Heey Gwiazda,
ik had inderdaad een visum voor 3 maanden en ben toen tussendoor 3 weken naar Nederland geweest en daarna weer naar Turkije gegaan. Maar volgens mij kan je bij de vreemdelingenpolitie in de stad waar je verblijft je visum verlengen. Ik weet niet of het moeilijk is om werk te vinden, ik denk van wel want ik zat in Adana en zelfs mijn man kon er geen werk vinden. Ik weet ook niet of je de taal spreekt? misschien dat het dan makkelijker gaat.Maar ik denk dat als je in Alanya bent er misschien wel ergens een baantje te vinden is:) ik was vorig jaar in Marmaris en er waren een heleboel Nederlandse restaurantjes enzo:)
Heel veel succes!! hoop dat je er wat aan hebt!
Hee Gwiazda,
Ik ga altijd naar Griekenland toe voor een dagje met de boot⦠je bent dan in een ander land dus krijg je weer opnieuw een visum als je weer terug komt in Turkije⦠voor 15 euro kun je daar een visum kopen geloof ikā¦
Vanuit antalya ( het grote busstation ) kun je de bus nemen naar Kas en dan daar neem je de boot naar Griekenland⦠je bent wel 5 uur onderweg van antalya naar Kas maar het scheelt je een hoop geld⦠zoān busticket is 25 lira geloof ik en dan die bootreis is 20 euro.
Je zit ongeveer 20 minuten ofzo op die boot en dan moet je alles inleveren, je id kaart en visum⦠na 3 uur komt de kapitein weer terug en die geeft je dan alles weer terug, inclusief een nieuw visum.
je kunt ook in de stad een nieuw visum kopen ( als je een paspoort hebt want id telt niet) maar dan ben je veel en veel meer geld kwijt. dat kan je honderden euros schelen.
Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden en wat betreft werk⦠je moet eerst een werkvergunning regelen meis anders is het link⦠als de jandarma erachter komt kun je voor 5 jaar turkije niet meer in.
Ik heb dit allemaal nagevraagd bij de hollandse ambassade in ankara!
Groetjes janneke
Mja, voor zover ik weet als je daarheen wilt moet je ook veel regelen⦠Net zoals hij hierheen zou willen komen⦠Ik heb zelf gelezen dat als je in Turkije wilt werken als Nederlander⦠moet je kunnen aantonen dat alleen jij dat werk kan verrichten en niemand anders in dat land⦠Dit moet je dan door je werkgever enso laten verklaren ofsowā¦
Dat had ik ergens gelezen voordat je een werkvergunning krijgtā¦Maar ja⦠Ik weet egt niet of dit waar is⦠Ik moet het zelf ook allemaal uitzoeken namelijk⦠maar komt uiteindelijk allemaal goedā¦![]()
Het is inderdaad waar dat als je werk verricht dat een turk niet kan dat je dan een werkvergunning kan krijgen. Maar welk werk kunnen ze nou niet zelf???
Verder kan je idd met de boot naar griekenland. Is handig en goedkoper!
Werken kan je hier makkelijk. Als ze je pakken ben je de klos, maar dit gebeurd zelden.
De werkgevers letten hier zelf ook supergoed op want zij krijgen ook een flinke boete als ze gepakt worden.
Kan iemand mij misschien antwoord geven op de volgende vraag:
Mijn vriend woont in Turkije, maar heeft een visum voor Engeland in zijn paspoort omdat hij regelmatig zijn broer daar bezoekt. Engeland is helaas geen Schengenland dus hij heeft ook een visum nodig om naar Nederland te kunnen komen (voor vakantie/prive-bezoek) maar mijn vraag is: waar kan/moet hij nu het visum voor bezoek aan mij regelen? Is dat toch gewoon in Turkije of kan het ook in Engeland? Moet ik hem uitnodigen en alsnog garant staan ondanks dat hij al een visum heeft voor een Europees land of hoeft dat op deze manier niet?
Ik ken hem nog niet zo goed en we willen elkaar beter leren kennen maar ik vind het opeens zo drastisch om hem voor drie maanden naar Nederland te halen en garant te staanā¦
wie o wie weet het antwoord?
alvast bedankt
hoe kan hij een visum regelen voor Nederland.
Marian,
Waar woont hij?
Hij woont in Mardin (oost Turkije tegen grens met Syrie)
Marian, ookal heeft je vriend een visum voor Engeland, om een visum te krijgen voor NL moeten jullie gewoon de hele procedure doen zoals hierboven al beschreven.
Hoi allemaal:D
Ik ben gewoon benieuwd of er ook iemand anders is die binnekort zijn turkse lover in Nederland heeft zitten voor een bepaalde tijd?
En ook hoe het aanvragen van het toerstenvisum is verlopen, waar hij slaapt/sliep (dit is dan vooral voor degene die nog bij hun ouders wonen, denk ik), enzovoorts enzovoorts:)
Hoop niet dat het te nieuwsgierig over komt ofzo:P
Ben benieuwdā¦
xx
Heey .
Mischien een domme vraag maar ik zit er wel mee.
Als je vriend geen paspoort heeft dan kan hij niet naar nederland komen .
maar kun je niet een paspoort of iets aanvragen?.
Want ik vind het wel erg raar is dat als je geen paspoort heb dat je dan noooit buiten turkijen kan komen . en weten jullie dan mischien ook hoe je dan zān paspoort kan aangeven of dat je zonder paspoort mischien ook naar nederland kan komen ? ā¦
Graag wat informaties ![]()
kuziejjss Daylene
Als je vriend geen paspoort heeft, zal hij hem toch echt persoonlijk moeten aanvragen in Turkije. Dat kun jij niet voor hem doen. Alleen met een paspoort komt hij Nederland in.
Ja dat had ik ook gezegt maar hij zegt dat hij geen paspoort kan aanvragen .
en dat ik een invitatie moet sturen dat hij dan pas mischien ene paspoort kan krijgen maar dat klopt niet.
want je moet toch eerste een paspoort hebben voordat je echt een invitatie (uitnodiging) klkan sturen
Zonder paspoort kan je idd niets, hij zal deze echt moeten hebben (ook al stuur je een invitatie).
Ook zonder invitatie kan hij een paspoort aanvragen. En inderdaad, als hij naar een ander land wilt (of dat Nederland is of wat dan ook) heeft hij toch echt een paspoort nodig.
Ook jij komt Nederland niet uit als je geen paspoort of een ander officieel reisdocument hebt, dat weet je toch ook wel?
Daylene, beetje vreemd verhaal van je vriend. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet weet hoe het werkt, nota bene in zān eigen land. Het lijkt bijna of hij jou wil overtuigen hem een invitatie te sturen. Jij weet inmiddels dat dat niet nodig is.
Hoezo kan hij niet aan een paspoort komen in ze eigen land ?
En jij kan helemaal niks doen vanuit Nederland als je geen Geldige Paspoort van heb aan kan tonen .
Want ik was daar ook mee bezig , en mijn vriend had opdat moment geen geldige paspoort , maar dan word je toch weer met lege handen naar huis gestuurd hoor !
Dus hij kon in Turkije een nieuwe paspoort aan gaan vragen !!
En ik zou maar eens aan hem vragen waarom hij aan geen paspoort kan komen ⦠erg vreemd hoor lijkt me ā¦
In iedergeval sterkte ,
groetjes anita
Een paspoort is voor hun ook maar een jaar geldig ofzo toch?
Ik weet het niet maar ga het er nu zeker over hebben met hem .