jetski enz. verhuren het heet Arslan en ligt tegenover Hotel Bluebay.
In onze 12 dagen samen zijn we erg gek op elkaar geworden en we missen elkaar nu dan ook vreselijk! In oktober ben ik van plan om weer terug te gaan en hij wilt in december hier heen komen. Het duurt allemaal nog zo lang maar we blijven samen sterk en spreken elkaar dan ook elke dag via de telefoon of via t internet op MSN!
Ik vind het missen heel moeilijk en wil graag hierover praten met jullie en over hoe jullie het allemaal meemaken en wat jullie ervaringen zijn.
Hopelijk krijg ik een reactie terug!
Groetjes
Francis!
Hey,
Ik lees al een zo’n jaartje ongeveer mee, vooral om te kijken of mijn vriend niet wordt genoemd tot nu toe niet het geval…![]()
Maar ben blij met dit forum ik vertrouw me vriend wel, maar die afstand doet je toch weer twijfelen aan het vertrouwen… hoewel hij beweert dat het nergens voor nodig is… moet ik ons blijven verdedigen tegenover familie en vrienden, die denken dat het wel losloopt zo vervelend.
Maar gelukkig ben ik niet de enige zoals ik hier lees op het forum.
Mijn vriend heet E. en werkt bij Jan de Wit in Marmaris
Groetjes,
Tatjana
Hey,
Ik herken jou vriend, heb hem inderdaad wel eens zien lopen in marmaris.
Maar ik deel het missen met je hoor, het is ook erg moeilijk (vooral als ik vrij ben en niet werk, dan heb ik geen afleiding en dan merk je pas hoe erg je elkaar mist)
Groetjes,
Tatjana
Hoooi Tatjana,
Oow echt haha ook toevallig dat je hem herkent… Kan trouwens best heel goed aangezien hij bij een tentje werkt voor het verhuren van Jetski’s enz. en de hele dag keihard schreeuwt ‘Hello, can i intrest you for some watersports’ hihi dan valt ie natuurlijk best wel op!
Maar idd nu in de vakantie enzo is het missen heel erg… Ik ga donderdag beginnen met mn nieuwe werk en ik hoop dat t dan ietsjes minder wordt want ik vind t echt heel moeilijk!
Woont je vriend dan ook in Marmaris? Hoe heb je hem ontmoet?
Groetjes,
Francis!
Hey,
Ja ik ben ook al weer druk aan het werk, ik plan altijd meteen na terugkomst van vakantie dat ik meteen weer aan het werk kan:) ook om geld te sparen voor de volgende vakantie en mijn dure uitgave’s haha…
ik heb hem bij Jan de Wit (in de haven) in het restaurant ontmoet aangezien hij daar werkt, hij heeft even ze best moeten doen om me te krijgen ik ben niet de makkelijkste maar nu heeft hij me ook haha… de aanhouder wint werkt toch echt…
Klopt me vriend woont in het seizoen in marmaris, en in de winter in ankara bij zijn ouders en oma, dit jaar ga ik proberen hem naar nederland te halen voor 2 a 3 weken hij wil nou wel eens weten hoe ik woon en leef, dus als ik in september weer naar hem toe ga neem ik meteen alle papieren mee dat scheelt weer… de post in turkije is nogal traag.
Jou vriend woont dus wel het hele jaar in marmaris?
ja maar in heel marmaris zitten ook maar 2 plaatsen waar je jetski’s etc kan huren dus dan is het nogal makkelijk, maar jou vriend zal in de avonduren wel lekker vrij zijn? dat scheelt die van mijn moet helaas gewoon 16 uur op een dag werken in het hoogseizoen…
Groetjes,
Tatjana
Heey,
Jaa ik gaa in oktober naar Marmaris dus ben ook hard aan t sparen!
Ojaa Jan de Wit ken ik wel jaa… haha leuk hoor! Hoelang gaan jullie nu al dan?? Nog wat tips voor een goede relatie op afstand hihi…!??
