Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

ja daar ben ik het zeker mee eens…als ze een rede had voor langer verblijf had ze dat moeten melden…!

want kijk…dit soort mensen verpesten het dus voor ons…

idd… en wij kunnen weer opdraaien voor de klerezooi… door hier een beetje eenzaam te zitten zijn :frowning:

Precies…!!!

@ Eliff —> wil of ben je eigenlijk al bezig met een visum aanvragen??

xxx

@ Brenniej Mijn vriend en ik zijn momenteel bezig met een visum aanvraag om hem hier te krijgen in augustus. De bedoeling is dat we 7 augustus samen naar nederland komen. Ik ga zelf 22 juni heen.

Hij krijgt van de week een paspoort voor 5 jaar… We hebben al een afspraak in ankara bij het consulaat voor 29 juni. Ik ga zelf met mijn moeder volgende week naar de belgische ambassade om een garantverklaring te krijgen en in te vullen. Wij zijn namelijk belg en aangezien de belgische regering iets soepeler is in het toelaten van buitenlanders hebben we gekozen om het via die weg te doen. Als het niet lukt kunnen we het nog altijd via de nederlandse ind proberen… ik hoop het beste er maar van…

Ik heb in ieder geval vaak het advies gehoord dat het positief is als een persoon die betrokken is bij de visum aanvraag vanuit het andere land erbij is het vaak sneller gaat. Bovendien kan ik zo ook even goed op ze schreeuwen als ze het afwijzen… helpt vaak :wink:

Ik hoop voor je dat het niet zo loopt als het bij mij is gelopen!..Ik ben er nu ook nog steeds mee bezig… het vervelende is… Alle papieren kloppen bij askim en mij…Maar tot de dag van vandaag zijn we er al 9 maanden mee bezig…maar nog steeds niks… Ik sta nu egt hopeloos… Wij weten gewoon niet meer hoe we het nu moeten aanpakken …!

Gokhan, (mijn vriend) is nu hard NL aan het leren voor de inburgeringscursus… Misschien dan maar gaan voor de verblijfsvergunning…?? ik weet het anders ook niet meer!..

Maar je wordt zo gek gemaakt door het IND… ik snap wel dat die mensen ook gewoon hun werk doen…maar …ja ik weet het eigenlijk niet… ze zijn gewoon met zoveel dingen te laat… of weten je niks te vertellen… Ik heb ook wel is huilend en schreeuwend aan de telefoon daar gehangen maar ja… ze hingen gewoon op… Prettige dag verder mevrouw werd er gezegt!!! Whhaaaaaaaaa…

Maar goed het kan ook ineens heel snel gaan;… en dat ze van de ambassade zo zijn paspoort terug sturen dat er gewoon wel een visum in zit…!! ik zal voor je duimen !!.. hopen dat het lukt… en dat je niet zo een lange weg hoeft te gaan bewandelen… voor 1 zoon k*tstempeltje!:wink:

Hou je me wel op de hoogte…???

xxx

oooh wat ongelooflijk erg voor jullie… ik begrijp niet dat jullie dat volhouden al 9 maanden bezig voor zo’n klere visum… Enne over de IND dat zijn echt irritante mensen… Ik had er onderlaatst ook één aan de telefoon en ze behandelen je gewoon als een stuk ***** net of dat we zware criminelen naar nederland willen halen…

Dus Gokhan is al bezig met het inburgeren daar moet Mehmet binnenkort ook maar eens aan beginnen… Als ik soms denk aan alles wat nog voor ons ligt dan word ik er echt moe van… kunnen ze niet gewoon die klere grenzen open gooien voor mensen die van elkaar houden en juist blij voor ons zijn ipv altijd tegen te werken…

Enne uiteraard hou ik je op de hoogte, ook vanuit turkije… nog 5 weekjes en dan moeten we naar het consulaat, ik ben benieuwd…

Ik hoop dat dan bij jullie wel alles goed gaat met de verblijfsvergunning… ongelooflijk frustrerend dat je wel al je papieren goed hebt en dan zonder echte reden gewoon afgewezen wordt… :frowning:

Ja dat is ook allemaal zo!,…
En ja hoe we het volhouden weet ik niet!..
Maar soms denk ik wel is dat ze krijgen wat ze willen omdat je relatie door dit soort dingen dus echt gewoon kapot kan gaan…Omdat je allebei iets zo graag wilt… maar gewoon niks kan doen!.. en dat levert ook echt wel de nodige ruzies op…! Gelukkigzijn dat maar momenten en is het later weer oke!..

