Hoe heet je Turkse lief en waar heb je hem ontmoet?

Precies Sandra,

Heeft ook met tijd te maken hoor en hoe goed je mekaar kent. En bovenal: klikt het of klikt het niet. Wil hij je aan je passen of niet en omgekeerd natuurlijk. Heeft dus merendeel met jouw en zijn karakter te maken. Ik moet zeggen dat leeftijd en levenservaring ook een belangrijke rol speelt hoor.

1 ding moet ik je wel zeggen: zekerheid bestaat niet in het leven. Voor je het weet is iemand zo weg uit je leven of jouw leven is totaal veranderd. Wat je vandaag doet en ziet kan morgen weg zijn.

Ja dat is waar, ik wil hem daarom ook de voordeel van de twijfel geven en we zien wel waar het schip strandt!

Jij heel veel geluk en veel liefde met jouw geliefde! :dag:

Na alle verhalen een beetje te hebben gelezen heb ik mijzelf ook maar eens aangemeld.

Ik heb S. een paar weken geleden leren kennen in Marmaris.

Het is eigenlijk allemaal een beetje lastig en zo jammer dat ik er met bijna niemand over kan hebben, want…

Voordat ik op vakantie ging had ik bijna 5 jaar een relatie met een Nederlandse jongen/man… Twijfels had ik denk ik al een jaar en ging daarom ook samen met een vriendin op vakantie… Hier kwam ik echt tot rust en kon goed nadenken over wat ik na de vakantie wilde…

S. spreekt vloeiend engels waardoor we zo makkelijk met elkaar kunnen praten en we zochten elkaar ook steeds op. Kletsen en kletsen, ook over mijn vriend… Hij wist hoe ik me voelde, ook hij had net een relatie van zes jaar achter de rug… Ik denk dat S. echt mijn ogen heb geopend en ik had dit denk ik nodig… Na een moeilijk afscheid zouden we contact houden… adressen/e-mailadressen/telefoonnummers uitgewisseld en zo gauw mijn vliegtuig op de grond stond heb ik een sms gestuurd en kreeg er meteen ƩƩn terug en vanaf dat moment bellen en sms-en we elke dag, nou bellen niet elke dag, wordt een beetje duur :)…

Ik heb het nog twee weken aangekeken met mijn relatie thuis maar dat werkte echt niet meer, toch probeer je het omdat tja, 5 jaar is niet niks… Afgelopen zaterdag heb ik het dan ook echt uitgemaakt en echt waar, er is zo’n last van me afgevallen en heb het gevoel dat ik weer kan ademen…

Seizoen is nu over en S. is sinds deze week weer thuis en morgen kunnen we dan eindelijk msn-en en elkaar nog meer leren kennen, maar wat een goed gevoel heb ik bij hem, we praten zo makkelijk en hij heeft me dan ook nooit ergens toe gedwongen om het uit te maken, hij heeft altijd gezegd, luister naar je hart, als je nog een kans ziet met hem dan moet je het proberen, maar zo niet, dan moet je echt voor jezelf kiezen zodat je weer gelukkig kan worden…

Ik moest dit gewoon even van me afschrijven, mijn relatie na 5 jaar nu over, samen huis gekocht… dus vertellen aan mensen over een nieuwe kans op liefde zo kort nadat het uit is, tja, dat vind ik dan ook niet kunnen…

@ missaqua, geniet gewoon van de last die van je is afgevallen, en ondertussen leer jij S. gewoon beter kennen… dat kan geen kwaad.

En wie weet bloeit er wat op en misschien ook niet maar dan hou je er een vriendschap aan over, waar heb je S. leren kennen in marmaris?

Genieten doe ik nu zeker! :slight_smile: Voel me eindelijk weer mijzelf na al die tijd…

S. werkte bij het restaurant van het appartement waar we zaten en omdat het bijna het einde van het seizoen was konden we af en toe gezellig poolen maar meestal na een uur of 1 konden we dan lekker kletsen en biertjes drinken… Ze mochten eigenlijk niet echt afspreken met meiden van het appartement maar toen kwam een hele goede vriend van hem naar ons toe op de laatste dag en die vertelde dat iedereen bij het appartement wel doorhad dat we elkaar wel leuk vonden omdat onze ogen gingen stralen als we elkaar zagen en toch altijd even naar elkaar lachten :slight_smile:

We leren elkaar nu echt goed kennen en we horen aan elkaars stem dat we blij worden van elkaar… Het lijkt ook wel alsof we elkaar gedachten kunnen lezen, zo apart…

Hi Missaqua,

Ik hoop niet dat je vlucht in een andere relatie want je moet eerst je beeindigde relatie goed verwerken en dan pas een nieuwe relatie aangaan.

