Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Ach, z’n baas is niet zo moeilijk, dus ik zou hem sowieso wel genoeg zien. :smiley:

Hallo dames!

Valt mij op dat er nogal wat topics geopend worden met vragen over visa’s ed voor bezoeken aan Nederland.
Op onderstaande pagina’s vind je alle info die je nodig hebt
Mocht je nog vragen hebben stel ze dan in dit topic!
Op die manier kunnen we het hier ook allemaal een beetje overzichtelijk houden.

www.ind.nl
www.seni-seviyorum.nl
www.taliha-turkije-forum.nl
www.buitenlandsepartner.nl
[URL=“http://www.nl.org.tr/nl/indexnl.html”]www.nl.org.tr/nl/indexnl.html

Voor een verblijf korter dan 3 maanden heb je een ToeristenVisum nodig. Voor een verblijf van langer dan 3 maanden heb je een MVV nodig.

Succes!!! :slight_smile:

Hoe zit het met die reisverzekering van 30.0000 euro?
Want bij de ene site staat dat ik die moet hebben, en bij de andere hij…
beetje verwarrend,
en is het echt zoveel?

Dat is het enige gedeelte waarover ik struikel …

Volgens mij moet hij zich voor ziektekosten verzekeren voor het bedrag van €30.000,-, dat wil niet zeggen dat de premie ook zoveel kost. Weet niet of het uitmaakt wie dat betaald.

Op wat voor bedrag kom je dan ongeveer uit?
En dat betaald hij dus niet, hij moet alleen over die 34 euro per dag beschikken dan?

Weet echt niet waar je op uit komt, heb geen verstand van verzekeringen :o

hahaha ik ook niet dus!

Misschien eens bij je verzekeringsagent navragen.

En even heel goed nalezen of het klopt wat ik zeg, dacht dat het zo in elkaar stak maar weet het niet helemaal zeker.

Roos,jij kan de verzekering voor hem afsluiten op zijn naam,dit kan bij OOM verzekeringen
Vind de juiste verzekering - OOM Verzekeringen mocht het visum niet lukken krijg je je geld terug

oke super bedankt!
ik ga even kijken!

Naar mijn idee komt er echt wel wat meer bij kijken dan een besteding hebben van 35 euro per dag. Hij/zij moet ook een vast contract hebben of een eigen huis, zodat de NLse staat een idee heeft dat hij ook terug gaat. Anders kun je ook die 350 euro op zijn rekening storten… Met dat geld alleen kom je er niet.

Roma: Je moet aantonen dat je vriend ook weer terug gaat naar Turkije (ivm vestigingsgevaar!), daar heeft hij geen vast contract voor nodig! Bovendien wil het IND bij een aanvraag voor een ToeristenVisum meestal toch een garantverklaring en hoeft hij de 35e ook niet te hebben (per dag) meeste jongens werken in het Toerisme en dan is een vaste baan verdomd moeilijk! Maar heeft hij bv een huis of auto op zijn naam staat is dat ook weer opgelost!

Wat betreft de (reis) verzekering… Hij moet verzekerd zijn voor een bedrag van 30.000,00. Dat kun je in orde maken via Ooms verzekeringen (mocht het visum worden afgewezen krijg je de betaalde premie terug!)

Ik heb voor die verzekering bij Ooms rond de 35 euro betaald en idd die krijg je terug als je geen visum krijgt

Heej Gwiazda,

Ik wil mijn vriend ook naar Nederland toe halen, in ieder geval voor december…
Ik ben namelijk zwanger van hem, ik verblijf ook in Turkije, ben nu even voor 2 weken in Nederland om van alles te regelen voor de baby en papieren om te trouwen!
Ik ben niet uitgeschreven hier in Nederland maar over het algemeen woon ik eigelijk wel in Turkije.
Ik hoor ook van veel mensen dat het heel erg moeilijk is om ze hier heen te krijgen maar we gaan hier ons uiterste best doen omdat hij gewoon bij de geboorte van zijn kindje moet zijn!
Mijn vader staat in ieder geval garant voor hem en heeft nu bij het stadskantoor een officiele uitnodiging gehaald en die neemt mijn vriend dan mee naar Ankara toe.
We gaan ook trouwen dus misschien dat het dan ook een stukje makkelijker gaat ( hoop ik ).
Het lijkt me leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden en zodra ik meer weet over wat je allemaal nodig hebt om hem hierheen te halen, laat ik het je natuurlijk weten!

Groetjes Janneke

Naja, dan zijn nu verder de verhalen nog welkom. :biggrin:
[/quote]

Ik neem aan dat er hier op het forum plenty verhalen staan.

Anders andere fora zoals Seni Seviyorum, Taliha etc

Veel geluk:)

Leuk! Hou me maar op de hoogte! :nod:

Mijn vriend is eind oktober klaar met zijn werk in Marmaris en daarna gaat hij naar huis om een nieuw paspoort aan te vragen en de rest van de papieren en dan op naar Ankara naar de ambassade.

Mijn papieren voor hem zijn geen probleem, die ga ik allemaal verzamelen voordat ik in september naar hem toe ga zodat ik alles aan hem kan geven zodat hij in november zijn aanvraag kan doen.

Hopelijk gaat het lukken !! We shall see !!

Hallo allemaal!!!

Ik ben nu bezig om mijn man naar Nederland te halen voor een vakantie. We hebben alle papieren die we nodig hebben en hij gaat deze week naar Ankara om zijn visum aan te vragen.
Erg spannend dus allemaal:) Weet iemand misschien of het wat makkelijker gaat als je getrouwd bent? En hoe is het om in Turkije te wonen??
Ik zou er zo graag heen willen voor bijvoorbeeld de wintermaanden. Ik heb een half jaar bij mijn vriend in Adana gezeten, maar had meer het gevoel dat ik er op vakantie was en niet echt woonde.
En is er toevallig iemand die haar man of vriend al naar Nederland heeft kunnen krijgen om hier te blijven wonen? Ik wil hem zo graag hierheen halen, maar dat is zoooo moeilijk:(:frowning:

Groetjes!!

Hee Chantal!

Ik woon in Turkije maar het lijkt mooier dan dat het is.
Tussen mij en mijn vriend gaat het super…hij is echt heel erg lief enzo en snapt onze cultuur ook, maar het land is heel anders dan dat we daar op vakantie zijn! De lage lonen zijn een enorme ramp… voor 12 uur werken verdien je 400 euro…echt niet normaal…dus daar moet je allemaal rekening mee houden.Vooral de winters zijn enorm saai omdat er helemaal geen toeristen zijn…turkije is dan echt dood…teminste bij ons in Side!
En er is vaak haast geen werk in de winter te vinden dus dan is het ook moeilijk om te leven, wij gaan vaak naar zijn ouders toe in de bergen of ik ga naar Nederland toe voor vakantie.

Ik ga volgende week trouwen met mijn vriend en tja…of het dan makkelijker wordt om hem naar Nederland te halen, denk het niet meis!
Wij hopen stiekem ook van wel maar dat is niet de reden dat wij trouwen hoor :wink:
Ik ben nu zwanger en ga in december in Nederland bevallen…we hopen hem daarheen te kunnen halen maar ik hoor ook van veel mensen dat het heel moeilijk is.
Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Janneke

Beste Janneke

Gefeliciteerd met je huwelijk en zwangerschap! Ik heb je net een prive-berichtje daarover gestuurd omdat dat niet echt onder dit topic zou vallen.

Groetjes monique