Maar ik laat het niet zover komen… We will Win This f***ing Game:):):slight_smile:
Dat is juist wat ze willen…waar ze daar mee bizig zijn is gewoon een ontmoedigingsbeleid…!!! Maar daar trappen wij lekker niet in!!!:slight_smile:

Ze zullen nog veel van ons horen!!!:slight_smile:

xxx

Enne ik zal voor je blijven duimen!!;):wink:

@ Brenniej: Dank je :slight_smile: :slight_smile:

Ik ben net terug uit den Haag en het duimen van je heeft duidelijk geholpen!! Ik heb nu de gerantverklaring voor een Belgisch visum met alle officiele ambassade stempels er al op!!! Dus dat scheelt veel werk straks in Ankara… Eindelijk er komt schot in :D:D

Jeeeee, ben net terug uit Marmaris…En heb daar een fantastische vakantieliefde ontmoet. Toen ik hem vroeg een keer naar Nederland te komen, waarop hij antwoorde dat dat niet zo makkelijk gaat, begreep ik niet waar hij het over had. Maar nu ik deze verhalen lees…Wist niet dat dat zo moeilijk zou gaan!

Sterkte…
groetjes Natalie

Ach Natalie1976… we zullen maar zeggen: Waar een wil is, is een weg :slight_smile:

Natalie, inderdaad!! Als je het echt wil, gaat het lukken!! En anders kun je altijd All You Need Is Love nog proberen!!

x

@turkije fan: Als je vriend werkpapieren heeft of hij kan eigendom aantonen heb je misschien nog een waterkansje en anders… vergeet het dan maar; Sorry meid.

Hallo,
Er zijn vast al genoeg topics over dit onderwerp, maar toen ik daar in las, las ik dat het allemaal heel moeilijk is om je vriend naar Nederland te laten komen. Ik schrok hier best van, want dit wist ik allemaal niet!
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend, en we hebben elkaar ook al verschillende keren gezien, dus ik zou het ook leuk vinden als hij een keer naar Nederland komt om te zien hoe mijn leven is, en om mijn familie en vrienden te ontmoeten.
Mijn vriend heeft economie gestudeerd, heeft 5 maanden in het leger gezeten, en heeft nu sinds een jaar een vaste baan. Hij zegt zelf dat dit zijn kansen vergroot om naar Nederland te kunnen komen, maar weet iemand of dit in de praktijk ook echt zo is?
Alvast bedankt!

als hij een vaste baan heeft gaat het waarschijnlijk wat makkelijker omdat hij een reden heeft om terug te keren naar turkije.Je kunt dan een vakantie visum aanvragen.Maar het wil niet altijd zeggen dat het dan makkelijker gaat hoor.Mijn man is ober en werkte al 2 jaar in hetzelfde hotel en nog deden ze moeilijk.Maar hij had ook steeds maar een contract voor 9 maanden.Dus misschien als ze zien dat je vriend echt een vast contract heeft dat ze het makkelijker afgeven.

alvast veel succes!

Hey Brenda!!!
Hoe ist met je mannetje in NL geweest of nog steeds?
Ik ben benieuwd…

X Summa

hey hey

goed hoor!!! hij heeft het echt naar zijn zin gehad!!! en hij paste zich ook goed aan. We zijn nu verhuisd naar België!!! we hadden zo iets van waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan:) Omdat we niet aan alle eisen van NL kunnen voldoen. We hebben nu een appartementje in Turnhout.We hebben het goed naar de zin en kunnen dan na lang vechten eindelijk van elkaar genieten…

@ sandra
het is idd erg moeilijk om een vakantievisum te krijgen.
wat je verteld vergroot de kansen wel. Als ze de dienstplicht hebben voldaan en idd een vast contract hebben heb je goede kansen vanuit zijn kant, maar ook jouw kant moet in orde zijn.
zo moet jij garant staan en een bepaald inkomen hebben om hem te laten komen.
de enige manier om dit echt zeker te weten is om de eisen goed na te kijken.
dit kan via de immigratiedienst

succes!

wat kost een long stay visa voor turkije?

wij gaan voor een half jaar met eigen auto die mag 6 maanden blijven en wij maar 3.is toch niet logisch he?