Het kan zijn dat je op dit moment labiel bent en bezig bent om je oude relatie te verwerken waardoor een andere man hiervan gebruik kan maken. Wees hier allert op.

Natuurlijk hoop je dat een nieuwe relatie meer vruchten afwerpt dan bij je oude relatie maar zelfs je oude relatie kan een rol spelen in je nieuwe.

Ik hoop dat je je hart volgt en goed bekijkt wat de verschillen zijn. Zet alles op een rijtje en maak dan je beslissing voor wie je echt wilt gaan.

Wees voorzichtig maar geniet wel van het leven want het duurt maar even. That’s my slogan.

Beste Kadin,

Dank je wel voor je reactie, dit zijn ook dingen waar ik over heb nagedacht… Ik ben wat dat betreft wel een rationeel persoon… Al deze dingen die je opnoemt zijn ook door mijn hoofd gegaan…

Eerst ging ik nadenken over hoe de relatie met mijn ex was en of ik nog hoop zag in deze relatie zonder S. daarin te betrekken… echt luisteren naar mijn gevoel en ik was echt niet meer gelukkig… We hebben er ook meerdere keren over gepraat de afgelopen jaren, ik heb ook aangegeven wat ik miste in de relatie en al lang voor de vakantie was ik hierover aan het piekeren… Nu is het bijna twee weken uit en voel ik me echt goed… Ik heb een goede beslissing genomen en kan niet wachten om mijn eigen huisje te kopen en verder te gaan met mijn leven…

S. en ik hebben toen al besloten niet meteen een relatie te beginnen, eerst elkaar echt te leren kennen… We komen beiden uit een lange relatie en hebben beide de leeftijd (30) dat je gaat nadenken over wat je precies wilt in het leven, toch richting huisje, boompje, beestje… Dus willen we beide rustig aan doen, haast hebben we niet… Vakantie is vakantie en je gevoel daar is toch altijd anders, maar het gevoel verdwijnt absoluut niet en ik voel me goed bij hem, dat is in ieder geval een goede basis… En we zien wel hoe het loopt, wordt het uiteindelijk toch niets dan hou ik er een goede vriend aan over en wordt het wel wat dan word ik hopenlijk heeeel gelukkig!

Hi Missaqua,

Wat goed zeg om dit van je te lezen!! Ga vooral door en je gaat de goeie weg op!! Inderdaad is het zo dat als een relatie al bijna ten einde is, dat er dan geen redding meer mogelijk is…ondanks dat je allerlei wegen en manieren hebt doorlopen.

Ben trots op je!!

Mijn Turkse liefde heb ik in Marmaris ontmoed. A. werkte toen in het hotel magic life, bij de watersport. Hij is geboren in kayseri en werkt momenteel in Antalya.

mijn liefde het E. ontmoet in een hotel in alanya, inmiddels al een lange tijd contact en hoop zeker een keer terug te gaan.