Uhm… nou zo’n geluk heb ik niet want heeft n aantal dagen in de week ook avonddienst om dan ook nog klanten binnen te krijgen dus spreek m dan pas savonds laat… Hij begint sochtends om 9 uur tot 8 uur savonds dan mag hij 2 uurtjes naar huis (dan komt hij meestal op msn of aan de telefoon voor mij) en dan moet ie om 11 uur weer beginnen tot n uur of 2 en nu dat het zo druk is in t hoogseizoen spreek ik m helemaal niet zoveel daarvoor smiddags ook nog wel maar tis nu echt alleen maar savonds…
Het is verschillend bij mijn vriend in de winter soms gaat hij naar zijn familie in Istanbul en soms blijft ie in Marmaris… Ook ik wil hem in de winter hier heen halen… Weet nog niet precies helemaal hoe dat gaat… Heb jij wat tips?
Groetjes!
hey,
ja ik ga nu in september weer voor de 3e keer naar hem toe…
we gaan nu iets langer dan een jaar, dus dat is nog niet zo heel erg lang.
De afstand blijft een hel, daar verander je niks aan eens zal de keuze komen nederland of turkije, ik wil volgend jaar als me werk het toelaat 3 maanden naar hem toe dan gaan we kijken hoe het is om samen te wonen en hoe het voor mijn is om daar te werken… want van de 40 in de week ga ik daar naar de 12 uur per dag, en voor 1/4 van wat ik nu natuurlijk verdien.
ow nou dan zitten we wel in hetzelfde schuitje ook ik zie me vriend pas vanaf 02.00 snachts… ja ze werken keihard en heel druk ik spreek mijn vriend maar 1 a 2 keer in de week, en voor de rest veel per sms… me vriend zag er in mei echt top uit, maar ik zag in juli echt dat hij moe was… dus ik ben benieuwd hoe ik hem in september aantref…
visum is een hoop gedoe met papieren, ik heb op de site van de ind gekeken www.ind.nl en omdat mijn vriend zelf niet voldoende financieele middelen heeft ga ik garant staan…
Je moet ook naar de gemeente hier voor een uitnodigingsbrief met zijn en jou gegevens, kortom een hoop werk voor jou en hem.
Groetjes,
Tatjana
[quote=“tatjana1987, post:152, topic:43027”]
hey,
Hey,
Weet jij of je moet betalen voor een verblijfsvergunning??
Hoeveel bedraagt dat dan?
Is er een verschil tussen Belgische en Nederlandse prijzen??
Ben namelijk belgisch… En nog een jaartje en ik wil gaan dan ben ik ook 18jaar
Ik ken je gevoel van gemis
Maar hem naar hier laten gaan zou verschillelijk aanpassingen zijn…
Voor mij trouwens ook als ik naar turkije ga…
Maar toch.
Beter weg van belgie :d
Groetjes
MagaFlower X
[quote="“MagaFlower, post:153, topic:43027"”]
Uhm ja hem naar jou te laten komen voor maximaal 3 maanden kost wel geld maar er zit verschil in procendure tussen de nederlandse en de belgische dus als ik jou was zou ik het even op internet kijken. Want Belgie is met bepaalde zaken goedkoper dan Nederland. en het schijnt ook makkelijker te zijn hem binnen te krijgen via Belgie of Duitseland dan Nederland. (maar waar een wil is is een weg)
je vriend moet namelijk ook een paspoort hebben dat minstens nog 1 jaar geldig is(kost geld 100 turkse lira, is voor ons niks maar voor mijn vriend wel 5 dagen loon) je kan ook kijken op http://www.mfa.nl/ank dit is voor nederland maar staat wel precies op wat je vriend precies moet hebben. en indien je vriend niet genoeg geld heeft (voor nl is het 34 euro per dag dat hij wil blijven) moet je garant staan (moet je minimaal 1250 euro netto verdienen) en papieren laten zien die dat aantonen, kortom zoek info op op internet, dan kom je een eind.
