Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Ja een ander kan gewoon garant voor hem staan.

ja, iedereen die voldoende inkomen heeft kan garant staan, of je vriend moet voor elke dag dat hij in Nederland zou verblijven 34 euro op zijn bank rekening hebben staan

mocht je meer informatie willen kan je me prive mailen, praat makkelijker

Succes !

Als je een ander garant laat staan, kun je die gene beter de gehele aanvraag laten doen.
Succes

hallo allemaal ik ben hanife
ik heb hier in nederland myn huwelyk laten inschryven
en heb toen een m46 gehad die heb ik opgestuurt
ben getrouwt met een turkse man
nu is myn vraag
ik probeer hem de inburgering cursus te leren wat best wel moeilyk is
en wou eerst een toeriste visa aanvragen voor hem
zodat hy hier het kan leren en dan terug naar turkye om e cursus te doen.
nu hoor ik van alles over die inburgering
als dat niet nodig is wil ik gelyk zyn mvv aanvragen.
ik weet het niet meer
wie kan myn raad geven wat ik moet doen . zoals in de papieren voor een mvv hoef hy het niet te leren
wat hy komt by een gemeenschaps onderdaan . dat ben ik .

dank je wel
hanife

hier ben ik nog een keer
heb vandaag het m46 opgestuurt .
23 juli
kan ik het dan al aan gaanvragen

Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen een inburgeringscursus.
Jullie moeten beide ook aan diverse eisen voldoen.
Voor meer info:
www.buitenlandsepartner.nl
www.mixed-couples.nl
www.seni-seviyorum.nl

Succes

ja die eisen weet ik
voldoende inkomen

je bedoeld de mazen in de wetgeving waardoor veel turken hierheen komen om snel een aanvraag in te dienen om met iemand van het land van herkomst te huwen en een veblijfsvergunning te krijgen?

Die wet zijn ze nu aan het aanpassen
misschien’‘slippen’'jullie er door

De eisen zijn niet alleen voldoende inkomen hoor! Er komt jammer genoeg heel wat meer bijkijken.

Als zowel jij en je echtgenoot officeel hebben samengewoond in Turkije en daar ook een duurzame huishouding hebben gevoerd hoeft hij geen inburgeringscursus te doen in het land van herkomst. In alle andere gevallen wel!

ok dank je wel

Never mind.

Vertalen is niet nodig. Ga naar de website van de Nederlandse Ambassade in Ankara
http://www.mfa.nl/ank Als hij daar rechtsbovenin op Turks klikt heeft hij alle informatie in het Turks
ook alles over het visum en wat er voor nodig is om aan te vragen.

Jij of je ouders moeten garant staan voor zijn verblijf(dmv een bepaald minimum inkomen), begrijp dat je hem net hebt ontmoet. Vind het nogal wat dat je garant wilt staan voor iemand die je nog niet zo goed kent.

Het is niet eenvoudig een turk naar nederland te laten komen maar ik wens je veel succes.:tongue:

Oh super, bedankt! Die site had ik nog niet eerder gezien.

Naja, dan zijn nu verder de verhalen nog welkom. :biggrin:

Zijn er nog mensen die misschien iets kunnen vertellen over hun ervaringen? Hoe het ging toen je een Turks iemand naar Nederland probeerde te halen etc?

Ik kan je daar niet echt bij helpen. Toen mijn ex naar Nederland kwam had hij al een visum, hij studeerde in Italie op dat moment. Nu komt hij in oktober weer deze kant op, ditmaal voor zijn werk en maakt een tussenstop bij mij. Voor ons zijn visa dus nooit en probleem geweest.
Maar ik weet dat het vaak wel erg lastig is.

Maar mijn ervaring:de tijd dat hij hier is geweest was helemaal geweldig. Erg leuk om Nederland te kunnen laten zien en dat hij mijn vrienden en familie kon ontmoeten! We hebben de toeristische toer gedaan en lekker samen in mijn huisje gezeten. Het was echt erg leuk

Maar jij gaat in oktober terug dus? IS hij dan nog aan het werk?

Ja, als alles allemaal doorgaat ga ik in oktober terug! Dat is waarschijnlijk meteen in een van zijn laatste werkweken
 of hij is net klaar, maar dan blijft hij sowieso in Alanya voor mij.

ah oke. Lijkt mij nl niet zo leuk als hij moet werken op het moment dat je er bent
 zou wel fijn zijn wanneer hij klaar zou zijn