Hallootjes allemaal,

Ik vind dit zo’n leuk forum dat ik besloten heb om mijn verhaal ook maar eens op te schrijven, het is misschien een wat langer verhaal maar ik denk daarom juist ook wel leuk.
In de zomervakantie van 2008 ging ik met mijn dochtertje (toen net 7 jaar) naar Lara. Eenmaal aan het strand wilde ze heel graag para-sailen want dat zag er toch wel heel leuk uit! Ik raakte in gesprek met de man van het watersport team en hij legde me uit wat het precies inhield (aangezien ik zelf voor geen goud aan zo’n parachut wilde hangen moest er iemand anders met mijn dochter ā€œmeevliegenā€) Zo gezegd, zo gedaan, ik in de boot om foto’s te maken en mijn dochter de lucht in, eenmaal weer geland straalde ze van oor tot oor en was M (de turkse man) apetrots op haar. Hij tilde haar op en eigenlijk was er vanaf dat moment een band tussen die twee. Elke middag ging ze met hem mee op de boot en ze genoten allebei met volle teugen, er werd tussen de werkzaamheden door, gezwommen en gespeeld. Aan het einde van die vakantie vroeg hij om ons telefoonnummer, hij wilde graag contact houden. Ik vond het nogal truttig om te zeggen, je krijgt mijn nummer niet, maar van de andere kant dacht ik ook, morgen is er weer iemand anders waar je je aandacht op projecteert. Dus ik gaf mijn nummer maar deed het laatste cijfer verkeerd. Ook dit jaar besloten we om weer naar Turkije te gaan (het blijft een heerlijk land met mooie hotels en vriendelijke mensen natuurlijk), we boekten een hotel in Lara, zo’n kilometer of 8 van het hotel van vorig jaar. Een week voor vertrek ging de touroperator failliet en stonden we met lege handen. Ik ben op internet gedoken en gelukkig vond ik nog een plekje voor dezelfde periode, wel werd het een ander hotel, nog steeds zeker een kilometer of 6 van het hotel van dat jaar ervoor. In augustus was het zover en we vertrokken samen. Mijn dochter vroeg in het vliegtuig of we misschien een wandeling naar het hotel van vorig konden maken omdat ze zo graag M wilde terug zien, ze was hem nog niet vergeten dus, en eerlijk is eerlijk, ik moest er toch ook wel weer aan denken. Ik zei dat we dat nog wel zouden bekijken. Eenmaal aangekomen was het helemaal perfect, het hotel was prachtig dus alles helemaal goed. We genoten van ons eerste dagje aan het strand en gingen 's avonds terug om foto’s te maken van de zonsondergang. Terwijl we daar stonden met de voetjes in de zee en de fotocamera in de hand hoorde we wat gepraat in het watersport hutje, we keken en wat denk je… M komt naar buiten. We keken elkaar aan, en vielen helemaal stil… hoe kon dit nu ? M. roept de naam van mijn dochter en zegt: ā€œben jij het echtā€?.. ā€œzijn jullie het echtā€?.. hij spreid zijn armen en mijn dochter vliegt erop af, de begroeting is allerhartelijkst. Ik leg hem uit dat we eigenlijk een ander hotel hadden en ā€œper ongelukā€ hier nu staan. Hij is vrolijk en duidelijk erg blij en zegt: ā€œdit kan gewoon geen toeval zijn, ik heb je zo vaak gebeld maar je hebt me een verkeerd nummer gegeven, maar goed… jullie zijn er nu en je ziet wel, als het zo moet zijn dan kom je elkaar toch weer tegenā€. Na deze gezellige ontmoeting ging bij mij toch weer de rem erop, ik ben al een flink aantal jaren met mijn dochter alleen en vind het toch een beetje eng om een man dichtbij te laten komen. Toch is hij ook deze vakantie weer erg leuk geweest met mijn dochtertje, er werd weer mee gevaren op de boot, samen op de jet-ski en veel spelen. Hij vroeg ons mee uit eten maar ik heb nee gezegd. Ook zijn uitnodiging om mee te gaan op een boot tour langs de watervallen heb ik afgeslagen. Stiekem vond ik hem erg leuk maar toch won de angst. De laatste middag raakten we dan eindelijk toch in een fatsoenlijk gesprek met elkaar, toen durfde ik wel want de volgende ochtend gingen we weer terug naar Nederland. Die avond zijn we nog even langs het strand gegaan om afscheid te nemen, we hebben telefoonnummers en adressen uitgewisseld. Hij knuffelde mijn dochter en bij haar rolde de traantjes. Er was nog een stel bij ons, die hadden we daar leren kennen en zij had het de hele vakantie aan zitten kijken en voelde feilloos aan wat er eigenlijk gebeurde, ook met mij. Op het moment van afscheid zei ze: ā€œik pak je dochter bij de hand en loop vast richting hotel, geef M. 5 minuten de kans om even met je te praten, ik wacht daar op je er kan je niks gebeurenā€. En zo stonden we ineens met zijn tweetjes tegenover elkaar. Hij greep zijn kans en begon te praten, ā€œIk heb echt veel aan jullie gedacht het afgelopen jaar zei die, ik vond het verschrikkelijk dat ik niet het goede nummer had en je niet kon bereiken. Toen ik jullie terugzag stond de wereld ff stil en maakte mijn hart een grote sprong, maar tijdens deze vakantie heb ik me er ook bij neer moeten leggen dat er van jouw kant geen gevoelens zijn voor mij, dat vindt ik heel erg maar dat respecteer ik welā€ā€¦ En toen ineens kwamen bij mij de tranen, ik kon niet meer stoppen en dat was een keerpunt. Jeetje, zei die, wat gebeurt er, wat is er toch met je… Ik kon niks meer zeggen en wilde weg, hij zei: ā€œga maar en we houden contact, we praten verder als je in Nederland bentā€. De vlucht terug was een drama, steeds rolde mijn tranen en ook die van mijn dochter, tjonge jonge, ik leek wel een puber. Eenmaal thuis heeft hij meteen gebeld en hebben we elke dag gesproken op msn. Ik heb mijn hele verhaal verteld en hij zijn kant van het verhaal. Alles werd duidelijk voor allebei. Toen heb ik besloten dat ik hem terug moest zien, ik moest weten wat het nou echt was en daarom ben ik in oktober een weekje terug gegaan samen met een vriendin. En ik kan maar 1 ding zeggen, het was fantastisch. We hebben heel veel gesproken, genoten, gelachen en veel dingen ondernomen. Ik kan jullie zeggen dat er nog veel meer ā€œtoevallighedenā€ zijn tussen ons, het is teveel om allemaal op te schrijven maar bijzonder is het wel. Volgende week gaat hij een aanvraag doen voor een visum en we hopen heel erg dat hij met de kerstdagen hier kan zijn om ook ons leven eens te zien. We spreken elkaar elke dag en het klinkt raar, maar het lijkt alsof we al 10 jaar samen zijn… We zijn gewoon erg gelukkig !