Hem hierheen halen kost geld, en zal hem ook het nodige geld kosten ervan uitgaande dat hij zijn deel betaald…
Mijn vriend naar nederland halen heeft geen zin hij gaat zich hier nooit thuis voelen(om te emigreren dan he! wel om te zien hoe ik woon leef, werk etc dus hij komt voor vakantie), hij zou het alleen voor mijn doen. daarom zou ik uiteindelijk naar turkije gaan, waar ik me wel thuis kan voelen…
het is en blijft gewoon lastig, maar het is wat ze zeggen liefde overwint alles.
groetjes,
Tatjana
Heey Tatjana,
Ik hoor ook elke dag weer dat hij zo moe is en dat ze zo hard moeten werken, zouden wij ons hier niet kunnen voorstellen denk ik…
Dan moet je in september maar goed zorgen voor je mannetje he haha! ![]()
Ik zou volgend jaar ook graag 3 maanden ofzo willen gaan maar kweet nog niet of ik dat wel aankan… We zien wel!
Ik heb idd gehoord dat het veel papierwerk is om hem hierheen te halen… Maar ik weet dat zijn baas voor hem garrant staat en dat mijn ouders dat hier ook voor hem doen… dus dan moet het wel goed komen denk ik… Ook moet ik hier naar het consulaat toch… Moet ik dan naar de turkse of nederlandse consulaat?
Groetjes
Francis
[quote=“tatjana1987, post:154, topic:43027”]
[quote=“MagaFlower, post:153, topic:43027”]
Heej. Bedankt voor je antwoord.
Ik zou ook graag naar turkije imigreren…
Maar het is echt moeilijk om het op te zoeken.
Het is gewoon het beste om af te wachten tot ik 18 jaar ben, en gwn eens naar de gemeente huis stappen en zo van die dingens…
Bedankt…
Groetjes
hey,
@Megaflower: Wacht inderdaad eerst even tot je 18 bent en reis wat keren op en neer naar hem en voordat je echt gaat emigreren, probeer het eerst 3 maanden uit, je visum is toch 90 dagen geldig… straks pak jij al je spullen en werkt het niet.
@FrancislovesIbo: Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik moet eerlijk bekennen dat ik hier in nederland ook een tijdje 60 uur per week heb moeten draaien en ja daar wordt je inderdaad moe van en dan nog eens de warmte, aan de andere kant in de winter zijn hun 4 maanden vrij en ze hoeven maar 25 jaar te werken en dan mogen ze met pensioen…
zwaar is het zeker, maar vermoed dat wij het ook zouden kunnen als je niet beter weet of hetzelfde gaat doen aan het begin van het seizoen dan groei je erin mee.
Neemt niet weg dat ik me petje af neem voor de uren die ze werken, en de tijd die die dan nog weet te vinden voor mij haha.
Jij moet hier gewoon naar de gemeente en in turkije moet jou vriend naar de nederlands consulaat en dat zit in ankara. om met de papieren de aanvraag gereed te maken…
Groetjes,
Tatjana
Heey,
Moet hij echt helemaal naar Ankara? Want volgens mij zit t ook in Marmaris gewoon?? Dat dacht ik te zien op http://www.mfa.nl/ank/ambassade/consulaten#124311 ??
Groetjes
Mijn vriend zegt dat hij naar Ankara moet voor het regelen van een visum, maar hij woond daar in de winter ook.
Kortom ik durf niet met zekerheid te zeggen of je naar Ankara moet, maar als op de site ook staat dat je het in marmaris kan regelen scheelt dit natuurlijk weer.
Misschien kan iemand anders dit met zekerheid zeggen?
Groetjes,
Tatjana
Voor het aanvragen van een visum moet je naar Istanbul of Ankara