wauw zonnetje01 , ben sprakeloos van je verhaal =D , kan er niets op zeggen eigenlijk, heb er kippenvel van =D zo’n mooi verhaal!! Dat is toch Ć©cht het teken dat het zo moet zijn =) …

@zonntje, tja jemig, ik ben als fieeh der sprakeloos van, wat een mooi verhaaal!!
Hopen dat jullie visum lukt en dat jullie een hele mooie tijd gaan krijgen! ik duim voor jullie!!

Dankjewel voor jullie lieve reacties Fieeh en ItsMeToday. Ik vind het zelf ook zooo’n leuk verhaal, ik moest het gewoon even kwijt hier.
Ik hou jullie op de hoogte over ons visum. Nog even spannend dus aan deze kant :wereld:

Fijne zondag allemaal, groetjes Zonnetje :zon02:

@Zonnetje, welkom op dit forum!! Wat een mooi verhaal!!! Het zou geweldig zijn om je ā€˜askim M.’ naar nederland te krijgen, ik wens je veel succes!!
Oja wil je graag mee praten over de lovestories van meerdere meiden hier, hoe je ze op de hoogte houdt ect, kijk dan even hier op dit topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=79402&page=32

Zonnetje: wat een ontroerend verhaal, tijdens het lezen ervan liepen de tranen bij mij over de wangen…dit heeft echt zo moeten zijn en ik zal duimen dat hij het visum krijgt en jullie de feestdagen samen kunnen doorbrengen.

Bellefleurtje en Mirke, ik ben helemaal blij met jullie lieve reacties, het is zo fijn om dit te kunnen delen op dit forum en te weten dat jullie zo mee leven.:kus: Wat goed dat ik lid ben geworden, het is een warm welkom hier. Bellefleurtje ik ga zeker eens lezen op het ā€œlove story topicā€, lijkt me erg leuk te kijken hoe het anderen vergaat en gezellig mee te kletsen. Het is super om te merken dat er meer meiden/vrouwen zijn die hun lief in Turkije hebben en met wie kun je dat nu beter delen dan met diegene die in hetzelfde schuitje zitten… voor straks lekker slapen allemaal, groetjes :zon02:

Zonnetje: Ik ben hier ook zo warm welkom geheten en het is idd fijn om met meiden/vrouwen te praten die ook hun liefde in turkije hebben. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb en lid ben geworden. Hier kan je je hart luchten.

:wub::wub::wub:

Mirke, inderdaad zo voelt het voor mij ook en dat is gewoon heerlijk. Ik zal hier regelmatig te vinden zijn, heb inmiddels ook even gekeken op het ā€œkletsā€ forum, er gaat een wereld voor me open… haha. Mag ik je vragen sinds wanneer jij een lief in Turkije hebt? :kus:

Zonnetje: Ik ken mijn lief sinds afgelopen september dus is nog erg pril.